HappyHenny
door HappyHenny Oct 3, 2020 om 21:09
Computers & telefonie

WhatsApp

Met net een nieuwe Smartphone (Samsung Galaxy A51) en alles dat is overgeheveld,  is er bij zoveel nieuwe functies nog veel te ontdekken, maar er is ook iets merkwaardigs met WhatsApp aan de hand.  Niet iets om van wakker te liggen maar als ik één reactie binnenkrijg geeft de teller er 3 aan.  Bij 2 appjes staat er 4 enz.  Altijd 2 méér dan de realiteit.  Hoe kan zoiets?  Heeft iemand van jullie zoiets al eens meer mee gemaakt?   En weet iemand hoe ik dat weer 'normaal' kan krijgen?

3804 9 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 3, 2020 om 21:15
11553 Antwoorden / 51 Vragen

Terugzetten naar fabrieksinstellingen en weer opnieuw beginnen met instellen?

koekeloer
door koekeloer Oct 5, 2020 om 11:44
562 Antwoorden / 18 Vragen

Door de telefoon te resetten denkt U dat het probleem is opgelost? Een hele hoop werk voor niets.

rj
door rjw - Oct 3, 2020 om 21:28
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Staan er misschien nog 2 ongelezen berichten op het oude toestel?

justmeagain
door justmeagain - Oct 4, 2020 om 02:30
623 Antwoorden / 8 Vragen

Als ik u een bericht bijvoorbeeld:
Hoi Henny
En dat verstuur, dan is dat 1 op de teller.

Als ik dan daarna stuur:
Ik zit in Spanje, en daarna: Het is hier warm.

Dan ontvangt u dus binnen een paar seconden 3 berichten die van 1 afzender zijn. Maar zolang u ze niet gelezen heeft loopt de teller dus op tot 3.

Kortom als uw telefoon gewoon op tafel ligt en u hem niet direct opent en ik u 4 x een bericht stuur dan staat de teller op 4, terwijl u alleen van mij berichtjes heeft ontvangen.

pe
door peentjes - Oct 4, 2020 om 10:36
421 Antwoorden / 0 Vragen

kijk eens bij 'oproepen' rechtsboven. Die vergeet ik ook wel eens weg te halen nadat iemand met whatsapp heeft gebeld.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 4, 2020 om 12:13
16876 Antwoorden / 202 Vragen

Als al aangegeven, u heeft dan kennelijk niet alles gelezen en naar mijn mening ook het volgende de oplossing bieden:
alle oude apps verwijderen. De teller moet dan op 0 staan.

ti
door timelu - Oct 5, 2020 om 11:33
43 Antwoorden / 1 Vragen

Komt het niet door whatsapp bellen?

Als je daar even op klikt zie je vanzelf of daar een 2 staat.

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Oct 5, 2020 om 11:54
104 Antwoorden / Vragen

Komt vaker voor. WA verwijderen, opnieuw instaleren en probleem is opgelost.

gallito
door gallito - Oct 5, 2020 om 12:03
479 Antwoorden / 66 Vragen

@HappyHenny, dat klopt dat zie ik ook. Het heeft niets te maken met ongeopende berichten of oproepen. Sinds de laatste update verschijnt een cijfer bij een inkomend bericht, maar verdwijnt weer na het openen. Wat de betekenis daarvan moet zijn begrijp ik niet en ook niet hoe dit weer is aan te passen. Maar zoals je al schreef is het onbelangrijk.
Veel plezier van je nieuwe telefoon.

ja
door jan24 - Oct 5, 2020 om 15:06
109 Antwoorden / 4 Vragen

Ik had telekens 4 berichten meer dan in werkelijkheid, Samsung A40.
Telefoon helemaal uitgeschakeld en weer opnieuw ingeschakeld, yoen was mijn probleem verholpen.
Mocht dat toch geen soelaas bieden, dan zijn de andere genoemde opties een mogelijkheid.
Maar uit-  en weer inschakelen is vooralsnog het eenvoudigst.