varatje
door varatje Jan 7, 2006 om 14:34
Computers & telefonie

Windows mediaplayer ziet mijn dvdr niet

Hallo allemaal, mijn windows mediaplayer ziet mijn dvd brander niet meer. Hij kan cd's en dvd's prima afspelen maar zodra ik op branden klik dan krijg ik de melding dat er geen dvdr aanwezig is. Ik heb de speler inmiddels 2 x opnieuw geinstalleerd, de dvdr opnieuw geinstalleerd etc. Ik kan wel branden via mijn Nero programma, dan wordt de dvdr wel gezien. Vreemd geval wie weet raad?

Gr.

4917 12 Rapporteer

varatje
door varatje - Jan 8, 2006 om 11:09
237 Antwoorden / 144 Vragen

bedankt, uiteraard allemaal al gedaan. Als de cdspeler niet zou worden herkent dan kan ik ook niet branden via Nero etc. maar dat gaat nu juist wel. Nog meer suggesties?

bitbyter
door bitbyter - Jan 8, 2006 om 11:10
114 Antwoorden / 0 Vragen

Beste varatje,

Het kan zijn dat het station wordt niet ondersteund of is niet goed geïnstalleerd.

Als u wilt controleren of het station wordt herkend en gereed is voor branden, doet u het volgende:

  1. Rechtsklik op Deze computer. Klik op <eigenschappen>
  2. Rechtsklik op het station en klikt u vervolgens op <Eigenschappen>. Als het station wordt herkend, wordt het tabblad <Opnemen> weergegeven.
  3. Schakel het selectievakje <Op dit station mogen opnames op cd worden gemaakt> in.

Succes

bitbyter
door bitbyter - Jan 8, 2006 om 13:04
114 Antwoorden / 0 Vragen

Beste varatje,

Nog een paar vragen:

1. Welke windows versie gebruikt u?

2. Welke Windows Media Player versie gebruikt u?

3. Wat is het merk van de dvd brander?

4. Heeft u dit probleem van begin af aan of is het ontstaan nadat u een verandering (b.v. extra software geinstalleerd, extra hardware toegevoegd) heeft aangebracht?

varatje
door varatje - Jan 9, 2006 om 10:07
237 Antwoorden / 144 Vragen

Hallo bitbyter, ik gebruik windows XP, Mediaplayer 10 en mijn DVDR is een Plextor. Ik gebruik het geheel nu 2 jaar zonder problemen en heb naar mijn beste weten nooit iets veranderd. Blijft vreemd dat b.v. Nero de brander wel ziet en ook Real player ziet de brander wel. Om veel problemen te vermijden gebruik ik nu doorgaans RP maar de weergave kwaliteit is minder dan mediapleyer. Zoals gezegd heb ik al van alles geprobeerd maar ik krijg de MP niet aan de gang. Bedankt voor het meedenken Gr.

wi
door wimkok - Jan 9, 2006 om 13:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Het probleem kan worden veroorzaakt door je virusscanner. McAfee ziet soms bepaalde drivers als virus. Je kan daar een update voor downloaden. Het kan ook worden veroorzaakt door andere software zoals dvd rip programma's die de speler claimen en dan ziet WMP de speler niet. Succes verder.

ja
door jason1 - Jan 9, 2006 om 16:01
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ga eens naar de volgende site

www.pchelpforum.nl

even aanmelden en leg je probleem voor en ze helpen je wel. groeten

yo
door yorian - Jan 9, 2006 om 16:12
4 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb hier ook last van, maar dan met een andere dvd rw (HP). Het lijkt erop dat de brand software hiervan conflicteert met andere software, zoals van Pinnacle TV, en Easy CD Creator. Meestal als ik via een van deze programma's iets heb gebrand of zelfs alleen gekeken of geluisterd, werkt de dvd brander niet meer. Tot nu toe volstaat het om het systeem opnieuw op te starten en dan direct aan de slag te gaan met de dvd brander.

wi
door wilvara - Jan 9, 2006 om 16:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Varatje,

Ga naar Deze computer. Klik met je rechter muisknop op het station waar je dvd brander zit. Klik op Eigenschappen. Vervolgens op het tabblad Opnemen. Aanvinken, op dit station mogen opnames gemaakt worden. Hierna zouden via windows mediaplayer opnames gemaakt kunnen worden.

ar
door ariet - Jan 9, 2006 om 21:14
58 Antwoorden / 13 Vragen

Wat wil je branden via media player, DVD's? Alleen het branden van CD's wordt via media player ondersteund.

Suc6, ArieT

labren
door labren - Jan 10, 2006 om 00:05
862 Antwoorden / 0 Vragen

dit probleem heb ik ook sinds ik de nieuwe nero 7 geinstaleert heb op mijn computer mijn brander herkent windows media player niet meer maar ik vindt dit niet zo belangrijk want ik brand toch alles via nero

dt
door dt12 - Jan 10, 2006 om 21:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste varatje,

dit is een probleem dat best veel voorkomt met branders en WMP. De volgende oplossing werkte bij mij:

1. Ga naar <Start>

2. Klik op <Uitvoeren>

3. Tik in: services.msc

4. Dubbelklik op: COM-service voor IMAPI cd-branders

5. Klik bij opstart type op Automatisch

6. Klik hierna op Starten

7. Klik op OK

8. Sluit het venster van Services

9. Open Windows Media Player

Als het goed is moet de dvd writer nu herkent worden.

Gr.

varatje
door varatje - Jan 11, 2006 om 10:34
237 Antwoorden / 144 Vragen

allemaal bedankt voor de tips maar........helaas, nog steeds de melding geen cd of dvd brander aanwezig druk op F5 om mediaplyer te updaten. Het blijft raar dat ik met nero wel kan branden onderhand merk ik dat, als ik vanuit afbeeldingen wat foto's op cd of dvd wil branden dit ook niet gaat. Je zou dan zeggen dat het toch iets met windows te maken heeft. Mocht iemand nog iets te binnen schieten dan houd ik mij graag aanbevolen.

gr.