edrick3
door edrick3 Oct 18, 2011 om 17:59
Computers & telefonie

XP taakbalk pictogram(men) verbergen

Gegroet,

Klein (onbelangrijk) probleempje wat ik niet snap.
Rechtsonder op de taakbalk staan pictogrammen, o.a 2 monitortjes met een rood kruis: LAN-verbinding; één van de kabels is niet aangesloten. Dit wil ik weghebben.
Rechtermuisklik onderin op de Taakbalk. Kies voor Eigenschappen. Niet actieve pictogrammen aanvinken. Klik op Aanpassen. Klik betreffende pictogram aan en kies voor: Altijd verbergen.
Ok. Toepassen. OK.
Pictogram verdwijnt, maar na opnieuw opstarten is-ie er weer.
Hoe los ik dit op??

1273 18 Rapporteer

herbyatnl
door herbyatnl - Oct 18, 2011 om 18:49
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik geloof dat het iets was van, rechter muisknop op het icoontje > Eigenschappen.
En daar de functie "status weergeven in taakbalk" uitvinken

Dit moet het in grote lijnen zijn. Weet het niet exact meer.

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2011 om 18:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@herbyatnl,

Aan zo'n antwoord hebben we dus niet veel.
Even de vraag goed lezen en je ziet wat er al geprobeerd is.

Met vr.gr.

freya
door freya - Oct 18, 2011 om 19:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo edrick3,

En als je het via het Configuratiescherm doet? Dus, Configuratiescherm > Netwerkverbindingen > betreffende LAN-verbinding kiezen > Rechter muisklik > Eigenschappen en daar het vinkje weghalen voor 'Pictogram in systeemvak weergeven'. Klil (Ok), enz.

m.vr.gr. Freya

birdies
door birdies - Oct 18, 2011 om 19:12
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Dat zijn dan verbindingen die je niet gebruikt blijkbaar? Kun je ze net zo goed verwijderen uit de netwerkverbindingen.

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2011 om 19:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=freya schreef op dinsdag 18 okt 2011, 19:07]
Hallo edrick3,

En als je het via het Configuratiescherm doet? Dus, Configuratiescherm > Netwerkverbindingen > betreffende LAN-verbinding kiezen > Rechter muisklik > Eigenschappen en daar het vinkje weghalen voor 'Pictogram in systeemvak weergeven'. Klil (Ok), enz.

m.vr.gr. Freya

@freya,

Pictogram in systeemvak weergeven staat NIET aangevinkt!
Daar kan het dus niet aan liggen.

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2011 om 19:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=birdies schreef op dinsdag 18 okt 2011, 19:12]Dat zijn dan verbindingen die je niet gebruikt blijkbaar? Kun je ze net zo goed verwijderen uit de netwerkverbindingen.[quote=freya schreef op dinsdag 18 okt 2011, 19:07]

@birdies,

Zullen we eens gaan proberen.

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2011 om 19:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@birdies,

Ging iets fout met het quoten zo te zien.

Heb de betreffende verbinding uitgeschakeld.
Eens kijken of na herstarten het pictogram definitief verdwenen is.
(Moet nu weg.)

birdies
door birdies - Oct 18, 2011 om 19:26
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@edrick: gewoon met je rechtermuisknop.

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2011 om 19:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=birdies schreef op dinsdag 18 okt 2011, 19:26]@edrick: gewoon met je rechtermuisknop.

Nou nee dus.
Tenminste niet via Configuratiescherm - Netwerkverbindingen.
Daar is de mogelijkheid tot verwijderen grijs na rechtermuisklik.

herbyatnl
door herbyatnl - Oct 18, 2011 om 19:29
18 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 18 okt 2011, 18:56]@herbyatnl,

Aan zo'n antwoord hebben we dus niet veel.
Even de vraag goed lezen en je ziet wat er al geprobeerd is.

Met vr.gr.
@edrick3

Aan zo'n reactie hebben we hellemaal niets, even mijn antwoord goed lezen en je komt er achter dat ik hetzelfde zeg als Freya, alleen Freya doet het uitgebreider en via een andere weg...

birdies
door birdies - Oct 18, 2011 om 19:55
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@edrick: en uitschakelen?

freya
door freya - Oct 18, 2011 om 20:22
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het gebeurt ook wel eens dat een bepaalde 'setting' in het register niet overeenkomt met de ingestelde waarde van een optie. Oftewel, de optie met het vinkje geeft aan dat er géén pictogram getoond moet worden, terwijl in het regeister staat dat het wel getoond moet worden. In dergelijke gevallen helpt het vaak om de optie eerst 'verkeerd' te zetten, op te slaan, de computer te herstarten en dan de optie weer terug te zetten.

Freya

freya
door freya - Oct 18, 2011 om 20:29
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En anders het tooltje TweakUI installeren. Kan het niet meer controleren, maar volgens mij kon je daarmee dat soort instellingen aanpassen.

Freya

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2011 om 20:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=herbyatnl schreef op dinsdag 18 okt 2011, 19:29][quote=edrick3 schreef op dinsdag 18 okt 2011, 18:56]@herbyatnl,

Aan zo'n antwoord hebben we dus niet veel.
Even de vraag goed lezen en je ziet wat er al geprobeerd is.

Met vr.gr.
@edrick3

Aan zo'n reactie hebben we hellemaal niets, even mijn antwoord goed lezen en je komt er achter dat ik hetzelfde zeg als Freya, alleen Freya doet het uitgebreider en via een andere weg...

@herbyatnl,

freya was in ieder geval duidelijker. Als ik in je antwoord lees:.....Ik geloof dat het iets was van, rechter muisknop op het icoontje > Eigenschappen. ..... en je kunt met de rechtermuisknop op het icoontje helemaal niet bij Eigenschappen komen, dan is het NIET duidelijk voor de doorsnee-leek. ;-)
Maar niettemin toch bedankt voor het meedenken. Ik waardeer de goede bedoelingen.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2011 om 20:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=birdies schreef op dinsdag 18 okt 2011, 19:55]@edrick: en uitschakelen?

@birdies,

Had ik al gedaan. Zie antwoord 19.25 uur. Dat lijkt te helpen.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2011 om 20:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=freya schreef op dinsdag 18 okt 2011, 20:22]
Het gebeurt ook wel eens dat een bepaalde 'setting' in het register niet overeenkomt met de ingestelde waarde van een optie. Oftewel, de optie met het vinkje geeft aan dat er géén pictogram getoond moet worden, terwijl in het regeister staat dat het wel getoond moet worden. In dergelijke gevallen helpt het vaak om de optie eerst 'verkeerd' te zetten, op te slaan, de computer te herstarten en dan de optie weer terug te zetten.

Freya

@freya,

Gaan we morgen toch eens even proberen, want het blijft een beetje vreemd dat ik het uitschakel en dat het dan toch weer terugkomt.

Met vr.gr.

freya
door freya - Oct 18, 2011 om 20:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Maar gezien de vele problemen waar je tegenaan loopt, vraag ik me toch af of het niet verstandiger is om gewoon een nieuwe installatie te doen. Je loopt nu in een aantal dagen tijd steeds tegen nieuwe problemen op en het zal ongetwijfeld ook niet het laatste probleem zijn. Mijns inziens was je sneller klaar geweest als je meteen bij het begin gekozen had voor een schone installatie......
(Just my two cents....)

Freya

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2011 om 20:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Na uitschakelen van de betreffende verbinding en opnieuw opstarten van de compu is het (overbodige) pictogram uit de Taakbalk verdwenen.
Probleempje is dus opgelost.
Ga de suggestie van freya dus nog uitproberen, want blijf het vreemd vinden dat 'iets' tijdens het opstarten de instelling 'Altijd verbergen' overruled.

Iedereen weer bedankt voor het meedenken.

Fijne avond.