dr
door dreamworks Oct 6, 2011 om 21:21
Computers & telefonie

Welke pc?

Mijn huidige pc is erg oud en heeft het ver gehad.Het liefst zou ik een nieuwe willen kopen. Alleen de vraag welke?

Op het moment heb ik een oude dell dimension 3100 en ik heb op hun site gekeken en de xps 8300 lijkt me wel wat.

Maar ik kan ook bij bv de media markt gaan of naar een pc shop en er een naar mijn wens laten samenstellen.

Iemand goede tips? Welke processor de i3,i5 of i7

Ik wil een snelle pc met veel gegeheugen(1,5 of 2 tb) goede geluids en grafische kaart zodat ik de pc op mijn tv en home cinema set kan aansluiten.

3107 10 Rapporteer

birdies
door birdies - Oct 6, 2011 om 23:18
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......ik heb op hun site gekeken en de xps 8300 lijkt me wel wat.........

Dat zegt erg weinig, aangezien je deze kunt kopen vanaf 499,- tot ver over de 1.000,- euro.

..........Ik wil een snelle pc met veel gegeheugen(1,5 of 2 tb).......

Harde schijf bedoel je, neem ik aan.

Belangrijkste is: waarvoor gebruik je de p.c. en hoeveel wil je er max. aan uitgeven.

pino123
door pino123 - Oct 7, 2011 om 08:24
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Inderdaad; geef even aan waar je de computer voor wil gebruiken. Gebruik je computer om zware spellen te draaien? Gebruik je de computer om films en foto's etc. te bewerken. Of is het alleen tekstverwerken en internet?

freya
door freya - Oct 7, 2011 om 09:56
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo dreamworks,

Ga naar een fatsoenlijke computerwinkel en leg daar je wensen op tafel. Liefst een winkel bij je in de buurt, dat is erg handig voor als je een keer hulp of service nodig hebt. Je betaalt dan misschien iets meer dan bij een winkelketen, maar de service is dan absoluut beter. En zonder reclame te maken, kan ik je een winkel als Paradigit aanbevelen. Heb ik zelf hele goed ervaringen mee.

m.vr.gr. Freya

op
door opakeesje - Oct 7, 2011 om 15:01
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zeer tevreden over MEDION. Die is vaak tekoop bij de ALDI. Als ik weer een aanbieding zie en kijk dan naar de samenstelling dan zie ik steeds weer hoogwaardige compenenten van bekende merken. Ook de bijgeleverde software is prima. En ook geen geïnstalleerde flauwe kul die je er toch moet afgooien en anderes na een bepaade tijd voor moet gaan betalen.

vr.gr. opakeesje

kleinepier
door kleinepier - Oct 7, 2011 om 15:21
42 Antwoorden / 0 Vragen

hallo ja ik heb er ook een van paradigit en toevallig in apeldoorn gekocht omdat hij overal was uitverkocht moest ik hem in apeldoorn halen zeer goede zaak en goede sevies dus dat is lekker bij u in de buurt hij zit aan de hofstraat 12 veel geluk met de zoek tocht

hehahi
door hehahi - Oct 7, 2011 om 15:46
57 Antwoorden / 70 Vragen

Hardware info stelt pc's samen met kwalitatief goede onderdelen, budget tot duur.
U kunt aan de hand van de tips zelf een pc opbouwen, de bestelling plaatsen (kan bij de meeste online pcshops) en uw pc afhalen of laten bezorgen. Zo houdt u de kosten in de hand en bepaalt u helemaal zelf wat de computer kan.

Kijk hier voor de adviezen:
Pc Advies

ka
door kama - Oct 7, 2011 om 17:22
161 Antwoorden / 19 Vragen

Wij zijn ook met onze wensen naar een computerwinkel (in Dordrecht) gestapt; die hebben er toen een voor ons op maat inelkaar gezet.

fo
door fossengineer - Oct 7, 2011 om 17:58
4 Antwoorden / 8 Vragen

Beste

Belangrijk is je eigen afvragen wat ga ik ermee doen?
gewoon internetten dvd's kijken etc maar geen zware game's? neem een I3
iets sterker en goede game processor I5
Videokaart altijd als extra kaart NIET on board ofwel reeds ingebouwd op het moederboard
win 7 64 bits!!! minstens 4 gb Ram geheugen en USB 3 !!!! USB 2 is ook op die moederboard aanwezig maar je moet enigzins op de toekomst berekend zijn
Medion is goed
Ben je redelijk handig kies een mediamarkt kies je voor service kies een goed PC winkel met eigen tech dienst
prijs??? zo rond de 600 a 700 euro voor PC of laptop

succes

diumenge
door diumenge - Oct 7, 2011 om 19:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mediamarkt heeft een leuke Medion (I5-2320, 12GB, 1500GB HDD en 128GB SSD) in de aanbieding voor € 899,-.

En Paradigit heeft morgen een krachtpatser (ook Medion) voor € 1.299,-.

sieger veenstra
door sieger veenstra - Oct 17, 2011 om 11:11
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga er even vanuit dat je niet over een laptop hebt. Ik zou op de volgende dingen letten. Koopt 1 met de nieuwe generatie processors van intel (i3,i5,i7). Hoe
hoger het cijfer hoe duurder. Grafische kaart niet op het moederboerd (niet on-board). Minimaal 4 gb geheugen met windows 7 64-bits besturings systeem(meest nu geleverd). Door die 64 bits gebruik je niet helemaal je 4 gb geheugen.
Het werkt prima hoor. Maar let op dat er ruimte is om evt. later je gehugen bijv. kunt uitbrieden tot 8 GB. Zeker bij een 64 bits. Dan gebruik je je systeem optimaal (sneller). Als je hem alleen maar 'licht' (internetten, correspondentie, foto's, mail, lichte spelen enz.) gebruikt dan is een i3( of i5)genoeg. Zwaarder gebruik dan i7, maar ben je aanzienlijk duurder uit. Minimaal 500 GB opslag geheugen. Harde schijf verdeeld in een C en D partie. 1 USB 3 erbij zou ook mooi zijn, maar USB 2 volstaat wel.
Laatst 12 jaar alleen maar gewacht op aanbieding bij Lidl of Aldi. Merk Targa of Medion.
1 keer een vervelend probleem gehad, maar is door garantie goed opgelosd. Bij Lidl en Aldi veel voor weinig geld. Mijn laatste (Aldi) Medion i5, 4 GB en 750 GB opslagcapiciteit, 2 parties, Windows 7 Home Preminum 64-bits € 600.Nu al twee jaar en geen problemen. Een Targa van Lidl 8 jaar gehad. Je kunt ook een plaatselijk (vertrouwde) pc-shop binnen lopen. Zelf houd ik niet van de elctonica zaken, maar dat is meer mijn gevoel, hoeft dus niet perse slecht te zijn. Succes.