sleutelaar
door sleutelaar Sep 7, 2009 om 23:27
Computers & telefonie

Windows Protection Suite

sinds enkele dagen krijg ik met grote regelmaat een hinderlijk scherm te zien  als zou mijn pc vol zitten met een virus

er wordt geadviseerd om een Windows protection suite  scanner te downloaden

wie kan mij helpen  om het probleem op te lossen

ik werk met XP

met vriendelijke groet de sleutelaar

1621 27 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Sep 7, 2009 om 23:52
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Niet downloaden. In plaats daarvan MBAM installeren en laten scannen.
MBAM is de afkorting van Malwarebytes' Anti Malware.
Zie MBAM - Malwarebytes.org

edwardus
door edwardus - Sep 7, 2009 om 23:53
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Weer gelukt: 2 zielen 1 gedachte

holpen
door holpen - Sep 8, 2009 om 01:58
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Het wordt bijna eng, hè?  ;-)

sleutelaar
door sleutelaar - Sep 8, 2009 om 22:54
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo experts

bedankt voor de snelle reactie.s

ik  heb het instalatiebestand gedownload Malwarebytes Anti-Malware

heeft 46 minuten en 17 sec. gescand en heb tot heden het hinderlijke scherm nog niet gezien

bedank iedereen voor de hulp

met een colegiale groet van de sleutelaar

eclipse
door eclipse - Sep 9, 2009 om 16:29
1561 Antwoorden / 370 Vragen

beste 2  zielen en gedachten, nu zat ik even op die site  en staat er free scan . nu is dat woord  free download  wel populair  en free scan suggestief, maar om het te laten werken moet je betalen, Author: Malwarebytes
Date:
Size: 3.75 MB
License: Shareware $24.95
Requires: Win XP/2003/Vista/Windows7
Downloaded: 489845 Times

holpen
door holpen - Sep 9, 2009 om 16:41
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Nee... als je even goed had gekeken, had je kunnen zien hoe werkt. Maar misschien is dat een gebrek aan kennis van het Engels, dat kan ik je niet kwalijk nemen.

Op de homepage www.malwarebytes.org kun je klikken op "Download free version". Hiermee kun je uitstekend een scan uitvoeren en reparaties doen.

De betaalde versie kent een aantal extra functionaliteiten: "Activating the full version unlocks realtime protection, scheduled scanning, and scheduled updating." En voor deze extra functionaliteit moet je inderdaad de volledige versie downloaden en dus betalen.

Heb je geen "realtime" bescherming nodig of geplande scans, dan kun je uitstekend volstaan met de free version.

sl
door slempie - Sep 9, 2009 om 19:32
58 Antwoorden / 2 Vragen

@ edwardus:

MBAM - Malwarebytes.org

Via deze link is de downloadversie niet (meer) binnen te halen.
Ook via Gratis Software vang ik bot.
??

watnuweer52
door watnuweer52 - Sep 9, 2009 om 19:39
14 Antwoorden / 12 Vragen

 filehippo.com alles wat je nodig hebt aan software kun je daar downloaden. GRATIS. Succes!

gsm
door gsm - Sep 9, 2009 om 19:48
5939 Antwoorden / 47 Vragen

De link is OK. Ik heb het net geprobeerd. Misschien is er net toevallig een kleine storing op het internet of op de site geweest.

sl
door slempie - Sep 9, 2009 om 19:57
58 Antwoorden / 2 Vragen

@ gsm

De link is OK. Ik heb het net geprobeerd. Misschien is er net toevallig
een kleine storing op het internet of op de site geweest.

Mooi niet  (of wel)
Vanaf mijn lokatie kom ik nog steeds op een pagina uit beginnend met: Sorry etc.
Vroeger zou de installateur zeggen: Meneer, er zit een kromme Volt in uw leiding...
Afgezien hiervan, helemaal begrijpen doe ik het dus niet.

eclipse
door eclipse - Sep 9, 2009 om 19:58
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@@ hoi Holpen

ja je hebt gelijk hoor, heb het zelf  ff geprobeerd en hij scant  en verwijdert inderdaad, en me engels  is niet zo best  .. vandaar dat ik alles van www.zdnet.nl haal

dat programma wilde wel de "exe"  bestanden van tombraider underworld  weggooien ???????   " dvd  game " ?? heb het op negeren geklikt

holpen
door holpen - Sep 9, 2009 om 20:05
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij doet die link het ook gewoon, hoor. Vermoed dan eerder een probleem met je pc. Welke melding krijg je precies (alleen "sorry" is niet genoeg).

eclipse
door eclipse - Sep 9, 2009 om 20:10
1561 Antwoorden / 370 Vragen

misschien fff de CTRL knop ingedrukt  houden ???? en dan de link aanklikken

gr  han

dirck
door dirck - Sep 9, 2009 om 20:11
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hier is een Nederlandse handleiding voor MBAM beschikbaar:

users.telenet.be/marcvn/spyware/1781812.htm

sl
door slempie - Sep 9, 2009 om 20:15
58 Antwoorden / 2 Vragen

holpen, eclipse,

ziehier de pagina die ik na de 3e poging nog steeds te zien krijg (nadat ik op de downloadknop heb gedrukt)

http://download.cnet.com/3001-8022_4-10804572.html?spi=2c2e2b0f3e98d3989c1a10c53f6b6958&part=dl-10804572

Over het algemeen levert downloaden op mijn laptop geen problemen op, dus ik kan het niet plaatsen.

eclipse
door eclipse - Sep 9, 2009 om 20:17
1561 Antwoorden / 370 Vragen

http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

moet werken  is de directe download  link  voor de freeware versie

eclipse
door eclipse - Sep 9, 2009 om 20:18
1561 Antwoorden / 370 Vragen

fff kopieeren en plakken in je browser  zie ik   "sorry"

eclipse
door eclipse - Sep 9, 2009 om 20:20
1561 Antwoorden / 370 Vragen

nou ja  nu linkt  ie naar spyware  doctor ???  http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button  vergeet deze link maar aub

holpen
door holpen - Sep 9, 2009 om 20:21
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd, nu ineens krijg ik via de mbam-link krijg ik inderdaad dezelfde pagina, terwijl hij het zojuist nog deed. Waarschijnlijk een storing bij CNet.

Hij is echter ook op deze manier te downloaden: klik hier.

eclipse
door eclipse - Sep 9, 2009 om 20:21
1561 Antwoorden / 370 Vragen

http://www.malwarebytes.org/mbam.php    deez  werkt  wel

eclipse
door eclipse - Sep 9, 2009 om 20:22
1561 Antwoorden / 370 Vragen

kopieeren en plakken in browser en dan de free download

http://www.malwarebytes.org/mbam.php

dirck
door dirck - Sep 9, 2009 om 20:27
3201 Antwoorden / 3 Vragen
sl
door slempie - Sep 9, 2009 om 20:36
58 Antwoorden / 2 Vragen

@dirck

Bedankt voor je link, hiermee kon ik 'm binnenloodsen.
Inmiddels is 'ie aan het scannen.

ma
door marjan68 - Sep 10, 2009 om 00:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Onderstaand nog een link naar een vrij nieuw, goed en gratis programma die je beschermt tegen malware, adware, troyans etc., in het NL in te stellen!

http://iobit.com/security360.html

avotar
door avotar - Sep 10, 2009 om 07:05
5 Antwoorden / 0 Vragen

google voor de grap eens op Antivirus2009 of Antivirus2008.
Ook op dit forum zul je nogal wat topics tegenkomen over hoe mensen hier in gestonken zijn.

Dit is eigenlijk gewoon meer van hetzelfde.

Succes in elk geval... dit is een hardnekkige ;)

aragon
door aragon - Sep 10, 2009 om 15:42
106 Antwoorden / 0 Vragen

Malwarebytes werkt gewoon in het Nederlands.

Ik gebruik dit progje al heel lang met 32 en 64 bits Vista systemen. ik gebruik het zelf als een eventueel controle programma(je weet maar nooit!), heb zelf uiteraard nog noot problemen gehad, maar ik heb er anderen wel vaak mee geholpen om de nodige troep er uit te halen, wat meestal eigen schuld is.

Dit progje werkt ook met XP, en is echt een aanrader! Laat wel even de eerste keer en volledige test uitvoeren(kan erg lang duren i.v.m. de systeemzwaarte). De downloadsites vindt je in de andere reacties wel.

Veel succes!

holpen
door holpen - Sep 13, 2009 om 22:14
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Wat je ook doet, NIET DIT PROGRAMMA DOWNLOADEN! Je haalt dan juist een enorme hoop rommel binnen i.p.v. een beschermend programma!

Surf in plaats daarvan even naar www.malwarebytes.org en download daar het gratis programma MBAM (MalwareBytes Anti-Malware). Installeer dit en laat het programma je pc scannen op malware en laat het de aangetroffen malware verwijderen. Zeer waarschijnlijk ben je deze vervelende melding daarna wel kwijt.