ma
door marscholl Dec 25, 2011 om 14:29
Computers & telefonie

Welk mailprogramma?

Er werd hier al eerder gevraagd waarom ik incredimail gebruik en ik antwoorde dat ik het wel een leuk programma vond. Wel, ik heb het gehad met dit progje; de leestekens liggen altijd doorelkaar maar daar kon ik wel mee leven, nu echter wil ik wat documenten (electronische polissen e.d.) opslaan buiten dit programma, bv. in mijn documenten maar dit wordt al helemaal niet toegestaan. Nu vind ik het dus een draak van een programma om de simpele reden dat ik zelf wil bepalen hoe ik mijn pc gebruik. Welk mailprogramma kunt u mij aanraden, daarbij in acht nemend dat ik zo weinig mogelijk met microsoft te maken wil hebben: als XP in 2013 niet meer ondersteund wordt stap ik over op Ubuntu maar dat is van latere zorg. Bvd., Martin.

3608 6 Rapporteer

freya
door freya - Dec 25, 2011 om 14:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo marscholl,

Wellicht is Thunderbird *[u]klik[/u]* iets voor je? Is van dezelfde makers van Firefox (Mozilla).

m.vr.gr. Freya

ma
door marscholl - Dec 25, 2011 om 15:13
90 Antwoorden / 14 Vragen

Ha, da`s toevallig ik heb van de week juist Firefox verwijderd omdat het nooit (meer) gebruik, alles gaat via chrome. Het lijkt me wel een goed alternatief, is Firefox een voorwaarde voor dit programma? Ik wacht ook nog eventuele andere suggesties af.

freya
door freya - Dec 25, 2011 om 15:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marscholl schreef op zondag 25 dec 2011, 15:13]....
Het lijkt me wel een goed alternatief, is Firefox een voorwaarde voor dit programma?
....
Nee hoor, Firefox is geen noodzaak. Maarre....Firefox voldeed niet? Ik gebruik Firefox inmiddels al jaren en gebruik eigenlijk nooit iets anders....
En voor email gebruik ik nog steeds Outlook (2003). Mede omdat ik hiermee probleemloos mijn contactpersonen en agenda kan synchroniseren met de iPhone. Maarja, je wilde géén Microsoft..... ;-)

Freya

ma
door marscholl - Dec 25, 2011 om 15:51
90 Antwoorden / 14 Vragen

Oh, jawel hoor, Firefox is een goede browser maar Chrome is sneller doordat het al suggesties aandraagt tijdens het typen. Wel vind ik dat Chrome wat ondergesneeuwd wordt door de vele commerciele hits die tegenwoordig als eerste verschijnen; als ik b.v. Kassa V&B intype krijg ik me toch een lading kasregisters over me heen, dat wil je niet weten. Eigenlijk ook wel een idee om weer een tijdje Firefox te proberen. Fijne kerst trouwens nog, Freya.

macwouter
door macwouter - Dec 25, 2011 om 16:04
825 Antwoorden / 9 Vragen

Ik gebruik.
Hotmail (standaard).
Gmail (google.
KPNmail (outlook).
Macmail (apple).

Alle post kan ik openen via gmail.

Firefox ?? Een heerlijke browser met die prachtige extentie,s bijv downloadhelper en persona,s. En als je slim bent laat je de bladwijzer leeg en sluit een klein sticky op je computer aan en sleep je internetadressen daar naar toe. Ik raad u aan GMAIL. En inderdaad Freya voor ios 5.0.1 heb je outlook nodig voor het geval dat Marscholl (enge naam trouwens) ook een iPhone heeft.

ma
door marscholl - Dec 25, 2011 om 19:18
90 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=macwouter schreef op zondag 25 dec 2011, 16:04]Ik gebruik.
Hotmail (standaard).
Gmail (google.
KPNmail (outlook).
Macmail (apple).

Alle post kan ik openen via gmail.

Firefox ?? Een heerlijke browser met die prachtige extentie,s bijv downloadhelper en persona,s. En als je slim bent laat je de bladwijzer leeg en sluit een klein sticky op je computer aan en sleep je internetadressen daar naar toe. Ik raad u aan GMAIL. En inderdaad Freya voor ios 5.0.1 heb je outlook nodig voor het geval dat Marscholl (enge naam trouwens) ook een iPhone heeft.

Als je mijn naam eng vindt: wacht maar tot je mij in het echt tegenkom. Zonder dollen, het is een samentrekking van mijn voor en achternaam: Martin Scholl....en nog wat. Ik had zelf de associatie met Marshall, ordehandhaver en zeer goede gitaarversterkers maar dit terzijde.

Ik heb geen iPhone, Mac., Apple (behalve Golden Delicious in de tuin), kleine sticky`s rook ik op en mijn adressenbestand bestaat uit slechts enkele namen, waar van tijd tot tijd eerder iemand afvalt dan bijkomt, ik heb ook geen behoefte aan dit alles. Ik zoek gewoon een mailprogramma van waaruit ik eventuele belangrijke zaken op een andere plaats dan binnen het mailprogramma kan opslaan, kortom, een computer die doet wat ik zeg en geen die mij gaat vertellen wat ik wel of niet moet doen, ik ben de baas tenslotte.

Net schoot mij te binnen waarom ik van Firefox ben afgestapt: ik had Arrow Classic Rock in het opstartmenu staan, dat is fijn als je gelijk muziek hebt en dat deed het niet meer na een update, wat ik ook probeerde. Heb wel al die tijd Ff op de pc laten staan. Zal het weer eens een kans geven. Terug naar het topic: ik zocht geen browser maar een mailprogramma.