se
door sephiroth77 Mar 7, 2008 om 11:06
Computers & telefonie

Xbox 360 kopen ja of nee?

Nu de Xbox 360 vanaf 14 maart gaat dalen in prijs zit ik te twijfelen of ik hem wel zal kopen of niet,aangezien ik al veel filmpjes heb gezien op Youtube over de beruchte Ring of death  ben ik nu helemaal aan het twijfelen misschien toch maar wachten tot de wii voorradig is of dat ik een playstation 3 koop want wil niet dat mijn Xbox 360 straks ook de bruchte ring of death krijgt.wie kan me advies geven?

482 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai,

Goedkoper kan je hem waarschijnlijk niet meer kopen maar nieuwe spelletjes zullen er mogelijk ook niet meer komen.

Kijk even naar deze link: Microsoft stopt met HD-DVD bij Xbox

Ach je hebt wel een mooie spelcomputer voor minder geld, en waar liggen je prioriteiten.

Succes met je beslissing, groet,
Hell-Rider

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

(Vervolg)

De xbox360 levert goede prestaties, en omdat deze al het langste op de markt is, zijn er ook een hoop goede spellen voor te koop. Net zoals de ps3 kan de xbox360 aangesloten worden op een hdtv, de wii heeft echter geen hd functie, dus de beeldkwaliteit zal net zo laag zijn als bij een analoge tv.

Je kan er voor kiezen om de goedkoopste versie te nemen van de xbox360, dus zonder harde schijf. Dit raad ik wel af omdat je totaal geen opslaggeheugen hebt (wel zijn er memorycards te koop, met een geringe capaciteit van 64 of 256 mb), en dus het 'dashboard' niet hebt. Er is de standaard versie die bij de meeste winkels in combinatie met 2 of 3 spellen wordt geleverd, mét een harde schijf van 20 gb waar je dingen op kan slaan zoals demo's, video's en dergelijke. Mocht je nou veel van die dingen willen downloaden, en een full hdtv hebben, dan moet je een xbox360 elite kopen, die is zwart, en die ondersteund in tegenstelling tot de standaard versie van een xbox360 en de ps3 full hd, en deze is zwart ipv wit. Bij de 2 duurdere versies kan je ook online spelen, voor 60 euro per jaar koop je een abonnement bij de gameshop bij jou in de buurt. Aparte controllers zijn te koop voor 40 euro, en veel accesoires zoals een battery pack(ipv 2 AA batterijen per controller - gaan 24 uur mee), oplaadstation voor de batterypacks, draadloze headseats, toetsenborden om mee te msn'en, en een webcam.

Voor alle consoles geldt: Er worden spellen gemaat tot de vervangende console op de markt is. De exacte datum voor deze nieuwe consoles is nooit zeker. Meestal worden er na de launch van de nieuwe console nog een paar spellen uitgebracht voor de oude console, maar daar blijft het bij. De hd-dvdspeler voor de xbox360 is alleen voor dvd's te gebruiken, en dus niet voor spellen die op gewone dvd's worden gemaakt. De externe hd-dvdspeler is te koop voor 200 euro (adviesprijs, maar zal waarschijnlijk gedaald zijn omdat blue-ray de toekomst is ipv van hd-dvd). De standaardversie van de xbox360 (ook de elite versie) is uitgerust met een standaard dvdspeler.

Hopelijk heb ik je keuze hierdoor makkelijker gemaakt,

Met vriendelijke groet, Chaya.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er gaan geruchten dat de prijs van de xbox360 weer met 10 -20 euro gaat dalen als GTA4 uit is, om zo meer mensen nog een xbox 360 te laten kopen. GTA4 komt eind april/begin mei dus hier zou je eventueel op kunnen wachten.

De beruchte ring of death komt omdat de processor oververhit raakte, sinds de 2007 modellen, die tegenwoordig standaard verkocht worden, komt dit niet meer voor. Veel kans op een ring of death zul je dus niet hebben. Mocht je er toch een krijgen, zit je 2 weken zonder xbox, en als volgens jou de service niet naar wens is kan je een brief schrijven naar MS en die zal voor een passende vergoeding zorgen.

Ik heb zelf mijn xbox sinds de launch, dus al een lange tijd. Ik heb 1 maal de ring of death gehad, maar dat kwam omdat ik de eerste oplage had waarbij dit probleem nog wel aanwezig was.

Welke console je wil/gaat kopen ligt helemaal van jezelf af. Als je leuke, kleurrijke spelletjes wil kopen die iemand van 80, maar ook iemand van 5 kan spelen, raad ik je aan om een wii te kopen. De besturing is speciaal, innovatief en wordt redelijk goed uitgewerkt in de games, maar de kwaliteit van de games zelf is laag. De prijs is wel een pluspunt, 200 euro inclusief 1 spel: wii sports. Bij een wii heb je 2 delen van een controller, om de een of andere reden wordt alleen de afstandsbediening, en de nunchuck, die je voor veel games nodig hebt niet bijgeleverd. Deze kan je apart kopen voor 50 euro. Mocht je online willen spelen, is de wii een slechte keuze, omdat dit gewoon slecht uitgewerkt is. Op de wii kan je wel als enige surfen op het net, op bepaalde sites zoals youtube. De controller (afstandsbediening én de nunchuck) hebben 2 AA batterijen nodig.

Als je genoeg geld hebt, en een console wil die veel prestaties levert, kan je een ps3 of xbox360 kopen. De ps3 is wel de duurste, maar heeft een blue ray diskdrive, waardoor er grotere spellen gemaakt kunnen worden. Er zijn echter nog niet veel spellen uit voor de ps3, en blueray is op dit moment nog eerder een toekomstbeeld. De ps3 heeft geen exlusieve games zoals de xbox360 en de wii, dat betekent dat de spellen die op de ps3 verschijnen, je ook op de xbox360 kan kopen. Bij de ps3 zijn verschillende prijsklasses, waardoor je onder andere moet inleveren op hd ruimte. De goedkoopste versie met een harde schijf van 40 gb ondersteunt helaas geen ps2 games, en de processorkracht is minder. Als je een ps3 zou kopen dan is het de slimste keuze om de duurste versie te nemen, die nu voor 500 euro inclusief 2 controllers te koop is. Bij de ps3 kan je wel goed online spelen, alleen zijn de online mogelijkheden niet zo uitgewerkt als bij de xbox360. De controllers gebruiken net zoals bij de wii en de xbox360, 2 AA batterijen.

(vervolg bij volgende reactie)

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Chaya,Bedankt voor je duidelijke uitleg! ja ik zit heel erg te overwegen om de xbox 360 te gaan kopen ook omdat je zei dat de consoles die nu worden verkocht toch beter zijn dan de oudere versies en de ring of death misschien minder voorkomt.en aangezien de xbox vanaf 14 maart 199euro gaat kosten met de old skool games zoals pacman etc kan ik hem voor die prijs niet laten liggen! dan kan ik wel altijd een spel bij komen die de status classics hebben behaald.en ik was vergeten dat gta4 ook eraan komt natuurlijk ik heb de vorige delen ook helemaal grijs gespeeld op de ouwe playstation 2.maar kunnen alle spellen van de xbox 360 gespeeld worden op een gewonen tv ipv hdtv? heb gehoord dat sommigen spellen alleen af te spelen zijn op de hdtv.Nou donderdag komt de levering bij bart smit weer binnen en dan ga ik toch zeker weten de xbox 360 halen.bedankt voor je duidelijk uitleg je hebt me hier mee echt goed geholpen.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

die ring of death komt niet door voerverhitte porcessor maar door dat er geen vering in zit ofwel kussentjes om triling te voorkomen

er is al de opvolger van de xbox 360 , de xbox 360 elite

hij is duurder maar de fouten zijn daar uit gehaald

labswans

ve
door verwijderd - Mar 8, 2008 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat labswans in bovenstaande post zegt heeft met de discdrive te maken, die gaf bij de oudere versies krassen op de cd omdat er geen rubber kussentje tussen de laser en de cd inzat waardoor krassen ontstonden. De kussentjes aan de buitenkant van de xbox hebben hier niks mee te maken, omdat er aan beide zijkanten, én de onderkant koelgaten zitten, waardoor de processor oververhit zou raken (daarom zijn er zoveel externe koelers te koop - die je dus eigenlijk niet nodig hebt). Als je de xbox horizontaal legt gebruikt de xbox het onderste koelgat ipv het koelgat aan de zijkant waar hij dan opligt. De problemen die de elite versie niet heeft, zijn bij de versies vanaf 2007 (die nu dus standaard verkocht wordt) ook verholpen. Je hoeft je dus nergens zorgen over te maken, en mocht er wat gebeuren, de service van microsoft is goed. Voor 350 euro heb je nu de standaard versie van de xbox360 mét de harde schijf van 20 GB waar je heel veel dingen op kunt slaan, en 3 spellen; halo 3 (schietspel), viva piñata (soort van dierentuin met papieren dieren), en forsa motorsport 2 (racespel). Als je een xbox360 versie koopt zonder harde schijf, dan raad ik aan om een 265 mb memorycard te kopen omdat je anders je gegevens van de gewone spellen niet op kunt slaan.

De xbox versie die jij bedoelt sephiroth77, die van 199 euro is de versie waar je een aantal arcadegames bij krijgt, geen 'gewone' spellen, en de versie die geen harde schijf heeft (in mijn vorige post zie je wat voor jou eventueel de beste keuze is). Alle spellen zijn overigens op een gewone analoge tv te spelen, dus een hdtv is niet noodzakelijk. Wel heb je voor sommige spellen een 60 Hertz tv nodig volgens microsoft, wat linksonder op het hoesje van een spel staat. Op de achterkant van je tv staat waarschijnlijk of jouw tv 50 of 60 Hertz is. Ik heb een analoge 50 Hertz tv, maar ik heb wel 60 Hertz spellen die ik zonder problemen kan spelen.

Groet, Chaya.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2008 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verwacht wordt dat een dezer dagen de huidige xbox360 in prijs zal zakken naar €50,00 door

dat het blu-ray systeem alom geaccepteerd is zal ook de xbox

 voorzien worden van een blu-ray drive.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2008 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Chaya weer bedankt voor je duidelijke uitleg,en de rest natuurlijk ook! ik heb vanmiddag GamesMania gebeld dat ik gewoon erg twijfelde en net wat je zei Chaya de xboxen van nu vertonen die fouten niet meer dat zei de medewerker van GamesMania ook ze krijgen meer playstations 3 terug die defect zijn dan xboxen en mij budget is niet zo groot wil gaan tot minimaal 280euro maar net wat je zegt daar heb je al een xbox voor en bij gamemania met hardeschijf ik ga er maandag of dinsdag heen om hem op te halen.en ik hoop dat ik er veel plezier aan zal beleven maar dat zal wel goed komen! ik zal die links ook ff klikken wat je hebt neer gezet ff door lezen.