di
door dirkdijk Nov 13, 2010 om 23:13
Computers & telefonie

Wie is verantwoordelijk??

Begin augustus dit jaar is mijn mediabox van UPC overleden.
Ik bellen en 3 werkdagen later had ik een nieuwe mediabox in huis met als verzoek de overledene terug te sturen naar UPC.
Zo gezegd zo gedaan. Ik maandag 23 augustus naar het postkantoor, afgegeven, bonnetje meegekregen en er vanuit gaande dat alles goed zou zijn.
Krijg ik vandaag, 13 november!!!!!!!!!! en brief van upc dat ze mijn mediabox nog niet hadden ontvangen en dat ik dat ding binnen een week moet retourneren anders wordt er €175 euries in rekening gebracht.
Bij toeval heb ik het bonnetje nog bewaard en via track & trace ben ik er achter gekomen dat het pakket nog in het sorteerproces van TNT hangt sinds 23 augustus 2010.
Mijn vraag is wie er nu verantwoordelijk is. Het is duidelijk dat het pakket bij TNT kwijt is geraakt.

graag reactie

mvg dirk

837 4 Rapporteer

pc
door pcreparateur.nl - Nov 13, 2010 om 23:19
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Dirk,

Jij kunt bewijzen dat je de mediabox hebt opgestuurd en lijkt mij niet verantwoordelijk voor wat de koerier er verder mee doet.
Ik zou gewoon even UPC bellen en dan een kopie van het bonnetje opsturen dan is het een probleem van TNT.

Met vriendelijke groet, Eric Schoonderwal

börgemeister
door börgemeister - Nov 14, 2010 om 01:33
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=dirkdijk schreef op zaterdag 13 nov 2010, 23:13]Begin augustus dit jaar is mijn mediabox van UPC overleden.
Ik bellen en 3 werkdagen later had ik een nieuwe mediabox in huis met als verzoek de overledene terug te sturen naar UPC.
Zo gezegd zo gedaan. Ik maandag 23 augustus naar het postkantoor, afgegeven, bonnetje meegekregen en er vanuit gaande dat alles goed zou zijn.
Krijg ik vandaag, 13 november!!!!!!!!!! en brief van upc dat ze mijn mediabox nog niet hadden ontvangen en dat ik dat ding binnen een week moet retourneren anders wordt er €175 euries in rekening gebracht.
Bij toeval heb ik het bonnetje nog bewaard en via track & trace ben ik er achter gekomen dat het pakket nog in het sorteerproces van TNT hangt sinds 23 augustus 2010.
Mijn vraag is wie er nu verantwoordelijk is. Het is duidelijk dat het pakket bij TNT kwijt is geraakt.

graag reactie

mvg dirk

U kunt gelukkig jegens UPC bewijzen dat u het pakket hebt teruggezonden volgens de voorwaarden/instrucies van UPC.

Stuur UPC een (aangetekende) brief, telefaxbericht of e-mail waarin u kort en bondig uitlegt dat wijlen mediabox is geretourneerd met track & tracenummer op maandag 23 augustus jl. Stuur, fax of invoeg een kopie van de TNT-verzendbewijs en een kopie van de track & trace stand van zaken (status quo) van de verzending. Hoe UPC dan met het bewijsmarteriaal van uwerzijds omgaat?

moonacrobat
door moonacrobat - Nov 14, 2010 om 09:35
32 Antwoorden / 0 Vragen

Dirk,

Je blijft zelf verantwoordelijk richting UPC.

Mijn advies is om bij TNT langs te gaan en vragen waar het pakket is gebleven. En melden dat je eventuele schade op TNT zult verhalen.

Gr. Henry

invalide
door invalide - Nov 14, 2010 om 11:23
787 Antwoorden / 5 Vragen

Heeft U bij het terug sturen ook Uw naam en klantnummer duidelijk vermeld?

Als dit niet zo is word het voor hun lastig en ze krijgen zoveel kapotte modems binnen dat ze het niet kunnen uitzoeken.

Dus hoe stuurde je het terug?
Altijd met Uw naam, klantnummer en volledige adres!