ri
door riavaningen May 25, 2006 om 13:53
Computers & telefonie

WinAntivirusPro 2006

Hallo,

Wie kent het anti-virus programma Win Antivirus Pro 2006?? En wat zijn jullie ervaringen ermee. Sinds dit programma op de computer zit, krijg ik een melding met dat de computer geïnfecteerd is en dat ik nog een programma moet kopen en downloaden. Komt dit door dit programma of is het toevallig. En toen ik het wilde verwijderen van de computer, was dit niet mogelijk via software (config.scherm). Wat nu?!?!

Ik hoop dat iemand kan helpen!

Groetjes Ria

470 5 Rapporteer

edwardus
door edwardus - May 25, 2006 om 14:20
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Waarschijnlijk een false melding. Kijk maar eens op Rogue/Suspect Anti-Spyware Products & Web Sites (met dank aan Enterprise). Zie verder deze vraag.

dirck
door dirck - May 25, 2006 om 20:34
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Ria,

WinAntivirus Pro is inderdaad rotzooi.
Bekijk deze site maar eens. Scan now

edwardus
door edwardus - May 25, 2006 om 20:58
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Voor het verwijderen: zolang de software actief is laat het zich waarschijnlijk niet uninstalleren, dus vooraf afsluiten. Of probeer het eens met de computer in veilige modus is opgestart.

gsm
door gsm - May 25, 2006 om 21:41
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Probeer het te un-installen (dus gewoon via Start, Alle Programma's).
Misschien staat het ook gewoon bij de Software (zie Configuratiescherm).
In dat geval kan het ook daar misschien uit de lijst Verwijderd worden.
Het is inderdaad software van een agressieve aanbieder.
Zo snel mogelijk verwijderen en AVG Free Edition van Grisoft of anders een goede betaalde scanner gaan gebruiken.
Kijk ook uit voor ErrorSafe!!!

Groet,
GSM

ri
door riavaningen - May 28, 2006 om 21:58
1 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb HitmanPro laten draaien en toen een deel eraf gekregen, maar kon ik daarna niet meer WinAntivirus Pro de-installeren. Daarna op goed geluk AVP opnieuw geinstalleerd en gedeinstalleerd en dat is gelukt! Daarna nog een keer HitmanPro laten draaien en Norton Antivirus  en nu doet ie het weer prima. Geen irritante pop-ups meer, geen valse meldingen dat de computer geinfecteerd is en dat we een nieuw programma moesten installeren, maar gewoon weer zoals die was.