st
door startrooper Nov 6, 2009 om 12:48
Computers & telefonie

Xbox360 bann

gister avond kwam mijn zoon van 17 jaar beneden ,dat zijn xbox360 online op xboxlive was gebanned.
dit in verband met spelen gekopierde games.
nu is mijn vraag kan dit zo maar omdat een xbox360 200 euro kost je betaald ook nog eens 40 euro per jaar voor een abonoment.hij moet nu dus als hij een nieuwe xbox koopt ook een nieuw abonnement kopen omdat de kans bestaat dat als hij zijn oude nog lopende abbonement gebruikt hij weer word gebanned (?origenele xbox360)
dus je word gestraft omdat microsoft zijn game's niet kan beveiligen.
En het gaat hier dus om een minderjarige doel dus op de Rechten van een kind.
kan dit zomaar ??????

is dit geen zware straf voor een minderjarige

3200 16 Rapporteer

freya
door freya - Nov 6, 2009 om 13:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo startrooper,

Je schrijft: "dus je word gestraft omdat microsoft zijn game's niet kan beveiligen"

Dat is wel heel erg kort door de bocht. Het is wel erg makkelijk om zo de schuld bij een ander neer te leggen. Er wordt gestraft omdat er gebruik wordt gemaakt van een illegale kopie en anders niet.

Heb verder geen ervaringen met het gebruik van de xbox360, maar ik kan mij zo voorstellen dat wanneer je een nieuw account aanmaakt en vervolgens geen illegale kopiën meer gebruikt het weer gewoon zal werken.

m.vr.gr. Freya

re
door reinierkaper - Nov 6, 2009 om 13:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste startrooper: uw zoon heeft helaas de Gebruiksrechtovereenkomst van XboxLive geschonden en ook tevens de Nederlandse Wet. In de overeenkomst staat duidelijk gemeld:

"4. Hoe Jij de Service Mag Gebruiken.

Bij het gebruik van de Service, zul je:

* gehoorzamen aan de wet;"

verdrop staat ook:

"materialen downloaden of gebruiken die zijn verzonden of beschikbaar gesteld door een andere gebruiker van de Service en waarvan je weet, of redelijkerwijs kunt weten, dat de distributie ervan op deze manier niet wettig is (tenzij wij hiervoor uitdrukkelijke toestemming hebben gegeven);"

Het spelen van illegale kopieën is sowieso verboden, maar online (wat het geval is bij XboxLive) al helemaal. Ik denk helaas dat u hier niet onderuit komt. Wellicht is het een idee om geen illegale spellen meer te downloaden en te spelen, maar ze te kopen in de winkel of online (als dat mogelijk is).

birdies
door birdies - Nov 6, 2009 om 15:16
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........dus je word gestraft omdat microsoft zijn game's niet kan beveiligen.......

Ik vermoed dat ik hier het excuus van de 17-jarige lees. Zaken omdraaien zijn pubers nl. goed in.

En rechten van een kind? Bij een kind denk ik niet meteen aan een 17-jarige die donders goed weet wat wel en niet geoorloofd is.

Voortaan maar aan de regels van 'het spel' houden.

audb
door audb - Nov 6, 2009 om 16:59
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ja Microsoft mag dit doen maar de nederlandse wet zegt echter dat als iemand in bezit is van de orginele game deze VOOR EIGEN GEBRUIK gekopieëerd mag worden !.
Helaas weet ik dat op internet genoeg games te downloaden zijn maar ook dat bij het om flashen (softwarematig aanpassen van de dvd drive) er vermeld moet worden dat dit niet zonder risico is.
Helaas is het ook moeilijk om deze ban ongedaan te krijgen.
Helaas zal uw zoon ook zijn punten kwijt zijn geraakt bij de ban maar het beste wat hij kan (laten) doen is de dvd speler terug laten flashen naar de ouwde firmware en zijn acount bij M$ live verwijderen.
Als dit gebeurt is dan moet hij met de xbox naar een vriend en dan daar naar live gaan en een nieuwe acount aanmaken.
En de volgende keer goed opletten dat de game die hij wou spelen ook al te koop is :) en niet meer op live gaan met dit soort games

audb
door audb - Nov 6, 2009 om 17:08
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Nog even een aanvulling,
Microsoft en game ontwikkelaars beveiligden wel degelijk de games maar er zijn ook mensen die deze beveiliging "kraken".
Echter zal deze games niet op een xbox afgespeeld kunnen worden als de xbox niet om gebouwd is dit word gedaan door de dvd speler in de 360 van nieuwe software te voorzien.
Nou kan het zijn dat uw zoon een twedehands heeft gekocht of zonder uw weten het zelf heeft gedaan of heb laten doen.
Echter zit meneer M$ ook niet met z`n handen voor de ogen en weet dat dit gebeurt en zorgt er voor dat games die dit hebben laten doen en wat blond zijn geband worden.
Daarom is het beter om of geld uit te geven voor een game of zorgen dat je van de nieuwste informatie wordt voorzien.
Hiervoor zijn div websites met deze info te vinden zoals www.xbox360iso.com.
Hier op kan uw zoon mee discuseeren over games en de laaste nieuwtjes op het gebied van de games op halen.

holpen
door holpen - Nov 6, 2009 om 18:56
1416 Antwoorden / 0 Vragen

"Rechten van het kind"???

Excuseert u mij, maar ik vind dit toch werkelijk een volslagen onzinnige opmerking! Alsof hier fundamentele mensenrechten worden geschonden! Zullen we even het huisje bij de kerk laten...?

Ten eerste: als deze 17-jarige meneer geen illegale kopietjes van een spel gebruikt, wordt-ie ook niet gebanned.
Ten tweede: bij geconstateerd misbruik mag MS inderdaad een gebruiker weren en de toegang tot haar diensten ontzeggen.
Ten derde: degene die hier kennelijk fout zit is de gebruiker zelf. Sterker nog: dat lukt alleen bij een "omgebouwde" spelcomputer, want er zit een beveiliging in het apparaat gebouwd die omzeild moet worden. Dat gaat niet vanzelf.
Ten vierde: De redenering dat Microsoft zijn games niet kan beveiligen is een volkomen flauwekul-cirkelredenering. Afgezien van het feit dat de games wel degelijk een bepaalde beveiliging hebben, is het natuurlijk gewoon zo dat het illegaal kopiëren van software gewoon strafbaar is, of het nu beveiligd is of niet. Ook als jij je deur openlaat, is het nog steeds verboden om jouw nieuwe tv te jatten. Dat geldt ook voor software.

En ik weiger te snappen waarom! Hoe is het toch mogelijk dat je bereid bent een burgermansfortuin uit te geven aan een spelcomputer maar vervolgens te krenterig bent om een programma daarvoor te kopen. Dat is duur, ja, dat is waar, maar dat weet je als je het apparaat aanschaft! Als je die bijkomende kosten niet kunt of wilt betalen, dan moet je dus ook niet zo'n apparaat willen!

En vervolgens durven klagen over rechten.... pffff.....

Sorry hoor, maar van dergelijk geleuter word ik licht onpasselijk.

holpen
door holpen - Nov 6, 2009 om 19:08
1416 Antwoorden / 0 Vragen

"Rechten van het kind"???

Excuseert u mij, maar ik vind dit toch werkelijk een volslagen onzinnige opmerking! Alsof hier fundamentele mensenrechten worden geschonden! Zullen we even het huisje bij de kerk laten...?

Ten eerste: als deze 17-jarige meneer geen illegale kopietjes van een spel gebruikt, wordt-ie ook niet gebanned.
Ten tweede: bij geconstateerd misbruik mag MS inderdaad een gebruiker weren en de toegang tot haar diensten ontzeggen.
Ten derde: degene die hier kennelijk fout zit is de gebruiker zelf. Sterker nog: dat lukt alleen bij een "omgebouwde" spelcomputer, want er zit een beveiliging in het apparaat gebouwd die omzeild moet worden. Dat gaat niet vanzelf.
Ten vierde: De redenering dat Microsoft zijn games niet kan beveiligen is een volkomen flauwekul-cirkelredenering. Afgezien van het feit dat de games wel degelijk een bepaalde beveiliging hebben, is het natuurlijk gewoon zo dat het illegaal kopiëren van software gewoon strafbaar is, of het nu beveiligd is of niet. Ook als jij je deur openlaat, is het nog steeds verboden om jouw nieuwe tv te jatten. Dat geldt ook voor software.

En ik weiger te snappen waarom! Hoe is het toch mogelijk dat je bereid bent een burgermansfortuin uit te geven aan een spelcomputer maar vervolgens te krenterig bent om een programma daarvoor te kopen. Dat is duur, ja, dat is waar, maar dat weet je als je het apparaat aanschaft! Als je die bijkomende kosten niet kunt of wilt betalen, dan moet je dus ook niet zo'n apparaat willen!

En vervolgens durven klagen over rechten.... pffff.....

Sorry hoor, maar van dergelijk geleuter word ik licht onpasselijk.

pino123
door pino123 - Nov 6, 2009 om 21:04
2778 Antwoorden / 14 Vragen

Eigenlijk ben ik het wel met je eens Holpen, ondanks dat je zoon van 17 jaar dit heeft laten doen, kan ik mij niet voorstellen dat je als ouders dit nooit hebt geweten, want volgens mij moet je x-box wel degelijk omgebouwd worden. op dat moment weet je waar je mee bezig bent en weet je dat je de kans hierop loopt.... Dus eigen schuld, dikke bult... Ik heb zelf ook kids, ik weet dondersgoed hoe dat gaat...
Ik denk alleen wel dat de ontwikkelaars van games, zich af en toe enorm uit de markt prijzen. Ik ben er zeker voor om games goedkoper te maken, door gebruik van reclames. Daarnaast schaf ik een game altijd een jaar later aan, scheelt zeker de helft in de prijs..

Als slotsom denk ik dat je ook niet blij bent als een ander bedrijf je werk pikt en ermee aan de haal gaat, scheelt jou ook in de boterham...

katelyn
door katelyn - Nov 7, 2009 om 12:53
5 Antwoorden / 1 Vragen

Microsoft begonnen met een nieuwe ban wave

Microsoft heeft een tijdje lang rustig aan gedaan met het bannen van omgebouwde consoles, maar vandaag hebben ze weer vol gas gegeven en zijn er duizenden piraatjes van het Xbox Live netwerk gegooid. Op zich is dit niet heel erg vreemd, want afgelopen week verscheen er een behoorlijk grote update die voor de draadloze netwerk adapter zou zijn, en toen gingen al de geruchten dat er nieuwe detectie methodes werden toegevoegd. Maar goed de mensen die er afgekickt zijn kunnen toch voor Sinterklaas of de Kerst een nieuwe console vragen.

“We have taken action against a small percentage of consoles that have been modified to play pirated game discs,” a Microsoft spokesperson told IGN. “In line with our commitment to combat piracy and support safer and more secure gameplay for the more than 20 million members of our Xbox LIVE community, we are suspending these modded consoles from Xbox LIVE.”

Microsoft also added this is a standing policy and isn’t tied to any specific time-frame.

Bron: Gamekings.

katelyn
door katelyn - Nov 7, 2009 om 13:24
5 Antwoorden / 1 Vragen

Quote Freya vrijdag 6 nov 2009, 13:14
Heb verder geen ervaringen met het gebruik van de xbox360, maar ik kan mij zo voorstellen dat wanneer je een nieuw account aanmaakt en vervolgens geen illegale kopiën meer gebruikt het weer gewoon zal werken. Einde quote.

Wanneer Microsoft een systeem detecteert dat omgebouwd is, zal de Xbox 360 zelf geblokkeerd worden van Xbox Live. De account van de eigenaar van de Xbox 360 zal niet worden gebanned, maar het zal dus niet meer mogelijk zijn om met de geblokkeerde Xbox 360 online te gaan via Xbox Live.

freya
door freya - Nov 7, 2009 om 13:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Oké, het apparaat zelf wordt dus geblokkeerd. Het was ook maar een veronderstelling dat het met een nieuw account wellicht weer zou werken.

Desalnietemin blijft overeind dat wie zijn billen brandt, op de blaren moet zitten en niet achteraf moet klagen dat hij gestraft wordt. Je zult het één en ander moeten doen om met illegale spellen te kunnen spelen (xbox ombouwen, illegale spelen bemachtigen), je weet dus donders goed waar je mee bezig bent en dat je de regels aan het overtreden bent.

Freya

ti
door titusvh - Nov 7, 2009 om 23:28
25 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=audb schreef op vrijdag 6 nov 2009, 16:59]Ja Microsoft mag dit doen maar de nederlandse wet zegt echter dat als iemand in bezit is van de orginele game deze VOOR EIGEN GEBRUIK gekopieëerd mag worden !.
Helaas weet ik dat op internet genoeg games te downloaden zijn .......

Downloaden wordt vooralsnog gezien als een kopie voor eigen gebruik.
Echter, dat artikel uit de auteurswet gaat NIET op voor SOFTWARE.
(Wel voor boeken, muziek en beeld/films)

em
door emunator - Nov 14, 2009 om 11:57
3 Antwoorden / 0 Vragen

Met het bannen van xbox live kan ik het volledig eens zijn.

Er zijn echter een paar punten waar ik vragen over heb.
Indien er gebant word komt ook het volledige recht op garantie te vervallen.
Ik dacht dat men in Nederland modificaties aan eigen hardware mocht maken mits het apparaat hierbij geen schade oploopt.

Teven word de out of the box functionaliteit verminderd er kunnen namelijk geen spellen meer naar de harde schijf worden geinstaleert, wat hiervoor wel goed mogelijk was zonder ook maar met xbox live verbonden te zijn geweest.

Men mag in Nederland backups maken van eigen software, zeker na alle krassen in het begin is dit een handige optie.
Er is namelijk nog steeds niet makkelijk aan nieuwe dvd's te komen als de originele bekrast raken.

em
door emunator - Nov 14, 2009 om 12:01
3 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een kleine aanvulling op mijn punten hierboven.

De gebruikersovereenkomst waar men akkoord mee moet gaan op de xbox als men deze aansluit is volledig in het engels.

Tevens worden xboxen ook gemodificeert om spelen die nooit in europa worden gereleased toch hier te kunnen spelen.

em
door emunator - Nov 14, 2009 om 12:01
3 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een kleine aanvulling op mijn punten hierboven.

De gebruikersovereenkomst waar men akkoord mee moet gaan op de xbox als men deze aansluit is volledig in het engels.

Tevens worden xboxen ook gemodificeert om spelen die nooit in europa worden gereleased toch hier te kunnen spelen.

holpen
door holpen - Nov 14, 2009 om 18:52
1416 Antwoorden / 0 Vragen

@emunator:
Door zelf te sleutelen aan je hardware, verlies je het recht op garantie. Dat kan ook niet anders.
En je mag inderdaad backups maken. Fabrikanten mogen echter ook een kopieerbeveiliging inbouwen. En ja, dan werken kopieën niet meer... Als je schijfje stuk is, kun je contact opnemen met de verkoper of de fabrikant voor een vervangend exemplaar.