pl
door plebpleb Dec 11, 2015 om 14:10
Computers & telefonie

Welke internet-site is redelijk goed tussen explorer of google chrome?

Explorer internet heeft best veel voordelen maar ook veel nadelen...

Google chrome heeft dezelfde voor-en nadelen...

Explorer:                                                    Google chrome:

-Kan mappen goed indelen....                   -Mappen moeilijk in te delen..

-Geen filmpjes kan bekijken...                   -Wel filmpjes kan bekijken...

-Steeds wisseling e.a....                            -Teveel informatie om iets te zien...

-Makkelijk op te slaan op favorieten         -Favorieten moeilijk op te slaan...

Ongeveer de ongemakken van Explorer en Google Chrome...

Wie heeft 'n tip als die niet te ingewikkelde opstelling heeft...

Dank

2429 10 Rapporteer

ka
door kam - Dec 11, 2015 om 14:14
20 Antwoorden / 1 Vragen

in explorer kan ik heel goed fimpjes bekijken.

marita567
door marita567 - Dec 11, 2015 om 14:20
1576 Antwoorden / 17 Vragen

ik werk met alle twee , wat uw hier beschrijft herken ik niet .

Bij Google Chrome kunt u toch bladwijzers maken en beheren .

Filmpjes kan ik op beide zien

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 11, 2015 om 15:30
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Firefox.

aurora1
door aurora1 - Dec 11, 2015 om 18:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hier (ook) Firefox en geen problemen.

reflecs
door reflecs - Dec 11, 2015 om 21:23
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben ook een fan van Firefox :)

https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-gebruiken-overzicht-belangrijkste-functies

Wat betreft het niet kunnen afspelen van filmpjes in Internet Explorer. Is de Flashplayer wel up-to-date?

https://www.adobe.com/software/flash/about/

en

https://get.adobe.com/nl/flashplayer/

(niet vergeten het vinkje bij McAfee weg te halen)

marita567
door marita567 Dec 11, 2015 om 21:35
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs , zowel in IE als in Chrome word de flashplayer automatisch bijgewerkt , zie ook u tweede link staat erbij vermeld .

reflecs
door reflecs Dec 11, 2015 om 22:03
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@marita567. Het gaat om de eerste link, voor IE is de meeste recente versie 20.0.0.228.

marita567
door marita567 Dec 11, 2015 om 22:52
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs , ik weet dat dit de recente versie is staat er bij mij ook op , het zou ook nog eens kunnen zijn dat Ts shockwaveplayer ( en dat is deze versie ) bij de invoegtoepassingen niet ingeschakeld heeft , of staat er helemaal niet op . Flashplayer zit ingebakken in IE en word automatisch geüpdate via Windows update , ik heb deze er niet apart opstaan .

reflecs
door reflecs Dec 12, 2015 om 09:36
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@marita567, Ik heb Windows7 en dan zit Flash niet in Internet Explorer, even gecheckt. Zie trouwens dat je wanneer je het voor IE wilt installeren niet McAfee wordt getoond maar een andere aanbieding.

reflecs
door reflecs Dec 12, 2015 om 10:43
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik had moeten schrijven: Ik heb Windows7 en dan zit Flash niet [b]automatisch[/b] in Internet Explorer,

marita567
door marita567 Dec 12, 2015 om 18:52
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs , Dit is dan ook weer anders dan in windows 8.1 , dan is nu de vraag welk besturingssysteem heeft Ts ?

edrick3
door edrick3 - Mar 11, 2016 om 14:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Geheel OT:
Nou staat deze vraag opeens bij de Actuele vragen, maar ik zie géén actueel antwoord.
Het blijft soms een raadsel met deze site.

En als reactie op de vraag: mosterd na de maaltijd, maar ik zou FF gebruiken zoals ook door anderen al aangegeven.

gsm
door gsm - Mar 11, 2016 om 16:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Pale Moon is een variant van Firefox, die sneller is dan Firefox. Je kunt Bladwijzers opslaan in een nieuwe widget op de Startpagina van Pale Moon. Met Pale Moon is je privacy wat beter beschermd dan bij Firefox.

domantwoord
door domantwoord - Mar 11, 2016 om 17:17
192 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is eigenlijk een internet site ???

gsm
door gsm Mar 12, 2016 om 12:09
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De vraag over een "internet-site" slaat nergens op, maar is kennelijk bedoeld als vraag over een internet browser. Het is hetzelfde als wanneer iemand vraagt: Welk reisdoel is beter, de auto of de trein?

Apetjoek
door Apetjoek Mar 12, 2016 om 13:17
234 Antwoorden / 16 Vragen

domme vragen bestaan niet , wel domme antwoorden cq reacties!

domantwoord
door domantwoord Mar 12, 2016 om 15:13
192 Antwoorden / 0 Vragen

@ GSM...  klopt !  :-D
@ KOWALSKI... weet jij schijnbaar alles van ;-)

Apetjoek
door Apetjoek Mar 12, 2016 om 17:04
234 Antwoorden / 16 Vragen

Beste "domantwoord" , leg eens uit waar weet ik alles van ?
Als ik alles wist zat ik niet hier op deze "site" te koekeloeren ~~
                                                                                                  I
                                                                                                 <>

domantwoord
door domantwoord Mar 14, 2016 om 00:18
192 Antwoorden / 0 Vragen

@ KOWALSKI

Als je hier zit om wijzer te worden is het echt erg met je en dan heb jij het over domme antwoorden en  reacties ???  tsja......

Ma
door Mat Matheij - Mar 11, 2016 om 18:11
986 Antwoorden / 3 Vragen

Voor Windows computers zijn er maar twee algemeen geaccepteerde browsers. Google Chrome en Firefox. Tot groot verdriet van Microsoft begint zijn eigen browser de overigens in Windows 10 anders genoemde Internet Explorer uit de gratie te geraken. Ik meen dat KPN itv wel gebruik maakt van Explorer omdat deze gebruik maakt van het Microsoft programma Silverlight. Idee is overigens om Safari te installeren die ook op Windows pc's werkt. Mogelijk minder last van potentiële hackers. Het is altijd zaak de browser tijdig te upgraden. Zo schrijft de belastingdienst de laatste versies van de eerstgenoemde twee voor. Wel zo veilig aangezien er alleen online aangifte kan worden gedaan.

diumenge
door diumenge Mar 11, 2016 om 18:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je een link naar Safari voor Windows? Officiële site s.v.p.

Ma
door Mat Matheij Mar 11, 2016 om 18:36
986 Antwoorden / 3 Vragen

Bij nieuwe pc's staat er vaak een link waarbij je kunt kiezen tussen een vijftal browsers maar via de site van Apple is dat m.i. ook eenvoudig te realiseren. Mooie layout ook die van Safari maar klaarblijkelijk komt niemand op het idee.

diumenge
door diumenge Mar 11, 2016 om 18:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, doe dan even een link van de Apple site naar Safari voor Windows. Ik kan 'm namelijk niet vinden. Ik heb geen nieuwe PC, dus daar schiet ik ook niets mee op.

edrick3
door edrick3 Mar 11, 2016 om 18:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

OT:

.....Zo schrijft de belastingdienst de laatste versies van de eerstgenoemde twee voor......

Nou, met een compu met XP kun je anders gewoon op de belastingsite komen, hoor. ;-)

Ma
door Mat Matheij Mar 11, 2016 om 18:45
986 Antwoorden / 3 Vragen

Bij nieuwe pc's staat er vaak een link waarbij je kunt kiezen tussen een vijftal browsers maar via de site van Apple is dat m.i. ook eenvoudig te realiseren. Mooie layout ook die van Safari maar klaarblijkelijk komt niemand op het idee.
Google op safari en ga naar
HTTP:// support.apple.com downloads

Cookies
door Cookies Mar 11, 2016 om 18:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Op nieuwe Windows p.c.'s heeft NOOIT Safari als keuze gestaan.
In 2012 heeft Apple echter de Windows-versie weer stopgezet en sindsdien is Safari alleen nog beschikbaar voor Mac OS X en iOS. Bron: Tweakers

diumenge
door diumenge Mar 11, 2016 om 18:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Goed advies hoor om een browser die sinds juni 2013 niet meer is ge-update te gebruiken... Daar ging het mij namelijk om, maar het kwartje valt kennelijk niet, Safari voor Windows is niet via Apple te downloaden omdat ze in juni 2013 zijn gestopt met de ontwikkeling van de Windows versie. De laatste Windows versie is 5.1.7. (Edit: sinds 2012 zelfs)

Cookies
door Cookies Mar 11, 2016 om 19:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bij mij was het kwartje wel gevallen, zoals je ziet:-)

Ma
door Mat Matheij Mar 11, 2016 om 19:16
986 Antwoorden / 3 Vragen

Altijd aardig om kritiek te geven of vragen te stellen wanneer er geen antwoord op wordt verwacht.
Overigens is de oudere versie nog steeds beschikbaar echter niet meer via Apple. De overige inhoud is intrinsiek juist.

diumenge
door diumenge Mar 12, 2016 om 12:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, de oudere versie is nog steeds beschikbaar inderdaad. Waarom zou een matige browser van Apple die sinds 2012 niet meer is bijgewerkt een goed alternatief zijn? Dat is de echte vraag.

gsm
door gsm Mar 15, 2016 om 10:50
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij Firefox dien je bij het downloaden op te letten dat je de juiste en snellere versie verkrijgt. Standaard wordt via de Gratis download knop namelijk de 32-bit versie gekozen.

Voor 64-bit computers:
Klik op de website ( https://www.mozilla.org/nl/firefox/new/ ) niet op de Gratis download knop, maar op de link naar Systemen & talen.
Kies in de juiste kolom de Dutch Nederlands 64 bit versie om te downloaden.
Hiermee installeer je de 64-bit Firefox.

Controle: De 32-bit versie wordt geïnstalleerd in Program Files (x86) en de 64-bit versie in Program Files

gsm
door gsm Mar 15, 2016 om 10:57
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Sorry, maar ik krijg de juiste link niet meer geplaatst. Voorheen lukte het wel.

gsm
door gsm Mar 15, 2016 om 10:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

https://www.mozilla.org/nl/firefox/new/

Ma
door Mat Matheij Mar 15, 2016 om 11:45
986 Antwoorden / 3 Vragen

Beste GSM U heeft inderdaad gelijk dat moet worden vastgesteld of het gaat om een 32bits danwel 64bits systeem.
Dat zou eveneens een toevoeging moeten zijn op mijn antwoord op een vraagsteller die van mening is dat de pc gebruiksklaar dus met alle benodigde software zou moeten worden afgeleverd. JAVA  bijvoorbeeld heeft ook een 64 bitsversie.

zw
door zwaardvis - Mar 11, 2016 om 18:58
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Nou, MAT MATHEIJ - 11 MAR 2016 OM 18:11, Edge in Windows 10 is echt niet aan andere naam voor Internet Explorer. Het is een geheel nieuw ontworpen browser. Wat mij betreft een slechtere. Internet Explorer versie 11 is nog steeds aanwezig in Windows 10, alleen moet je zelf een snelkoppeling maken naar iexplore.exe in Program Files.
Zelf geef ik de voorkeur aan Iron van SRWare (Google zelf maar). Deze browser is hetzelfde als Chrome, maar sneller en zonder de privacy nadelen en zonder automatische updates. Vooral dat laatste kan bij menig iets oudere PC voor merkbare vertragingen in het lekker werken veroorzaken.

Ma
door Mat Matheij Mar 11, 2016 om 19:22
986 Antwoorden / 3 Vragen

Inderdaad is edge een nieuw ontwikkelde browser. Deze is inderdaad om privacy redenen afgeraden. Het verbaast mij wel hoeveel doe het zelvers (te) veel tijd steken in het upgraden van oude pc's.
Temeer omdat de prijzen dermate laag liggen dat al die bestede uren beter in iets anders gestoken kunnen worden.