di
door diggler Mar 30, 2012 om 16:02
Computers & telefonie

Youfone; begin er niet aan

Beste lezers,

Hierbij een klacht over Youfone. Doe er uw voordeel mee...

21 maart besloten een sim-only van Youfone te nemen. Aangemeld, alles prima. Direct een mail met bevestiging. Ik kan direct inloggen in "mijn youfone omgeving" , dus tot zover niet zoveel aan de hand.

In de welkomstmail staat o.a. dat indien ik betaal met machtiging het 4-5 weken kan duren voordat e.e.a. is afgerond (nummerbehoud etc). Met iDeal is dit 7 tot 10 dagen. Ik wil dit uiteraard zo snel mogelijk, dus ingelogd in "mijn youfone-omgeving" om dit aan te passen. Dit kan dus niet. Noodgedwongen moet ik nu dus 4-5 weken wachten, want 26 maart is er 14,95 afgeschreven (aansluitkosten).

Daarnaast staat in de welkomstmail dat ik in mijn omgeving o.a. de status van mijn bestelling kan zien. Dit klopt helaas ook al niet, er is geen tabblad met status oid.

Dus op 26 maart maar es het contactformulier ingevuld. Krijg daar wel een bevestiging van, incl. ticketnummer. "Binnen enkele dagen ontvangt u een reactie."

Heb sindsdien meermalen contact gezocht via zo'n formulier, totop heden nog steeds geen antwoorden gekregen. Ook krijg ik al geen ontvangstbevestigingen meer van mijn ingediende vragen via het formulier.

Toen maar wat geneusd op fora als deze; kwam de mailadressen info@youfone.nl en info@youfonemobiel.nl tegen. Dus ook deze een mail gestuurd, ook geen antwoord. tot slot gisteren een mail gestuurd op alle manieren om mij vandaag, uiterlijk 12:00 uur te beantwoorden. Ook dit is niet gebeurd.

Vandaag maar weer geprobeerd: deze keer maar es getracht te bellen in verband met mijn vragen. Als ik 1200 bel krijg ik Ben. Dat is mijn huidige aanbieder. Als ik het nummer voor vanuit het buitenland bel krijg ik keuzes die voor mij niet van toepassing zijn, verbinding wordt verbroken.

Ik houd ermee op, ik wil dit niet langer. Een telecomaanbieder die niet reageert op mijn mailtjes, telefonisch onbereikbaar is en alleen maar geld van mijn rekening afschrijft is geen partij waar ik klant wil zijn. Kortom; in mijn ogen een onbetrouwbare boevenbende.

6668 2 Rapporteer

ch
door chi01 - Apr 2, 2012 om 16:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik raad iedereen aan om geen Youfone abonnement af te sluiten.

Ik heb op 02 december 2011(vorig jaar) op het Internet een simonly abonnement afgesloten met nummer behoud. De aanvraag was ingediend en binnen een week was het aansluitkosten van mijn rekening afgehaald. Binnen twee weken zou mijn abonnement bij TMobile omgezet worden (het contract bij TMobile nummer is opgezegd en kon ieder moment meegenomen worden door een andere provider).

Ik kreeg na twee weken niets van Youfone te horen dat de nummerbehoud niet door ging en heb meerdere malen gebeld om de status van mijn aanvraag te vragen, want op hun internet site stond dat de aanvraag goedgekeurd is. Later kreeg ik na heel vaak bellen en kosten te horen door hun interne problemen (simkaart verkeerd verzonden/simkaart zoek geraakt/ er werd ook beweerd dat telefoonnr. niet vrijgegeven was door TMobile).

Het is nu al 5 maanden!! (het is vandaag 02 april 2012) geleden dat ik een aanvraag ingediend hebt, een leger aan Youfone medewerkers aan de telefoon gehad te hebben (na iedere keer minimaal 10 minuten te moeten wachten voordat ik geholpen werd en met kosten van minimaal 1.30 EUR per gesprek of 0.20 EUR per minuut) en keer op keer valse beloftes te krijgen dat de simkaart binnen 5 dagen wordt verstuurd of zsm verstuurd wordt.
Het probleem lag altijd bij een externe partij maar nooit bij Youfone zelf.

En na 5 maanden krijg ik te horen dat ik zelf de aanvraag opnieuw indienen. Er is iets verkeerd gegaan, maar zij weten niet wat er verkeerd is gegaan. Tevens heb ik naar een leidinggevende gevraagd, maar dat mag niet vanwege hun beleid. Men mag geen ontevreden klanten en problemen die Youfone niet op kan lossen naar hun managers doorsturen. Klant moet het zelf maar oplossen.

Ik heb heel veel verschillende telecom providers gehad, maar dit is echt de slechtste provider die ik ken!!! Continue valse beloftes gemaakt, niemand die de klant echt helpt! Klantenservice uit het jaar 0!!!

Ik ben volledig van bewust dat je bij een low budget telecom provider geen klantenservice moet verwachten zoals bij een 'duurdere' provider als TMobile of Vodafone, maar dit slaat echt nergens op!!!

Ik raad iedereen aan om nogmaals goed na te denken voordat je een abonnement bij Youfone afsluit!!

Spreuk "Goedkoop is Duurkoop" is bij Youfone echt van toepassing.

Van een zeer ontevreden en teleurgestelde consument!

pe
door peter007 - Jun 8, 2012 om 15:26
16 Antwoorden / 3 Vragen

je hebt helemaal gelijk, kappen met die oplichters