lexgensen
door lexgensen Sep 9, 2015 om 14:57
Computers & telefonie

Windows 10

ik heb nog geen link ontvangen om te upgraden naar W10. Gewoon nog afwachten of zelf enige actie ondernemen en zo ja, welke

5688 23 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 9, 2015 om 15:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lexgensen,

Heb je wel gereserveerd?
Als je graag upgrade naar W10 ....kijk dan eens hier wat te doen.

Suc6

lexgensen
door lexgensen - Sep 9, 2015 om 15:45
274 Antwoorden / 88 Vragen

edrick3 Volgens mij heb ik (een behoorlijke tijd geleden) wel gereserveerd.

edrick3
door edrick3 - Sep 9, 2015 om 15:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=lexgensen schreef op woensdag 9 sep 2015, 15:45]edrick3 Volgens mij heb ik (een behoorlijke tijd geleden) wel gereserveerd.

Dan zou je vanzelf aan de beurt moeten komen (je hebt een jaar de tijd) ;-)
En anders, als je wilt upgraden, zelf aan de slag.
Nog wat info: klik

En lees ter info ook eens hier.

Met vr.gr.

lexgensen
door lexgensen - Sep 9, 2015 om 18:37
274 Antwoorden / 88 Vragen

edrick3 bedankt voor je linken en antwoorden. Ik wacht maar gewoon even af.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 9, 2015 om 19:19
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Beste wat je kunt doen is niet 'up'graden.

diumenge
door diumenge - Sep 9, 2015 om 19:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op woensdag 9 sep 2015, 19:19]Beste wat je kunt doen is niet 'up'graden.
Denk ik, wacht maar gerust nog een paar maanden. Bij mij ging de upgrade prima en in het algemeen werkt alles, maar ik heb soms toch wel wat rare en onverklaarbare storingen.

costnix
door costnix - Sep 9, 2015 om 19:46
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@akkerdistel
Weer zo'n goed gefundeerde mening :-(

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 9, 2015 om 19:59
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=costnix schreef op woensdag 9 sep 2015, 19:46]@akkerdistel
Weer zo'n goed gefundeerde mening :-(
Goed hè :-).

Maar hier het fundament.

costnix
door costnix - Sep 9, 2015 om 22:15
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@akkerdistel

Gewoon alleen een lokale account aanmaken en alle door Ergkleinzacht aangevinkte zaken uitschakelen en er is geen enkele probleem meer. Het helpt ook om het grote denkraam te gebruiken.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 10, 2015 om 00:08
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u al via internet contact met Microsoft opgenomen, zou dit dan wel eerst doen.

dokun
door dokun - Sep 11, 2015 om 13:21
152 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Heeft u wel een bevestiging van uw reservering gekregen?

Zo ja dan heeft u op uw taakbalk een icoontje van Windows10. Heeft u die niet dan is er wat misgegaan. Als u via (de normale) Windows update gaat kijken of u nieuwe updates heeft zou W10 er ook bij moeten staan.

Ik ga ervan uit dat uw pc (of andere device) geschikt is voor W10, maar het kan ook zo zijn dat uw pc niet geschikt bevonden is na uw reservering..

Ik gebruik W10 vanaf de 1e week na het uitbrengen. Ben zeer tevreden heb alleen maar positieve ervaringen (had ik beslist niet verwacht). Ben erg blij dat ik W10 heb geïnstalleerd..

door 316 - Sep 11, 2015 om 13:42
35 Antwoorden / 22 Vragen

Als u privacy belangrijk vindt, zou ik wat voorzichtig zijn met het installeren van Windows 10. Als u privacy niet belangrijk vindt, kunt u deze reactie negeren.

Als u Windows 10 automatisch laat installeren door Microsoft, dan geeft u hen het recht om een aantal dingen op uw computer te installeren/wijzigen, zoals:
- zij zetten de microfoon van uw computer aan, zodat al uw privegesprekken in uw huiskamer te horen zijn
- ze installeren een keystrokelogger, waarmee elke toets die u aanslaat bij hen bekend is, dus ook uw wachtwoorden en encrypties.
- ze maken een back up van alles wat u op uw harde schijf opslaat.

Meer informatie hierover in deze Amerikaanse radioshow waarbij een privacy expert geïnterviewd wordt https://www.youtube.com/watch?v=GLiozMpqV80

p7
door p750mmx - Sep 11, 2015 om 13:46
14 Antwoorden / 0 Vragen

Indien u het upgrade signaal niet af wenst te wachten dan kunt u de installatie simpel afdwingen met onderstaande Microsoft tool. Ik heb via deze wijze meerdere systemen direct bijgewerkt naar Windows 10, zonder dat er een upgrade-afspraak was gemaakt (via het icoontje in de werkbalk). Direct na het starten van de Media Creation Tool gaat de upgrade van start, de installatie zelf (afhankelijk van de hardware-omstandigheden), kan enige tijd in beslag nemen.

U kunt deze tool ook gebruiken om een installatie-medium voor een ander Windows (7/8/8.1) apparaat aan te maken. U dient daarbij dan wel even na te gaan wat voor Windows versie er daar dan aanwezig is zodat u de juiste upgrade versie van Windows 10 selecteert.

Windows Media Creation Tool

av
door avdp - Sep 11, 2015 om 14:10
29 Antwoorden / 0 Vragen

Fluitje van een cent en Windows 10 staat op je computer, volg de links van Edrick3 en je kunt je lusten botvieren op Windows 10, werkt in ieder geval bij mij prima, waarom zou je wachten ?

wimmi20
door wimmi20 - Sep 11, 2015 om 16:19
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Win10=====afblijven.
Narigheid.
Staat nog in de kinderschoenen.
Jij wordt gebruikt om de storingen te melden.
Problemen met Word komen voor.
Ik ben vlug weer teruggegaan.
Als je zonodig moet, wacht dan een half jaar.

audb
door audb - Sep 11, 2015 om 17:28
1668 Antwoorden / 5 Vragen

In de kinderschoenen ? nee dat niet wel doen ze graag aan spionage en nee ik ben niet van het lotje getikt ze verzamelen gewoon gegevens van je.
Maar hiermee kan je dat blokkeren als je dat zou willen.

https://twitter.com/nummerok

ar
door aram - Sep 11, 2015 om 19:09
136 Antwoorden / 1 Vragen

Die upgrade gaat maar voor een paar versies op .
Kan zijn dat je niet de juiste erop hebt staan .
Misschien is die update zo pienter dat hij ontdekt heeft dat de hardware niet voldoet .
Kan ook zijn dat je een bepaalde update misgelopen bent .
Bewust of onbewust uitgeschakeld .
Zelf wacht ik liever een paar maandjes . Viel mij op dat zolang je die upgrade klaar stond geen updates van het huidige systeem binnen kwamen .
Na het verbergen ervan werd de boel weer bijgewerkt .
Microsoft vind blijkbaar die upgrade belangrijker dan je huidige software .

ha
door hanssengers - Sep 12, 2015 om 07:58
5 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer er geen upgrade icoontje in de balk verschijnt, kun je via deze pagina op de Microsoft website het installatie programma downloaden.
Wel even controleren of je een 32 of 64 bit computer hebt.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

ja
door janenan - Sep 12, 2015 om 08:35
23 Antwoorden / 4 Vragen

Wij gebruiken Windows 10 al een tijd, maar wij denken nu dat het misschien beter was geweest om het later te installeren, want wij krijgen heel vaak de volgende melding op het scherm:
"Kritieke fout, Startmenu en Cortana werken niet. De volgende keer dat u zich aanmeldt zal worden geprobeerd dit de herstellen. Nu afmelden."
Dat afmelden doen we dan want je hebt geen keus. Na het gebruiken van de escape-knop moeten we opnieuw met wachtwoord aanmelden. Daarna werkt het meestal wel weer goed.
Wij hoorden dat meer mensen dit probleem hebben na het installeren van Windows 10.
Hopelijk gaat Windows dit op korte termijn oplossen, want het is wel lastig als je vaak opnieuw moet inloggen. Zou niet nodig moeten zijn met zo 'n nieuwe versie.

lexgensen
door lexgensen - Sep 12, 2015 om 09:43
274 Antwoorden / 88 Vragen

Alles gelezen hebbende wacht ik nog een aantal maanden. Iedereen bedankt voor het meedenken. Fijn weekend

ar
door aram - Sep 12, 2015 om 09:45
136 Antwoorden / 1 Vragen

Cortana zit niet in de Nederlandse uitgave . Het is maar in een paar talen uitgebracht .
Zal in de toekomst wel komen (Windows 11?).

ar
door aram - Sep 12, 2015 om 10:44
136 Antwoorden / 1 Vragen

Vraag mij af of Windows 10 niet onder spam of iets dergelijks valt .
Heb die stomme melding weer of ik maar niet eerst upgrade .
Heb nu Win 7 erop staan zonder problemen .
Het enige wat er nu weer ontbreekt zijn de updates daarvoor.
Het is toch geen Windows XP .
Win 10 uitgeprobeerd geen succes met de bestaande hardware .
Win 10 rammelt dan aan alle kanten .
Bij veel websites kom je ook problemen tegen .
Vraag mij af of Win 10 daar niet de hoofdschuldige aan is .
Daar veel soft - en hardware gebrekkig of niet onder Win 10 werkt .
Vind het waardeloos van Microsoft , ze dringen je Win 10 op en staan niet erbij stil dat je je hardware en verdere software maar weer moet vervangen .
Niet China maar Amerika is de grootste vervuiler .
Nergens vind je en knopje annuleren of uitstellen .
Het is gewoon Win 10 erop of alles eraf .
Als dit zo doorgaat gaat Microsoft in de prullenbak en stap ik over op Linux .
Heb hier nog een pc uit 92 staan en die doet het nog steeds onder Linux .
Zal maar zwijgen over die stapel die naar de recycling gaan waar Windows op draaide .

dobby
door dobby - Sep 15, 2015 om 05:02
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lexgensen schreef op woensdag 9 sep 2015, 14:57]ik heb nog geen link ontvangen om te upgraden naar W10. Gewoon nog afwachten of zelf enige actie ondernemen en zo ja, welke
Je hebt alle tijd hoor, maar als in de GetWindowsX app je status nog steeds op "reserved" staat, en je 80240020 errors krijgt in de windows-updates, dan kan je je install als volgt forceren, zonder de media creation tool te gebruiken (die iets minder controles uitvoert)

open een admin command prompt, en typ dan:

reg add HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade /v AllowOSUpgrade /t REG_DWORD /d 1

(alles op 1 regel/als 1 commando, met rondom /v /t /d steeds een spatie, en de "reg add " niet vergeten, de linewrap in de website kan die op een eigen regel lijken te zetten, maar ze horen er gewoon bij)

Dan zal (na opnieuw opstarten) de GWX app "versneld" je upgrade uitvoeren. Note: je was in dat geval tijdelijk op non-actief gezet omdat de verwachting bestaat dat je (een of meer) interactieve vragen krijgt over hardware of software op je systeem; in de praktijk valt dat wel mee, en deze register waarde zet je gewoon weer netjes op actief qua upgrade, daarna gaat het heel snel..