Chalene
door Chalene Oct 30, 2005 om 11:30
Computers & telefonie

Windows + Avast

Ik heb Avast op mijn computer geinstalleerd, na Norton te hebben verwijderd.

Nu is een probleem met windows update, die doet het niet meer ,hoe verander ik dat.

Gr Chalene

628 20 Rapporteer

ijzerbroot
door ijzerbroot - Oct 30, 2005 om 12:15
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Chalene,

Al eens geprobeerd met uitgeschakelde Avast?

Heb zelf eens zoâ??n probleem gehad dat kon worden opgelost door die site toe te voegen aan de "veilige sites" (in dat geval zou Avast geen problemen meer mogen opleveren)

Doorloop anders even de update pags van Microsoft. (gelinkt)

IJzerbroot

Chalene
door Chalene - Oct 30, 2005 om 12:47
54 Antwoorden / 33 Vragen

Beste ijzerbroot

Heb het geprobeerd met avast uit maar dan doet ie het nog niet.

Gr Chalene

ijzerbroot
door ijzerbroot - Oct 30, 2005 om 13:07
460 Antwoorden / 6 Vragen

Welk besturingssysteem?

Bij windows XP de update-site aan "veilige zone" toevoegen:

start -> configuratiescherm -> internet opties -> selecteer "vertrouwde websites" daarna de button "Websites..."

Voeg dan toe: http://*.windowsupdate.microsoft.com en https://*.windowsupdate.microsoft.com

Ook aanvinken: Serververificatie (https:)....

Nu ook nog niet???

suffie
door suffie - Oct 30, 2005 om 20:47
4 Antwoorden / 0 Vragen

ik vraag me af of je wel norton goed verwijderd heb effe google en zoek naar de verwijderings tool die bestaat dat weet ik zeker ivm de laaste restjes die zijn het ergst.

suffie
door suffie - Oct 30, 2005 om 20:51
4 Antwoorden / 0 Vragen

HiHI kon het niet laten hier komt ie dan

http://service1.symantec.com/SUPPORT/INTER/tsgeninfointl.nsf/172d11361b05da508525695b005ca287/9163ea0b7308d62d80256fe000519e78?OpenDocument

effe kopieren en plakken

suffie
door suffie - Oct 30, 2005 om 20:52
4 Antwoorden / 0 Vragen

HiHI kon het niet laten hier komt ie dan

http://service1.symantec.com/SUPPORT/INTER/tsgeninfointl.nsf/172d11361b05da508525695b005ca287/9163ea0b7308d62d80256fe000519e78?OpenDocument

effe kopieren en plakken

bi
door bigmac1962 - Oct 30, 2005 om 21:58
7 Antwoorden / 2 Vragen

Wanneer heb je voor het laatst een update uitgevoerd? Of laat je deze automatisch uitvoeren?

Chalene
door Chalene - Oct 31, 2005 om 19:48
54 Antwoorden / 33 Vragen

Waar kan ik de serversverificatie vinden.

Chalene

ijzerbroot
door ijzerbroot - Nov 1, 2005 om 10:20
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste chalene,

vervelend dat â??t nog niet gelukt is... en al helemaal omdat mâ??n "routebeschrijving" eerder niet helemaal compleet blijkt. (mea culpa)

Start -> configuratiescherm -> internet opties -> tabblad Beveiliging: aanklikken: vertrouwde websites, aanklikken: Websites... voeg daar aan de zone toe: http://*.windowsupdate.microsoft.com

en https://*.windowsupdate.microsoft.com.

Onder het "overzichtsveld websites" staat de door mij bedoelde "Serveverificatie".

IJzerbroot

Chalene
door Chalene - Nov 8, 2005 om 21:13
54 Antwoorden / 33 Vragen

Alles toegevoegd en aangevinkt ,maar doet het nog steeds niet.

Kan wel informeren welke update s beschikbaar zijn ,maar down- loaden lukt niet.

Dan knippert er alleen een streepje,waar moet komen te staan welke update er geinstalleerd moeten worden.

Gr Chalene

Chalene
door Chalene - Nov 8, 2005 om 21:14
54 Antwoorden / 33 Vragen

Ik laat het automatish doen,maar omdat ie dat niet doet doe ik het nu zelf ,maar dat lukt ook niet.

Gr Chalene

ijzerbroot
door ijzerbroot - Nov 9, 2005 om 10:06
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste chalene,

vreemd... Een aantal vragen om eea uit te kunnen sluiten:

op de MS-update site zit een sectie veelgestelde vragen. oa een overzicht van niet meer ondersteunde besturingssystemen. ( en service-packs) Uw systeem wordt nog wel steeds ondersteunt?

Uw besturings-systeem is een legale versie? (welke?)

Stand-alone systeem of zit u in een netwerk?

Update-probleem vanaf installatie Avast (welke versie?), of al eerder?

Uw pc-aanlog-account heeft beheerders-rechten?

Welke fire-wall gebruikt u?

Heeft u mogelijk meerdere av-programmaâ??s geinstalleerd?

(ofwel: is Norton volledig van uw systeem verwijderd: zie link van suffie)

Al eens een externe virus-scan laten doen (zoek in zoekmachine naar free online virusscan en voer er 1 van uit). Ook op spy-ware gescand?

En wanneer u alle beveiliging van uw pc uitzet? (scanners en fire-wall)

IJzerbroot

Chalene
door Chalene - Nov 13, 2005 om 12:27
54 Antwoorden / 33 Vragen

Hallo ijzerbroot

Ik heb een legale en alles uitgeprobeerd en ook norton volledig verwijdert  De beveiligings fout die de computer aangeeft =0x80246008

Wat dat inhoudt weet ik niet.

Chalene

ijzerbroot
door ijzerbroot - Nov 17, 2005 om 13:16
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste chalene,

die fout heeft te maken met de zogenaamde BITS (Background Intelligent Transfer Service), die niet goed is ingesteld...

Ga eens naar microsoft.com en geef in het zoek-veld (rechts boven) de foutcode in, net zoals u die hier hebt gepost. Hier komt u bij de info die microsoft hierover biedt en in dit geval ook met een manier om dit op te lossen. (onder het mom van het gemak dat de mens dient, gaat deze link direct naar die pag).

Na deze actie zou uw probleem verholpen horen te zijn...

IJzerbroot

Chalene
door Chalene - Nov 28, 2005 om 20:13
54 Antwoorden / 33 Vragen

Hallo ijzerbroot

Ik heb het geprobeerd en ze hebben een oplossing,maar als ik dat probeer in te voeren geeft de computer aan dat ik daar geen toestemming voor krijg.

Ik heb er weer een probleem bij heb mozilla geprobeerd.kan nu geen url of link meer aanklikken in outlook en ook op startpagina als ik daar de url invoer en op enter druk doet ie het niet .

hoe kan ik dat nu weer oplossen.

Gr Chalene

Chalene
door Chalene - Dec 3, 2005 om 19:03
54 Antwoorden / 33 Vragen

Hallo Ijzerbroot

Probleem opgelost norton weer geinstalleerd en de updates doen het weer evengoed bedankt voor de hulp.

Groetjes Chalene

ijzerbroot
door ijzerbroot - Dec 3, 2005 om 20:16
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste chalene,

blij om te lezen dat het is opgelost!

Heb helaas uw bericht van 28-11 gemist... wat was er nu aan de hand?

IJzerbroot

Chalene
door Chalene - Dec 4, 2005 om 15:31
54 Antwoorden / 33 Vragen

Hoe ik dat nu gedaan heb weet ik niet ,maar alles doet het weer ,maar ik een ander probleempje.

De automatische update voert 1 update niet uit ,dat is voor de beveiliging van de computer.

De foutcode is 0x80246001.

Als ik dat intoets bij microsoft of windows weten ze daar niet van die code kan jij mij daar mee helpen .

Alvast bedankt Chalene.

ijzerbroot
door ijzerbroot - Dec 8, 2005 om 21:10
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste chalene,

vreemde foutcode: ook ik vind geen info bij microsoft. Maar: geef deze foutcode eens in in uw favoriete zoekmachine... Aan de ene kant personen die aan malware denken, aan de andere kant mensen die aan een ontbrekende url denken.

Ik verwacht dat url-fouten redelijk snel door Ms zullen worden opgemerkt: dan zou dit probleem bv morgen uit de wereld moeten zijn...

Eventueel: alle scanners updaten, alle temp internetbestanden legen idem voor cookies en geschiedenis, pc in veilige modus (bij opstarten F8) starten en grondig scannen. Herstarten en naar update-site gaan.

Ook een optie: ik kan me heel goed voorstellen dat er nu weinig mensen zijn deze deze vervolgvraag hebben gelezen/ zullen lezen. (Er wordt veel gekeken naar de datum en dat is in dit geval de datum van de oorspronkelijke vraag) Maak er een nieuwe vraag van, zodat er meer aandacht voor komt (wie weet zijn er anderen die het antwoord zo even uit de mouw schudden...)

Inmiddels heeft pallas ook een probleem met avast...(vraag in "computers & internet, Software" datum 8-12-05) kunt u daarbij helpen?

IJzerbroot

Chalene
door Chalene - Dec 10, 2005 om 11:21
54 Antwoorden / 33 Vragen

Hallo Misschien heb je wel gelijk,maar de meeste problemen zijn nu voorbij.

Ik heb de computer opnieuw ingesteld ,hij is nu weer als op de eerste dag dat ik hem kreeg bedankt voor de hulp.

Chalene