terryslach
door terryslach Mar 28, 2012 om 19:44
Computers & telefonie

Wederom weer storing Internet

UPC adverteert veel met halveer weken maar bij wie halveren ze ook je breedband en je mail op de site wordt er steeds vermeld geen storing maar wanner je belt kan je te horen krijgen we hebben storing met het email verkeer UPC doe ter alles aan om het te herstellen voorlopig hebben we elke dag wel wat met deze provider wordt weer tijd om op te stappen ze komen hun belofte toch niet na

801 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

dobby
door dobby - Mar 28, 2012 om 20:19
749 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=terryslach schreef op woensdag 28 mrt 2012, 19:44]UPC adverteert veel met halveer weken maar bij wie halveren ze ook je breedband en je mail op de site wordt er steeds vermeld geen storing maar wanner je belt kan je te horen krijgen we hebben storing met het email verkeer UPC doe ter alles aan om het te herstellen voorlopig hebben we elke dag wel wat met deze provider wordt weer tijd om op te stappen ze komen hun belofte toch niet naHier staan de voorwaarden voor vergoedingen bij het niet leveren van de diensten..

Natuurlijk niet echt te vergelijken met harde SLA's van zakelijke contracten, maar de tarieven zijn dat dan ook niet, en in elk geval staan de voorwaarden hard op "papier" ...

disclaimer: heb zelfs niets met UPC te maken, woon zelfs niet in UPC gebied.. ik heb alleen maar die link voor je opgezocht..

terryslach
door terryslach - Mar 28, 2012 om 20:45
52 Antwoorden / 10 Vragen
0

is mooi al die voorwaarden UPC moet gewoon leveren waar ze voor staan is simpel klant moet koning zijn meer niet en voorwaarden verzinnen ze ter plekke die zijn alleen in hun voordeel rechtsbijstand is hier dol op maar wel heel hartelijk dank voor je moeite

dobby
door dobby - Mar 28, 2012 om 20:55
749 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=terryslach schreef op woensdag 28 mrt 2012, 20:45]is mooi al die voorwaarden UPC moet gewoon leveren waar ze voor staan is simpel klant moet koning zijn meer niet en voorwaarden verzinnen ze ter plekke die zijn alleen in hun voordeel rechtsbijstand is hier dol op maar wel heel hartelijk dank voor je moeite Tsja.. als je iets verzonnen hebt om tegen enduser-kosten een gegarandeerde 100% uptime te kunnen leveren... verkoop dat aan iedereen.. dan ben je binnen de kortste keren rijk..

Ok - is naturlijk _te_ kort door de bocht... maar helaas is (bijna?) alles altijd een afweging van cost vs performance (of reliability in dit geval).. iedereen wil alles zo snel mogelijk hebben, zo betrouwbaar mogelijk.. en dan wel tegen de laagste kosten.. en - hoe zeg je dat netjes.. - dat zijn nu eenmaal verschillende belangen/afwegingen..

Rechtsbijstand? dunno... UPC legt tenminste heel duidelijk vast in een soort enduser SLA wat de rechten en plichten van beide partijen zijn.. Ik mag aannemen dat ze zich daar dan ook aan houden.. als dat niet zo blijkt te zijn, dan heb je inderdaad misschien een case voor je rechtsbijstand verzekering.. anders ben ik bang van niet, want hoewel men in een contract wel kan uitgaan van een 100% uptime is dat in de realiteit gewoon niet haalbaar.

UPC anticipeert daarop (nou ja - laten we zeggen haakt daar op in, om niet van te voren al van failure uit te gaan) door de spelregels ook vast te leggen.. van beide partijen.. je weet dus waar je aan toe bent, en welke bedragen je per 24 uur / per incident onder welke voorwaarden terug krijgt.

Als je dat niet genoeg zou vinden, dan kan je natuurlijk altijd een (goed beredeneerde) claim neerleggen, maar dat lijkt me een stuk lastiger, to way the least.

Overigens: ik ben nu blijkbaar opeens UPC aan het "verdedigen" .. (heb daar voor anderen, net zoals bijna elk groot bedrijf overigens, best wel problemen mee), wil daarmee niets zeggen (niet ten voordele, maar ook niet ten nadele), behalve dan dat UPC in elk geval ook voor particulieren duidelijke voorwaarden / spelregels heeft vastgelegd..

upcwebcare
door upcwebcare - Mar 29, 2012 om 11:05
46 Antwoorden / 0 Vragen
0

@terryslach,

We hebben inmiddels telefonisch contact met elkaar gehad.

Er was gisteravond een storing met één van onze mailservers, deze storing is inmiddels verholpen. Onze excuses voor het ongemak.

Wat betreft de download snelheid, er is voldoende netwerkcapaciteit aanwezig in het segment waar u op bent aangesloten en uw modem heeft qua signaalwaarde een goede verbinding met ons netwerk. Omdat u tijdens ons gesprek aangaf dat u hoofdzakelijk gebruik maakt van een draadloze verbinding heb ik u, om de oorzaak van het probleem te achterhalen, geadviseerd om het te testen met een UTP kabel. Tevens heb ik aangegeven om speedtesten uit te voeren op verschillende test websites en eventueel met de computer opgestart in veilige modus.

Als u de bovenstaande testen heeft uitgevoerd zullen we meer duidelijkheid krijgen over de oorzaak van het probleem.

terryslach
door terryslach - Mar 29, 2012 om 20:14
52 Antwoorden / 10 Vragen
0

[quote=upcwebcare schreef op donderdag 29 mrt 2012, 11:05]@terryslach,

We hebben inmiddels telefonisch contact met elkaar gehad.

Er was gisteravond een storing met één van onze mailservers, deze storing is inmiddels verholpen. Onze excuses voor het ongemak.

Wat betreft de download snelheid, er is voldoende netwerkcapaciteit aanwezig in het segment waar u op bent aangesloten en uw modem heeft qua signaalwaarde een goede verbinding met ons netwerk. Omdat u tijdens ons gesprek aangaf dat u hoofdzakelijk gebruik maakt van een draadloze verbinding heb ik u, om de oorzaak van het probleem te achterhalen, geadviseerd om het te testen met een UTP kabel. Tevens heb ik aangegeven om speedtesten uit te voeren op verschillende test websites en eventueel met de computer opgestart in veilige modus.

Als u de bovenstaande testen heeft uitgevoerd zullen we meer duidelijkheid krijgen over de oorzaak van het probleem.

moe tstellen dat upc mij zelf heeft gebeld de volgende dag en is in ieder geval klantvriendelijk heb alles gedaan wat u heeft voorgesteld overdag is er geen probleem in de avond hale nwe echt deze snelheid niet meer

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

M
M Bourgondien - Jun 21, 2024 om 11:57
Auto & vervoer

Scootmobiel ellende

21-06-2024   Goede morgen   Wij mijn man en ik rijden beide een scootmobiel vanuit de gemeente Heiloo WMO op zich zijn wij er blij mee dat die mogelijkheid bestaat .   Ik rijd al 26 jaar en mijn man 11 jaar   in het verleden bij Hulpmiddelencentrum ook het een en ander meegemaakt 3x een wiel verloren onder het rijden (3 wieler) en dat de scootmobiel of bij het sturen naar links of naa ... Lees meer

je
jelloowmelloow - Jun 26, 2024 om 06:02
Geldzaken & recht

Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?

In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer

ke
keesbakels - Jun 27, 2024 om 10:05
Elektronica & tv

Hoe krijg ik hinderlijke voice over weg?

Goedemorgen forumleden,

Bij het afspelen  van de opgenomen programma's "the unheard tapes", uitgezonden door de EO, spreekt er een buitengewoon hinderlijke voice over mee. Niet alleen doet deze (AI?) stem zijn best om vrijwel alle klemtonen verkeerd te leggen, ook zijn er rare versprekingen zoals het uitspreken van D-Day als deedee en van zooi maakt hij 2001. Om van Franse plaatsname ... Lees meer