li
door lisa123 Nov 10, 2016 om 15:36
Computers & telefonie

Weet iemand hoe ik mijn telefoons van Panasonic model KX-TGH220NL van de intercom kan halen?

Beste mensen,

Omdat ik een avond het geluid van de telefoons niet wilde horen heb ik via geluidsinstellingen het geluid op uit gezet.
Toen zijn beide telefoons op de intercom gesprongen, Joost mag weten waarom.

Denk dat ik iemand had moeten opbellen en via de pijltjesknop het geluid zachter had moeten zetten, ben er niet zeker van.

Omdat ik een vrouw ben en altijd het idee heb dat mannen handiger met zoiets zijn heeft één van de werklui die hier bezig zijn er al naar gekeken, kwam er niet uit.
Vriend kwam de avond erop, had op internet het model opgezocht en het was volgens hem een fluitje van een cent.
Helaas pindakaas, zelfs met de gebruiksaanwijzing in zijn hand hoe de intercom in-en uit te schakelen kwam ook hij er niet uit.

Nu kan ik op de display zien wie er belt maar heb geen inkomend geluid, kan wel zelf bellen.

Om eerlijk te zijn wil/durf ik de toestellen niet op de oorspronkelijke staat te zetten want ben dan mijn telefoonboek-adressen kwijt ben ik bang en het is geen doen om van 2 telefoons met soms ook nog andere nummers erop alles eerst op papier te zetten en dan weer in te voeren.
Ben ik dagen mee zoet en die tijd heb ik niet tot mijn beschikking.

Is er iemand die dit leest en misschien een oplossing voor me heeft?
Mijn dank voor een reactie is erg groot en voor een oplossing nog meer.

5652 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 10, 2016 om 15:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Één veronderstelling van u, dat mannen handiger zijn in dit soort dingen, is in ieder geval al onderuit gehaald.:-))

Maar intercom op een telefoon?

ik lees wel dit.

Block unwanted sales calls

Put an end to unwanted disturbances from telemarketers with the Nuisance Call Block feature (*Caller ID required for feature to work), which enables you to block up to 50 specific numbers or combination of numbers between 2 to 8 digits (eg. 08 to block all calls from numbers starting with this) as well as incoming calls from withheld numbers.

Cookies
door Cookies Nov 10, 2016 om 16:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, intercom op een telefoon kan. Heb ik ook. Maar ja, ik ben slechts een vrouw, dus kan me ook vergissen.

tijger1
door tijger1 Nov 10, 2016 om 16:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Weer wat geleerd.:-))

Cookies
door Cookies Nov 10, 2016 om 16:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vroeger had je een dienstbode bel, nu kunnen de kinderen via de intercom moeders' sommeren de cola boven te brengen.

tijger1
door tijger1 Nov 10, 2016 om 16:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze kunnen me wat.:-))

aurora1
door aurora1 Nov 10, 2016 om 17:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Cola + chips

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 10, 2016 om 15:50
7191 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn eerste gedachte is om het geluid via geluidsinstellingen weer aan te zetten maar ja dat zijn gedachten van een vrouw.;)

hansje klein
door hansje klein Nov 10, 2016 om 17:22
3037 Antwoorden / 62 Vragen

....er zijn vrouwen die denken als mannen en omgekeerd....

Vraag: Is Sjoppie nu een......eh......?

sjjoppy
door sjjoppy Nov 10, 2016 om 17:35
7191 Antwoorden / 3 Vragen

Antwoord: Sjoppie is een vrouw.

hansje klein
door hansje klein Nov 10, 2016 om 22:48
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Hoi Sjoppie. Hansje is een afgedwongen verbastering van mijn oorspronkelijke avantar Hänschen Klein omdat de Vara geen Umlaut in het nieuwe tekstprogramma had en ik nu ook als mevrouw wordt aangesproken. Kan zijn, dat vrouwen anders denken, maar zij kunnen best goed technisch bezig zijn! Misschien kunnen we zeggen, dat mannen en vrouwen soms gewoon andere interesses hebben en daardoor andere vaardigheden.

sjjoppy
door sjjoppy Nov 11, 2016 om 11:22
7191 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Hansje Klein, ben het helemaal met u eens.

costnix
door costnix Nov 11, 2016 om 13:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Vrouwen kunnen net zo technisch zijn als mannen. Ik heb een medisch technisch beroep gehad, waar de verhouding M/V ongeveer 50/50 was. Wij konden onze patiënten met een allesdoordringende blik aankijken :-)

sjjoppy
door sjjoppy Nov 11, 2016 om 16:16
7191 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, als patiënten soms geen zin hebben in wat goed voor hen is dan is een allesdoordringende blik vaak voldoende om ze tot andere gedachten te brengen. Dat zal ook wel 50/50 M/V zijn. ;)

aurora1
door aurora1 Nov 12, 2016 om 01:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Huh? "Vrouwen kunnen best goed technisch bezig zijn" ? Wat een rare opmerking. Lijkt bijna van een man te komen die trots zegt dat hij "nog geen ei kan koken"....
Of  "vrouwen kunnen net zo technisch zijn als mannen". Huh?
Moeten we deze suffe opmerkingen niet eens omkeren in:  "mannen kunnen net zo technisch zijn als vrouwen"?
De tijd dat gezegd werd "mevrouwtje we kijken het wel even voor u na" (bijv. door een garage, of andere reparateurs die geen antwoord willen geven op een gespecialiseerde vraag)  is toch al lang voorbij?
Of is me iets ontgaan en zijn de mannen blijven stilstaan en doen ze net als ts?

Cookies
door Cookies - Nov 10, 2016 om 16:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik laat het geven van de oplossing maar aan een handige man over.;-)

edrick3
door edrick3 Nov 10, 2016 om 16:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

heel verstandig. ;-)

ph
door philip36 - Nov 10, 2016 om 16:18
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien de modus Niet storen uitschakelen?
Rechter functie toets en dan  # 2 3 8

aurora1
door aurora1 - Nov 10, 2016 om 16:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hier ga ik me niet in verdiepen want alleen mannen kunnen dit oplossen.
Ga eens naar de winkel waar het ding gekocht is of neem contact op met Panasonic, mocht u dat als vrouw lukken.
Overigens het opnieuw invoeren van telefoonnummers kunt u misschien zelfs wel in het weekend en 's-avonds doen, mocht dat nodig zijn.
En misschien kunt u maar beter een simpele telefoon aanschaffen want met die Philips kon u ook al niet uit de voeten. Hoe is het met dat toestel en de problemen ermee afgelopen?

Cookies
door Cookies - Nov 10, 2016 om 16:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vrouwen adviseer ik altijd dit toestel te kopen.

zoekster1
door zoekster1 Nov 10, 2016 om 17:05
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Heel handig en superretro!

li
door lisa123 Nov 10, 2016 om 19:46
134 Antwoorden / 53 Vragen

Ik lig in een deuk van alle reacties, vooral het antwoord van Carola83 en de mooie foto van het heerlijke ouderwetse toestel met draaischijf. Staat nog wel ergens ver weg op zolder als ik goed ga spitten.en ga niets doen wat iemand voorstelt die er geen verstand van heeft.,
ben juist in de problemen gekomen doordat ik wilde trippen en het geluid van de telefoon een stoorzender was.

En mijn vorige toestel is naar de kloten geholpen door een hond die werd midhandeld bij mij thuis door zijn baas, toestel vloog door de lucht omdat hond achter de bank kroop en het toestel meena,m en zodoende heb ik deze al jaren staan en nog nooit problemen gehad.
Klopt ook dat mijn veronderstelling dat mannen handiger zouden zijn dan vrouwen in lucht is opgegaan helaas.
De werklui die hier bezig zijn, een heerlijk stel kerels zeiden ook dat vrouwen vaak handiger waren dan mannen met sommige dingen, denk dat ze gelijk hebben.

Cookies
door Cookies Nov 10, 2016 om 20:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Goed te lezen, dat je tegen een geintje kan. Wat mannen/vrouwen betreft: mannen DENKEN vaak dat zij het beter weten en veel vrouwen laten  ze dan maar in die waan.;-)) Kan nl. ook wel eens handig zijn bij klusjes waar we zelf geen zin in hebben.;-))

li
door lisa123 Nov 10, 2016 om 21:16
134 Antwoorden / 53 Vragen

Hoi Carola83,

Als je niet tegen een geintje kunt moet je op deze site niets vragen,. het enige waar ik me aan erger zijn die betweters die dus jouw verhaal niet goed lezen en met een idioot antwoord komen.
En u hebt gelijk, vaak denken mannen dat ze het beter weten, hoor mijn vriend nog zeggen: snap niet dat je er niet uitkomt, heb op internet de handleiding van de intercom gelezen dus ik kom wel ff langs.
Heb naast hem gezeten met beiden een toestel in ons hand, gebruiksaanwijzing tussen ons in, de ene keer bij hem en de andere keer bij mij totdat hij eindelijk na een uur of 3 verzuchtte: ik kom er niet uit, sorry.
We wonen niet samen en willen dat beiden niet dus ik doe altijd alle klusjes zelf.
Er zit hier in de buurt een goede ijzerhandel en daar kan ik ook wel iets vragen als ik het niet zeker weet en anders is "oom Google" een uitvinding, daar kan je alles vinden.
Heb nog niet gezocht op Google, ga ik zeker zondag doen, eerste dag dat ik tijd heb.
Ik vond uw reactie dus prachtig, vooral toen ik de foto van het oude toestel zag en heb echt in een deuk gelegen van de lach, dus prima toch?
Heb al van één toestel de stekker uit het dockingstation getrokken, hielp niet, nu de andere nog.

tijger1
door tijger1 Nov 10, 2016 om 21:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lisa123. Heel erg leuk.:-(( Vooral dat u over Aurora1schrijft: "Wat een achterlijke reactie, dat kan ik zelf ook wel bedenken". Echt een reactie van een fatsoenlijk iemand met gevoel voor humor. Was u soms weer aan het trippen? Hoe dom kun je zijn om zo'n reactie te plaatsen.

reflecs
door reflecs Nov 11, 2016 om 11:25
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@tijger1, +10, ik denk dat vraagsteller nog steeds niet doorheeft dat ze het hele antwoord van aurora1 verkeerd leest en interpreteert. Maar dan nog. Hopelijk laat aurora1 zich er niet teveel door raken en zet ze lisa123 op haar zwarte lijst (zou ik doen).

Cookies
door Cookies Nov 11, 2016 om 11:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt gelijk, reflecs, wordt blijkbaar helemaal verkeerd geïnterpreteerd.

costnix
door costnix Nov 11, 2016 om 13:20
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom niet één deze?
http://home.planet.nl/~dwinia1/Telefoon.htm

eclipse
door eclipse - Nov 10, 2016 om 16:54
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@lisa123, hier de nederlandse handleiding   klik  of   https://www.gebruikershandleiding.com/Panasonic-KX-TG7220NL/preview-handleiding-24593.html...
p.s  de batterijen er al uitgehaald, wil wel eens helpen. en ook even de de stroom ( trafo)  van het docking  station..

veel leesplezier...een hele bak aan bla  bla   maar wel Hollands,
Ik wet écht niet of  hij Uw  contacten bewaart hoor, maar als mijn edge 7  het ken zondr batterijen  dat moet dat stuk vernuft van U het ook zeker kunnen onthouden, wat een bijsluiter   wordt je ook iet vrolijk van hoor of je nu en hijtje of  zijtje ben  ..

eclipse
door eclipse Nov 10, 2016 om 16:55
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Héeéééeé'  k hep en entertje  yessssssssssss

zoekster1
door zoekster1 Nov 10, 2016 om 17:11
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is bij de gewone antwoorden. NIet bij de reacties op een antwoord. Nu klik ik op enter.
En wat gebeurt er?

zoekster1
door zoekster1 Nov 10, 2016 om 17:11
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Precies. NIETS!

eclipse
door eclipse Nov 10, 2016 om 17:15
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Ow  :'(   was al blij...  test  enternu
blablas   bla  bla   nu enter
dankjewel   ....enter
plaatsen

eclipse
door eclipse Nov 10, 2016 om 17:17
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Zoekster, dankjewel, ben weer blij geweest met een dooie mus, maar ben wel blij dat jullie weten dat ik het niet opzettelijk doe  dankjewel

li
door lisa123 Nov 10, 2016 om 21:28
134 Antwoorden / 53 Vragen

Eclipse:
Helaas, ik heb de stroom van de docking stations afgehaald maar dat hielp niet.
Omdat ik gehandicapt ben en 1 hand niet kan gebruiken en de andere nauwelijks kan ik de batterijen er niet uithalen.
Vraag het weekend wel aan een andere vriend of morgen aan de werklui of ze het even voor me doen.

Nogmaals dank, uw antwoord was het enige normale en om Carola heb ik erg gelachen en even een mailtje teruggestuurd omdat ze toch nog had gereageerd.

eclipse
door eclipse Nov 10, 2016 om 23:39
1561 Antwoorden / 370 Vragen

lisa123 excuses, ik kon dat niet weten, laten we hopen dat de oplossing  simpel is , mijn vrouw  ( rip) had een dect telefoon, daar werd je ook knetter van, dan begon het kussen te trillen zondr dat er gebeld  werd, lampen gingen knipperen, de hond  sloeg aan van al dat vreemde spookgedoe.. `s nachts  werd  ze wakker en maakt dan mij wakker ofdat de telefoon was gegaan, ?  omdat haar kussen ging  trillen, met oplopend  volume. en dat moest dan ophouden als er werd  opgenomen, nou die was dus  gauw  retour  maar was via  de  zorgverzekeraar dus geen probleem ,

li
door lisa123 - Nov 10, 2016 om 20:13
134 Antwoorden / 53 Vragen

Tijger 1: sorry, wat u leest in het Engels slaat niet op mijn geval.

Sjoppie: het geluid aanzetten via geluidsinstellingen gaat niet want voor de geluidsinstellingen is IN DE PLAATS de intercom verschenen waarbij staat: handset en toestel aan: je moet op JA klikken, is de enige mogelijkheid want wegklikken of een andere instelling op geluidsniveau bestaat dus niet meer.

Aurora1: waarom zou het me niet lukken om als vrouw kontakt op te nemen met Panasonic? spreek en schrijf vloeiend Engels dus als dat nodig zou zijn is dat geen punt.
weet niet meer waar die toestellen gekocht zijn, het is al een wonder dat ik de gebruiksaanwijzing nog wist te vinden.
En als ik tijd zat had zou ik wel in het weekend of in de avond het telefoonboek overschrijven en opnieuw instellen, wat een achterlijke reactie, dat kan ik zelf ook wel bedenken maar het ontbreekt aan tijd..

Eclipse: heb een zeer slecht abo van Tele2 alles in 1, dus de telefoon heeft er in die tijd al 3 keer uitgelegen tezamen met de pc
Helaas hebt u ook niet goed gelezen, heb geschreven dat vriend met gebruiksaanwijzing in zijn handen zat en er ook niet uitkwam.
Zal wat u voorstelt  toch nog eens proberen, is eigenlijk het enige normale antwoord in alle blabla. Hebt u helemaal gelijk in, maar dit had ik al verwacht dus kan er alleen maar om lachen.
U zegt hetzelfde als mijn vriend: van die gebruiksaanwijzing word je ook niet vrolijk.

Ga even een bedankbrief sturen naar Duitsland, ook die taal heeft geen problemen voor me net als het Engels.

Hierbij wil ik iedereen die heeft gereageerd toch bedanken, zowel de aardigen als de dommen, ga nu gelijk de power van de dockingstations afhalen en kijken wat er gebeurt.
Als het helpt krijgt u van mij antwoord, dan leest de rest het vanzelf wel óf niet.

tijger1
door tijger1 Nov 10, 2016 om 20:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

We zijn hier allemaal stik benieuwd of het u als vrouw toch zal lukken die telefoon te hetstellen. Power woman.

aurora1
door aurora1 Nov 12, 2016 om 01:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tijger1: +9,5

li
door lisa123 - Nov 10, 2016 om 21:33
134 Antwoorden / 53 Vragen

Beste allemaal,
Ga dit item afsluiten zodat ik geen mail meer binnen krijg.
Iedereen bedankt voor de reacties, behalve de persoon die op alles een antwoord weet en die je zowat bij elk item tegenkomt, zij/hij weet zelf wel wie ik bedoel en zo niet is hij/zij nog dommer dan ik dacht.

Allemaal alvast een fijn weekend toegewenst voor de mensen die niet moeten werken en ben je wel de pineut: werk plezierig.

gerbera
door gerbera - Nov 10, 2016 om 22:30
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Wil het toch nog even proberen, de toetsen hoorntje met streepje gelijk met de toets rondje met punt 1 sec ingedrukt houden. Werk dat niet dan de toets int een paar sec ingedrukt houden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 11, 2016 om 11:13
16851 Antwoorden / 202 Vragen

Lisa123@  in de hoop dat u dit toch nog leest: waarom niet gewoon even naar een telefoonwinkel gegaan? Daar zijn ongetwijfeld zowel vrouwen als mannen te vinden die uw probleem zo kunnen oplossen.