Waterschade galaxy s plus 3 weken oud
hallo,
Ik heb inmiddels 7 weken geleden een abonnement afgesloten bij de belcompany met een vodafone bel+sms+web abonnement 200 met een gratis samsung galaxy s plus. Mijn toestel begon alleen na 2,5 week te storen met opladen maar hij deed het nog wel, maar na 3 weken wilde hij helemaal niet meer opladen. Dus ik terug naar de belcompany om hem op te laten sturen, toen kreeg ik 2 weken later het bericht dat er waterschade is geconstateerd en dat het niet onder de garantie valt, maar dit is onmogelijk want mijn telefoon is nooit in een vochtige of natte ruimte geweest en er is nooit in de regen mee gebeld. Dus ik had volgens de meneer van de belcompany 2 keuzes de eerste was om mijn telefoon ongerepareerd terug te krijgen of om hem voor de 2e keer op te laten sturen. Ik heb hem dus voor de tweede keer op laten sturen en twee weken later kreeg ik weer bericht dat er weer waterschade is geconstareerd maar dat ik hem voor 240 euro kan laten maken. Ik vind dit natuurlijk nergens op lijken want ik heb het toestel net 3 weken en dan mag het natuurlijk nooit zo kapot gaan, ik heb dit ook tegen de verkoper gezegd maar het is mijn eigen probleem en hun kunnen er niks aan veranderen. Wat kan ik hier nu aan doen? want mijn abonnement loopt wel gewoon door.
Waterschade is m.i. de hoofdreden waarmee u als klant afgescheept wordt om onder de garantie uit te komen.
Misschien kan met een goedkoop simlock vrij gsm toch gebruik gemaakt worden van uw abonnement.
Als consument mag u ervanuit gaan dat als een gebrek/storing etc zich voordoet binnen de eerste 6 maanden na aankoop dit gebrek reeds bestond.
Het is dan aan de verkoper om te bewijzen dat u dit gebrek heeft veroorzaakt.
De kreet vochtschade is hier niet voldoende.
Ze moeten het bij wijze van spreken op video hebben vastgelegd dat u de schade veroorzaakt heeft.
Schrijf een aangetekende brief waarin u zich op bovenstaande beroept.
Bovenstaande staat beschreven in Wet BW 7 art 18 lid 2
Voorbeeldbrief Consuwijzer
Probeer als dit niet helpt via uw rechtsbijstand of juridisch loket hulp te krijgen.
Anders staat alleen een gang naar de rechter open.
Geachte klant,
Wij willen u graag helpen met het oplossen van uw probleem. Kunt u tijdens kantooruren contact met ons opnemen via telefoonnummer 0318-569 852, of ons een e-mail kunnen sturen naar klantenservice@belcompany.nl ? Uw klacht is bij ons bekend onder referentie BC1110-250.
Met vriendelijke groet,
BelCompany klantenservice
Geachte klant,
Inmiddels heeft u contact gezocht en hebben wij uw gegevens erbij kunnen zoeken. We hebben u zojuist een brief verstuurd met een oplossing. Deze kunt u morgen, uiterlijk overmorgen op uw thuisadres verwachten.
Met vriendelijke groet,
BelCompany klantenservice
Fijn , of niet , om dit verhaal te lezen. Ik heb nl precies dezelfde klacht. telefoon is alleen besteld bij Belsimpel.
Ook 2x opgestuurd.
1e keer via Samsung klantenservice. Hier werd vocht schade geconstateerd en verder niets gedaan.
Toen weer Belsimpel gebeld. Van hun moest het toestel naar een ander adres. Zelfde conclusie maar wel schoon gemaakt. Toestel werkte 1 week goed en daarna begonnen dezelfde klachten weer. Ben bang dat ik in het zelfde praatje nu val dat er geen garantie op zit. Stond ook op de begeleidende brief. Toestel is gekocht in Augustus. Wat nu?
Ik heb uiteindelijk wel een nieuw toestel gehad, dit was echt een hele nette en goede service van de belcompany. Maar volgens mij moet je net geluk hebbe hoe de service van belsimpel is. Probeer het anders bij ne provider mischien kunne die j verder helpen. Succes ermee.
Erwin
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer