zoom1
door zoom1 May 22, 2011 om 17:50
Computers & telefonie

Windows mediaplayer loopt vast op streams

Hallo allemaal,

Ik heb een vervelend probleem met Windows mediaplayer (Wmp).
Eerst had ik versie 10 op XP en daar begon het al mee.
Zodra ik een online stream (audio of video) aanklik, wordt Wmp gestart, maar verder gebeurt er niks meer. Ik zie alleen het zandlopertje. Rest me alleen nog Wmp middels taskmanager af te sluiten.
Off line bestanden hier op de pc speelt hij wel.
Ben meteen op internet gaan zoeken naar oplossingen. Zo zou ik in de instellingen van Wmp niet op automatisch internetsnelheid bepalen moeten laten staan, maar handmatig eentje kiezen. Heb ik gedaan, hielp niet. Uiteindelijk heb ik versie 10 verwijderd en 11 geïnstalleerd.
Ik hoopte daarme het probleem te hebben getackeld, maar helaas, hetzelfde... :(
Weet iemand raad?

4516 18 Rapporteer

sunas
door sunas - May 22, 2011 om 19:04
22 Antwoorden / 7 Vragen

Het is mij ook een keer overkomen dat WMP niet startte. Probeer onderstaande eens, misschien dat wel dan wel lukt.

Uitvoeren :
C:\Windows\inf\unregmp2.exe/update wmp

zoom1
door zoom1 - May 22, 2011 om 21:51
40 Antwoorden / 24 Vragen

Het het net geprobeerd, maar helpt nog niet.

Voor de duidelijkheid, Wmp start wel op. Ik kan zelfs locale media bestanden ermee afspelen.
Alleen bij streams online loopt Wmp dus vast.

Toch bedankt voor het meedenken.

dobby
door dobby - May 22, 2011 om 23:35
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoom1 schreef op zondag 22 mei 2011, 21:51]Het het net geprobeerd, maar helpt nog niet.

Voor de duidelijkheid, Wmp start wel op. Ik kan zelfs locale media bestanden ermee afspelen.
Alleen bij streams online loopt Wmp dus vast.

Toch bedankt voor het meedenken.

*idea* - heb je soms een of andere proxy op je machine draaien die geen rtsp of mms protocol kent? (tegen koekjes bijvoorbeeld?)

doe eens voor mijn lol op een admin command prompt:

assoc mms

en

assioc rtsp

en als we toch bezig zijn:

netsh winhttp show proxy

[waiting further input]

NB: ik ga er dus vanuit dat je al geprobeerd hebt om alle bekende filetypes weer aan WMP te koppelen (b.v. met de default progs, of via wmp zelf).
Ander indee: heb je soms recentelijk een "codec pack" geinstalleerd? Eigenlijk zijn dat allemaal toch wel ondingen.. de enige (IMNSHO) die werkbaar is en niet veel verkloot is het CCCP (jawel :P) Combined Community Codec Pack - maar dat is pas voor de volgende ronde..

dobby
door dobby - May 23, 2011 om 02:29
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoom1 schreef op zondag 22 mei 2011, 21:51]Voor de duidelijkheid, Wmp start wel op. Ik kan zelfs locale media bestanden ermee afspelen.
Alleen bij streams online loopt Wmp dus vast.

Oops.. als wmp wel opstart na het clicken van een link, zijn de associaties dus wel goed..

erm.. wat voor streams probeer je te spelen? mms? rtsp? http? "kale" raw stream?

post eens een niet werkende link?

nederbelg1968
door nederbelg1968 - May 23, 2011 om 15:38
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Zoom,
Probeer het eens met het (gratis) programma Microsoft Fix-it.
Met dit hulp programma kan je diverse Microsoft problemen met 1 klik oplossen.
Je moet dit Fix-it programma eerst downloaden van deze officiële Microsoft site: MS Fix-It
Veel succes, groetjes Paul

rd
door rdg - May 23, 2011 om 17:37
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi zoom 1,
Zet je firewall een uit en probeer het opnieuw.
Gr. Rinus

edrick3
door edrick3 - May 23, 2011 om 18:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo zoom1,

Heb je wel Silverlight en/of Adobe FlashPlayer geïnstalleerd?

zoom1
door zoom1 - May 23, 2011 om 19:33
40 Antwoorden / 24 Vragen

Beste mensen,

Ik heb geen proxy. En heb ook Silverlight niet geïnstalleerd. Nooit gehad, heeft altijd met mediaplayer gewerkt.
en Flash player heb ik wel geïnstalleerd, en die werkt wel. Ook winamp.

Overigens had ik Ms Fix-It ook ontdekt, maar die draait niet op xp...

dobby
door dobby - May 23, 2011 om 19:50
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoom1 schreef op maandag 23 mei 2011, 19:33]Overigens had ik Ms Fix-It ook ontdekt, maar die draait niet op xp...

Whoa.. mein vaud: had ergens impliciet verzonnen dat je ook je OS had upgraded.. als je onder XP draait dan heb je geen netsh aanwezig, dan kan het nog makkelijker: open een CMD prompt en type proxycfg zonder verdere argumenten.. (wel een enter dus)...

Ook ben ik nog steeds benieuwd naar een niet werkende URL.. (en preferably een die je wel onder WinAmp werkend hebt, maar dat is niet perse noodzakelijk)

dobby
door dobby - May 23, 2011 om 19:53
749 Antwoorden / 1 Vragen

(edit: het feit dat je geen proxy hebt wil niet zeggen dat je systeem er een probeert te gebruiken.. al geldig winsock proxies eigenlijk alleen voor http/https, niet voor meer non-standard dingen.. ging alleen om eventuele systeem-inconsistenties uit te sluiten)

zoom1
door zoom1 - Jul 4, 2011 om 16:58
40 Antwoorden / 24 Vragen

Beste mensen,

Ik was een poosje niet hier geweest, en ik zie dat er nogal wat reacties bij zijn gekomen. Dank daarvoor.
Hierbij wil ik enkele stream voorbeelden geven waarop windows mediaplayer wordt gestart, heb scherm verschijnt, maar de mediabibliotheek niet. De cursor wordt een zandloper. En verder gebeurt er niks meer. Dan moet ik met de taskmanager de mediaplayer beëindigen.
Op liveatc.net vind je heel veel live audiostreams met ook een knop met het windows mediaplayer logo bijv:

http://www.liveatc.net/get_asx_feed.php?mount=ckk7

Ook bij de streams op www.atcbox.com : www.atcbox.com/streams/popup.php
Bij die laatste moet je echter ingelogd zijn.

Ik heb ondertussen weer gezocht op internet, maar helaas niet de gouden tip gevonden...

Marc

edrick3
door edrick3 - Jul 4, 2011 om 17:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo zoom1,

Heb deze net even geprobeerd en werkt gewoon onder XP met WMP

Snap dus niet wat er bij jou aan de hand is (maar daar heb je weinig aan).

edrick3
door edrick3 - Jul 4, 2011 om 17:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zoom1,

Het enige dat ik nu kan bedenken is dat je misschien de juiste codecs niet hebt.
Download eens het K-Lite codeck pack. Klik hier.

Suc6

zoom1
door zoom1 - Jul 4, 2011 om 19:50
40 Antwoorden / 24 Vragen

Beste edrick3,

Heb geprobeerd die K-Lite codecs te installeren. Hij download ze, start het installatieprogramma, wil dan nog een of andere werkbalk installeren, en wordt dan geminimaliseerd, en rechtsonder staat dan in een tekstballon "software being installed". Maar dan even later klinkt een "pop" met de melding:
"K-Lite codecs was not installed on your computer, so there is nothing to update"

Dan kan ik alleen nog maar "ok" klikken...
Raar allemaal. Misschien toch maar eens mijn pc formatteren...

edrick3
door edrick3 - Jul 4, 2011 om 19:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zoom1,

Heb je wellicht een update gedownload?
Probeer het anders nog eens hier.

Suc6

zoom1
door zoom1 - Jul 4, 2011 om 20:35
40 Antwoorden / 24 Vragen

Heb net wat ontdekt.

Als ik naar het tabblat "Media Guide" in wmp ga, dan gaat hij een media winkel van internet IN mediaplayer laden. Dat lukt eerst niet (www.mediaguide.com not found).
Als ik dan daar weer op klik, lukt het ineens wel en krijg ik IN mediaplayer de Media Guide website. Daar kan ik op diverse radiostations klikken. Maar egaal op welk station ik klik, ik krijg steeds de melding:

Het bestand kan niet door Windows Media Player worden afgespeeld. Maak verbinding met internet als het bestand zich daar bevind. Plaats de opslagkaart in het station als het bestand zich op een verwisselbare opslagkaart bevindt.

Kennelijk kan wmp om de een of andere reden geen verbinding met internet maken.

Daar ligt het probleem, alleen nu nog zien op te lossen.

zoom1
door zoom1 - Jul 4, 2011 om 20:44
40 Antwoorden / 24 Vragen

!!!!!!Probleem opgelost!!!!!!!!

Heb het probleem opgelost. In diverse forums vond ik dat het probleem te maken had met de internet explorer. Ik had ook ergens gelezen dat je de wizard internet connection (ik dacht in mediaplayer) opnieuw moest uitvoeren.

Maarrr dus niet in mediaplayer maar in de internet explorer heb ik de wizzard gestart en daar (wederom) aangegeven dat ik een vaste breedband verbinding heb. Daarna mediaplayer gestart en eindelijk hij doet het weer!!

Wat ben ik happie! :) :)

Bij deze nogmaals allemaal bedankt voor jullie medenken.
Deze thread mag dan ook gesloten worden wat mij betreft.

Marc

edrick3
door edrick3 - Jul 4, 2011 om 20:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zoom1,

.....Deze thread mag dan ook gesloten worden wat mij betreft......

Dat doen ze niet op dit forum.

Maar mooi dat het opgelost is. Kun je weer naar de vliegveldberichten luisteren.

Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.