dawson
door dawson Mar 31, 2011 om 18:55
Computers & telefonie

Windows 7 Home - 64bit's desktop

Wie kan mij adviseren:
Als ik het vakje activeer om mijn gebruikersnaam te onthouden en/of als ik het scherm uitzoem, dan wordt bij de volgende keer opstarten het scherm weer 100% en de gebruikersnaam is blank.
Ook moet ik bijv. Youtube elke keer weer opnieuw aanmelden ondanks dat ik aangeef om de gegevens te onthouden. Dit werkte voorheen wel goed.
Er is een instelling veranderd, ik weet niet welke??
Graag advies. B.V.D.

3778 34 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 31, 2011 om 20:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo dawson,

Als dit pas gebeurd is zou je eens systeemherstel kunnen toepassen.
Als dit niet helpt kun je het altijd weer terugdraaien.

Suc6

dutch1
door dutch1 - Apr 1, 2011 om 14:15
90 Antwoorden / 46 Vragen

Welke browser wordt er gebruikt?
Je kunt bij de meeste browsers via instellingen/options of iets dergelijks deze instellingen zodanig aanpassen dat de wachtwoorden wel worden onthouden.
Veel succes
Dutch1

wong
door wong - Apr 1, 2011 om 15:21
33 Antwoorden / 0 Vragen

Beste dutch1,
Waarschijnlijk heb je je browser zo ingesteld dat er geen cookies geaccepteerd mogen worden. Cookies zijn essentieel voor het onthouden van gebruikersnamen en wachtwoorden.

edrick3
door edrick3 - Apr 1, 2011 om 16:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dawson,

Om cookies te accepteren:

Voor FF: Ga naar Extra > Opties > tabblad Privacy en vink aan: Cookies van websites accepteren.

Cookies inschakelen in Internet Explorer 7/8

* Klik op "Extra" in het menu en ga selecteer "Internetopties"
* Klik op het tabblad "privacy"
* Klik op "Geavanceerd"
* Vink het vakje aan bij "Automatische cookieverwerking opheffen"
* Selecteer "Accepteren" bij "Directe cookies"
* Selecteer "Accepteren" bij "Indirecte cookies"
* Vink het vakje aan bij "Cookies per sessie altijd toestaan"
* Klik op "OK"

Suc6

pleerol
door pleerol - Apr 1, 2011 om 16:32
30 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 1 apr 2011, 16:13]@dawson,

Om cookies te accepteren:

Voor FF: Ga naar Extra > Opties > tabblad Privacy en vink aan: Cookies van websites accepteren.

Cookies inschakelen in Internet Explorer 7/8

* Klik op "Extra" in het menu en ga selecteer "Internetopties"
* Klik op het tabblad "privacy"
* Klik op "Geavanceerd"
* Vink het vakje aan bij "Automatische cookieverwerking opheffen"
* Selecteer "Accepteren" bij "Directe cookies"
* Selecteer "Accepteren" bij "Indirecte cookies"
* Vink het vakje aan bij "Cookies per sessie altijd toestaan"
* Klik op "OK"

Suc6

Als je al ziet hoeveel handelingen je moet verrichten om dit in IE in te stellen, pleit dit deste meer om IE te laten vallen en FF of Google Chrome te gebruiken. Ik ben blij, dat ik IE al jaren geleden vaarwel heb gezegd ;-)

edrick3
door edrick3 - Apr 1, 2011 om 16:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@pleerol,

Mee eens.
Denk dan ook eigenlijk niet dat TS een instelling in IE per ongeluk heeft veranderd.
Er zal wel iets anders aan de hand zijn.
We moeten maar even een reactie afwachten!

Met vr.gr.

dutch1
door dutch1 - Apr 1, 2011 om 17:41
90 Antwoorden / 46 Vragen

dag pleerol,

vertel mij dan svp als chrome enthousiast hoe ik, als ik meerdere gmail-adressen heb, hoe ik deze simpel zoals in firefox kan oproepen?

dag wong,

ik ben een beantwoorder en nu eigenlijk off-topic een vragensteller.
dus geen dawson.
maar desalniettemin leuk dat je mee denkt hier.
dutch1

pleerol
door pleerol - Apr 1, 2011 om 17:55
30 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=dutch1 schreef op vrijdag 1 apr 2011, 17:41]dag pleerol,

vertel mij dan svp als chrome enthousiast hoe ik, als ik meerdere gmail-adressen heb, hoe ik deze simpel zoals in firefox kan oproepen?

knip

Chrome heeft toch niets met email te maken? Daar heb je toch een email-client voor, neem ik aan.
Je kunt je bij Chrome wel aanmelden met een gmail-adres en van daaruit je webmail lezen. Per slot van rekening is gmail ook van Google.

edrick3
door edrick3 - Apr 1, 2011 om 18:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo dutch1 en pleerol,

Om het een beetje overzichtelijk te houden: stel het probleem even in een nieuwe vraag.

Met vr.gr.

dawson
door dawson - Apr 1, 2011 om 18:48
5 Antwoorden / 5 Vragen

Alle beantwoorders bedankt voor jullie input, momenteel werk ik met IE 9 (64bits en 32bits) 32 bits omdat sommige websites niet goed werken met 64bits.
Ik heb het advies uitgeprobeert echter zonder een goed resultaat. Inmiddels heb ik Google Chrome geinstalleerd, deze browser onhoudt wel de gebruikersnaam/ wachtwoord. Het is en beetje vreemd omdat IE9 een half jaar goed gewerkt heeft.
Ik blijf nog even doorzoeken, als het niet lukt dan ga ik over op G.C. of FF.
Nogmaals bedankt.

tolsma1945
door tolsma1945 - Apr 1, 2011 om 18:57
229 Antwoorden / 6 Vragen

In explorer moet je de optie extra aanklikken,in de bovenste balk,dan security,en daar vind je wachtwoorden onthouden etc en dan wat onthouden moet worden aanvinken.Hoop dat dit alsnog helpt als weer naar explorer gaat.

tolsma1945
door tolsma1945 - Apr 1, 2011 om 19:27
229 Antwoorden / 6 Vragen

Het vorige bericht is niet juist het is niet voor explorer maar voor firefox Excuus voor het foutje

ke
door keescpk - Apr 1, 2011 om 20:59
7 Antwoorden / 0 Vragen

Is wel de nieuwste versie van IE9 (RTM) geïnstalleerd, en niet de beta ?
Anders even die installeren. Verder voor websites die niet goed laden, kun je nog de zogenaamde comptability view inschakelen. Via de menu balk (indien deze niet zichtbaar is druk dan op de Alt toets van je toetsenbord), menu optie Extra. Verder begrijp ik dat je 2 versies hebt van IE, die kunnen elkaar natuurlijk ook dwarszitten.

ke
door keescpk - Apr 1, 2011 om 21:00
7 Antwoorden / 0 Vragen

Voor alle duidelijkheid de RTM versie moet je hebben.

xi
door xilaxus - Apr 1, 2011 om 21:22
20 Antwoorden / 5 Vragen

Je heby van die programmas,s die je systeem schoonmaken tijdens het opstarten, zoals Ccleaner, geweldig programa trouwens, misschien de boosdoener?
Is makkelijk uit te zetten.

dutch1
door dutch1 - Apr 1, 2011 om 21:36
90 Antwoorden / 46 Vragen

dag allemaal,
een reactie op de opmerking van xilaxus.
vraag waarom ccleaner.
het is een van de meest betrouwbare programma's die er zijn er halt niets weg.
schoont alleen op en heeft voor zover ik weet (ik gebruik het product al zo lang als het er is ) heeft het niets van doen met de vraagstelling.
dutch1
Wat betreft Firefox, dit gebruik ik ook, ben echter niet echt gecharmeerd van de versie 4.o.
Minder overzichtelijk, wel meer schermruimte en ietsje sneller.
Ikzelf blijf echter bij 3.6

En als je echt iets wilt hebben dat snel is dan |Opera, of eenvoudig en erg snel dat is K-Meleon. Een Franse browser.
Overigens dit is helemaal off-topic. Excuus

Met groet,

J.Minekus

wong
door wong - Apr 1, 2011 om 22:47
33 Antwoorden / 0 Vragen

@dawson,
Ik gebruik al een hele tijd Maxthon 3 en ik mis Internet Explorer helemaal niet. Nog beter, ik heb IE gewist en Firefox ook.

bo
door bobsnep - Apr 2, 2011 om 06:29
1 Antwoorden / 3 Vragen

Toevallig heb ik sinds enige weken hetzelfde probleem, ik gebruik Firefox 4 maar ook in de versie 3 deed zich het probleem al voor.
In het verleden hoefde ik maar in het vakje te klikken voor de inlognaam en de naam kwam al naar voren, nu moet ik bij het inloggen bij een programma telkens de gehele inlognaam intikken, erg lastig!
Heb al bij instellingen van de browser zitten kijken maar kan niets vinden.

xi
door xilaxus - Apr 2, 2011 om 14:17
20 Antwoorden / 5 Vragen

Het is helemaal niet mijn bedoeling in Ccleaner af te kraken maar mijn ervaring is dat na het opschonen mijn wachtwoorden weg zijn, ik weet dat dit een kwestie is van een vinkje maar heb er zelf totaal geen problemen mee, Ccleaner is een geweldig programma en misschien is het de moeite waard om de vinkjes eens na te kijken.

edrick3
door edrick3 - Apr 2, 2011 om 14:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@xilaxus,

Even vinkje weghalen voor 'Cookies opruimen'.

snah
door snah - Apr 2, 2011 om 15:19
654 Antwoorden / 61 Vragen

Of klik in ccleaner op opties dan op cookies en sleep de cookies van de site waarvan gebr. naam en wachtwoorden naar het rechterscherm , het wordt dan onthouden .

Hans

edrick3
door edrick3 - Apr 2, 2011 om 15:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@snah,

Prima aanvulling!
Zo kun je selectief te werk gaan!

pleerol
door pleerol - Apr 2, 2011 om 19:08
30 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 2 apr 2011, 14:20]@xilaxus,

Even vinkje weghalen voor 'Cookies opruimen'.

Dat heb ik ook gedaan. Je kunt ook per site gaan selecteren, zoals ook is voorgesteld, maar dan ben je uren bezig.
Gewoon alle cookies laten staan dus. Neemt ook vrijwel geen schijfruimte in beslag. Ik heb 5486 cookies en dat is 24 MB. Is natuurlijk wel 17 ouderwetse floppies van 1.44 MB :-)

dobby
door dobby - Apr 2, 2011 om 19:23
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dutch1 schreef op vrijdag 1 apr 2011, 21:36]dag allemaal,
een reactie op de opmerking van xilaxus.
vraag waarom ccleaner.
het is een van de meest betrouwbare programma's die er zijn er halt niets weg.
schoont alleen op en heeft voor zover ik weet (ik gebruik het product al zo lang als het er is )

Sorry, effe OT - maar: "haalt niets weg" vs "schoont alleen op" ... wat is het verschil?

ccleaner gooit wel degelijk dingen weg (met default instellingen niet al te veel, maar toch..)

Het gemak van de "most recently used files" in allerlei programma's ...

Veel mensen zijn nogal _bang_ voor de *evil cookies*.. en gooien die dus weg.. en zijn dan verbaasd dat ze elke keer opnieuw moeten inloggen, dat hun betaalde abonnementen steeds niet zonder meer zichbaar/actief zijn.. dat cursus resultatlen verdwijnen nou ja - van alles... [dit staat even los van de vraag wat je allemaal wel of niet via cookies moet regelen]..

ook thumbnails van foto's/afbeeldingen weggooien.. tsja.. levert ruimte op.. maar elke keer als je zo'n folder opent klagen de mensen weer dat "de computer weer zo traag is" ...

Of de "zelf-optimalisatie" van Windows (steeds beter/efectiever, rudimentair aanwezig in W98SE, en na XP zelfs goed) - gek vinden dat die niet werk, omdat mensen de "prefetch folder" leeg gooien..

of de recycle bin... die heeft een ingestelde grootte, en als hij groter zou worden dan zal de oudste inhoud automagisch verwijderd worden.. als je dat niet wilt dan gewoon disabelen of de grootte zeer beperken...

En allerlei caches.. (dns? als je die toch leeg gooit kan je beter de dnscache service uitschakelen..) - caches zijn er niet voor niets.. men klaagde over de performance van van alles.. en om dat handmatig die caches stelselmatig te wissen onder het mom van "ze zijn toch self- regenerating".. Tsja...

Nou ja - ik zal maar stoppen.. viel me alleen op dat "iedereen" "altijd" zoveel extra dingen moet opruimen enzo, terwijl veel zaken op zich best wel een stabiel zelf-onderhoudend systeem zijn...

Was overigens niet specifiek tegen jouw gericht (los van weghalen vs. opschonen) , maar meer tegen de trend van "we moeten perse alles wat niet absoluut essentieel is weggooien.. en dan het liefst nog onder het mom van "security, privacy, ...."

dutch1
door dutch1 - Apr 2, 2011 om 19:32
90 Antwoorden / 46 Vragen

natuurlijk heb je gelijk dobby.
maar om iets eenvoudig te houden zijn dit soort programma's gewoon goed, en daar ging het mij om.

zal overigens hier zelf eens een draadje openen.
dutch1

tenormin
door tenormin - Apr 3, 2011 om 19:41
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Heb dit probleem ook. Bij b.v. inloggen op Rijdende Rechter ging altijd goed en ineens boodschap: onbekend. Ook bij RTL4, als ik een spelletje doe vragen ze mijn gebruikersnaam en password en na aanvinken "bewaar mijn gegevens" is het tegenwoordig foetsie. Hier antwoorden allemaal techneuten, maar ik ben een digibeet en vind het irritant dat iets wat gewoon werkte ineens "toedeloe" zegt.

edrick3
door edrick3 - Apr 3, 2011 om 20:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

wachtwoorden laten onthouden in IE:

Stappenplan wachtwoorden onthouden Internet Explorer

1. Ga naar het menu Extra en kies daar de laatste optie Internet Opties...
2. Kies daar het tabblad Inhoud
3. Het onderste gedeelte van dat scherm "Persoonlijke Informatie" bevat een knop AutoAanvullen, klik op deze knop.
4. Het scherm "AutoAanvullen Instellingen" opent zich. Vink beide opties Gebruikersnaam en paswoorden op formulieren en Vragen alvorens wachwoord op te slaan aan.
5. Klik op OK en in het overgebleven scherm ook op OK.
6. Vanaf nu wordt elke keer wanneer u een gebruikersnaam en wachtwoord invult op een webpagina gevraagd of u deze wilt onthouden.

Voor FF:

Ga naar Extra, Opties, tabblad Beveiliging
Zet een vinkje bij Wachtwoorden van websites onthouden.
Vervolgens ga je naar Extra, Opties, tabblad Privacy
Dan zijn er twee mogelijkheden:
Ten eerste: Je stelt de Geschiedenis in op Geschiedenis onthouden
Ten tweede: Je kiest voor aangepaste instellingen voor geschiedenis.
Dan moet je ervoor zorgen dat er geen vinkje staat bij starten met privenavigatie.
Vervolgens controleer of er een vinkje staat bij Geschiedenis wissen zodra Firefox sluit.
Zo ja, moet er bij de knop instellingen (van wat er wordt gewist bij afsluiten) geen vinkje staan bij Wachtwoorden, anders worden ze alsnog gewist.

(met dank aan knorretje)

ke
door keescpk - Apr 3, 2011 om 20:39
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=brigden schreef op zondag 3 apr 2011, 19:41]Heb dit probleem ook. Bij b.v. inloggen op Rijdende Rechter ging altijd goed en ineens boodschap: onbekend. Ook bij RTL4, als ik een spelletje doe vragen ze mijn gebruikersnaam en password en na aanvinken "bewaar mijn gegevens" is het tegenwoordig foetsie. Hier antwoorden allemaal techneuten, maar ik ben een digibeet en vind het irritant dat iets wat gewoon werkte ineens "toedeloe" zegt.
Tja misschien een tip : schrijf gebruikersnaam, en wachtwoord op in een schriftje (of iets dergelijks), en dan voor de diverse sites. In b.v. een word document kan natuurlijk ook.

tenormin
door tenormin - Apr 3, 2011 om 20:47
16836 Antwoorden / 108 Vragen

keescpk, zó dom ben ik nu ook weer niet dat ik m'n wachtwoord, gebruikersnaam en inlogcodes vergeet. Ik schreef dat alles perfect werkte en ineens niet meer. Had dit ook op deze site terwijl ik toch al geruime tijd "meedraai". Dus wat het probleem dan wel is, (was) ik weet het niet.

snah
door snah - Apr 3, 2011 om 20:57
654 Antwoorden / 61 Vragen

De boosdoener kan een beveiligings update van windows zijn.

Hans

ke
door keescpk - Apr 3, 2011 om 20:59
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=brigden schreef op zondag 3 apr 2011, 20:47]keescpk, zó dom ben ik nu ook weer niet dat ik m'n wachtwoord, gebruikersnaam en inlogcodes vergeet. Ik schreef dat alles perfect werkte en ineens niet meer. Had dit ook op deze site terwijl ik toch al geruime tijd "meedraai".
Tja ook ik moet met enige regelmaat mijn wachtwoord invullen bij het gebruik van b.v. Gmail. Dat kan een controlemiddel zijn van een website, of een wijziging in een website waardoor (de wijze van ) het aanmelden wijzigt. Als je in de keuken van de website zou kunnen kijken, is wellicht de oorzaak te achterhalen.

ke
door keescpk - Apr 3, 2011 om 21:09
7 Antwoorden / 0 Vragen

Als aanvulling op mijn vorige reactie, kan het natuurlijk ook veroorzaakt worden door instellingen in je browser (b.v. als er in de geavanceerde opties aangevinkt is dat bij het afsluiten van de browser cookies verwij dert moeten worden c.q. het niet accepteren van cookies), of door software die het zelfde doet. Overigens zijn cookies kleine tekst bestandjes die o.a. gebruikersnaam, en wachtwoord op je harde schijf opslaan, voor de diverse websites.

tenormin
door tenormin - Apr 3, 2011 om 21:10
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=snah schreef op zondag 3 apr 2011, 20:57]De boosdoener kan een beveiligings update van windows zijn.

Hans

Yes, dat moet het zijn. Bijna zeker weten. Hoef ik tenminste niet te twijfelen aan mijn nieuwe Windows 7 (nou ja nieuw, alweer 4 maanden). Prettige avond.

edrick3
door edrick3 - Apr 4, 2011 om 10:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@brigden e.a.,

Al eens gekeken naar de instellingen?
Zie mijn vorige antwoord.

Met vr.gr.