ekiem
door ekiem Jan 5, 2016 om 15:32
Computers & telefonie

Wifi toegang via uw buurman ????????

Allereerst aan iedereen hier een goed en gezond nieuwjaar toegewenst.

Mijn vraag is het volgende : kreeg net op mijn tablet de volgende melding  " toegang wifi via uw buurman "  . Download hier.

Wat betekent dit , want het lijkt erop dat als je iets download , dat je dan gratis op de wifi van de buurman zit ? Daarbij, als ik dat zou kunnen, wie weet ,wie er wel niet bij mij gratis op de wifi zit !

Vind het een apart idee want ik vraag me af of hij erop zit te wachten dat ik op zijn wifi zit. We zijn geen fan van elkaar.

Groeten ekiem

13107 10 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Jan 5, 2016 om 15:36
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is reclame (althans in eerste instantie), beste wat je daarmee kunt doen is negeren. Voor jouw geruststelling wat ze claimen is vrijwel onmogelijk, zoals dat met bijna iedere reclame het geval is.

jo
door jorisw - Jan 5, 2016 om 15:38
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt alleen maar op een wifi netwerk van een ander als je het wachtwoord weet (en de SSID). Is dit toevallig een link naar die app (ben de naam even kwijt) die wereldwijd wachtwoorden via crowd sourcing verzameld zodat je op steeds meer wifi netwerken kunt zonder dat je het password hoeft te weten, omdat die in een database van die app staan?

ekiem
door ekiem - Jan 5, 2016 om 15:40
676 Antwoorden / 100 Vragen

Aha , dan is het maar goed dat ik niet op die down load knop heb gedrukt. Was gewoon benieuwd wat erachter zit . Zou het persoonlijk niet leuk vinden als zomaar iedereen op mijn wifi mee zou liften.

Bedankt ekiem

eclipse
door eclipse - Jan 5, 2016 om 16:09
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Ekiem, never nooit niet op popups  klikken is je beste firewall , ook niet als je gewonnen hebt, ook niet als  er een prijs klaar ligt, en zeker nooit  mobiel nummers invullen. en ook niet als je 4  virussen hebt, je wordt gefeliciteerd door de topevalsgenerator at je een gratis voor niuks  prijs  hebt  gewonnen zet even dit  erop als je wilt  https://itunes.apple.com/nl/app/adblocker-browser-chromecast/id537774578?mt=8  werkt prima, even naar de app store

ekiem
door ekiem - Jan 5, 2016 om 16:17
676 Antwoorden / 100 Vragen

Bedankt voor de waarschuwing. Ik had er al niet zo'n goed gevoel over. Het idee dat je ergens aan vast zit, gewoon door een simpele klik, daar zit ik niet op te wachten.

groeten Ekiem

gsm
door gsm - Jan 6, 2016 om 13:25
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Op de WiFi van de buren kan onder bepaalde voorwaarden wel bij Ziggo.
Als je Ziggo klant bent en je router opengesteld is voor algemene toegang via de SSID "ziggo", dan kun je zelf ook gebruik maken van deze ziggo hotspots op de routers van iedere andere Ziggo klant die dat eveneens toegestaan heeft.
Voor de rest is het voortdurend opletten geblazen en niet reageren op dingen die te mooi zijn om waar te kunnen zijn.

tolsma1945
door tolsma1945 - Jan 6, 2016 om 22:48
229 Antwoorden / 6 Vragen

Nog even dit,een wifi adres kun je niet downloaden,alleen met de juiste code inloggen.
Dus verder goed gedaan.

djbierdrager
door djbierdrager - Jan 7, 2016 om 09:45
12 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou maar uitkijken,voor hetzelfde geld zitten ze al bij je binnen.

s345
door s345 - Jan 7, 2016 om 18:13
2 Antwoorden / 2 Vragen

Hi,
Is dit toevallig een link naar die app (ben de naam even kwijt) die wereldwijd wachtwoorden via crowd sourcing verzameld zodat je op steeds meer wifi netwerken kunt zonder dat je het password hoeft te weten, omdat die in een database van die app staan?
Interessant, JorisW, Heb hierover meer info a.u.b?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 9, 2016 om 23:28
16870 Antwoorden / 202 Vragen

SPAM of phishing!