door wilmahop Dec 5, 2012 om 18:02
Computers & telefonie

Welke laptop moet ik kiezen??

Ik ben van plan een nieuwe laptop,17 inch aan te schaffen,maar wat zijn er veel verschillende merken en soorten. De volgende laptop lijkt me wel wat:
Samsung NP355E7C-S04NL , omdat hij een anti-glare scherm heeft,maar of hij een goede processor,etc heeft weet ik niet. Ik gebruik regelmatig internet en gebruik office,luister soms muziek,speel een eenvoudig spelletje,zet m'n foto's erop en maak er fotoboeken van.
Graag reactie en/of tips of deze laptop wat voor me is

6802 19 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 5, 2012 om 18:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wilmahop,

Voor het door jou aangegeven gebruik kun je deze laptop m.i. prima gebruiken.

Productspecificaties
Processor AMD A6
Kloksnelheid 2.7 GHz
Besturingssysteem Windows 8 Home Premium
Intern geheugen 4 GB DDR3 1x4 GB
Max. intern geheugen 6 GB
Touchscreen Nee
Opslagcapaciteit 500 GB
Opslagmedia
Harde schijf 500 GB (5400 RPM eSATA)
Mediastations DVD±R/RW
Beeld
Beelddiagonaal 17.3 inch (44.0 cm)
Resolutie 1600 x 900
Type LED
Breedbeeld Ja
Videokaart AMD Radeon HD 7520G
Videokaartgeheugen 1 GB DDR3
Ingebouwde webcam Ja
Tv_tuner Nee
Geluid
Luidsprekers Ja
Ingebouwde microfoon Ja
Hoofdtelefoonuitgang Y
Netwerk
Draadloze netwerkverbinding 802.11b/g/n (150 Mbit/s)
Aansluitmogelijkheden
Data 2x USB 3.0 en 2x USB 2.0, RJ-45 Ethernet
Video 1x VGA
HDMI Ja
Audio Hoofdtelefoonuitgang, Microfoon/Line-in
Port replicator Nee
Afstandsbediening Nee
Voeding W
Batterij Li-Ion, 6-cell
Productinformatie
Service & garantie 2 jaar
In de doos Samsung NP355E7C-S04NL Laptop, stroomkabel, accu en software
Gewicht 2,50 kg
Artikelnummer Samsung NP355E7C-S04NL
EAN 8806085303379
Besturingssysteem Windows 8 Home Premium

Kijk hier voor de prijsverschillen!

Met vr.gr.

mr
door mrboek - Dec 5, 2012 om 18:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

de proccesor is niet bijster snel, ik zou de amd a6 4400 proccesor niet willen hebben.
zeker niet voor het geld wat deze pc kost.
de amd a6 4400 komt wat snelheid betreft op de 741 ste plaats
passmark cpu mark snelheid 1579
voor de dingen die je er mee gaat doen kan het wel, maar ik zou het niet doen.
net iets sneller dan de intel celeron B810 waar je ook niet echt vrolijk van wordt.

beter is minimaal een intel b960 of b970 of nog beter een intel i3 2310 of hoger. of i5
vermijdt ook de nieuwe intel pentium 957, of 967 ,977, 987, 997

en vermijdt ook de uiterst langzame AMD E 300 , AMD E 350 , AMD E 450
en ook de AMD E1 1200. AMD E2 1800 en ook de AMD E2-3000M
ik snap niet dat ze dat nog durven te verkopen zo langzaam.

zie bron http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

Ik weet niet of U bij de makro kan kopen maar daar hebben ze nu een hp 17 inch in de aan bieding hp g7 2200 sd met 10% korting stikker te koop voor rond de 465 euro met de wat snellere intel b960 proccesor

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 5, 2012 om 18:57
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom zit er al 4 GB in en kan er maar 6 in?
Ik plaatste in mijn Toshiba van 4 naar 8 door 2e moduul.

Deze nog zwakkere processor hebbende bevalt mijn goed.
Let op dat je geen 2 x 2Gb kreeg maar 1x 4 Gb zodat je voordelig voor €23,- naar 8Gb kunt
bij prikken.

Verder is de 500 Gb harde schijf leuk maar een goedkope 320 Gb is meestal voldoende.
Echt opslaan is betrouwbaarder op een losse van 2 Tb want die draaide minder uren en gaat langer mee.

MIjn ervaring is dat vele harde schijven na een jaar of 3 sneuvelen dus liever een kleinere voordelige dan alles verliezen.

Succes met het zoeken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 5, 2012 om 19:18
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@mrboek
Dat lijkt voordelig om bij de makro iets te kopen, alleen het consumentenrecht geldt dan niet, dit kan nogal nadelig uitpakken.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 5, 2012 om 19:30
7840 Antwoorden / 95 Vragen

DE keuze is groot genoeg, ik heb dus een medion 17 inch al 4 jaar gen problemen, hji gaat smorgens om 11 uur aan en s' avonds bij bed tijd weer uit. Wel steeds op sluimerstend gezet. Maar wel via de aldi 3 jaar garantie gehad die ik niet nodig heb gehad.

mr
door mrboek - Dec 5, 2012 om 23:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 5 dec 2012, 19:18]@mrboek
Dat lijkt voordelig om bij de makro iets te kopen, alleen het consumentenrecht geldt dan niet, dit kan nogal nadelig uitpakken.
Bij de makro kan wel voor 37,50
3 jaar makro garant gekocht worden.
als je hem uit het raam gooit wordt gewoon vergoed, 3 jaar lang.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 5, 2012 om 23:39
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=mrboek schreef op woensdag 5 dec 2012, 23:31][quote=lekkerisdat schreef op woensdag 5 dec 2012, 19:18]@mrboek
Dat lijkt voordelig om bij de makro iets te kopen, alleen het consumentenrecht geldt dan niet, dit kan nogal nadelig uitpakken.
Bij de makro kan wel voor 37,50
3 jaar makro garant gekocht worden.
als je hem uit het raam gooit wordt gewoon vergoed, 3 jaar lang.
Dan meot men wel daar kunnen kopen, en dat kan iedereen niet!

wi
door wilmahop - Dec 5, 2012 om 23:46
3 Antwoorden / 3 Vragen

Alvast bedankt voor de reacties.Ik kan niet bij de Makro kopen.
Ik ga denk ik nog maar wel wat verder zoeken, de tips van mrboek zal ik er dan bij houden.
Andere concrete tips zijn nog steeds welkom!
Groet.

macwouter
door macwouter - Dec 6, 2012 om 01:44
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=wilmahop schreef op woensdag 5 dec 2012, 23:46]
Andere concrete tips zijn nog steeds welkom!
Groet.

Deze met gratis Microsoft Office, Windows 7 of 8, Mail, Downloadprogramma, Video en foto bewerken, Ingebouwde Webcam, Geen last van vollopen van het register, Systeem herstel niet nodig, geen virussen,geen crashes, zeer snel, en hij is niet kapot te krijgen. Laat ik hiermee ook maar een duit in het zakje doen. wees gegroet Wally.

sweeterlake
door sweeterlake - Dec 6, 2012 om 02:11
468 Antwoorden / 16 Vragen

Je moet voor je zelf na gaan wat wil ik met de laptop doen?

Welke eisen stel ik aan de laptop: i3, i5 of i7 processor, hoeveel geheugen wil ik hebben, formaat scherm is bekend 17", aan hoeveel opslag heb ik voldoende 500 Gigabyte of 1 Terabyte, welke software wil ik installeren. Bij sommige detaillisten kun je je wensen kenbaar maken, dan komt een selectie met producten naar de wensen.

tdehond
door tdehond - Dec 6, 2012 om 10:38
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik stem voor HP. Prima service als er een defect optreedt binnen de garantie tijd. Binnen een week was mijn laptop weer terug voorzien van een nieuwe harde schijf. ( geen vervoer via postnl, wat een bonus is heden ten dage)

mijn mening
door mijn mening - Dec 7, 2012 om 13:04
16 Antwoorden / 0 Vragen

deze laptop voldoet prima met wat jij er mee wilt doe. Maat wat betreft muziek draaien zal je wel een koptelefoon of een verbindig naar je stereo nodig hebben want (zoals op elke laptop) het geluid is dramatisch slecht. Persoonlijk voor mij nooit meer een HP
De accus raken heel snel leeg en waar ik geen goede ervaringen heb reparaties buiten de garantieperiode.

mijn mening
door mijn mening - Dec 7, 2012 om 13:32
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=macwouter schreef op donderdag 6 dec 2012, 01:44]

Deze met gratis Microsoft Office, Windows 7 of 8, Mail, Downloadprogramma, Video en foto bewerken, Ingebouwde Webcam, Geen last van vollopen van het register, Systeem herstel niet nodig, geen virussen,geen crashes, zeer snel, en hij is niet kapot te krijgen. Laat ik hiermee ook maar een duit in het zakje doen. wees gegroet Wally.

Als je een apple overweegt en merkt dat je windows programmas niet werken kan je naast het apple besturingssysteem ook nog een windows gaan installeren en zal je moeten opstarten met een bootmenu. Zoals bij elke laptop krijg je een bundel geinstalleerde software er op. Maar een volledige office? Dit zal eerder een 30 dagen versie zijn en waar access niet eens bestaat voor een apple.
ik zie op de link niet staan dat er een office of windows bijgeleverd zal worden dus dat kost je minimaal nog eens 250 euro extra

mijn mening
door mijn mening - Dec 7, 2012 om 13:33
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=macwouter schreef op donderdag 6 dec 2012, 01:44][quote=wilmahop schreef op woensdag 5 dec 2012, 23:46]
Andere concrete tips zijn nog steeds welkom!
Groet.

Deze met gratis Microsoft Office, Windows 7 of 8, Mail, Downloadprogramma, Video en foto bewerken, Ingebouwde Webcam, Geen last van vollopen van het register, Systeem herstel niet nodig, geen virussen,geen crashes, zeer snel, en hij is niet kapot te krijgen. Laat ik hiermee ook maar een duit in het zakje doen. wees gegroet Wally.

macwouter
door macwouter - Dec 7, 2012 om 16:11
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=mijn mening schreef op vrijdag 7 dec 2012, 13:32][quote=macwouter schreef op donderdag 6 dec 2012, 01:44]

Deze met gratis Microsoft Office, Windows 7 of 8, Mail, Downloadprogramma, Video en foto bewerken, Ingebouwde Webcam, Geen last van vollopen van het register, Systeem herstel niet nodig, geen virussen,geen crashes, zeer snel, en hij is niet kapot te krijgen. Laat ik hiermee ook maar een duit in het zakje doen. wees gegroet Wally.

Als je een apple overweegt en merkt dat je windows programmas niet werken kan je naast het apple besturingssysteem ook nog een windows gaan installeren en zal je moeten opstarten met een bootmenu. Zoals bij elke laptop krijg je een bundel geinstalleerde software er op. Maar een volledige office? Dit zal eerder een 30 dagen versie zijn en waar access niet eens bestaat voor een apple.
ik zie op de link niet staan dat er een office of windows bijgeleverd zal worden dus dat kost je minimaal nog eens 250 euro extra.

Grappig dat u dat zegt. Alles is gratis te krijgen via nieuwsgroepen ook Windows die ik draai via het gratis programma Virtual Box van Oracle. Switchen tussen de twee besturingssystemen heb je het bootmenu niet nodig. Je opent gewoon het programma Virtual Box en Windows start vanzelf op. Ook gebruik ik Microsoft Office voor Mac,binnengehaald via nieuwsgroepen dus beslist geen trial.

macwouter
door macwouter - Dec 7, 2012 om 16:39
825 Antwoorden / 9 Vragen

Maar een volledige office? Dit zal eerder een 30 dagen versie zijn en waar access niet eens bestaat voor een apple.

O jawel hoor. Via mijn werk gebruik ik onder anderen xlsx bestanden die je moet openen met Exsel en Word is ook handig om mee te werken. Outlook vind ik prettiger dan MacMail. Powerpoint voor leuke PPSjes is leuk als je die per mail krijgt. Zie hier.

tolsma1945
door tolsma1945 - Dec 7, 2012 om 18:34
229 Antwoorden / 6 Vragen

Met wat je met de laptop wilt doen zou ik gewoon naar de prijs kijken die je er voor uit wilt geven.Echt slechte laptops zijn er niet meer,want er zit praktisch overal dezelfde materialen in verwerkt.

er
door erky - Dec 7, 2012 om 20:42
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Wilma,
Het voorbeeld van de Samsung geeft aan wat je ongeveer wilt uitgeven voor een laptop en voor een gewone, gemiddelde laptop is dat ook het goede bedrag. Goedkopere zijn door de bank genomen toch langzamer, of missen zaken die je wel wilt gebruiken. Ik ga er van uit dat je geen Bluetooth nodig hebt. Daar synchroniseerde je vroeger je telefoon mee. Dat is vermoedelijk voor jou overbodig.

Denk je met de Samsung een degelijk apparaat in handen te hebben dat wel 5 jaar mee gaat, dan heb ik persoonlijk mijn twijfels. De Consumentenbond had enige tijd geleden ook een Samsung als beste getest, maar uit ervaring weer ik dat er nog wel eens iets kapot gaat in deze machines. Als kwalitatief goede laptops staat Asus bekend, ook omdat deze vaak compleet worden geleverd met accessoires. Een ander merk dat degelijke laptops maakt is HP. De service van Asus is goed, van HP tegenwoordig iets minder.

Toch wil ik je wijzen op Medion, dit merk dat graag wat duurdere laptops aanbiedt heeft enkele leuke laptops in de aanbieding, en hun service was afgelopen jaren (zeker als je koopt in hun eigen shop) erg goed en doenlijk.

Want ik wil je er op wijzen dat een laptop leuk is zolang hij werkt, maar je leert de leverancier het best kennen als je een storing hebt of een garantie claim.

Voor jouw is een laptop met een Intel i5 goed genoeg of een AMD die iets sneller is dan in de Samsung zit.

Voor de dingen die jij wilt doen is een modale laptop met een gemiddelde videokaart goed genoeg. AMD is iets beter in video, als je eens filmpjes wilt bekijken en de graphics van Intel zijn tamelijk sloom en meer geschikt voor kantoorbezigheden als e-mail, websites en tekstverwerken.

Voor prijsvergelijkingen kan je ook naar www,kelkoo.nl en ben je in staat om te filteren. Koop bij een betrouwbare partij die service verleent.

Succes.
Erky

wi
door wilmahop - Dec 7, 2012 om 22:05
3 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zag vandaag dat de HP(HP laptop Pavilion G7-2200SD),die volgens mij bij de makro ook in de aanbieding is,nu ook bij de BCC in de aanbieding is.Wel een mooi prijsje, 449 euro.Misschien is dit wel wat voor me.Heeft een B960 processor,intel pentium.
Een macbook gaat me wat boven mijn budget.