de
door delletje Mar 8, 2006 om 19:56
Computers & telefonie

Wegvallen internetverbinding ?

Hallo, ik heb het volgende probleem,
als de pc opstart kan ik de e-mail lezen en internetten maar ga ik
daarna iets anders doen en start ik Explorer na een tijdje weer op
dan kan de Startpagine niet meer gevonden worden en ook e-mail
is onbereikbaar.
Het modem geeft wel gewoon verbinding aan.
De enige oplossing is dan de pc opnieuw opstarten.
Ik draai XP met adsl via een netwerkkaart .

Wie kan mij helpen???

738 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 9, 2006 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk staat je adsl modem en/of router ingesteld op verbinding verbreken na x minuten inactiviteit. Je kunt dit meestal uitzetten of wijzigen in 0 minuten om de verbinding permanent te maken.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2006 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk ook eens of de Internet Explorer (Browser) op LAN ingesteld, Misschienverbreetkt ie de verbinding.

Trouwens, via Netwerkverbindingen kun je de verbindng (meestal heet die LAN-verbinding) aan en uit schakelen.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2006 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ook wel eens wil helpen is de modum van de stroom halen en één minuut wachten. Daarna weer de stroom erop zetten en wellicht doet hij het weer

ve
door verwijderd - Mar 10, 2006 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zeer waarschijnlijk heeft u dan een speedtouch 510. Met dit modem heb ik ook dezelfde problemen gehad.

Een tijdelijke oplossing is: via Start, Instellingen naar Netwerkverbindingen. Klik daar met re. muisknop op en kies Eigenschappen. Schakel de netwerkkaart uit en meteen weer aan. De Internet verbinding is weer terug. Dit kan steeds gedaan worden als de verbinding weg valt.

Een definitieve oplossing kan twee kanten op. Ten eerste de driver van de netwerkkaart updaten. Ten tweede, als er een speedtouch 510 wordt gebruikt. Vervang deze door het model speedtouch 546 of een ander merk.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2006 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat gebeurt bij mij ook heel soms.

Wat dan helpt is om het modem te resetten.

Dan doet alles het weer prima (bij mij althans!)

ve
door verwijderd - Mar 10, 2006 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

 Ik had deze problem soms ook . Dan heb mijn LAN verbinding gewoon in de talkbalk gezet. Valt  de verbinding weg klik ik op deze 2 monitoren van mijn verbinding en dan herstellt de verbinding weer vrij snel. Is misschien niet de perfecte oplossing maar wel makkelijk.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2006 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op 2 pc's had ik hetzelfde met een Speedtouch 510-ethernetmodem, die is niet meer geschikt voor de hogere snelheden. Na aanschaf van een ander modem (ook geschikt voor ADSL-2) waren de problemen meteen verholpen.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2006 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Toevallig had ik het de afgelopen weken ook vele malen. Modem nagekeken en UPC gebeld. Was in orde. Nieuwe router gekocht. Was het ook niet. Wat bleek, het stekkertje was kapot (zag je niet natuurlijk), maar na een nieuw stekkertje eraan gekrompen te hebben, is alles weer normaal.

Dus TIP: kijk je bekabeling en je stekkertjes eens goed na.

Gr. Jan

ve
door verwijderd - Mar 10, 2006 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer ook deze eens !

Ga achtereenvolgens naar : Startknop, dan configuratiescherm, kies dan systeem, en selecteer dan het tabblad Hardware, kies dan de knop apparaatbeheer, en selecteer in de lijst van alle aangesloten hardware de netwerk kaart mbv van de linker muisknop, ( eenmaal linker muisknop gebruiken !) druk dan op de rechter muisknop en kies uit het lijsteje de functie eigenschappen. Je komt dan op een geheel nieuw tabblad met daarin waarschijnlijk ook de tab Energiebeheer.

en haal het vinkje weg de de volgende regel

De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.

Als deze nlk aanstaan wordt  de computer met enige regelmaal aktief en haalt de zogenoemde lease weer op.

Dat is de authorisatie van de i-net provider die jou toestaat om van zijn infrastructuur gebruik te mogen maken..

Een functie die eigenlijk allen maar gebruikt zou kunnen worden bij laptops of zo.. Misschien dat het uitkomst bied.

 suc6

ve
door verwijderd - Mar 10, 2006 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toen ik vroeger een inbel verbinding had, kon ik kiezen,  namelijk na ophalen mail verbinding verbreken....

De tweede mogelijkheid was na 1 min niet aktief verbinding verbreken,,,,, dus je leest iets en dan.... weg....

Omdat tussen instellen en inbellen en het huidige abbonnement op ADSL veel jaren zat, was ik dat vergeten....

Het Speedtoch 510 modem is verouderd, maar werkt bij diverse mensen die een 4000/1024 hebben van Speedlinq wel goed, maar de drivers op CD moet je dan wel gebruiken, de 2e pc zonder deze gaf inderdaat de eerder gemelde problemen, bij andere providers kan het dus weer anders zijn, want Modem en Provider zijn niet altijd hetzelfde....

Gozik.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2006 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

kan je niet wat meer informatie geven!  om wat voor een modem gaat het ??? en wat voor een verbinding heb je via de telefoon of kabel????? we zijn geen hederzienders! want nu zit iedereen te gissen wat het kan zijn daar wordt je niet wijzer van!

groetjes labren

ve
door verwijderd - Mar 10, 2006 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb momenteel adsl tele 2 en mijn verbinding valt nooit weg,alleen heb ik geregeld lage snelheid.(omdat belgacom in belgie het voor te zeggen heeft)Binnenkort  schakel ik over op tele 2  all-inn ,dan is er géén sprake meer van belgacom.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2006 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Heb je toevallig een nieuwe programma geinstalleerd? Zoals een antivirus programma of service pack 2 terwijl je verbinding had/heb met het internet?

Want dat heb ik zelf een keer meegemaakt. Door iets te installeren met internet erin de kabel dan. Misschien is het wat ik vertel alleen mijn ervaring verder weet ik zou ik het ook niet weten.

Succes Ermee.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2006 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat gebeurt bij mij ook wel eens.

Als ik na een paar uurtjes weer bij de computer kom en ik start Firefox of IE of OE op, dan gebeurt er ook niks.

Als ik vervolgens 1 van die genoemde programma's weer afsluit en weer opstart is het wel goed.

Of even op F5 drukken, wil ook wel eens helpen.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2006 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja ik weet de oplossing gewoon kabel internet pakken van @home en dan linux fedora gebruiken in plaats van windhoos.
MvG stingray

ve
door verwijderd - Mar 11, 2006 om 02:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste Delletje, Ik lach me rot om alle adviezen die je krijgt.

Los nog van de spelfouten die worden gemaakt. Wat een wereld toch, de wereld van het computeren... Mijn advies kan ik niet geven want daarvoor geef je te weinig informatie. Dat is niet jouw schuld, het is niemands schuld. Computers zijn gewoon net zo in de war, en net zo veranderlijk als ons. De fout ligt bij ons, we moeten eerst betere mensen worden om betere producten te kunnen maken. Schrijf een brief, ga naar de bibliotheek. Of reboot je modem i.p.v. de computer als je het niet laten kunt....:)

hartelijke groet en succes ,

 Bart --- http://gabrielse.blogspot.com/

ve
door verwijderd - Mar 12, 2006 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

een kabelabonnement nemen!

ve
door verwijderd - Mar 12, 2006 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, bedankt voor alle reacties en adviezen.
Het probleem is opgelost door bij apparaatbeheer/eigenschappen/
netwerkkaart de Wake On instelling uit te schakelen.
Ook heb ik het vinkje weggehaald bij energiebeheer.
De verbinding blijft nu open !!

Groeten Delletje.........

ve
door verwijderd - Mar 25, 2006 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is ook nog wel een andere oplossing, die vaak werkt.

ga naar start, configuratiescherm, netwerk en internetverbindingen, netwerkverbindingen, en klik dan met de rechtermuisknop op je verbinding, en klik dan op herstellen.