he
door hetrodeschaap Mar 23, 2016 om 20:56
Computers & telefonie

Welk merk smartphone gaat het langste door met het uitgeven van android-updates?

Vrij recent kwam ik er achter dat de laatst beschikbare android update van mijn huidige smartphone 1,5 jaar geleden was. Dat vond ik verbazend, aangezien ik mijn mobieltje pas 2,5 jaar heb. Hij begint het te begeven, dus ben ik opzoek naar een nieuwe. Ik hou er niet van om dingen onnodig te vervangen. Nou worden de duurdere smartphones langer geupdate, maar ik ben opzoek naar een model van max. 250 euro. Iemand suggesties? (liefst ook nog met een stevig, moeilijk te breken scherm, maar misschien is dat wat teveel gevraagd).

13256 21 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Mar 23, 2016 om 21:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En u wilt dat wij dat voor u gaan uitzoeken? Denkt u dat zulke zaken bekend zijn?
Ik heb met mijn beide achtereenvolgende gsm's met android nooit aan updaten gedaan en geen problemen gehad. Vaak geeft updaten zelfs problemen. Zet een goede beveiliging op de gsm en waag een sprong in het diepe. Of zoek merken en types uit van max. 250 euro en vraag dan de fabrikanten, als die al zoiets prijs zouden geven..
Neem anders een windows telefoon.

Ma
door Mat Matheij Mar 26, 2016 om 19:11
986 Antwoorden / 3 Vragen

Zulke zaken zijn bekend. Vr.gr.

Ma
door Mat Matheij Mar 26, 2016 om 19:22
986 Antwoorden / 3 Vragen

Geachte, vandaag nog info bij Belsimpel (niet om reclame te maken) Samsung S5 Neo bij abonnement ca.€150. Bijv. BEN 18.50 4G onbeperkt bel/sms 1GB data. Hetgeen U wil hangt af van uw gebruik. Veel Wifi weinig data. WhatsApp weinig data. Keuze genoeg. De S5Neo o.m. getest door tweakersnet en opvolger S5 bij mij in gebruik. Upgrade naar Android 6.
Waterdicht selfiecam 5Mp en voor 16 meen ik. Kan minder zijn maar betere specs.

Cookies
door Cookies - Mar 23, 2016 om 21:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Suggestie: verricht even wat onderzoekswerk met de hulp van Google.

he
door hetrodeschaap - Mar 23, 2016 om 21:25
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet al van het bestaan van google. Ik was eerder opzoek naar ervaringen, ipv gesponsorde info.

diumenge
door diumenge - Mar 23, 2016 om 21:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik gebruik zelf geen Android, maar volgens mij kan je dan het beste er een uit de Nexus serie aanschaffen, de Nexus 5X komt dicht bij de genoemde prijs in de buurt.

Topantwoord

sw
door swat1500 - Mar 23, 2016 om 21:26
3779 Antwoorden / 0 Vragen

U treft het Tweakers (www.tweakers.net) heeft onlangs een test gedaan van budget telefoons. Dit zijn allemaal telefoons met best leuke specificaties en die nagenoeg allemaal op Android 5.1.1. draaien.Ze zitten allemaal ruim binnen uw budget.

Ma
door Mat Matheij Mar 26, 2016 om 18:45
986 Antwoorden / 3 Vragen

Budget telefoons hebben geen nieuwe versie van Android vaak geen upgrade naar Android 6, een te beperkt geheugen (8GB) en tweakersnet is erg goed qua snelle reviews maar bezie eerder Androidplanet.nl. De consumentenbond raadde terecht vrijwel ALLE Budget Phones af -en terecht- vanwege het beperkte geheugen waarop het besturingssysteem amper op kan. Mvrgr.

he
door hetrodeschaap - Mar 23, 2016 om 21:32
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dankje swat, die was ik nog niet tegengekomen, erg nuttig. Vraag beantwoord! :)

Cookies
door Cookies Mar 24, 2016 om 00:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je was op zoek naar ervaringen toch? En niet naar testen?

diumenge
door diumenge - Mar 23, 2016 om 21:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Met Android 5.1.1 begin je al met een verouderde versie van Android, maar prima advies hoor.

jo
door jorisw - Mar 23, 2016 om 21:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hier valt geen zinnig antwoord op te geven domweg omdat geen enkel merk details geeft over hun product roadmap. Het enige wat bekend is, is dat Apple iOS devices langer ondersteund dat wat Android leveranciers doen. Maar daar heb je niets aan.

Ook voor duurdere Android devices is het geen garantie dat die langer worden ondersteund. Stel dat je het HTC topmodel koopt, en HTC gooit de handdoek in de ring (niet ondenkbaar), dan heb je nog niks.

De enige die hier enige verandering in zou kunnen brengen is Google, door Android leveranciers te verplichten aan een minimum pakket van eisen te voldoen. Maar zelfs dan is het nog geen absolute garantie: fabrikanten kunnen ook afstappen van Google's Android fork als Google's voorwaarden hun niet aanstaan.

Ma
door Mat Matheij Mar 26, 2016 om 18:51
986 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Jorisw. Het antwoord is niet geheel juist maar de voorzet wel. Samsung geeft in de geavanceerde specificaties weer tot wanneer de telefoon upgrades krijgt. Alleen is die periode erg kort. (Zie antwoord ondergetekende ) Ik adviseer het woord of beslissing te laten aan de consument. Desnoods betalen maar baas over eigen telefoon. Als het geheugen de upgrade toelaat. Veel succes op dit forum. Mvgr.

aurora1
door aurora1 - Mar 23, 2016 om 21:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U bent dus op zoek naar ervaringen met een nieuwe telefoon? Waarom zegt u dat dan niet? Of is het toch dat u wilt weten, dat anderen dat haarfijn voor u uitzoeken (via gesponsorde info), welk merk en type het langst aan updaten doet en dat die gsm een stevig en moeilijk te breken scherm moet hebben en dat dan tot max. 250 euro?
Waar heeft u de informatie vandaan dat duurdere gsm's langer aan updaten doen (dan minder dure)?

f.weele
door f.weele - Mar 24, 2016 om 09:56
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Lees dit stukje eens van de consumentenbond over updates voor android. Hier nog een artikel over android updates.

Over het algemeen is het zo, dat hoe duurder de smartphone, hoe meer kans je hebt dat de fabrikant deze zal updaten. Dit is dan in veel gevallen van toepassing op merktelefoons van b.v. Samsung, HTC, Motorola, Sony en zoals Diumenge al aangaf bij de Nexus toestellen. Samsung doet de meeste van zijn toestellen updaten, dus ook de goedkopere uitvoeringen. Ga voor een toestel wat android 6.0 heeft of waarnaar het zal worden geupdate. Bij dit nieuwe OS is het mogelijk de externe sd kaart als intern geheugen (RAM) in te stellen zodat er veel meer apps geïnstalleerd kunnen worden.
m.vr.gr.

Ma
door Mat Matheij Mar 26, 2016 om 18:58
986 Antwoorden / 3 Vragen

Helaas niet juist. Androidplanet.nl geeft aan welke telefoons worden geüpgraded.  Dat zijn NIET de goedkoopste of hoogstens recente types. SAMSUNG vanaf de S5, HTC, Motorola enz allemaal vermeld maar echt niet de goedkope modellen. De S4 S3 nog allemaal in omloop geen upgrade. Tablets evenmin sommigen uitgezonderd.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 24, 2016 om 17:47
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Qua updates hebben ze het dan bij Windows m.o.s. een heel stuk beter voor elkaar.

Ma
door Mat Matheij Mar 26, 2016 om 19:09
986 Antwoorden / 3 Vragen

Eigenlijk wel juist. Minder Apps maar een Microsoft Lumia 650 kost met abonnement  €125. Bruto ca. €220.
Dat is veel goedkoper dan een Iphone 6s of Samsung S7 is een prima toestel met Windows 10 en geen problemen met updates (Samsung) of het niet kunnen uitbreiden van geheugen (Apple). En werkt net zoals @home vooropgesteld dat je als niet kapitalist een Windows desk-of laptop hebt.

re
door red1 - Mar 25, 2016 om 12:04
329 Antwoorden / 1 Vragen

kijk eens naar de huawei y536

diumenge
door diumenge Mar 25, 2016 om 12:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Android 4.4, al verouderd als die uit de doos komt dus.

Cookies
door Cookies Mar 25, 2016 om 12:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

+1 voor diumenge

renehk
door renehk - Mar 25, 2016 om 12:52
21 Antwoorden / 1 Vragen

DE Nexus telefoons (rechtstreeks door Google ondersteund) geven updates het eerst en gedurende de langste tijd. Hoewel ook bij de Nexus telefoons de updates maar twee jaar duren voor nieuwe versies van Android en (ik geloof, maar kijk dat maar even na) maar drie jaar voor veiligheids updates.

capteam
door capteam - Mar 25, 2016 om 14:42
44 Antwoorden / 0 Vragen

Budget (Android) telefoons krijgen vaak geen update naar nieuwere Android versies. Zo is Android 6 (7 zit al in de pijplijn) nog maar op heel weinig telefoons te vinden. Bij budget telefoons hoef je hier eigenlijk helemaal niet op te rekenen.

Apple telefoons krijgen over het algemeen wel wat langer updates.

Windows 10 Mobile telefoons zouden ook minstens 2 jaar updates moeten krijgen.

Ma
door Mat Matheij - Mar 26, 2016 om 18:37
986 Antwoorden / 3 Vragen

De Consumentenbond maakt zich er sterk voor om fabrikanten van Smartphones te bewegen een minimale update termijn te laten nakomen (min. 2 jaar na aanschaf).
Heeft hiertoe tegen het merk Samsung een zaak aangespannen en verloren wegens het -geen spoedeisend belang- waarover te discussiëren valt. Geen upgrade geen optimale veiligheid. Het gaat hier om Android Phone.  De upgrades beperken zich tot gemiddeld 2 jaar na release  (introductie) datum. Onaanvaardbaar dan moet U in het gunstigste geval iedere 2 jaar een nieuwe telefoon kopen. Welke telefoons een upgrade krijgen naar Android 6 is te lezen op Androidplanet.nl. Mvrgr.

diumenge
door diumenge Mar 26, 2016 om 18:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tsja, dan had de Consumentenbond niet het middel kort geding in moeten zetten. Niet echt slim van ze.

Ma
door Mat Matheij Mar 26, 2016 om 19:49
986 Antwoorden / 3 Vragen

Klopt heer D. Gewone rechtszaak was beter geweest. Maar Samsung heeft toch enigszins bakzeil gehaald. Vanaf de S5 krijgen de toestellen --in tegenstelling tot hun eigen specs- een upgrade naar Android 6. U bent goed bij de les. Het was een kort geding en dan staat de uitslag bijna van tevoren vast. De rechter kijkt ook wel even uit vooraleer hij verregaande uitspraken doet. Vr.gr.

aurora1
door aurora1 Mar 27, 2016 om 00:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe komt u er toch bij dat bij een kort geding de uitslag "al bijna van te voren vast staat"en dat Samsung "toch enigszins bakzeil gehaald heeft"?

Ma
door Mat Matheij Mar 27, 2016 om 16:27
986 Antwoorden / 3 Vragen

Bij een kortgeding moet er sprake zijn van spoedeisend belang en dat was -conform de conclusie van de rechtbank- hier niet het geval. Samsung telefoons vanaf de S5 wanneer we het over het hogere prijssegment hebben worden geüpgraded naar Android 6 althans zo geeft androidplanet.nl aan en zijn wij in blijde verwachting. Volgens de eigen opgave zou dat niet meer plaatsgevonden hebben.

gsm
door gsm - Mar 26, 2016 om 19:35
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Voordelig en goed. De Motorola (Lenovo) Moto E 4G, model 2015 wit of zwart kost nog geen €100 (in zeker twee winkels). Het is een stevig model met o.a. gorillaglas en met lange batterijduur. De Moto E 4G is bijna een nexus en heeft android 5. De camera's zijn van wat mindere kwaliteit, vooral de front camera (VGA). De schermresolutie en helderheid is voldoende, maar niet geweldig. Een update naar android 6 wordt verwacht. In tegenstelling tot de nexus heeft dit model wel een slot voor een micro SD kaartje tot 32 GB. Er is ook een tweede sim slot, maar ik denk niet dat dit ook gebruikt kan worden.

Ma
door Mat Matheij Mar 26, 2016 om 19:38
986 Antwoorden / 3 Vragen

De moto G is beter maar duurder en krijgt upgrade naar Android 6. Fabels bestaan niet. Uiteindelijk is goedkoop duurkoop. En niet alle modellen zo slagvast als beweert. Echt meer testrapport lezen.

gsm
door gsm Apr 1, 2016 om 00:09
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Moto E krijgt ook upgrade naar Android 6. Hoezo fabels bestaan niet? Je hebt denk ik de verkeerde info gelezen over de eerste moto E. De tweede moto E (2015) is niet veel mis mee en zeker niet voor de prijs.

Ma
door Mat Matheij - Mar 26, 2016 om 19:35
986 Antwoorden / 3 Vragen

Geachte, nog vandaag geïnformeerd bij Belsimpel. Bij bijv. Contract Ben €18.50 onbeperkt bel/sms 1GB data de Samsung S5Neo voor ca  €150. 5MP selfie naar ik meen 16MP voor of iets minder maar betere pro specificaties. Waterdicht upgrade naar Android 6. 16GB geheugen -een must- uitbreidbaar 128GB. Is natuurlijk geen S7 maar die kost dan ook ca. €700. In de markt de beste en goedkoopste keuze. Mvrgr.

f.weele
door f.weele - Mar 27, 2016 om 15:01
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Indien je altijd een up to date smartphone wilt hebben, dan is het installeren/rooten van CyanogenMod een optie voor die toestellen die daarvoor geschikt zijn. Klik hier.
M.vr.gr.

ro
door robinflikkema - Mar 28, 2016 om 11:10
6 Antwoorden / 0 Vragen

Moto G?

nl
door nllk - Mar 28, 2016 om 11:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb sinds 5 maanden een General Mobile, een fantastisch apparaat. Download zelf alle updates, heeft een groot geheugen, is supersnel en het scherm is mooi helder en krast niet gauw. Ik hen een samsung gehad maar deze is stukken beter. En goedkoop! Ik betaalde er 249 euro voor (bij bol.com). Maakt ook erg mooie foto's. Echt een aanrader, ik heb nog nooit zo'n goeie telefoon gehad. Groet van nelleke

f.weele
door f.weele - Apr 1, 2016 om 10:30
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Dit model moet nog uitgebracht worden, maar heeft wel al android 6.0. Dit toestel doet niet onder voor een samsung. Iets meer dan € 250,00 en dat je nog invoerbelasting moet betalen( gebeurt meestal niet), maar als je het aandurft en een Paypal-account of creditcard hebt, dan is het de moeite waard. Geekbuying is betrouwbaar en levert snel, ik koop zelf hier regelmatig wat.

m.vr.gr.