46
door 46erwin46 Oct 3, 2011 om 17:14
Computers & telefonie

Waterschade galaxy s plus 3 weken oud

hallo,
Ik heb inmiddels 7 weken geleden een abonnement afgesloten bij de belcompany met een vodafone bel+sms+web abonnement 200 met een gratis samsung galaxy s plus. Mijn toestel begon alleen na 2,5 week te storen met opladen maar hij deed het nog wel, maar na 3 weken wilde hij helemaal niet meer opladen. Dus ik terug naar de belcompany om hem op te laten sturen, toen kreeg ik 2 weken later het bericht dat er waterschade is geconstateerd en dat het niet onder de garantie valt, maar dit is onmogelijk want mijn telefoon is nooit in een vochtige of natte ruimte geweest en er is nooit in de regen mee gebeld. Dus ik had volgens de meneer van de belcompany 2 keuzes de eerste was om mijn telefoon ongerepareerd terug te krijgen of om hem voor de 2e keer op te laten sturen. Ik heb hem dus voor de tweede keer op laten sturen en twee weken later kreeg ik weer bericht dat er weer waterschade is geconstareerd maar dat ik hem voor 240 euro kan laten maken. Ik vind dit natuurlijk nergens op lijken want ik heb het toestel net 3 weken en dan mag het natuurlijk nooit zo kapot gaan, ik heb dit ook tegen de verkoper gezegd maar het is mijn eigen probleem en hun kunnen er niks aan veranderen. Wat kan ik hier nu aan doen? want mijn abonnement loopt wel gewoon door.

1594 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tdehond
door tdehond - Oct 3, 2011 om 17:26
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Waterschade is m.i. de hoofdreden waarmee u als klant afgescheept wordt om onder de garantie uit te komen.

Misschien kan met een goedkoop simlock vrij gsm toch gebruik gemaakt worden van uw abonnement.

abarth
door abarth - Oct 3, 2011 om 21:00
845 Antwoorden / 19 Vragen
0

Als consument mag u ervanuit gaan dat als een gebrek/storing etc zich voordoet binnen de eerste 6 maanden na aankoop dit gebrek reeds bestond.
Het is dan aan de verkoper om te bewijzen dat u dit gebrek heeft veroorzaakt.
De kreet vochtschade is hier niet voldoende.
Ze moeten het bij wijze van spreken op video hebben vastgelegd dat u de schade veroorzaakt heeft.
Schrijf een aangetekende brief waarin u zich op bovenstaande beroept.
Bovenstaande staat beschreven in Wet BW 7 art 18 lid 2

Voorbeeldbrief Consuwijzer

Probeer als dit niet helpt via uw rechtsbijstand of juridisch loket hulp te krijgen.
Anders staat alleen een gang naar de rechter open.

bcklantenser
door bcklantenser - Oct 6, 2011 om 11:54
17 Antwoorden / 0 Vragen
0

Geachte klant,

Wij willen u graag helpen met het oplossen van uw probleem. Kunt u tijdens kantooruren contact met ons opnemen via telefoonnummer 0318-569 852, of ons een e-mail kunnen sturen naar klantenservice@belcompany.nl ? Uw klacht is bij ons bekend onder referentie BC1110-250.

Met vriendelijke groet,

BelCompany klantenservice

bcklantenser
door bcklantenser - Oct 11, 2011 om 15:19
17 Antwoorden / 0 Vragen
0

Geachte klant,

Inmiddels heeft u contact gezocht en hebben wij uw gegevens erbij kunnen zoeken. We hebben u zojuist een brief verstuurd met een oplossing. Deze kunt u morgen, uiterlijk overmorgen op uw thuisadres verwachten.

Met vriendelijke groet,

BelCompany klantenservice

md
door mdoes - Nov 27, 2011 om 11:50
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Fijn , of niet , om dit verhaal te lezen. Ik heb nl precies dezelfde klacht. telefoon is alleen besteld bij Belsimpel.
Ook 2x opgestuurd.
1e keer via Samsung klantenservice. Hier werd vocht schade geconstateerd en verder niets gedaan.
Toen weer Belsimpel gebeld. Van hun moest het toestel naar een ander adres. Zelfde conclusie maar wel schoon gemaakt. Toestel werkte 1 week goed en daarna begonnen dezelfde klachten weer. Ben bang dat ik in het zelfde praatje nu val dat er geen garantie op zit. Stond ook op de begeleidende brief. Toestel is gekocht in Augustus. Wat nu?

46
door 46erwin46 - Nov 27, 2011 om 14:20
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb uiteindelijk wel een nieuw toestel gehad, dit was echt een hele nette en goede service van de belcompany. Maar volgens mij moet je net geluk hebbe hoe de service van belsimpel is. Probeer het anders bij ne provider mischien kunne die j verder helpen. Succes ermee.

Erwin

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ha
halicaphi - Oct 6, 2024 om 11:13
Vakantie & reizen

Refund mails alitalia???

Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben? Lees meer

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer