Al
door AlMaLe Jun 7, 2017 om 10:54
Computers & telefonie

Windows 10 upgrade assistent

Ik zag op mijn bureaublad het icoontje van 'windows 10 upgrade assistent'. Ik wist niet meer of ik die upgrade al gedaan had en heb die upgrade uitgevoerd, ik kreeg geen melding dat dit al gebeurd was. Toeval of niet? Bijna direct nadat het gereed gemeld was, werd ikdoor een 'lieftallige dame' van Microsoft gebeld dat er iets mis was met mijn pc. Ik heb de argumenten om mij te hulp te komen aangehoord. Ik moest € 10 overmaken en dan kon zij mijn problemen oplossen. Gelukkig is dat niet goed gegaan en heb ik verder geen schade geleden. Is hier nu helemaal niets tegen tedoen? En was het toeval met die upgrade?

9093 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 7, 2017 om 10:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Microsoft belt natuurlijk helemaal niet. U hebt toch hopelijk die "hulp" niet uitgevoerd?

simon55
door simon55 - Jun 7, 2017 om 10:59
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Microsoft belt helemaal niemand uit z n eigen. U heeft iemand aan de telefoon gehad die probeert om uw computer over te kunnen nemen en dan al uw gegevens te achterhalen , zoals wachtwoorden internet bankkieren etc . Kijk dus uit !!!!

marita5
door marita5 - Jun 7, 2017 om 11:00
11649 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Almale ,

werd ik door een 'lieftallige dame' van Microsoft gebeld

Dat was dus echt geen lieftallige dame van Microsoft , Microsoft belt nooit , en al helemaal niet om problemen op te lossen dit zijn oplichters .

Lees ook hier , klik op de rode regel ., lees ook de rechterkolom.

https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/item/nieuwe-werkwijze-microsoft-oplichters/

reflecs
door reflecs - Jun 7, 2017 om 11:08
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik moest € 10 overmaken en dan kon zij mijn problemen oplossen. Gelukkig is dat niet goed gegaan

Ik zou zeggen neem zo snel mogelijk contact op met uw bank!

Cookies
door Cookies - Jun 7, 2017 om 11:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zolang mensen in die zogenaamd van Microsoft afkomstige telefoontjes blijven trappen, is het voor die gasten een leuke bron van inkomsten. Als iedereen nu eens zijn/haar verstand gaat gebruiken, stoppen die telefoontjes vanzelf. Verder is er niets tegen te doen.

Via start - instellingen - bijwerken en beveiliging kun je checken of er een upgrade/update beschikbaar is.

Is hier nu helemaal niets tegen tedoen? En was het toeval met die upgrade?

aurora1
door aurora1 - Jun 7, 2017 om 11:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt uw pc maar beter heel snel scannen met Mbam en de Adw.Cleaner.
U weet nog helemaal niet of u schade geleden heeft door te doen wat de scammevrouw adviseerde.

Al
door AlMaLe - Jun 7, 2017 om 11:20
2 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb direct xe bank gebeld die heeft geconstateerd dat er niets afgeschreven eas. Direct is ook mijn digipas en mijn wachtwoord voor xe zekerheid geblokkerd. Ben door het oog van de naald gekropen.

tu
door tummie hond - Jun 8, 2017 om 01:58
1 Antwoorden / Vragen

Zelfs een hond kan begrijpen mis is als een dame van Microsoft belt.

Wat opvalt aan uw verhaal is dat u i.t.t. wat je zou verwachten niet verwijst naar het wel bestaande windows-update, maar verwijst naar "het bekende icoontje van de windows 10 upgrade assistent".  Wet u zeker dat het niet gewoon het windows-update icoontje is?? Als het gewoon de update betreft was het toeval dat de meestal uit India komende oplichster u tegelijkertijd belde.

Als er echt een update icoontje stond is die het probleem, omdat een dergelijk icoontje hoogstens een verzinsel van iemand kan zijn die iets wil installeren op vreemde computers zonder dat het de stapel uitzonderlijk ondeskundige gebruikers opvalt.

U behoort duidelijk in een groep die eigenlijk hoort te snappen, dat men behoort te weten wat men doet. Zoek onmiddelijk iemand die u kan leren hoe een computer werkt en wat je wel en niet moet doen! Uitleggen gaat niet op schrift.

gsm
door gsm - Jun 8, 2017 om 20:42
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Blijkbaar zijn er nog voldoende naieve mensen te vinden om die telefoontjes lucratief te maken.
Ik ben toevallig vandaag zelf ook gebeld door een gebrekkig Engels sprekend individu dat namens Microsoft te hulp wil schieten.

tijger1
door tijger1 Jun 8, 2017 om 20:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is toch echt aardig?:-))

costnix
door costnix Jun 8, 2017 om 22:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kreeg ook zo'n telefoontje. Er werd gevraagd of ik Engels wilde spreken. Plotseling was ik mijn uitgebreide kennis van Engels vergeten. Na diverse pogingen van die man heeft deze moedeloos opgehangen :-D

kv
door kvjapio - Jun 8, 2017 om 21:02
281 Antwoorden / Vragen

Ja, het was toeval, tussen het icoon en het telefoontje. Ik heb dat icoon ook op mijn bureaublad staan en het programma heeft mij een tijd geleden erg geholpen toen ik win10 problemen had. De win10 upgrade assistent is gewoon een programma van microsoft.

Ik heb het net voor u weer aangeklikt en ik krijg het gebruikelijke bericht dat windows 10 actueel is. Als je doorklikt kom je dan ook bij microsoft uit (https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12373/windows-update-faq).

Maar bellende mensen van 'microsoft' hebben hier niets mee te maken. Gewoon die telefoon neerleggen de volgende keer.

ho
door holy53 - Jun 9, 2017 om 08:01
68 Antwoorden / 1 Vragen

door tummie hond - 8 jun. 2017 om 01:58
1 Antwoorden / Vragen

Zelfs een hond kan begrijpen mis is als een dame van Microsoft belt.

Wat opvalt aan uw verhaal is dat u i.t.t. wat je zou verwachten niet verwijst naar het wel bestaande windows-update, maar verwijst naar "het bekende icoontje van de windows 10 upgrade assistent".  Wet u zeker dat het niet gewoon het windows-update icoontje is?? Als het gewoon de update betreft was het toeval dat de meestal uit India komende oplichster u tegelijkertijd belde.

Als er echt een update icoontje stond is die het probleem, omdat een dergelijk icoontje hoogstens een verzinsel van iemand kan zijn die iets wil installeren op vreemde computers zonder dat het de stapel uitzonderlijk ondeskundige gebruikers opvalt.

U behoort duidelijk in een groep die eigenlijk hoort te snappen, dat men behoort te weten wat men doet. Zoek onmiddelijk iemand die u kan leren hoe een computer werkt en wat je wel en niet moet doen! Uitleggen gaat niet op schrift.

Is het uw gewoonte om met het vingertje te wijzen, hoe kunt u bepalen of TS het MOET snappen en anders dom is. Uw reactie getuigt ieder geval niet van begrip.