mu
door muiser Aug 17, 2015 om 15:26
Computers & telefonie

Windows 10 downloaden

Elke keer opnieuw verschijnt bij het downloaden van Windows 7 naar Windows 10 de mededeling "kan Windows 10 niet installeren, onbekende fout 80070002". Andere up-dates worden altijd probleemloos verwerkt. Wie weet de oplossing? Alvast bedankt.

14668 28 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 17, 2015 om 16:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo muiser,

Kijk eens hier.
Misschien is het daarmee opgelost.

Suc6

mu
door muiser - Aug 18, 2015 om 11:25
3 Antwoorden / 1 Vragen

Lukt wederom niet, de probleemoplosser geeft nu aan fout 80070057. In elk geval bedankt voor je advies.

natuurmens
door natuurmens - Aug 19, 2015 om 13:06
158 Antwoorden / 4 Vragen

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 Hier kan je direct downloaden je heb wel twee versies de Pro en de andere. Als je windows 8 geen pro kan je deze niet gebruiken.

do
door donderpoes - Aug 19, 2015 om 13:23
11 Antwoorden / 0 Vragen

Vanwaar die drang om over te stappen naar Windows 10. Zolank windows 7 en 8 goed functioneren, laat dat dan zo. Helaas is windowd 10 lang niet te installeren op elk systeem. Vaak is de hardware (processor, videokaart) niet compatible. Helaas! Ook windowd 10 is niet 100% zaligmakend.

donna53
door donna53 - Aug 19, 2015 om 13:23
98 Antwoorden / 10 Vragen

Heb je je wel aangemeld voor de update (via het icoontje rechtsonder, soort vlakje met 4 vakjes)
en heb je al bericht gekregen van Microsoft dat je 10 kunt downloaden?
Microsoft geeft 10 vrij in etappes en niet iedereen kan dan zo maar downloaden.
Eerst wordt je computer gevalideerd als je je hebt aangemeld.
Klik eens op het icoontje en kijk wat er dan staat.
Als er staat dat je je kunt aanmelden , moet je dat alsnog doen.
Je krijgt dan vanzelf een melding als je computer ''aan de beurt'' is.

jo
door joootje - Aug 19, 2015 om 13:23
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ha Muiser,

volgens mijn mening moet je eerst windows 7 update naar windows 8.1.
als dit is gebeurt kan je windows 10 installeren.
groeten.

edrick3
door edrick3 - Aug 19, 2015 om 13:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=joootje schreef op woensdag 19 aug 2015, 13:23]Ha Muiser,

volgens mijn mening moet je eerst windows 7 update naar windows 8.1.
als dit is gebeurt kan je windows 10 installeren.
groeten.

Waar haal je dat vandaan? Onzin!

jeanleeke
door jeanleeke - Aug 19, 2015 om 13:31
24 Antwoorden / 0 Vragen

had ook windows 7....kreeg een bericht van windows 10....en op een klein uurtje stond windows 10 er proper op....no problems...:)

vd
door vdwj - Aug 19, 2015 om 13:34
21 Antwoorden / 2 Vragen

hallo met Jan je kan ook een complete iso downloaden van Microsoft!
let wel op de 32 bit of 64 bit versie.
dan kan je hem branden en installeren
pc uit met de gebrande iso er indan opstarten met de iso erin bij de meeste pc's is tijdens opstarten de f12 toets steeds intikken tot opstarten van cd verschijnt direct op enter drukken dan gaat de pc de bestanden van de iso inladen je keuzes maken dan erg belangrijk de vraag een schone installatie of een installatie met behoud van je huidige bestanden neem aan van wel bevestigen optie behoud van bestanden dan moet je de pc uitzetten en opstarten zonder schijf als de pc aan staat de schijf er weer indoen en de rest gaat vanzelf.
lang verhaal maar het is best eenvoudig als je maar goed oplet en de instructies tijdens het proces goed in je opneemt veel succes hier de link voor het downloaden van de iso op je bureaublad zetten en daar download je de iso mee laat ff weten of het lukt groeten Jan

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

audb
door audb - Aug 19, 2015 om 14:12
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Wel is er een originele product code van windows 7 of 8/8.1. nodig anders gaat die niet werken.
Maar toen ik die ingaf ... ongeldige product code :( het blijft Microsoft hé

po
door poekiemoppie - Aug 19, 2015 om 14:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Computer terug naar de fabrieksinstellingen en daarna de updates laten uitvoeren.
Dan W10 installeren.
Bij 1 computer had ik hetzelfde probleem en met deze oplossing werkte het wel.

snel0026
door snel0026 - Aug 19, 2015 om 14:43
61 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=audb schreef op woensdag 19 aug 2015, 14:12]Wel is er een originele product code van windows 7 of 8/8.1. nodig anders gaat die niet werken.
Maar toen ik die ingaf ... ongeldige product code :( het blijft Microsoft hé

Als je een schone installatie van 1o wilt doen, zul je eerst de oude versie 7 of 8 moeten opwaarderen naar 10. De upload genereert een andere productcode dan die van 7 of 8. Die nieuwe productcode moet je gebruiken om een schone installatie te kunnen doen.

do
door doornappeltje59 - Aug 19, 2015 om 15:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb windows10 geupgradet en ik heb er alleen maar problemen mee. De meeste hardware hebben nog geen drivers voor windows10 en hebben ze die wel dan werken ze vaak niet. Na 1 jaar gebruik moet je er ook nog eens voor betalen,dus ik ben na 1 week gebruik weer teruggegaan naar windows 7

edrick3
door edrick3 - Aug 19, 2015 om 15:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@doornappeltje59,

OT
.....Na 1 jaar gebruik moet je er ook nog eens voor betalen.....
Onzin! (Klok/klepel)

vd
door vdwj - Aug 19, 2015 om 16:06
21 Antwoorden / 2 Vragen

hallo met Jan ik heb even het tooltje gedownload en het is nog makkelijker dan ik dacht als je het tooltje met rechts aanklikt en opent met als administrator uitvoeren kan je gelijk met windows 10 bijwerken maar een iso is altijd makkelijk voor als backup.
groeten jan.

me
door mei - Aug 19, 2015 om 16:06
50 Antwoorden / 19 Vragen

Mijn ervaring ook al via kassa gedeeld. Acer laptop 4 jaar oud .niet meer te updaten naar Windows 10. Oorzaak waren de drivers. Ook ik heb weer teruggezet naar Windows 7 . Alles werkt weer prima. Dus niet alle PCs en Laptops kunnen Windows 10 aan

jn
door jnes - Aug 19, 2015 om 16:27
4 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals gebruikelijk weer heel erg veel volstrekt onzinnige reacties op dit forum. Iedere pc met een legale Windows7, 8 en 8.1 versie kan upgraden naar Windows 10. Wel moet dan het besturingssysteem optimaal bi zijn oftewel voorzien zijn van de laatste updates. Wil men een schone Windows10 installatie doen dan zal men eerst moeten upgraden zodat Microsoft de kenmerken van de PC koppelt aan een Windows 10 versie. Er wordt dan een productsleutel in het systeem geplaatst die je overigen nooit meer nodig heb omdat bij een schone (her) installatie de registratie van de kenmerken (id) van de pc bij Microsoft bekend zijn. Voor hen die dus een schone installatie gaan doen, nimmer een productsleutel ingeven want die werkt nooit, gewoon bij de eerste keer dat een sleutel gevraagd wordt "overslaan" kiezen en bij de tweede keer "later doen" kiezen dan verloopt de installatie verder uitstekend.

fr
door frankema - Aug 19, 2015 om 18:52
3 Antwoorden / 2 Vragen

wees blij windows 10 is waardeloos. mijn pc van vier jaar is onherstelbaar beschadigt. Microsoft geeft geen vergoeding en zegt maar 10 0/0 gaat mis ben nu ruim 600 € kwijt en al mijn bestanden en software is weg Met dank aan windows 10 en een slecht product wat zogenaamd gratis is maar voor elk programma moet betalen met een credit kaart wat ik niet heb. dus windows 10 niet doen tot 2020 nog gewoon 8.1

mo
door moontje700 - Aug 19, 2015 om 18:55
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had windows 7 home en kreeg een bericht voor de upgrade na windows 10 en dit is vlekkeloos gegaan maar er zijn mensen die hebben een iligaal versie op hun pc en die denken dat je dan upgrade kunt.

mo
door moontje700 - Aug 19, 2015 om 18:57
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jnes schreef op woensdag 19 aug 2015, 16:27]Zoals gebruikelijk weer heel erg veel volstrekt onzinnige reacties op dit forum. Iedere pc met een legale Windows7, 8 en 8.1 versie kan upgraden naar Windows 10. Wel moet dan het besturingssysteem optimaal bi zijn oftewel voorzien zijn van de laatste updates. Wil men een schone Windows10 installatie doen dan zal men eerst moeten upgraden zodat Microsoft de kenmerken van de PC koppelt aan een Windows 10 versie. Er wordt dan een productsleutel in het systeem geplaatst die je overigen nooit meer nodig heb omdat bij een schone (her) installatie de registratie van de kenmerken (id) van de pc bij Microsoft bekend zijn. Voor hen die dus een schone installatie gaan doen, nimmer een productsleutel ingeven want die werkt nooit, gewoon bij de eerste keer dat een sleutel gevraagd wordt "overslaan" kiezen en bij de tweede keer "later doen" kiezen dan verloopt de installatie verder uitstekend.

mo
door moontje700 - Aug 19, 2015 om 19:04
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had legaal Windows 7 en ging vlekkeloos windows 10 overheen heb niks hoeven doen ook werd er gesleutel gevraagd en mijn pc is alweer 6 jaar oud niks mis mee dus jnes je gaf in ieder geval goed antwoord en ja ik heb helemaal niks over een sleutel te zien gekregen.

pi
door pietgenee - Aug 19, 2015 om 19:22
7 Antwoorden / 1 Vragen

Van een goede kennis hoorde ik dat je servicepack 1 geïnstalleerd moet hebben.

h19l49
door h19l49 - Aug 19, 2015 om 19:30
121 Antwoorden / 0 Vragen

@donderpoes,

Inderdaad, zelf zie ik de meerwaarde nog niet van W10.
Bij een test op Tweakers zag ik dat bij fanatieke gamers, die hoge eisen stellen, de snelheidswinst op 4 tot 5 % ligt.
Zelf heb ik W8.1 en die loopt zo lekker met het bijbehorende startscherm, waar velen zo,n hekel aan hebben, naar eigen behoefte zo geconfigureerd dat ik niet anders meer wil.
Ik ben een fanatieke video en foto bewerker, dus stel hoge eisen aan een pc.

ltmvz
door ltmvz - Aug 20, 2015 om 07:14
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=frankema schreef op woensdag 19 aug 2015, 18:52]dus windows 10 niet doen tot 2020 nog gewoon 8.1
2020 geldt voor Windows 7. Voor Windows 8.1 is het zelfs 2023.

ar
door ariet - Aug 22, 2015 om 11:47
58 Antwoorden / 13 Vragen

Beste muiser,

Ik vraag me af wat je met alle reacties hebt gedaan. Is je probleem inmiddels opgelost? Zo nee, probeer dan eerst de fouten in je systeem te herstellen. Er zijn wat mogelijkheden opgesomd.

Welke ik nog niet langs heb zien komen is de volgende: voer op je systeem opdrachtprompt uit, die vind je in de map systeem, klik met rechts hierop om dit uit te voeren als administrator, type de volgende opdracht: sfc /scannow en geef een enter. Eventuele fouten worden dan hersteld, vervolgens Windows 10 installeren via de tool: MediaCreationTool van Windows. Te downloaden via deze site: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Succes
ariet

ja
door jas7812 - Aug 22, 2015 om 12:41
24 Antwoorden / 0 Vragen

Op deze site vind je ook een aantal bekende problemen met de Windows update installatie. Wellicht dat je daar wat mee kunt.

mu
door muiser - Aug 24, 2015 om 10:14
3 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen bedankt voor de adviezen. De scan gedaan als voorgesteld door ariet. Ik kreeg de boodschap "beschadigde bestanden gevonden en fout is niet te herstellen".
Hoe een bestand beschadigd kan raken is voor mij een raadsel. Ik ga maar door met mijn huidige Windows 7.