di
door dirkdijk Nov 13, 2010 om 23:13
Computers & telefonie

Wie is verantwoordelijk??

Begin augustus dit jaar is mijn mediabox van UPC overleden.
Ik bellen en 3 werkdagen later had ik een nieuwe mediabox in huis met als verzoek de overledene terug te sturen naar UPC.
Zo gezegd zo gedaan. Ik maandag 23 augustus naar het postkantoor, afgegeven, bonnetje meegekregen en er vanuit gaande dat alles goed zou zijn.
Krijg ik vandaag, 13 november!!!!!!!!!! en brief van upc dat ze mijn mediabox nog niet hadden ontvangen en dat ik dat ding binnen een week moet retourneren anders wordt er €175 euries in rekening gebracht.
Bij toeval heb ik het bonnetje nog bewaard en via track & trace ben ik er achter gekomen dat het pakket nog in het sorteerproces van TNT hangt sinds 23 augustus 2010.
Mijn vraag is wie er nu verantwoordelijk is. Het is duidelijk dat het pakket bij TNT kwijt is geraakt.

graag reactie

mvg dirk

837 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

pc
door pcreparateur.nl - Nov 13, 2010 om 23:19
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Dirk,

Jij kunt bewijzen dat je de mediabox hebt opgestuurd en lijkt mij niet verantwoordelijk voor wat de koerier er verder mee doet.
Ik zou gewoon even UPC bellen en dan een kopie van het bonnetje opsturen dan is het een probleem van TNT.

Met vriendelijke groet, Eric Schoonderwal

börgemeister
door börgemeister - Nov 14, 2010 om 01:33
506 Antwoorden / 25 Vragen
0

[quote=dirkdijk schreef op zaterdag 13 nov 2010, 23:13]Begin augustus dit jaar is mijn mediabox van UPC overleden.
Ik bellen en 3 werkdagen later had ik een nieuwe mediabox in huis met als verzoek de overledene terug te sturen naar UPC.
Zo gezegd zo gedaan. Ik maandag 23 augustus naar het postkantoor, afgegeven, bonnetje meegekregen en er vanuit gaande dat alles goed zou zijn.
Krijg ik vandaag, 13 november!!!!!!!!!! en brief van upc dat ze mijn mediabox nog niet hadden ontvangen en dat ik dat ding binnen een week moet retourneren anders wordt er €175 euries in rekening gebracht.
Bij toeval heb ik het bonnetje nog bewaard en via track & trace ben ik er achter gekomen dat het pakket nog in het sorteerproces van TNT hangt sinds 23 augustus 2010.
Mijn vraag is wie er nu verantwoordelijk is. Het is duidelijk dat het pakket bij TNT kwijt is geraakt.

graag reactie

mvg dirk


U kunt gelukkig jegens UPC bewijzen dat u het pakket hebt teruggezonden volgens de voorwaarden/instrucies van UPC.

Stuur UPC een (aangetekende) brief, telefaxbericht of e-mail waarin u kort en bondig uitlegt dat wijlen mediabox is geretourneerd met track & tracenummer op maandag 23 augustus jl. Stuur, fax of invoeg een kopie van de TNT-verzendbewijs en een kopie van de track & trace stand van zaken (status quo) van de verzending. Hoe UPC dan met het bewijsmarteriaal van uwerzijds omgaat?

moonacrobat
door moonacrobat - Nov 14, 2010 om 09:35
32 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dirk,

Je blijft zelf verantwoordelijk richting UPC.

Mijn advies is om bij TNT langs te gaan en vragen waar het pakket is gebleven. En melden dat je eventuele schade op TNT zult verhalen.

Gr. Henry

invalide
door invalide - Nov 14, 2010 om 11:23
787 Antwoorden / 5 Vragen
0

Heeft U bij het terug sturen ook Uw naam en klantnummer duidelijk vermeld?

Als dit niet zo is word het voor hun lastig en ze krijgen zoveel kapotte modems binnen dat ze het niet kunnen uitzoeken.

Dus hoe stuurde je het terug?
Altijd met Uw naam, klantnummer en volledige adres!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

je
jelloowmelloow - Jun 26, 2024 om 06:02
Geldzaken & recht

Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?

In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer

Ar
Arti7 - Jun 25, 2024 om 17:11
Geldzaken & recht

Is <a href="//freedom24.com" target="_blank">www.freedom24.com</a> veilig geld platvorm?

Ik zou graag 1 spaarrekening/ Diposito openen bij Freedom24. Is de website en app veilig? Garantie is 20.000 euro en met partner 40.000 euro. klopt dit? Geloof dat het eu deel in Cyprus gevestigd is. Geen bronbelasting? Zijn er nog haken en ogen aan dit platvorm? Lees meer

holiday
holiday - Jun 24, 2024 om 18:13
Vrije tijd & tuin
Hutson wesite zijn oplichters

Hutson wesite zijn oplichters

Hutson laat een filmpje zien op FaceBook en als je dan op bestellen drukt, kom je op hun website terecht en daar laten ze een op het eerste gezicht het zelfde product zien, maar dit blijkt een ander product te zijn met minder toepassingen en veel kleiner.
Als je daar over gaat klagen, dan zeggen ze dat het voldoet aan de gegevens op hun site, maar lang niet met de gegevens van het reclame fil ... Lees meer