wildrat
door wildrat Mar 6, 2019 om 12:05
Computers & telefonie

Whatsapp of telegram hoe kan ik contacten bereiken met Telegram behalve promosms

Zou graag stoppen met whatsapp enige mogelijkheid is via SMS of telegram maar kan mensen niet dwingen telegram te downloaden ook al gaat die automatisch op sdcard en verstuurt foto's in zelfde grootte.
Weet iemand oplossing hiervoor ? FB bekijk ik in browser of facebook lite

2963 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2019 om 12:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat dacht u van opbellen als u iemand wil bereiken?

costnix
door costnix Mar 6, 2019 om 17:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik dacht meer aan een telegram of renbode :-)

tijger1
door tijger1 Mar 6, 2019 om 17:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor noodgevallen heb ik altijd nog een postduif.:-))

ju
door juliomariner - Mar 6, 2019 om 12:15
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb liever dat de Amerikanen mij in de gaten houden i.p.v. de Russen dus waarom Telegram?

tijger1
door tijger1 Mar 6, 2019 om 17:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik zou moeten kiezen, hoef ik gelukkig niet, heb ik toch liever Poetin dan Trump.:-))

ju
door juliomariner Mar 6, 2019 om 18:09
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Ik niet

jo
door jorisw Mar 6, 2019 om 19:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Trump is erg, maar Poetin is veel gevaarlijker.

To
door Tommie34 Mar 18, 2019 om 20:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een onzin, één van de vijf Telegram servers staat in Amsterdam. Telegram is geblokkeerd in Rusland en de eigenaar woont niet in Rusland.

tijger1
door tijger1 Mar 18, 2019 om 20:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tommie.
begrijpt u een grapje niet?

marita5
door marita5 - Mar 6, 2019 om 12:17
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wildrat ,

Misschien heeft u hier iets aan , klik op de rode regel .

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/chat-instant-messenger

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 6, 2019 om 12:30
7196 Antwoorden / 3 Vragen

Als u niemand meekrijgt is het inderdaad moeilijk om van whatsapp af te komen maar uiteindelijk zal het wel lukken.
Lees hier de antwoorden van enkele lotgenoten.
https://www.security.nl/posting/597288/Ik+wil+stoppen+met+het+gebruik+van+Whatsapp+maar+mijn+vrienden-kennissen+niet_

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 6, 2019 om 17:04
16870 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt uw whatsapp app toch heel simpel uit uw telefoon verwijderen (via instellingen > verwijderen)

aurora1
door aurora1 - Mar 6, 2019 om 17:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Rooksignalen?
Of fluiten zoals ze o.a. op Gomera doen?
Whatsapp verwijderen als u het niet meer wilt genruiken?

aw
door awm - Mar 6, 2019 om 17:17
44 Antwoorden / 8 Vragen

Je kan via whatsapp je contacten een bericht sturen dat je alleen nog maar via Telegram te bereiken bent. Heb ik ook gedaan en het bevalt prima. Helemaal met de desktopversie.
Het voordeel is dat de belangrijke mensen overblijven.

tijger1
door tijger1 Mar 6, 2019 om 17:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus lekker rustig bij u.

diumenge
door diumenge - Mar 6, 2019 om 19:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vraag al je contacten over te stappen op Signal, kan je van zowel Whatsapp als Telegram af.

aurora1
door aurora1 - Mar 7, 2019 om 00:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En Viber? Werkt erg goed, ook het gratis telefoneren ermee.
Telegram wordt toch door de onderwereld gebruikt?

To
door Tommie34 Mar 18, 2019 om 20:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Alles wat veilig is wordt door de onderwereld gebruikt, dat is ook de reden dat WA niet door hen wordt  gebruikt. Overheden kijken gewoon mee ondanks encryptie.

To
door Tommie34 - Mar 18, 2019 om 20:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon via je huidige Messenger iedereen een bericht sturen dat je WA verlaat en bereikbaar bent via Telegram @....... (Gebruikersnaam) niemand hoeft dan meer jou telefoonnummer te hebben.

WA, FB & Instagram verwijderen en klaar. Je krijgt er een hoop rust voor terug.

Signaal of Threema zijn ook een goede keus. Telegram is multiplatform en zonder smartphone te gebruiken wat een groot voordeel is voor ouderen.