aa
door aad piraat Feb 28, 2018 om 13:31
Computers & telefonie

Website opent niet op laptop

Ik koop ongeveer een jaar geregeld iets op de website van Wish. Sinds een week ongeveer opent de winkel pagina zich niet meer via de Google link  " Wish shopping made fun". Hierdoor kan ik ook niet meer inloggen en dus mijn nog niet geleverde bestellingen beheren of aankopen doen. De link www.Wish.nl is geinfecteerd want deze opent een webpagina van Telfort. Mijn Norton virus beschermer geeft aan dat mijn laptop veilig is. Kan iemand mij aangevenhoe ik de website weer kan openen voor gebruik?

3606 14 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Feb 28, 2018 om 13:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer eens een andere browser.
Scan ook nog eens met Mbam als dat niets verandert.
Ik zou overigens zelf deze site vermijden. Alleen al omdat je al je persoonlijke gegevens daar "moet" invoeren. Onverstandig dus om daar zaken mee te willen doen.
Al op 6 september 2016 werd op dit forum vragen over deze site gesteld. Tik in de zoekfunctie "Wish" in en lees de reacties eens.

marita5
door marita5 - Feb 28, 2018 om 13:40
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Aad Piraat ,

Laat eens een scan lopen met Adware Cleaner , en Malwarebytes

https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

https://nl.malwarebytes.com/

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 28, 2018 om 14:07
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Bij mij lukt het wel via deze zoekmachine,         bij Google kreeg ik ook Telfort
https://duckduckgo.com/

tenormin
door tenormin Feb 28, 2018 om 14:23
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@shoppie. IK kreeg via Google toch ook Wish shopping make fun, geen Telfort. Maar is inderdaad een veiliger zoekmachine, die duckduck. ;-)

sjjoppy
door sjjoppy Feb 28, 2018 om 14:45
7195 Antwoorden / 3 Vragen

@tenormin, het belangrijkste van deze zoekmachine is wel dat men niet gevolgd wordt.
www.startpage.com is er ook zo eentje.

tenormin
door tenormin Feb 28, 2018 om 14:55
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Dank je voor startpage.com @shoppie

sjjoppy
door sjjoppy Feb 28, 2018 om 14:58
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Graag gedaan @tenormin

aa
door aad piraat Feb 28, 2018 om 17:16
50 Antwoorden / 24 Vragen

Beste tenormin en sjoppie ik zal zeker de door jullie aanbevolen zoekmachines gaan uitproberen. ook op mijn tablet staat wish geblokkeerd. Kan ik niet zelf de blokkade opheffen?

gerbera
door gerbera - Feb 28, 2018 om 14:52
7367 Antwoorden / 14 Vragen

is het deze site, wish.nl moet zijn wish.com.
Kan ook deze zijn; http://www.wishwish.nl/  https://www.wish.com/

tenormin
door tenormin Feb 28, 2018 om 14:57
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, ja, lekker: schrijf je in op Facebook enz. en dan nog inloggen ook. Niets voor mij.

gerbera
door gerbera Feb 28, 2018 om 15:06
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Hierdoor kan ik ook niet meer inloggen en dus mijn nog niet geleverde bestellingen beheren of aankopen doen.
Mag dus aannemen dat de Ts geregistreerde gebruiker is. U hoeft zich niet aan te melden als u daar niets wilt kopen.
Verder vraag ik alleen maar of het die site is, zo niet probeer het dan zelf ff met .nl want die heb ik er ook bij gezet.

marita5
door marita5 Feb 28, 2018 om 15:20
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , is de tweede link  , bij wishwish.nl kom ik niet uit bij  Wish shopping made fun".

gerbera
door gerbera Feb 28, 2018 om 15:28
7367 Antwoorden / 14 Vragen

@marita5, ik dacht ik doe een gok zet er nog maar een bij. Kweet niet welke de Ts nou echt bedoeld en over die 2e link kreeg ik al weer commentaar. ;-))

aa
door aad piraat - Feb 28, 2018 om 15:13
50 Antwoorden / 24 Vragen

Allen,
Hartelijk bedankt voor jullie reacties, heb er inmiddels ook een van Norton. Zij hebben de link en mijn computer inmiddels gecheckt en stellen dat het probleem bij mijn profider Telfort ligt en dat ik hen moet bewegen het op te lossen. Dit ga ik nu dus proberen en lukt dit niet zal ik de vdoor jullie aangedragen mogelijkheden uitproberen. Ik houdt u allen dan weer op de hoogte.

gerbera
door gerbera Feb 28, 2018 om 15:18
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Vreemd dat ik en de anderen ook op de site van telfort uitkomen terwijl dit niet mijn provider is. Tenzij Telfort de site heeft gehackt maar dat lijkt mij sterk. In elk geval suc6

marita5
door marita5 Feb 28, 2018 om 15:22
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , ik kom niet uit bij telfort , kom gewoon op de site .

gsm
door gsm - Feb 28, 2018 om 15:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Even de cache van de webbrowser leegmaken en/of in elk geval de pagina verversen.

aa
door aad piraat Feb 28, 2018 om 17:05
50 Antwoorden / 24 Vragen

Beste GSM, kun je me aangeven hoe ik dit moet doen?

gsm
door gsm Feb 28, 2018 om 18:05
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Verversen is F5.
Cache leegmaken is bij elke browser weer iets anders. Zoek even met Google naar de naam van je browser plus het woord cache.
Of klik hier: https://www.browserchecker.nl/cache-bestanden-verwijderen

aa
door aad piraat Feb 28, 2018 om 18:48
50 Antwoorden / 24 Vragen

Dank je wel, inmiddels gedaan en doe dit geregeld zonder te weten hoe dit in vaktermen heet maar helpt niet.

aa
door aad piraat - Feb 28, 2018 om 17:00
50 Antwoorden / 24 Vragen

Heb inmiddels moeizaam drie kwartier gechat met twee medewerkers van Telfort. Hierin is erkend dat de url www.wish.nl ook van hen is dus op hun domeinnaam staat. Zij zien dit niet als een probleem en dat Wish nu door mij niet meer is te openen ook niet mede omdat ik ook geen klant van hun ben maar van Ziggo. Wel hebben zij mij vriendelijk geholpen voor zover mogelijk. Zij betreuren het dat nadat ik via deze verwarring op hun webpagina terecht ben gekomen direct met een phishingmail van het CJIB ben geconfronteerd maar zien hier vooralsnog geen reden in zelf aktie te nemen. Mij is geadviseerd verder contact voor het niet openen van www.wish.com met Ziggo op te nemen.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 28, 2018 om 17:54
7195 Antwoorden / 3 Vragen

@aad piraat,
u kunt proberen om de site te openen met:  www.wish.com
U kunt uzelf met uw account aanmelden.
Geschiedenis verwijderen kan via de bladwijzer en dan op het klokje klikken.

diumenge
door diumenge - Feb 28, 2018 om 18:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb ook Ziggo als provider en kan gewoon naar Wish.com. Ligt dus niet aan Ziggo.

Wish.nl staat al bijna 20 jaar op naam van KPN.

marita5
door marita5 - Feb 28, 2018 om 18:55
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Aad Piraat ,

Heeft u al mijn reactie van 13.40 geprobeerd ?

aa
door aad piraat Feb 28, 2018 om 19:05
50 Antwoorden / 24 Vragen

Beste maritas, nee dat heb ik nog niet omdat ik daar nog niet aan toe ben gekomen. Als het niet stoort met mijn norton zal ik het zeker uitproberen.

marita5
door marita5 Feb 28, 2018 om 19:19
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Aad Piraat , ik zou dat toch maar proberen , misschien bent u dan van het probleem verlost .

aa
door aad piraat Feb 28, 2018 om 19:38
50 Antwoorden / 24 Vragen

Inmiddels uitgeprobeert en de scan heeft niets gevonden in relatie met mijn probleem, des al niet te min bedankt voor je hulp

gsm
door gsm - Feb 28, 2018 om 19:56
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De ene keer Telfort als provider en daarna plotseling Ziggo ?
Als het om Ziggo gaat:
Via Ziggo kan ik, net als anderen, gewoon naar www.wish.com.
Met www.wish.nl kom ik uit bij Telfort
Zie ook antwoorden van Gerbera en Diumenge.

marita5
door marita5 - Feb 28, 2018 om 20:43
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Aad Piraat  ,

U heeft dit probleem sinds 1 week .
Probeer systeemherstel , zet terug naar een datum toen het wel nog werkte , kunt u altijd ongedaan maken .

aa
door aad piraat - Mar 1, 2018 om 15:30
50 Antwoorden / 24 Vragen

Hallo allemaal,
Nogmaals mijn dank voor jullie reacties en ik kan nu melden dat na nogmaals een cache schoonmaak en volledige scan van norton ik via www.wish.com weer een werkende website heb. Hiermee lijkt de kwestie met behoudt van vraagtekens opgelost. Vriendelijke groet Aad Piraat.

gerbera
door gerbera Mar 1, 2018 om 15:46
7367 Antwoorden / 14 Vragen

via www.wish.com
had ik toch gezegd;-)) bedankt voor het terugmelden.

diumenge
door diumenge Mar 1, 2018 om 16:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mooi, kan je weer lekker prullaria bestellen ;-)

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 1, 2018 om 19:04
1790 Antwoorden / 3 Vragen

APIS van Google werd lokaal bij je geblokkeerd, dat gaf het probleem.