da
door darkwebber Apr 3, 2005 om 08:36
Computers & telefonie

Wat voor laptop?

hey,

ik weet niet wat voor merk laptop ik moet kiezen, en waar moet ik allemaal op letten bij het kopen?

501 4 Rapporteer

co
door cormans - Apr 3, 2005 om 10:41
77 Antwoorden / 0 Vragen

Service (neem een goed merk ivm eventuele onderdelen die je na na een paar jaar nodig zou kunnen hebben)

Prijs....ik kan niet in je portomonee kijken maar vaak is goedkoop duurkoop.

Mogelijkheden.......wat wil je ermee? uitbreiden achteraf is vele malen duurder dan bij een desktop.

Orienteer jezelf goed dat kan vaak veel ellende (en geld) sparen.

ALs je er een hebt aangeschaft beding er dan een GOEDE laptoptas bij en gebruik dat ding ook als je hem vervoerd! IS het behoud van je dure apparaat.

Persoonlijk heb ik enige ervaring met de HP machines en ben eer zeer over te spreken. (nooit enige problemen mee gehad en wordt zeer intensief gebruikt) alhoewel ik nooit een beroep heb hoeven doen op het service apparaat van HP.

Succes met je aankoop en heel veel plezier ermee.

pa
door paulh_1 - Apr 3, 2005 om 10:49
5 Antwoorden / 3 Vragen

voor informatie kijk op kieskeurig.nl ook voor informatie van gebruikers of informatie via de consumentenbond

freya
door freya - Apr 3, 2005 om 10:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo darkwebber,

Naast boven genoemde adviezen zou ik zeggen, neem eens een kijkje op de site van Kieskeurig en kies bij 1. reviews, voer bij 3. laptop in druk rechts op de zoekknop. Je vind hier allerlei ervaringen van laptopgebruikers.

m.vr.gr. Freya

wa
door wadaiko - Apr 4, 2005 om 20:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het hangt ervan af wat je zelf wilt, waarvoor je dat ding gebruikt. Wil
je alleen tekstverwerken, internetten dan kan je al uit de voeten met
een celeron of een pentium 3 processor. Wil je zwaardere dingen doen,
spellen, zware programma's draaien dan zul je toch een notebook moeten
nemen met een wat sterkere processor.

Val je op het laatste dan kan ik je uit eigen ervaring aanraden om een
notebook aan te schaffen met centrino technologie. Of op zijn minst een
pentium M processor heeft. De centrino platform houdt globaal in dat de
notebook een Pentium M processor heeft, een WLAN-kaart en de nieuwe Intel 855PM chipset.

Voordelen van deze technologie is dat de batterijtijd veel langer duurt
dan anders. De snelheid van een pentium M processor is sneller dan een
gewone Pentium 4 processor. Daarnaast ook de WLAN kaart (draadloos
internetten!).

Nadeel is dat deze technologie de notebook wat duurder maak dan anders.

Waar je ook op kunt letten is het gewicht, ben je van plan om je suf
met dat te sjouwen dan raad ik je een lichte notebook aan. Een goede
tas is namelijk op zichzelf al zwaar. Dus een 17" formaar is zwaarder
dan een 14".

Ook de service van het merk en de (web)winkel, een notebook is wat
fragieler dan een desktop dus een lange garantie is best aan te raden.

Daarnaast de battery, sommige hebben 6 cell en ander 8 cells. Neem de
batterij met het hoogst aantal cells. Want in loop der tijd neemt het
batterij leven af.

Op veel fora staan merken en users geven feedback op elkaar, zo krijg
je een aardige indruk wat de potentiele moeilijkheden je later met het
merk kan krijgen.

Winkels hebben over het algemeen een wat kleiner merk assortiment dan internet winkel en ze zijn ook wat duurder.

Denk erover wat je wil, surf wat rond, bekijk diverse merken en
modellen die aan je wensen voldoen. Zoek naar reviews of users
commentaren. Kies 3 merken/modellen uit en pik er daar eentje uit.

Post hier eens modellen en een link naar de specificaties, er zijn vast
users die er wel wat over te vertellen hebben. En vergeet niet waarvoor
je dat ding wilt gebruiken. Succes.