br
door brandewijn May 31, 2018 om 14:29
Computers & telefonie

Windows 7 update niet meer

als ik wil updaten krijg ik te zien  er kan momenteel niet naar updates worden gezocht omdat de windows update-service niet actief is ik heb een beetje gegoogled maar dat is haast alles engels en daar kom ik niet uit het is al maanden geleden de laatste update
gr brandewijn

13138 9 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 31, 2018 om 15:15
11519 Antwoorden / 15 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - May 31, 2018 om 17:11
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Windows 7 wordt wel degelijk nog steeds bijgewerkt. Ik ontving 9 mei nog een aantal updates  automatisch (op mijn 'oude'PC die ik feitelijk alleen nog gebruik voor muziek/i.nettradio). Dat brengt mij meteen tot de vraag of u 'automatisch updaten' weel als optie heeft ingesteld.

Van MS is nog geen enkele melding ontvangen dat Win 7 niet meer zou worden bijgewerkt.

simon55
door simon55 May 31, 2018 om 18:03
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Windows 7 eindigt op 14 januari 2020

edrick3
door edrick3 - May 31, 2018 om 18:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Staat er ook een foutcode bij? (bv. 0x80248015)

Ter info: https://piepcomp.nl/threads/windows-update-repareren-met-windows-repair.1450/

Ge
door Genee - Jun 1, 2018 om 10:31
1509 Antwoorden / 1 Vragen

En @brandewijn, al iets gedaan met de gegeven informatie en wat was de oplossing?
Want maanden geleden de laatste (beveiligings) update, is toch belangrijk dat het opgelost wordt.

Misschien heb je hier iets aan.
Typ in zoekvenster cmd en druk op Enter
Rechtsklik op cmd in het zoekresultaatvenster op CMD en kies voor Als administrator uitvoeren.
In het dos venster zie je dan c:\windows\system32>
Typ daarachter het commando voor uitschakelen (zie link) en daarna dat voor inschakelen.
Commando’s zonder de aanhalingstekens.
Kan niet zeggen of dat bij u de oplossing zal zijn maar is snel te proberen.

https://www.computeridee.nl/forum/#!/topic/windows-update-doet-het-niet-vervolg/?page=7

br
door brandewijn - Jun 1, 2018 om 14:58
85 Antwoorden / 34 Vragen

hallo ik heb verschillende dingen gedaan
hij heeft geupdate hoe ik weet het niet
dus nu maar afwachten of hij uit  zijn eigen update
bedankt voor de adviezen
gr brandewijn

marita5
door marita5 Jun 1, 2018 om 15:03
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@brandewijn , fijn om te horen dat het is opgelost , bedankt voor het terugmelden . Ik heb Windows Update niet op automatisch staan , maar op : naar updates zoeken maar laat mij bepalen of ik ze wil downloaden en installeren . Iedere 2de dinsdag van de maand zijn de updates , ik schakel de antivirus uit , en klik dan op naar Windows Updates zoeken .

lemmy
door lemmy - Jun 1, 2018 om 22:05
42 Antwoorden / 1 Vragen

Mogelijk komt dit door een update in december 2017.

Zie bijvoorbeeld:
http://webwereld.nl/software/102333-windows-7-update-breekt-windows-update

een andere optie is de update probleemoplosser van Microsoft zelf:
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4027322/windows-update-troubleshooter

Succes en laat even weten of het gelukt is (en hoe).

marita5
door marita5 Jun 1, 2018 om 23:28
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Lemmy , lees de reacties boven u , de link van probleemoplosser was al gegeven , en het probleem is opgelost .

De
door De Cynist - Jun 4, 2018 om 08:43
4 Antwoorden / Vragen

Beste Brandewijn,

Ik had hetzelfde probleem. Ik heb de instellingen voor updates tijdelijk veranderd gehad. Bij de instellingen de updates uitgeschakeld en daarna de pc uitgeschakeld. Daarna alles weer ingeschakeld en weer opnieuw opgestart en toen kreeg ik de updates weer. Hopelijk lukt het bij u ook.

Groet