door willems123 Oct 11, 2023 om 14:29
Computers & telefonie

Wifi router inloggen

Onze extra wifi router kapot, een nieuwe kekocht, wij gebruiken  laptop, tablet, chromebook, smartphone... Maar geen eens van die apparaten beschikken over een ethernet poort. Normaal sluit ik de wifi router met de laptop via de kabel aan, maar de laptop van nu heeft geen ethernet poort meer. Hoe kan ik inloggen in de router om te instellen?

1449 7 Rapporteer
Be
door Bewaklu - Oct 11, 2023 om 14:33
132 Antwoorden / 1 Vragen
Ozymandias
door Ozymandias Oct 11, 2023 om 17:35
167 Antwoorden / Vragen

Voor de eerste keer zal je toch echt met een kabel aan de slag moeten.

sw
door swat1500 Oct 11, 2023 om 23:14
3789 Antwoorden / 0 Vragen

Nee hoor, je kan tegenwoordig via een IP adres in de wifi router komen. Eevn goed de handleiding lezen. Tenzij het een router is die op de kop is getikt via een tkringloop winkel en al een groot aantal jareh oud is.

Ozymandias
door Ozymandias Oct 12, 2023 om 09:50
167 Antwoorden / Vragen

Nice. Dan heb ik ook nog een oude router blijkbaar :D

pe
door pebk - Oct 11, 2023 om 15:16
581 Antwoorden / 0 Vragen

Welke wifi router heeft u gekocht?

Meestal staat er op het apparaat het standaard SSID en wachtwoord (fabrieksinstellingen). Daar zou u voldoende aan moeten hebben om ook via wifi het apparaat in te kunnen stellen.

Ag
door Agamemnon Oct 11, 2023 om 17:18
82 Antwoorden / 7 Vragen

Precies.

ro
door ronny530 - Oct 11, 2023 om 15:42
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Om de router in te stellen heeft u één bekabelde pc of laptop nodig.
In de handleiding van de router staat ook hoe de router instellingen kunt wijzigen.
Veelal open uw internet browser en toets in de adresbalk het IP adres van de router in druk op enter daarna verschijnt er een inlogscherm en log vervolgens in met de gegevens die in de handleiding opgenomen zijn bijvoorbeeld 'admin' en wachtwoord '0000'.
Kies wifinaam en wachtwoord wijzigen en stel beide in op de bekende wifi naam en wachtwoord sla de instellingen op en laat de browser open staan totdat de router weer online komt.
Het kan ook nog veel moeilijker door op elk apparaat de router opnieuw in te stellen want op de router zelf staan de inlog codes ook maar het is wel de bedoeling die niet te blijven gebruiken.

br
door bravehenk Oct 11, 2023 om 23:54
206 Antwoorden / 0 Vragen

Kan ook zonder kabel via wifi dus alleen met kabel is onzin.
Bij mijn dochter via tablet en wifi alles ingesteld.

ro
door ronny530 Oct 12, 2023 om 15:47
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Ik ben in mijn antwoord niet volledig geweest want middels wifi kan het wel door op één apparaat de inlogcodes die op de router vermeldt staan te gebruiken om een wifi verbinding tot stand te brengen.
Vraagsteller heeft al eerder een wifirouter ingesteld dus ging ik er van uit dat die wist waar de inlogcodes te vinden waren en op de nieuwe router ontbraken.
In dit geval was het woord onzin niet noodzakelijk geweest en had u kunnen volstaan met de zin dat het zonder kabel ook zou kunnen.

B2
door B22558 - Oct 11, 2023 om 16:39
17 Antwoorden / 2 Vragen

evt USB netwerk adapter kopen.

A van Kampen
door A van Kampen - Oct 11, 2023 om 16:44
22 Antwoorden / Vragen

Koop een USB naar Ethernet adapter voor uw laptop. En u kunt weer bekabeld inloggen op uw router.

Ozymandias
door Ozymandias Oct 11, 2023 om 17:36
167 Antwoorden / Vragen

Dit is inderdaad de enige praktische oplossing.

Thecla58
door Thecla58 Oct 12, 2023 om 10:25
857 Antwoorden / 3 Vragen

maar dan zit je wel met een kabel door je huis :((

Thijs12
door Thijs12 - Oct 12, 2023 om 09:44
541 Antwoorden / Vragen

Gewoon via de WiFi op tablet, laptop of handy.
Meestal 192.168.1.1
Alle inloggegevens staan op een sticker op de modem.