hk
door hkiezebrink Jun 20, 2012 om 14:06
Computers & telefonie

Wat te doen in deze situatie?

Ik heb op 27 maart een telefoon aangevraagd bij Castle.nl. Het betreft de Sony Xperia S. Dit abonnement zou op 27 april ingaan. Het toestel werkte voor 2 weken, daarna heeft het toestel het nooit meer gedaan.

Na een aantal emailwisselingen heb ik uiteindelijk op 11 mei mijn telefoon opgestuurd naar Dynafix die mijn telefoon binnen 10 werkdagen zou repareren.

Nu blijkt dat Dynafix op 21 mei het toestel naar Sony heeft gestuurd. Het is nu 20 juni en ik heb nog niets van Dynafix en Sony gehoord. Ik heb uiteindelijk een bericht geplaatst op de facebook van SOny, maar daar hoor ik uiteindelijk ook niets van.

Vandaag heeft Castle mij een nieuw toestel aangeboden, maar moet ik mijn oude toestel inleveren, die dus bij Sony ligt. Dynafix is alles behalve behulpzaam en de klantenservice kost €0,45 per minuuut. Zoals je ziet is het nogal een probleem deze partijen te benaderen...

Vraag: Wat moet ik nu doen?

1270 9 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jun 20, 2012 om 14:19
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik neem aan dat u kunt aantonen dat u de telefoon naar Dynafix heeft opgestuurd?

Dan kunt u bij Dynafix schriftelijk aangetekend vorderen dat u de telefoon retour ontvangt.

Contactgegevens: klik

Na een aantal emailwisselingen heb ik uiteindelijk op 11 mei mijn telefoon opgestuurd naar Dynafix die mijn telefoon binnen 10 werkdagen zou repareren.

hk
door hkiezebrink - Jun 20, 2012 om 14:45
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb natuurlijk aangetekend opgestuurd, dus ja ik kan het aantonen :-)

tdehond
door tdehond - Jun 20, 2012 om 15:05
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=hkiezebrink schreef op woensdag 20 jun 2012, 14:45]Ik heb natuurlijk aangetekend opgestuurd, dus ja ik kan het aantonen :-)

U kunt aantonen ( niet originele bewijzen sturen, dan bent u bewijs kwijt), dus moet Dynafix zorgen dat Sony uw product weer naar Dynafix stuurt.

Stel een termijn waarbinnen u het toestel terug wilt hebben ( b.v. uiterlijk 30 dagen).

Geeft bij Castle aan dat u bezig bent het toestel bij Dynafix terug te vorderen. Dan weet men aldaar dat het even kan duren voordat u in staat bent het toestel terug te sturen.

Cookies
door Cookies - Jun 21, 2012 om 13:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=hkiezebrink schreef op woensdag 20 jun 2012, 14:45]Ik heb natuurlijk aangetekend opgestuurd, dus ja ik kan het aantonen :-)

Ook met aangetekend versturen, kun je NIET aantonen WAT je verstuurt hebt. Kan wel een lege doos geweest zijn.

tdehond
door tdehond - Jun 21, 2012 om 14:03
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Natuurlijk ga je een lege doos sturen naar een bedrijf tegen kosten aangetekend pakket. Die lege doos wordt dan doorgestuurd naar Sony. :)

=carola.83 schreef op donderdag 21 jun 2012, 13:13:
=hkiezebrink schreef op woensdag 20 jun 2012, 14:45: Ik heb natuurlijk aangetekend opgestuurd, dus ja ik kan het aantonen :-)

Ook met aangetekend versturen, kun je NIET aantonen WAT je verstuurt hebt. Kan wel een lege doos geweest zijn.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 21, 2012 om 14:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tdehond schreef op donderdag 21 jun 2012, 14:03]Natuurlijk ga je een lege doos sturen naar een bedrijf tegen kosten aangetekend pakket. Die lege doos wordt dan doorgestuurd naar Sony. :)
Scherp :-) Maar anno 2012 zou het mij helemaal niet verbazen als ze dit toch alsnog zouden zeggen.

Er is een alternatief voor het 090x nummer, ik zou zeker dat proberen mocht je nog willen bellen. Of gebruik het Belgische nummer. 45 cent p/m is gewoon onbeschaafd.

tdehond
door tdehond - Jun 21, 2012 om 15:36
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik denk niet dat een rechter aanneemt, dat een gedupeerde een lege doos opstuurt, die vervolgens omdat Dynafix de lege doos niet kan repareren, opgestuurd wordt naar Sony. :)

=lekkerisdat schreef op donderdag 21 jun 2012, 14:50:
=tdehond schreef op donderdag 21 jun 2012, 14:03: Natuurlijk ga je een lege doos sturen naar een bedrijf tegen kosten aangetekend pakket. Die lege doos wordt dan doorgestuurd naar Sony. :)

Scherp :-) Maar anno 2012 zou het mij helemaal niet verbazen als ze dit toch alsnog zouden zeggen.

Er is een alternatief voor het 090x nummer, ik zou zeker dat proberen mocht je nog willen bellen. Of gebruik het Belgische nummer. 45 cent p/m is gewoon onbeschaafd.

hk
door hkiezebrink - Jun 26, 2012 om 16:37
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb heel veel gehad aan het antwoord van "xvisx". Ik heb het probleem bij Castle neergelegd. Het blijkt dat Sony gewoon onbereikbaar is en in bezit is van mijn toestel. Op dit moment is er nog geen oplossing, maar Castle heeft aangegeven er achter aan te gaan. Ben benieuwd wat de uitkomst is en hoelang het duurt voordat ik in bezit ben van mijn toestel.

xv
door xvisx - Jun 26, 2012 om 16:37
55 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp de verhouding tussen de verschillende partijen niet helemaal.

Ik neem aan dat je de telefoon hebt opgestuurd naar Dynafix omdat Castle.nl je dat gevraagd heeft. Als dit inderdaad zo is kun jij niet geacht worden maar gewoon te gaan zitten wachten tot Dynafix eindelijk met je telefoon over de brug komt. Het zou helemaal mooi worden als ze straks laten weten dat ze hem kwijt zijn.

Ik denk dat Castle.nl als verkoper van de telefoon dit op moet lossen. Zij zijn verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijke telefoon, niet Dynafix, niet Sony, maar Castle.nl.
Wat je zou kunnen voorstellen is dat je de eigendom van de telefoon overdraagt aan Castle.nl. Je stuurt wat je nog hebt op (adapter enz.) en de rest draag je op papier over. Dan hebben zij de eigendom van de telefoon terug waardoor hun administratie weer klopt en kun jij een nieuwe krijgen.
Hoe Castle.nl dan die telefoon terug krijgt van Sony waar hij nu ligt is hun probleem. Dat was het volgens mij toch al, maar dan wordt het ook formeel.