gsm
door gsm Sep 14, 2011 om 16:30
Computers & telefonie

Windows 8

Windows 8 is hier gratis te downloaden.
Ik had het zonder moeite al heel snel draaiende.

Het is even wennen aan de nieuwe manier van werken, maar je kunt ook eenvoudig de Windows 7 omgeving oproepen. Dat kan in het begin wel even gemakkelijker zijn.

Installeer Windows 8 Developer op een aparte harde schijf!

2963 45 Rapporteer

freya
door freya - Sep 14, 2011 om 17:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht belangrijk om te benadrukken dat het een 'Preview' versie betreft en dus niet bedoeld is als vervanger voor je huidige windowsversie, aangezien er ongetwijfeld nog 'bugs' in zullen zitten....

Freya

gsm
door gsm - Sep 15, 2011 om 13:06
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 14 sep 2011, 17:02]
Wellicht belangrijk om te benadrukken dat het een 'Preview' versie betreft en dus niet bedoeld is als vervanger voor je huidige windowsversie, aangezien er ongetwijfeld nog 'bugs' in zullen zitten....

Freya

Klopt helemaal. Het is een testversie, die uitsluitend bedoeld is voor ontwerpers van software en andere Windows specialisten. Alleen geschikt voor mensen die zich alvast een beetje op de hoogte willen stellen en al wat software willen uittesten op Windows 8.
Deze testversie van Windows 8 is nog niet geschikt voor de normale PC-gebruiker.

Wie Windows 8 wil uitproberen kan dat het beste op een aparte PC doen, waar geen andere Windows of software op draait.
Op zijn minst dus een aparte harde schijf gebruiken en Windows 8 niet installeren naast Windows 7 of ouder.

De meeste mensen zullen uit het nieuws wel begrepen hebben dat de officiële Windows 8 versie pas ergens in 2012 verwacht kan worden.

traporgel
door traporgel - Sep 22, 2011 om 15:29
191 Antwoorden / 4 Vragen

Deze testversie van Windows 8 is nog niet geschikt voor de normale PC-gebruiker.

Wat doet uw bericht dan op een consumentenforum? Showen dat u zo goed bent met kompjoeters dat u al Win8 hep??

Dit lijkt me meer nieuws voor Webwereld-forum

pino123
door pino123 - Sep 22, 2011 om 16:35
2776 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=traporgel schreef op donderdag 22 sep 2011, 15:29] Deze testversie van Windows 8 is nog niet geschikt voor de normale PC-gebruiker.

Wat doet uw bericht dan op een consumentenforum? Showen dat u zo goed bent met kompjoeters dat u al Win8 hep??

Dit lijkt me meer nieuws voor Webwereld-forum

Wat is dit nu voor stompzinnige opmerking, ik ben wel degelijk als consument geïnteresseerd in windows 8. Als u dat niet bent, laat de reacties dan achterwege!

In ieder geval dank, GSM

tdehond
door tdehond - Sep 22, 2011 om 16:42
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=pino123 schreef op donderdag 22 sep 2011, 16:35][quote=traporgel schreef op donderdag 22 sep 2011, 15:29] ik ben wel degelijk als consument geïnteresseerd in windows 8. Als u dat niet bent, laat de reacties dan achterwege!

In ieder geval dank, GSM

Wel fijn dat Freya even meldde dat dit niet geschikt is voor de familie doorsnee, omdat het een test versie betreft.

zw
door zwaardvis - Sep 22, 2011 om 20:30
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=gsm schreef op donderdag 15 sep 2011, 13:06]Wie Windows 8 wil uitproberen kan dat het beste op een aparte PC doen, waar geen andere Windows of software op draait. Op zijn minst dus een aparte harde schijf gebruiken en Windows 8 niet installeren naast Windows 7 of ouder.Of makkelijker en veiliger: gebruik een virtuele PC, zoals Virtual Box of VMWare player. Gratis een PC binnen je eigen PC in een afgeschermde omgeving. Heb Win8 zelf binnen Virtual Box draaien, maar vind Win8 een onding. Ben bang dat MS marktaandeel gaat verliezen.

ti
door timfelix - Sep 22, 2011 om 20:41
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op donderdag 22 sep 2011, 20:30][quote=gsm schreef op donderdag 15 sep 2011, 13:06]Wie Windows 8 wil uitproberen kan dat het beste op een aparte PC doen, waar geen andere Windows of software op draait. Op zijn minst dus een aparte harde schijf gebruiken en Windows 8 niet installeren naast Windows 7 of ouder.Of makkelijker en veiliger: gebruik een virtuele PC, zoals Virtual Box of VMWare player. Gratis een PC binnen je eigen PC in een afgeschermde omgeving. Heb Win8 zelf binnen Virtual Box draaien, maar vind Win8 een onding. Ben bang dat MS marktaandeel gaat verliezen.

Hoe kun je in hemelsnaam zeggen dat je Windows 8 een onding vindt? Je hebt nog geen idee hoe de volledige versie eruit gaat zien en wat de mogelijkheden daarvan zijn. Verder is MS al heel lang marktaandeel aan het verliezen.

gsm
door gsm - Sep 27, 2011 om 20:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=traporgel schreef op donderdag 22 sep 2011, 15:29]Wat doet uw bericht dan op een consumentenforum? Showen dat u zo goed bent met kompjoeters dat u al Win8 hep??

Dit lijkt me meer nieuws voor Webwereld-forum
Ik denk dat er genoeg mensen, ook consumenten op dit forum, geïnteresseerd zullen zijn in het bestaan van een preview versie van Windows 8, al was het alleen maar om bij te blijven. De ontwikkelingen rond Windows 8, als opvolger van WIndows 7, zijn denk ik voor iedere consument wetenswaardig.

Voor wie het uit wil proberen:
Op een aparte schijf installeren is veilig genoeg.
Zorg daarbij wel dat andere schijven zijn losgekoppeld of gebruik een virtuele PC zoals zwaardvis aangeeft.

by
door bytheway - Sep 28, 2011 om 02:45
32 Antwoorden / 0 Vragen

Zag zo juist een filmpje op YouTube met Jensen Harris over de mogelijkheden van de toekomstige Windows 8. Het ziet er indrukwekkend uit Windows 8. Vooral gebaseerd op touchscreen.

Alleen blijft bij mij de vraag: wanneer is de release in Nederland te verwachten?

eltiena
door eltiena - Sep 28, 2011 om 12:24
17 Antwoorden / 3 Vragen

.....zucht......Ik wil helemaal geen 7 of zelfs 8.... ik wil mijn xp terug!!!
kweet dat ik hier niets te zoeken heb... Maar o jee. Ik zou het van de daken willen schreeuwen: wat een ellendeling die windows 7.
en wat mis ik mijn outlook expres. .... ik ben al weer weg... moihur! L-10

zw
door zwaardvis - Sep 28, 2011 om 19:22
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=eltiena schreef op woensdag 28 sep 2011, 12:24].....zucht......Ik wil helemaal geen 7 of zelfs 8.... ik wil mijn xp terug!!!
kweet dat ik hier niets te zoeken heb... Maar o jee. Ik zou het van de daken willen schreeuwen: wat een ellendeling die windows 7.
en wat mis ik mijn outlook expres. .... ik ben al weer weg... moihur! L-10
Ook hier geldt: Zelfs al heb je Win7 of Win8 en je wilt graag met XP werken, dat kun je VMWare-player of een andere Virtuele PC (zoals virtual box) installeren binnen Win7. Je kunt dan kiezen waar je mee wilt werken. En op tegenwoordige PC's merk je niet dat je in een virtuele omgeving werkt.
XP naast Win7 installeren (on the bare metal) gaat niet/nauwelijks of je moet eerst Win7 verwijderen, XP installeren en dan Win7 weer terug.
vmware
virtual box

zw
door zwaardvis - Sep 28, 2011 om 19:24
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Overigens moet je in de virtuele pc wel zelf XP installeren, bijvoorbeeld mbv de XP-CD. En met betrekking tot het activeren van XP kun je op youtube leuke filmpjes vinden....

gsm
door gsm - Feb 15, 2012 om 21:50
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Op 29 februari schijnt de beta voor "gewone" gebruikers beschikbaar te komen.
Ook hiervoor gelden dezelfde adviezen als hierboven, voor de ontwikkelaars versie.
Niet gebruiken op een PC waar al Windows op staat, tenzij in een virtual box.

gsm
door gsm - Feb 18, 2012 om 17:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Intussen heeft Microsoft bekend gemaakt, dat Windows Vista nog tot 2017 ondersteund zal worden, i.p.v. van tot april dit jaar! Windows 7 zal tot 2020 op updates kunnen rekenen. Voor Windows XP stopt het in 2014.

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 20, 2012 om 12:45
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik draai Windows 8 naast Ubuntu.

Officieel mag het niet op deze oude die niet aan de eisen van Windows 8 voldoet.
Maar het draaide redelijk en start sneller dan Windows XP en 7 tot nu toe.

De 4 printers werken goed, en slechts 3 scanners dus welke heb je toevallig?
Alleen de 8 jaar oude HP All In One gaf dus geen Scan.

Verder best een redelijk systeem en werkt beter dan Vista.
Ook word de keuze in Anti Virus programma's beperkt omdat niet allen werkten.
Ik heb 5 gratis getest en slechts 2 werkte op Windows 8.

Het is een leuke oplossing voor mensen met een vastgelopen PC of defecte harde schijf waar de ooit gemaakte DVD die ik zelf bakte niet meer werkte!
Deze Vista computer was dus niet te herstellen ondanks die DVD die ik ooit moest bakken.
Nu dus weer goed onder Win 8 en Linux Ubuntu.

Alleen jammer dat het 100% Engels is.

dobby
door dobby - Feb 20, 2012 om 22:26
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gsm schreef op dinsdag 27 sep 2011, 20:38]Voor wie het uit wil proberen:
Op een aparte schijf installeren is veilig genoeg.
Zorg daarbij wel dat andere schijven zijn losgekoppeld of gebruik een virtuele PC zoals zwaardvis aangeeft.
Niet moeilijk doen met een aparte schijf.. (welke schijf is ook alweer wie, welke hangt er nu aan, minder makkelijk data sharen enz enz enz) - gewoon een VHD mounten en daarop installeren / bootable maken.. dan krijg je keurig een start menu met daarin je huidige (fysieke) Win7 of je (virtualized) Win8.

Note: dit werkt denk ik alleen vanaf Windows 7 Professional, maar dat zal ook wel de target audience zijn, dus op zich geen serieuze beperking.

ti
door timfelix - Feb 20, 2012 om 22:33
270 Antwoorden / 13 Vragen

Geen geweldig idee om standaard te gebruiken. Dan ga je twee verschillende operating systems tegelijk draaien, wat nogal zwaar kan zijn voor je pc en kan dus voor een mindere gebruikerservaring zorgen. Het is het beste om een dual-boot te maken op twee verschillende schijven, dat is een stuk minder zwaar voor de pc.

Overigens denk ik dat de meeste mensen op dit forum geen virtuele omgeving kunnen opzetten....

dobby
door dobby - Feb 20, 2012 om 23:12
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=timfelix schreef op maandag 20 feb 2012, 22:33]Geen geweldig idee om standaard te gebruiken. Dan ga je twee verschillende operating systems tegelijk draaien, wat nogal zwaar kan zijn voor je pc en kan dus voor een mindere gebruikerservaring zorgen. Het is het beste om een dual-boot te maken op twee verschillende schijven, dat is een stuk minder zwaar voor de pc.

Overigens denk ik dat de meeste mensen op dit forum geen virtuele omgeving kunnen opzetten....Geen geweldig idee? Juist een perfect geweldig idee (YMMV).. de manier om snel te switchen.. om meerdere versies naast elkaar te draaien (niet simultaan, GEEN virtuaizering)

Mind you: je maakt een bootable VHD, dus je start NIET windows 7 op.. de bootloader (van Win8) geeft je een start menu, en als je voor win8 kiest mount die de VHD en start daar van vervolgens van op. Er is dus geen performance verlies, want je draait niet (zoals b.v. in XP Mode) in een Virtual PC environment.. je draait gewoon in de plain directe hardware.. het enige is dat je vanaf een .VHD draait in plaats van een fysieke disk.. dat is wat makkelijker dan met fysieke disks en/of partities gaan lopen schuiven.

(en als de mensen geen virtuele omgeving (uitgaande van de gratis Microsoft VPC) kunnen opzetten zijn die mensen dus niet de doelgroep, [developers] maar dat is in dit geval totaal niet relevant, omdat je niet gevirtualiseerd draait.. het gaat puur om het mouten van een .VHD file als een fysieke harddisk, compleet met eigen bootloaders e.d.)

Het principe is simpel.. diskpart is your friend.. :P er zit maar 1 vertaalslag tussen.. die .VHD file als disk behandelen.. that's all.. verder gewoon bare hardware

zw
door zwaardvis - Feb 21, 2012 om 12:29
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@dobby. Als ik het goed begrijp werkt een gemounte VHD net als een partitie op een HDD, alleen dat er een vertaalslag (VHD simuleert HDD) tussenzit. Wat is dan het voordeel behalve dat je niet aan een maximum aantal gebonden bent? Het is iets trager dan een echte partitie en er bestaat besmettingsgevaar dat iets (bv virus) vanuit die VHD wijzigingen aanbrengt in je andere OS cq de echte HDD. Het mooie van een virtuele PC is juist dat het een volledig ingekapselde omgeving is waaruit niets kan "ontsnappen". Volgens mij combineer je het slechtste van 2 omgevingen. Maar misschien heb ik het mis en begrijp ik het concept niet zo goed.

dobby
door dobby - Feb 21, 2012 om 13:02
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op dinsdag 21 feb 2012, 12:29]@dobby. Als ik het goed begrijp werkt een gemounte VHD net als een partitie op een HDD, alleen dat er een vertaalslag (VHD simuleert HDD) tussenzit. Wat is dan het voordeel behalve dat je niet aan een maximum aantal gebonden bent? Het is iets trager dan een echte partitie en er bestaat besmettingsgevaar dat iets (bv virus) vanuit die VHD wijzigingen aanbrengt in je andere OS cq de echte HDD. Het mooie van een virtuele PC is juist dat het een volledig ingekapselde omgeving is waaruit niets kan "ontsnappen". Volgens mij combineer je het slechtste van 2 omgevingen. Maar misschien heb ik het mis en begrijp ik het concept niet zo goed.
DIe "vertaalslag" merk je niet (er zitten normaal toch al zoveel vertaalslagen tussen; als het filesystem maar even overslaat dan altijd nog om zomaar wat te noemen lba->chs, of de wearleveling/remapping van een SSD, enz.. enz.. Het is gewoon een _andere mapping_ ipv een extra)

Voordeel? Je kan veel sneller even een ander OS opzetten om te testen.. niet knoeien met fysieke disks of op zn minst aparte partities, die altijd te klein blijken te zijn, enz enz. Verder draai je native, niet hosted, dus je kan je device drivers testen, je hebt real life performance *and* behaviour. Je hoeft niet je VM helemaal te tunen voor dit specifieke geval.. En als je klaar bent met testen? Hoppa.. 1 file weggooien en je hebt in 1 keer weer je diskruimte terug enz enz (ok - enduser arguments, maar toch). En ach.. Virusses? Tsja.. wat zal ik daar over zeggen LOL..

Ok - draai zelf regelmatig wel wat AV spul, maar das puur testing/stats gathering (niet voor mezelf, maar voor TrendMicro dus).. vergeet niet dat het (in the general case, maar zeker b.v. ook al tijden voor deze Win8/Metro developer preview) hier niet om Your Typical User gaat, maar om mensen die (zouden moeten) weten wat ze doen.. Virussen komen nog altijd eigenlijk voor de volle 100% door maar 1 oorzaak, de zwakste schakel in het systeem - en dat is nog steeds de enduser. Er valt dus niets te "ontsnappen".. Verder kunnen sommige realtime virusscanners de boel voor een developer redelijk onwerkbaar maken. Als je echt bezorgd bent kom je met een beetje firewall (of zelfs plain NAT als je nog IPv4 draait) al een heel eind..

Maar goed - als je user (het is hier per slot van rekening een consumenten omgeving) eens een keer een OS wilt testen is een losse VHD een stuk werkbaarder dan apart partitioneren, of je hele main OS kwijt zijn omdat je niet terug kan na de test, of... noem maar op.. Logische vervolgstap op de bootable DVDs (om maar niet de term LiveDVD te gebruiken).

Als jij virtualized (of enkel sanboxed) wilt draaien - uitstekend, daar zijn vaak ook hele goede redenen voor, maar IMNSHO valt een dev preview van een OS even bekijken daar niet onder.

Maar goed, ik heb dan ook nooit beweerd voor een groot aantal mensen representatief te zijn..

zw
door zwaardvis - Feb 29, 2012 om 16:15
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Win 8 Consumers Preview is vanaf nu te downloaden

Zie Hier klikken

ir. benton deus
door ir. benton deus - Feb 29, 2012 om 17:59
66 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op woensdag 29 feb 2012, 16:15]Win 8 Consumers Preview is vanaf nu te downloaden

Zie Hier klikken

Is het wel aanbevelenswaardig om Windows 8 previewversie te downloaden?

Het moet zelfs gebruikt worden in een stand-alone desktop etc. in een virtuele omgeving.

Hoe wel nieuwsgierig naar de de toekomstige nieuwste versie, blijf ik toch sceptisch op dit moment nog.

ti
door timfelix - Feb 29, 2012 om 18:41
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=ir. benton deus schreef op woensdag 29 feb 2012, 17:59][quote=zwaardvis schreef op woensdag 29 feb 2012, 16:15]Win 8 Consumers Preview is vanaf nu te downloaden

Zie Hier klikken

Is het wel aanbevelenswaardig om Windows 8 previewversie te downloaden?

Het moet zelfs gebruikt worden in een stand-alone desktop etc. in een virtuele omgeving.

Hoe wel nieuwsgierig naar de de toekomstige nieuwste versie, blijf ik toch sceptisch op dit moment nog.

"Het installeren van Windows 8 Consumer Preview wordt alleen aangeraden voor gevorderde pc gebruikers. Dit is nog een testversie!"

Lezen is lastig?

gsm
door gsm - Feb 29, 2012 om 19:54
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Installeren van Windows 8 Consumer Preview van een DVD is een fluitje van een cent. Probeer de preview echter beter niet op de PC die je normaal gebruikt.

Er is uiteraard nog geen Nederlandse versie.
Ik heb de ISO gedownload en op DVD gezet.

Bij het installeren van de ISO voor de consumentenversie heb je de meegeleverde product key nodig.
Dat is: DNJXJ-7XBW8-2378T-X22TX-BKG7J

Het is even wennen, maar...
Er is een App voor een Windows 7 Explorer met een snelkoppeling voor Internet Explorer 10. IE10 lijkt op het eerste gezicht ook goed te werken.
Ik typ dit stukje tekst ermee.

De oude Windows omgeving die op de harde schijf stond kun je naar keuze integreren in Windows 8, of laten opbergen in de map Windows.old.
Via Opties kun je tijdens de installatie, in plaats van te kiezen uit de twee of meer mogelijkheden, ook een schone partitie maken en die gebruiken voor Windows 8.

gsm
door gsm - Feb 29, 2012 om 21:04
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Helaas werkt van de audio op het ASUS A8R-MVP moederbord in mijn PC alleen maar de SPDIF uitgang, net als bij Vista en Windows 7. Op nieuwere hardware zal Windows 8 hopelijk wel maximaal ondersteund zijn.
Met Linux is er op dit punt geen enkel probleem. Wat mij betreft draait Ubuntu beter en prettiger. Het programmabeheer is met Unity in Ubuntu 11.10 nog wat stroef, maar Ubuntu 12.04 zal (in april) waarschijnlijk wel een verbetering geven in de snelheid van de Programmabeheerder.

ir. benton deus
door ir. benton deus - Mar 1, 2012 om 00:24
66 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gsm schreef op woensdag 29 feb 2012, 21:04]Helaas werkt van de audio op het ASUS A8R-MVP moederbord in mijn PC alleen maar de SPDIF uitgang, net als bij Vista en Windows 7. Op nieuwere hardware zal Windows 8 hopelijk wel maximaal ondersteund zijn.
Met Linux is er op dit punt geen enkel probleem. Wat mij betreft draait Ubuntu beter en prettiger. Het programmabeheer is met Unity in Ubuntu 11.10 nog wat stroef, maar Ubuntu 12.04 zal (in april) waarschijnlijk wel een verbetering geven in de snelheid van de Programmabeheerder.

Nog geen conflicten: drivers, printers e.d.?

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 1, 2012 om 12:49
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Drivers en printers, ja maar....
Bij Linux Ubuntu 10.4 die ik op meerdere draai is hetzelfde probleem.

Niet elk merk en of oude of erg nieuwe komt er gelijk een driver.
Soms moet je gewoon een verkeerde installeren en proberen.

De Windows 7 met 64 Bits laptop heb ik de foute Video kaart ook zo werkend gekregen, net als de inmiddels 17 oude Matrix printer die beslist niet de Star LC10 is...

Dus even zoeken, proberen en meestal lukt het via een foute driver wel.
Een computer forum als www.helpmij.nl heeft meerdere gebruikers van deze Beta versie en daar staan al veel oplossingen als het niet lukte.
Ook vragen worden daar deskundiger beantwoord, want hoewel ik veel weet, een Linux gebruiker heeft ook wel eens hulp nodig ondanks 32 jaar PC ervaring.

gsm
door gsm - Aug 28, 2012 om 19:56
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik reageer nu vanuit ubuntu 12.04 in de nieuwste oracle virtual box. Ubuntu 12.04 draait perfect net als Mint.
De Windows 8 ReleasePreview krijg ik echter nauwelijks aan de praat. IE10 reageert zeer slecht, zowel met de 32-bit versie als met de 64-bit van W8.

wintermanru?es
door wintermanru?es - Aug 28, 2012 om 21:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wacht wel op Windows 9.

gsm
door gsm - Aug 29, 2012 om 21:57
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het lijkt een Oracle probleem en wel met de extensies voor Windows 8, die nodig zijn voor o.a. een goed geproportioneerd beeld (seamless mode). Windows 8 draait in eerste instantie goed, maar na het installeren van de Oracle uitbreiding voor Windows 8 is er niets meer mee te beginnen.

ikbenik
door ikbenik - Aug 29, 2012 om 23:59
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Ik heb de previews gezien.
Nee, dank je.

Ik vind persoonlijk Windows 8 ver terug in de tijd en ook nog de verkeerde kant op gaan. Men is daar nogal tablet geil en wilt ook die tablet en smartphone OS op de PC. Dat gaat nooit werken.

Als ik kijk wat voor OS Windows 7 zij neer hebben gezet, is Windows 8 echt een schande.

gsm
door gsm - Sep 4, 2012 om 19:45
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=ikbenik schreef op woensdag 29 aug 2012, 23:59]Ik heb de previews gezien.
Nee, dank je.

Ik vind persoonlijk Windows 8 ver terug in de tijd en ook nog de verkeerde kant op gaan. Men is daar nogal tablet geil en wilt ook die tablet en smartphone OS op de PC. Dat gaat nooit werken.

Als ik kijk wat voor OS Windows 7 zij neer hebben gezet, is Windows 8 echt een schande.

Ik vrees ook een Vista in het kwadraat. Ik vraag mij ook zeer af of er veel nieuwe aangepaste hardware komt, met in elk geval een touchscreen op de beeldschermen, zodat de door Apple gepatenteerde "gestures" gaan lukken.
Voorproefje is de Windows Phone. Er komt daartoe wel een nieuwe touche mouse en een vernieuw toetsenbord!

Wellicht toch maar beter op termijn overstappen op Ubuntu ;).

ikbenik
door ikbenik - Sep 4, 2012 om 20:00
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Wat moet ik met een tablet besturing op een desktop computer doen, met ook nog een tablet en smartphone omgeving?

Windows 7 is echt een schitterende OS.

Er bestaat meer in computerland dan alleen de social-media, tablets en smartphones!
Men heeft nu Windows 8 compleet afgestemd op degene die voornamelijk met tablets en smartphones spelen, waarbij social-media, foto's maken, simpel internet surfen en e-mailen.

De rest wordt in de kou gezet.

Ja, er is een "Windows" omgeving. Alleen omdat het moet, maar niet van harte.
Programma's. Wat is dat?
Ja, de APPS!!!!

(VLOEKWOLK!) Ik heb op de desktop totaal niets met die Apps!

Ochja, on-the-cloud zit er totaal ingebakken.

Als ik ergens wel een schurft hekel aan heb, is het wel verplicht on-the-cloud!
Ik wil daar totaal NIETS mee te maken hebben.

Maarja, de hersenloze zombies die niet in staat zijn om zelf na te denken en zomaar wat doen en als een kip zonder kop gewoon met de hype meedoen, komen er nog wel achter. Als het te laat is, worden ze wakken en gaan dan opeens nadenken wat ze fout gedaan hebben.

Please, no hard feelings. Ik wil alleen maar zeggen: wordt aub wakker voor het te laat is. Veel mensen denken totaal niet na over de gevaren.
En gratis on-the-cloud is verrektes handig, maar zit zo vol met gevaren.

Dat wilde ik even kwijt.

freya
door freya - Sep 4, 2012 om 20:38
10999 Antwoorden / 1 Vragen

In deze moet ik ikbenik gelijk geven. Wat ik van Windows 8 gezien heb is ook in mijn ogen echt een ramp. Dit wil ik echt niet op mijn desktop hebben.... Het is gemaakt voor een touchscreen en die wil ik niet op mijn bureau hebben, doodvermoeiend....

Freya

gsm
door gsm - Sep 15, 2012 om 23:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Windows 8 in VirtualBox was inderdaad problematisch wegens fouten in VirtualBox.
Oracle heeft nu versie 4.2.0 beschikbaar gesteld en daarmee draait Windows 8 wel redelijk goed.

zw
door zwaardvis - Sep 16, 2012 om 20:19
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Als je Win8 op een PC draait, dus niet op een tablet, is Start8 een absolute must om het enigzins prettig werkbaar te maken. klik hier.
Aanrader.

gsm
door gsm - Sep 17, 2012 om 12:35
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op zondag 16 sep 2012, 20:19]Als je Win8 op een PC draait, dus niet op een tablet, is Start8 een absolute must om het enigzins prettig werkbaar te maken. klik hier.
Aanrader.
Start8 zal een schop tegen het zere been van Microsoft zijn.
Microsoft wil absoluut iedereen van het Startmenu af hebben.

Daarnaast zal en moet iedereen "in the cloud" werken, terwijl veel mensen dat absoluut niet willen. Je kunt Windows 8 nog wel installeren met een lokaal Account, maar je kunt dan geen App (toepassing) downloaden.

De Mail app, die Windows Mail (Vista) vervangt, lijkt alleen geschikt om te werken met een Microsoft account en vergt ook weer veel gewenning. Je kunt echter ook andere accounts toevoegen. Goed voor de opleidingsinstituten en schrijvers van Windows handboeken, die nu weer lekker aan de slag kunnen.
Lees deze aanwijzingen. Op internet staan er nog wel veel meer van deze tips, maar helaas veelal alleen in het Engels.

Ik heb nu VMware Player geïnstalleerd en met deze virtuele machine draait Windows 8 veel beter en sneller, dan met VirtualBox.

Maar, ook al draait Windows 8 nu redelijk goed, ik vind het persoonlijk waardeloos, vergeleken met Windows 7. Je ziet dat websites nu ook overgaan naar de Metro look, net als deze site vorige week. Dat is blijkbaar voor veel mensen ook enorm wennen en lijkt ook geen verbetering voor slechtzienden.

Gelukkig zijn er genoeg gratis linux alternatieven en zal Windows 7 ook nog een behoorlijke tijd te gebruiken zijn. Volledige ondersteuning voor Windows 7 zal er zijn tot begin 2015 en essentiële updates worden geleverd tot begin 2020.
Ook zal de verkoop van PC's met Windows 7 vermoedelijk niet onmiddellijk stoppen.

zw
door zwaardvis - Oct 1, 2012 om 12:55
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Die Start8 knop van Stardock bleek na 30 dagen te verlopen. En ik betaal geen 4,99.
Hier (klikken) geeft een nog betere startknop voor Windows 8 die wel gratis is en blijft.

gsm
door gsm - Nov 8, 2012 om 20:15
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb Windows 8 RTM US 32-bit geïnstalleerd over Vista op C:, zodanig dat er een verse installatie gedaan werd en Vista opgeslagen werd in Windows.old.
Uiteraard heb ik wel eerst back-up images van de Vista partities gemaakt!

Tot mijn verbazing werkt nu nog steeds de WUBI 12.04 (UBUNTU), die vanuit een bestand (als virtuele harde schijf) op de Vista PC draaide.
Windows 8 start keurig op en komt, net voordat het inlogscherm verschijnt, met een keuze voor Windows 8 of Ubuntu.
Kies ik voor Ubuntu, dan start de PC opnieuw op en wordt Ubuntu geladen vanaf de virtuele harde schijf, die nog steeds onder Windows 8 in C:\ubuntu\disks\, als bestand root.disk en swap.disk te vinden is!

Vista is dus wel weggepoetst, maar WUBI 12.04 is ongemoeid gelaten!

tdehond
door tdehond - Nov 9, 2012 om 11:07
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ook ik zie de zin van Windows 8 niet in, omdat ik geen laptop met touchscreen heb. Ik vind het erg prettig om met een draadloos toetsenbord + muis te werken terwijl het scherm van mijn laptop comfortabel op ooghoogte staat.

sweeterlake
door sweeterlake - Nov 10, 2012 om 10:34
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=gsm schreef op donderdag 8 nov 2012, 20:15]Ik heb Windows 8 RTM US 32-bit geïnstalleerd over Vista op C:, zodanig dat er een verse installatie gedaan werd en Vista opgeslagen werd in Windows.old.
Uiteraard heb ik wel eerst back-up images van de Vista partities gemaakt!

Tot mijn verbazing werkt nu nog steeds de WUBI 12.04 (UBUNTU), die vanuit een bestand (als virtuele harde schijf) op de Vista PC draaide.
Windows 8 start keurig op en komt, net voordat het inlogscherm verschijnt, met een keuze voor Windows 8 of Ubuntu.
Kies ik voor Ubuntu, dan start de PC opnieuw op en wordt Ubuntu geladen vanaf de virtuele harde schijf, die nog steeds onder Windows 8 in C:\ubuntu\disks\, als bestand root.disk en swap.disk te vinden is!

Vista is dus wel weggepoetst, maar WUBI 12.04 is ongemoeid gelaten!

Bij mij is W7 volledig verdwenen, ja er staat nog wel een Windows.old opgeslagen.

Met recoverydiscs is geen land meer mee te bezeilen: het werkt niet op deze wijze om W7 terug te zetten. Net zo min met een systeemherstel.

gsm
door gsm - Nov 10, 2012 om 19:28
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=sweeterlake schreef op zaterdag 10 nov 2012, 10:34]Bij mij is W7 volledig verdwenen, ja er staat nog wel een Windows.old opgeslagen.

Met recoverydiscs is geen land meer mee te bezeilen: het werkt niet op deze wijze om W7 terug te zetten. Net zo min met een systeemherstel.
Bij het installeren van Windows 8 wordt je, als het goed is, gewaarschuwd dat de oude Windows niet te herstellen zal zijn. Om die reden heb ik ook eerst images gemaakt van alle partities op de schijf, voordat ik Windows 8 RTM heb geïnstalleerd.

Met de recovery disks zou je de fabrieksbestanden en instellingen van Windows 7 terug moeten kunnen zetten, tenzij de DVD's defect zijn.
Ook moet met de normale recovery, via bijvoorbeeld F11, de PC nog terug te zetten zijn.

Werkt dat allemaal niet, dan moet je de hand leggen op een Windows 7 DVD en zo Windows 7 terug installeren. Maak daarbij gebruik van de code op de Microsoft sticker op de PC.

jobiejoba
door jobiejoba - Nov 11, 2012 om 07:57
134 Antwoorden / 1 Vragen

De eerste updates zijn alweer verschenen :)

gsm
door gsm - Nov 12, 2012 om 14:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Nu ik een poosje met de 3 maanden probeer versie van Windows 8 RTM heb gespeeld, moet ik toch eerlijk zeggen dat Windows 8 weinig nadelen heeft t.o.v. Windows 7 en dat het sneller opstart.
Je kunt nog steeds de meeste programma's, net als onder Windows 7, op de normale manier gebruiken. Alleen het Startmenu, met Alle programma's, is er niet meer.
Wie heel erg aan het oude Startmenu gehecht is, kan nog het Classic menu (klik), gratis installeren en gebruiken.

Het inlogscherm overslaan kan ook in Windows 8.
Je komt dan na het opstarten van de PC standaard meteen in het metro scherm van Windows 8, zonder steeds eerst je wachtwoord te hoeven invoeren.

LET OP:
Dit brengt wel met zich mee, dat iedereen zich op de PC kan aanmelden onder jouw account.

Zie deze beschrijving (klik). Het komt er op neer dat je het wachtwoord eenmalig invoert.

sweeterlake
door sweeterlake - Nov 13, 2012 om 17:07
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=gsm schreef op zaterdag 10 nov 2012, 19:28][quote=sweeterlake schreef op zaterdag 10 nov 2012, 10:34]Bij mij is W7 volledig verdwenen, ja er staat nog wel een Windows.old opgeslagen.

Met recoverydiscs is geen land meer mee te bezeilen: het werkt niet op deze wijze om W7 terug te zetten. Net zo min met een systeemherstel.
Bij het installeren van Windows 8 wordt je, als het goed is, gewaarschuwd dat de oude Windows niet te herstellen zal zijn. Om die reden heb ik ook eerst images gemaakt van alle partities op de schijf, voordat ik Windows 8 RTM heb geïnstalleerd.

Met de recovery disks zou je de fabrieksbestanden en instellingen van Windows 7 terug moeten kunnen zetten, tenzij de DVD's defect zijn.
Ook moet met de normale recovery, via bijvoorbeeld F11, de PC nog terug te zetten zijn.

Werkt dat allemaal niet, dan moet je de hand leggen op een Windows 7 DVD en zo Windows 7 terug installeren. Maak daarbij gebruik van de code op de Microsoft sticker op de PC.

Neem het in overweging genoemden mogelijkheden. Dank!