jo
door johannes_1 Apr 18, 2005 om 12:02
Computers & telefonie

Wie heeft er ervaring met home telefonie via kabel

in mijn regio kan ik gaan bellen met home kabel, wie heeft hier positive of negatieve ervaringen mee

527 3 Rapporteer

jo
door joskeven1 - Apr 25, 2005 om 13:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou 2 weken geleden al aangesloten worden. maar het enige wat 2 weken geleden gebeurd is, is afsluiten van KPN. Dagelijks minimaal 3 x met de helpdesk gebeld, maar er is tot op heden niets gebeurt.

2 x op vrijdag werd me medegedeeld dat het probleem pas maandag opgelost werd, omdat er aan individuele problemen in het weekend niet gewerkt word.

Denk er nog maar eens goed over na, of wacht nog even tot ze bij @home wat meer ervaring hebben met telefonie.

Ik voorzie in ieder geval dat mijn probleem ook deze week niet opgelost word.

jo
door joskeven1 - May 9, 2005 om 12:47
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou 4 weken geleden al aangesloten worden, zoals ik in een eerder bericht aangaf, echter nu zit ik al 4 weken zonder telefoon, ze willen het volgens mij niet oplossen.

Ook krijg je van de klachtenservice van @home, waar ik ondertussen 9 klachten ingediend heb, steeds alleen mar standaard mailtjes terug, over een vergoeding voor dit ongemak word absoluut niet gesproken.

Als je problemen hebt kun je alleen bij de helpdesk terecht, en die kunnen er niets aan doen, het moet door een andere afdeling opgelost worden.

Ook bij het hoofdkantoor in amsterdam kom je niet verder dan de telefoniste.

ferry007
door ferry007 - May 10, 2006 om 22:31
5 Antwoorden / 0 Vragen

Kabelbellers verlangen terug naar oude telefoonlijn

Gepubliceerd op 10 mei 2006, 12:03

groningen -  Veel noorderlingen hebben spijt dat ze hun telefoonaansluiting van KPN hebben ingeruild voor een modern kabelabonnement van een aanbieder als @home. Dat blijkt uit een niet aflatende stroom klachten, die onder andere binnenkomt bij Dagblad van het Noorden. Bij Essent, waar @home onderdeel van is, bevestigen ze de problemen.

 Klachten betreffen vooral het niet krijgen van een kiestoon op de dag dat het abonnement ingaat. Ook de opzegservice - waarbij Essent de oude KPN-aansluiting opzegt - functioneert niet altijd goed. Als mensen het @home-callcenter bellen om hun grieven kenbaar te maken, blijkt deze tot hun ergernis vaak overbelast en is de hulp niet adequaat.

Gevolg van de problemen is dat een aantal nieuwe Essent-klanten wekenlang het belverkeer met een mobiel moet doen bij gebrek aan een vaste lijn, met alle extra kosten van dien. Essent wijt de klachten aan een combinatie van pech en het succes van @home-telefonie. "Voor veel mensen blijkt de lage prijs een reden om over te stappen", zegt Jeroen Brouwers van Essent. Duizenden aanmeldingen kreeg het energiebedrijf reeds te verwerken, waardoor de kans op fouten toenam. Brouwers: "Daarbij hebben we, toeval of niet, de laatste tijd in Groningen en Drenthe veel kabelbreuken gehad door bouwwerkzaamheden. Dat is gewoon erg vervelend. En, ook daar moet ik eerlijk in zijn, mensen doen bij de aansluiting gewoon dingen fout ondanks een zeer eenvoudig stappenplan."

http://klachtenlijn-home.isniettebereiken.nl/

Dit is een stukje in het dagblad van het noorden, kijk daar voor meer reactie's.

Groetjes, Ferry