Re
door Renepeen Jun 19, 2016 om 08:35
Computers & telefonie

Windows 10 geen appstore meer

Zoals bij veel mensen die windows 10 gebruiken werkte afgelopen week mijn startknop niet meer. Bij dit forum zag ik de oplossing staan dat ik een programma (Classic Shell) moest downloaden.
Dat heb ik gedaan en voila de startknop werkt weer, maar sindsdien heb ik geen app store meer en kan ik geen apps meer downloaden. Ik weet dus niet of het downloaden van Classic Shell hier de oorzaak van is.
Iemand enig idee hoe ik weer een store app kan krijgen?
Op internet heb ik nog geen oplossing kunnen vinden. Liever wil ik windows er niet op nieuw op hoeven zetten omdat ik bang ben dat de startknop het dan weer niet doet (komt vaak voor heb ik gelezen).

24294 13 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jun 19, 2016 om 09:03
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Renepeen ,

1) Reset de Store. Typ hiervoor wsreset in op het start menu en voer het resultaat uit

2) Koppel het Microsoft account af van je huidige Windows gebruiker. Dit doe je via start, instellingen, gebruikers. Maak nu een nieuwe gebruiker aan. Deze dient beheerdersrechten te hebben. Hieraan koppel je het Microsoft account. Log uit via start en je gebruikersnaam. Log in op de nieuwe gebruiker en test de Store.

Bron : answers.microsoft.com

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 19, 2016 om 16:34
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Tip; installeer weer Windows 7.

jo
door jorisw Jun 19, 2016 om 21:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dan moet je die wel (legaal) hebben.

capteam
door capteam Jun 20, 2016 om 16:38
44 Antwoorden / 0 Vragen

oeps

tolsma1945
door tolsma1945 Jun 20, 2016 om 17:13
229 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een onzin,overigens is niets mis met windows 7,maar windows 10 is uitstekend,niets mis mee.

akkerdistel
door akkerdistel Jun 21, 2016 om 22:38
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@Joris, echt niet hoor, de virusscanner overigens ook niet :-).

zw
door zwaardvis - Jun 19, 2016 om 19:40
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Als in Win10 plots iets niet meer werkt is wat je als eerste moet proberen: Opnieuw Opstarten. Niet afsluiten en dan weer aanzetten, maar de optie Opnieuw opstarten. Dan wordt Windows weer geheel opnieuw gestart waarbij allerlei drivers en zo opnieuw worden geladen.
Als tweede kun je terug naar een herstelpunt van een moment dat de PC nog wel correct werkte (Systeemherstel). Uiteraard dient Win10 wel ingesteld te zijn op het maken van herstelpunten. Dit blijkt helaas vaak niet het geval te zijn. Controleer dat nu en schakel het voor de volgende keer in.  Configuratie scherm->Systeem->Systeembeveiliging.
In Win10 is het Classic startmenu niet meer echt nodig. In Win8 wel. U kunt Classic Shell tijdelijk afsluiten met Rechtsklik op de Startknop en dan Afsluiten kiezen. Wellicht werkt de Store nu wel weer.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 20, 2016 om 12:27
7195 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt nog even kijken of het in alle apps voorkomt.
Dus start en alle apps aanklikken.
Succes.

hans515
door hans515 - Jun 20, 2016 om 12:35
250 Antwoorden / 117 Vragen

ik heb het zelfde euvel en zal ook eens aan de slag gaan met bijgaande antwoorden hier op!

vr1944
door vr1944 - Jun 20, 2016 om 13:14
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Classic Shell is niet nodig bij windows 10 en kun je beter verwijderen omdat het onbetrouwbare software is.Als je Classic Shell verwijderd hebt kan weer gebruik maken van Metro en is App store retour.

sjjoppy
door sjjoppy Jun 20, 2016 om 14:38
7195 Antwoorden / 3 Vragen

@Vr1944 maar dan werkt de startknop weer niet.

vr1944
door vr1944 Jun 20, 2016 om 14:40
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Kan je de volgende stappen uitvoeren?
1. Open Windows PowerShell als Administrator
        1 druk op de Windows toets + R
        2 type in "PowerShell" en druk op enter.
        3 klik met de rechtermuisknop op  het PowerShell icoon op de taakbalk en klik op: Open als Administrator.
2. Plak de volgende tekst in de PowerShell applicatie en druk op enter: " Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}"
3. Wacht tot PowerShell het commando helemaal heeft doorgevoerd (er kunnen hier wat foutmeldingen komen die je moet negeren)
4. sluit nu het venster
5. In veel gevallen is het nu opgelost.

ag
door agnes jansen - Jun 20, 2016 om 14:33
1 Antwoorden / Vragen

Ik kan op windows 10 niet meer met Asos tablet opkomen. Hoe verhelp ik dat?

vr1944
door vr1944 - Jun 20, 2016 om 14:43
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Kan je de volgende stappen uitvoeren?
1. Open Windows PowerShell als Administrator
        1 druk op de Windows toets + R
        2 type in "PowerShell" en druk op enter.
        3 klik met de rechtermuisknop op  het PowerShell icoon op de taakbalk en klik op: Open als Administrator.
2. Plak de volgende tekst in de PowerShell applicatie en druk op enter: " Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}"
3. Wacht tot PowerShell het commando helemaal heeft doorgevoerd (er kunnen hier wat foutmeldingen komen die je moet negeren)
4. sluit nu het venster
5. In veel gevallen is het nu opgelost.

capteam
door capteam - Jun 20, 2016 om 16:38
44 Antwoorden / 0 Vragen

Als bovenstaand powershell commando niet werkt kunt u uw Windows installatie ook vernieuwen ZONDER dat al uw software en instellingen verloren gaan.

ke
door kerstdag - Jun 20, 2016 om 17:30
68 Antwoorden / 9 Vragen

Windows 10 is een waardeloos programma. Herhaaledelijk krijg ik de update aangeboden maar, ondanks dat ik deze heb uitgezet, blijft Windows opdrinerig en geeft weerherhaaldelijk een melding dit te downloaden. Na het installeren van Widows 10 komen er wat meer problemen om de hoek kijken als we hadden geacht. Widows 10 zou toch sneller zijn? Niets is hier van waar. Je krijt er echter problemen voor terug. Stap dus niet over naar Windows 10!!

vr1944
door vr1944 Jun 20, 2016 om 17:46
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Het goede nieuw voor jouw is dat je volgende week verlost bent van het gratis aanbod om Windows 10 te downloaden.
Ik kan je wel vragen welke problemen WE gehad hebben maar daar heb ik waarschijnlijk niets aan . Misschien moet je het toch nog eens proberen, want de oude versie is inmiddels vervangen en de ontwikkeling van Windows 10 is nog steeds gaande. Ik heb vorige week toevallig weer een nieuwere proefversie geinstalleerd met oa een verbeterde startknop. Windows 10 heeft overigens minimaal 8 gb ram geheugen nodig om soepel te kunnen draaien.

f.weele
door f.weele - Jun 21, 2016 om 18:16
1085 Antwoorden / 27 Vragen

lees dit stukje eens en klik op het blauwe "downloaded it from Microsoft". Het programma kun je dan gelijk downloaden en starten.
m.vr.gr.

el
door elsvh - Jun 22, 2016 om 07:52
3 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfde probleem, ook bij mij werkt sinds gisteren de app Store niet meer en nog vele andere apps. Mijn computer net nieuw, daarvan verwacht je toch dat deze onbelemmert werkt. Gebeld met Microsoft en deze hebben gekeken naar de mogelijkheid om te verbeteren met Windows Power Shell, dit lukte niet. Wel gaf hij aan dat het een bekend item was.

Ja, helaas konden ze me dan alleen maar verder helpen door een grondig onderzoek in de computer. Kosten 85 Euro voor 1 x of 125 Euro voor 1 jaar ondersteuning. Hier ben ik niet op in gegaan. A. een nieuwe computer die nu al gerepareerd moet worden voor zulke prijzen vind ik nog al wat.
B. Er zit toch garantie op een computer. C. het is een bekend item bij Microsoft, waar ze schijnbaar geen oplossing voor hebben zo een, twee, drie en er dan dik geld aan willen verdienen. Dit vind ik en ik denk persoonlijk meer mensen met mij meer dan schandalig.

Bij zoeken naar oplossingen, kwam ik dit zelfde item al tegen bij Windows 8, we zitten nu in de volgende versie 10 en er is nog steeds geen goede oplossing gevonden. Microsoft ga je schamen.