fa
door fairman Dec 10, 2015 om 16:31
Computers & telefonie

Welke iphone aanschaffen?

Ik bel heel weinig mobiel en verzend slechts weinig sms-jes. Mijn huidig mobieltje is vooral voor

buiten de deur (ik heb nog een normale huistelefoon) en voor noodgevallen.

Het is echter verouderd en dus moet ik 'vernieuwen', maar niet 'tot elke prijs'

Dus moet het een redelijk geprijjsde iphone worden (max 200,- aanschaf - max 12,- abon.. p. mnd)

Het apparaat moet een redelijke camera bevatten, natuurlijk geschikt zijn voor bellen en sms-en.

en eenvoudig te bedienen.

Welke 'praktijk-deskundige' kan me een goed advies geven?

Bij voorbaat mijn dank!     Fairman

1179 10 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 10, 2015 om 16:41
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Klik HIER eens, prettige ervaringen mee, lange accu capaciteit, tot op heden, nu half jaar in gebruik, alleen maar tevreden.

tijger1
door tijger1 - Dec 10, 2015 om 16:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een I-phone voor maximaal € 200? Dat wordt dan een tweedehandsje.

mahadma
door mahadma - Dec 10, 2015 om 16:58
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Dat dacht ik ook al, Tijger1, maar voor iemand die zo weinig belt is een Appel Iphone om het spreekwoordelijk te zeggen: "Parels voor de zwijnen".

gerbera
door gerbera Dec 11, 2015 om 22:10
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Sinds kort ook een I-phone met prepaid (2e handsje van mijn dochter). Bel zelf ook heel weinig maar vindt het wel een pareltje ondanks dat ik geen zwijn ben ;-)) Kan er al aardig Watjes me Appen op mijn oude dag en das wel handig.

Cookies
door Cookies - Dec 10, 2015 om 17:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom wil je persé een iPhone? Zijn genoeg goedkopere smartphones als alternatief. Ga je hem ook gebruiken voor internet? Voor WhatsApp?

Bij welke provider heb je nu een abonnement?

eclipse
door eclipse - Dec 10, 2015 om 17:26
1561 Antwoorden / 370 Vragen

klik hier aub voor de iphone

staan er meerderen, aanbevolen om Nooit vooruit te betalen maar dergelijke toestelletjes te gaan ophalen...

Cookies
door Cookies - Dec 10, 2015 om 17:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zo dan maar @mahadma (poging nr. 3): Ach, we krijgen weer eens de foutmelding 'pagina niet gevonden'. Poging 2: jammer dat dit toestel er nog niet was, toen ik de mijne kocht (Galaxy A5). Zien er goed uit, die specificaties.

akkerdistel
door akkerdistel Dec 10, 2015 om 17:45
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Druk op backspace, dan staat jouw reactie er nog gewoon en kun je het opnieuw verzenden.

akkerdistel
door akkerdistel Dec 10, 2015 om 17:47
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Neem dan sowieso prepaid (meeste belletjes kunnen echt wel wachten totdat je thuis bent) en vergeet niet om het internet bij de provider zelf uit te zetten i.v.m. torenhoge extra kosten.

aurora1
door aurora1 - Dec 10, 2015 om 18:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bedoelt u een i-Phone of een gsm waarmee u ook opinternet kunt? Of hoeft u er helemaal niet mee op internet te kunnen?

Een i-Phone is niet te koop voor max. 200 euro.

Als u weinig belt en sms't valt misschien een losse telefoon (dus simlock vrij) en een prepaid abonnement te overwegen.

Kijk eens op de website van de Kijkshop, en voor prepaid en andere goedkope abonnementen op de site van Simyo.

fa
door fairman - Dec 11, 2015 om 15:26
22 Antwoorden / 3 Vragen

Dank voor reacties, die mij een 'denkrichting' geven en dat is ook wat waard!

aurora1
door aurora1 - Dec 11, 2015 om 19:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u overweegt om een smartphone te kopen, dan zou ik klik hier in ieder geval eens doorlezen.

Als u niet meer wilt doen dan incidenteel bellen en sms'en, en soms een foto maken en geen internet wilt gebruiken kunt u kiezen voor een toestel zoals u heeft (ik ga ervan uit dat dat geen smartphone is), maar dan bijv. een recentere versie of iets vergelijkbaars. U bent dan een stuk voordeliger uit w.b. aankoopprijs.

Lees eventueel ook nog klik hier e.e.a. over wat een smartphone precies is. U ziet daar ook staan IOS van Apple, dat geldt voor een i-Phone. Dus een i-Phone is wel een smartphone maar iedere smartphone is geen i-Phone.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 11, 2015 om 19:30
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Naast alle reeds gegeven adviezen denk ik dat u in deze prijsklasse geen goede camera vindt.

Niet alleen is het aantal Megapixels belangrijk ook de lichtwaarde van de lens, uitgedrukt in F, hoe lager de F waarde des te betere foto's met minder licht maar dan nog. Er zijn een aantal toestellen met F1,.8 lens te krijgen en deze maken bij daglicht best redelijk foto's zeker als je ze op het scherm van de telefoon beklijkt. Ga je de foto op het grotere laptop/pc/tabletscherm weergeven dan is het verlies al te zien.

Wat ik wil zeggen is dat de definitie van een goede foto vaak wordt afgemeten aan hoe de foto op het telefoonschermpje eruit ziet, voor een fotoliefhebber is de gewone camera toch zijn/haar ding. De wat luxere toestellen bijv Galaxy S6 van Samsung en iPhone 6 maken best behoorlijke foto's, zeker voor een telefoon maar zitten in een heel andere prijsrange.

MVG Diewilik