terryslach
door terryslach Mar 28, 2012 om 19:44
Computers & telefonie

Wederom weer storing Internet

UPC adverteert veel met halveer weken maar bij wie halveren ze ook je breedband en je mail op de site wordt er steeds vermeld geen storing maar wanner je belt kan je te horen krijgen we hebben storing met het email verkeer UPC doe ter alles aan om het te herstellen voorlopig hebben we elke dag wel wat met deze provider wordt weer tijd om op te stappen ze komen hun belofte toch niet na

835 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

dobby
door dobby - Mar 28, 2012 om 20:19
749 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=terryslach schreef op woensdag 28 mrt 2012, 19:44]UPC adverteert veel met halveer weken maar bij wie halveren ze ook je breedband en je mail op de site wordt er steeds vermeld geen storing maar wanner je belt kan je te horen krijgen we hebben storing met het email verkeer UPC doe ter alles aan om het te herstellen voorlopig hebben we elke dag wel wat met deze provider wordt weer tijd om op te stappen ze komen hun belofte toch niet naHier staan de voorwaarden voor vergoedingen bij het niet leveren van de diensten..

Natuurlijk niet echt te vergelijken met harde SLA's van zakelijke contracten, maar de tarieven zijn dat dan ook niet, en in elk geval staan de voorwaarden hard op "papier" ...

disclaimer: heb zelfs niets met UPC te maken, woon zelfs niet in UPC gebied.. ik heb alleen maar die link voor je opgezocht..

terryslach
door terryslach - Mar 28, 2012 om 20:45
52 Antwoorden / 10 Vragen
0

is mooi al die voorwaarden UPC moet gewoon leveren waar ze voor staan is simpel klant moet koning zijn meer niet en voorwaarden verzinnen ze ter plekke die zijn alleen in hun voordeel rechtsbijstand is hier dol op maar wel heel hartelijk dank voor je moeite

dobby
door dobby - Mar 28, 2012 om 20:55
749 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=terryslach schreef op woensdag 28 mrt 2012, 20:45]is mooi al die voorwaarden UPC moet gewoon leveren waar ze voor staan is simpel klant moet koning zijn meer niet en voorwaarden verzinnen ze ter plekke die zijn alleen in hun voordeel rechtsbijstand is hier dol op maar wel heel hartelijk dank voor je moeite Tsja.. als je iets verzonnen hebt om tegen enduser-kosten een gegarandeerde 100% uptime te kunnen leveren... verkoop dat aan iedereen.. dan ben je binnen de kortste keren rijk..

Ok - is naturlijk _te_ kort door de bocht... maar helaas is (bijna?) alles altijd een afweging van cost vs performance (of reliability in dit geval).. iedereen wil alles zo snel mogelijk hebben, zo betrouwbaar mogelijk.. en dan wel tegen de laagste kosten.. en - hoe zeg je dat netjes.. - dat zijn nu eenmaal verschillende belangen/afwegingen..

Rechtsbijstand? dunno... UPC legt tenminste heel duidelijk vast in een soort enduser SLA wat de rechten en plichten van beide partijen zijn.. Ik mag aannemen dat ze zich daar dan ook aan houden.. als dat niet zo blijkt te zijn, dan heb je inderdaad misschien een case voor je rechtsbijstand verzekering.. anders ben ik bang van niet, want hoewel men in een contract wel kan uitgaan van een 100% uptime is dat in de realiteit gewoon niet haalbaar.

UPC anticipeert daarop (nou ja - laten we zeggen haakt daar op in, om niet van te voren al van failure uit te gaan) door de spelregels ook vast te leggen.. van beide partijen.. je weet dus waar je aan toe bent, en welke bedragen je per 24 uur / per incident onder welke voorwaarden terug krijgt.

Als je dat niet genoeg zou vinden, dan kan je natuurlijk altijd een (goed beredeneerde) claim neerleggen, maar dat lijkt me een stuk lastiger, to way the least.

Overigens: ik ben nu blijkbaar opeens UPC aan het "verdedigen" .. (heb daar voor anderen, net zoals bijna elk groot bedrijf overigens, best wel problemen mee), wil daarmee niets zeggen (niet ten voordele, maar ook niet ten nadele), behalve dan dat UPC in elk geval ook voor particulieren duidelijke voorwaarden / spelregels heeft vastgelegd..

upcwebcare
door upcwebcare - Mar 29, 2012 om 11:05
46 Antwoorden / 0 Vragen
0

@terryslach,

We hebben inmiddels telefonisch contact met elkaar gehad.

Er was gisteravond een storing met één van onze mailservers, deze storing is inmiddels verholpen. Onze excuses voor het ongemak.

Wat betreft de download snelheid, er is voldoende netwerkcapaciteit aanwezig in het segment waar u op bent aangesloten en uw modem heeft qua signaalwaarde een goede verbinding met ons netwerk. Omdat u tijdens ons gesprek aangaf dat u hoofdzakelijk gebruik maakt van een draadloze verbinding heb ik u, om de oorzaak van het probleem te achterhalen, geadviseerd om het te testen met een UTP kabel. Tevens heb ik aangegeven om speedtesten uit te voeren op verschillende test websites en eventueel met de computer opgestart in veilige modus.

Als u de bovenstaande testen heeft uitgevoerd zullen we meer duidelijkheid krijgen over de oorzaak van het probleem.

terryslach
door terryslach - Mar 29, 2012 om 20:14
52 Antwoorden / 10 Vragen
0

[quote=upcwebcare schreef op donderdag 29 mrt 2012, 11:05]@terryslach,

We hebben inmiddels telefonisch contact met elkaar gehad.

Er was gisteravond een storing met één van onze mailservers, deze storing is inmiddels verholpen. Onze excuses voor het ongemak.

Wat betreft de download snelheid, er is voldoende netwerkcapaciteit aanwezig in het segment waar u op bent aangesloten en uw modem heeft qua signaalwaarde een goede verbinding met ons netwerk. Omdat u tijdens ons gesprek aangaf dat u hoofdzakelijk gebruik maakt van een draadloze verbinding heb ik u, om de oorzaak van het probleem te achterhalen, geadviseerd om het te testen met een UTP kabel. Tevens heb ik aangegeven om speedtesten uit te voeren op verschillende test websites en eventueel met de computer opgestart in veilige modus.

Als u de bovenstaande testen heeft uitgevoerd zullen we meer duidelijkheid krijgen over de oorzaak van het probleem.

moe tstellen dat upc mij zelf heeft gebeld de volgende dag en is in ieder geval klantvriendelijk heb alles gedaan wat u heeft voorgesteld overdag is er geen probleem in de avond hale nwe echt deze snelheid niet meer

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Jo
Joriend - Oct 31, 2024 om 20:22
Geldzaken & recht

Houtworm in TV meubel

Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing  - ... Lees meer

st
struisvogeltje - Oct 31, 2024 om 14:00
Huishouden & energie

De Stichting Benadeelden Flexenergie echt of nep

Benaderd door de stichting om mee te doen aan een claim tegen Flexenergie. omdat ik ook meegedaan heb aan de stichting staatsloterij wat mij 70 euro heeft gekost en niets meer van gehoord is de vraag zijn het weer een stelletje slimme advocaten die snel rijk willen worden. Ik ben benieuwd zie onder deel van een email die ik vanmorgen kreeg.
De Stichting Benadeelden Flexenergie is een onafhan ... Lees meer

Ee
EefjeEerlijk - Oct 31, 2024 om 23:43
Geldzaken & recht

Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen

C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.

C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze ... Lees meer