ci
door cici241 Jan 31, 2012 om 19:16
Computers & telefonie

Ziggo besteeld mensen

ik ben lid bij ziggo geworden 3 in 1
bellen -internet-tv
ik zou 42 euro moeten betalen
nu betaal ik al 2 maanden 80 euro
ik bel niet veel en er staan nummers op die ik nooit bel en dat zijn er heel veel
ok zou iemand zeker 6 keer per dag bellen dat is toch te gek om los te lopen
ik bel al geen 06 nummer en daar staat in de nota dat ik veel 06 heb gedraaid
ik zou ook iedere dag gebeld hebben naar amsterdam
daar ken ik niemand ik zou niet weten waarom ik naar amsterdan moet bellen en naar wie
zo word je wel bestolen
van je eigen geld wie kun je nog vertrouwen op de dag van vandaag
ik vind het heel erg nu ik ook gehandicapt ben en maar een klein budget heb om te leven word ik er zo ingeluisd
dan gaat mijn geld naar ziggo toe terwijl het niet in orde is
wie kent mij helpen het is te gek voor woorden
ik hoop dat er iemand met een oplossing komt dat ze allemaal die de mensen bestelen eens flink een zware straf gaan geven dat mag toch niet
wij mogen dat ook niet en we leven nog wel in nederland
als ik wat doe wat niet mag word ik er ook voor bestraft
en deze boeven mogen dan alles ik hoop dat de bevolking eens in opstand komt maar dan de hele bevolking
coco

2367 34 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2012 om 19:21
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Dubbelpost gemeld op de zelfde andere vraag,
Hier reageren aub.

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2012 om 19:23
11569 Antwoorden / 51 Vragen

ik bel niet veel en er staan nummers op die ik nooit bel en dat zijn er heel veel
ok zou iemand zeker 6 keer per dag bellen dat is toch te gek om los te lopen
ik bel al geen 06 nummer en daar staat in de nota dat ik veel 06 heb gedraaid
ik zou ook iedere dag gebeld hebben naar amsterdam
daar ken ik niemand ik zou niet weten waarom ik naar amsterdan moet bellen en naar wie

Op de specificatie staan dus nummer die u niet gebeld heeft en die kennelijk wel via uw adres en nummer zijn gebeld.

Is dit gebeurd op tijden dat u persoonlijk thuis bent en zicht op het telefoongebruik heeft?

Heeft u misschien een niet beveiligde draadloze telefoon?

Kan het zijn dat er een lijntje van uw lijn voor u zichtbaar afgetapt is?

Kan het zijn dat iemand uit uw gezin iemand anders heeft laten bellen tijdens uw afwezigheid?

Met wat antwoorden op deze vragen kunnen wij verder zoeken.

eenigma
door eenigma - Jan 31, 2012 om 19:51
252 Antwoorden / 14 Vragen

Hoi cici241,

het eerste wat je moet bekijken is of er iemand anders bij jouw telefoon kan komen en hem dus stiekem kan gebruiken. Als je 100% zeker bent dat niemand aan jouw telefoon kan komen, je geen huisgenoten hebt die je telefoon zouden kunnen gebruiken als jij even de kamer uit bent of weg, dan ga je Ziggo nogmaals zeggen in een brief dat de telefoonrekening niet kan kloppen omdat jij die nummers niet belt en echt zeker weten niemand bij jouw telefoon kan komen.

Ik denk dat ze dan heus wel met jou willen kijken wat het probleem is en hoe dit nu kan maar meestal is het gewoon iemand die stiekem jouw telefoon gebruikt en dat is de ervaring die ze bij de telefoniebedrijven ook hebben, daarom reageren ze zo.

Als er echt iets fout is in hun computer waardoor er op jouw rekening zaken komen die er niet op horen doen ze dat niet expres om van jou te stelen en willen ze het vast wel goed met je oplossen. Maar eerst heel goed bedenken of je 100% zeker weet dat niemand van jouw telefoon gebruik kan maken als jij er niet bij bent.

ci
door cici241 - Jan 31, 2012 om 19:56
18 Antwoorden / 5 Vragen

cici241

ik ben veel thuis omdat ik alleen staande ben
ik weet niet of ik word afgetapt dat ken ik niet zien
ik heb geen draadloze telefoon
en heb ook weinig bezoek mijn ouders komen wel eens maar dat ook maar 1 keer per 2 tot 3 maanden omdat de afstand verder weg is
toen ik de nota kreeg wist ik niet wat ik zag het is allerhand dat zoiets kan gebeuren
terwijl ik niet zoveel bel ik hoopte dat ik het goed deed omdat ik al zo weing budget heb om 3 in 1 te doen maar helaas is dat niet het geval
cici241

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2012 om 20:02
11569 Antwoorden / 51 Vragen

ik ben veel thuis omdat ik alleen staande ben

U bent veel thuis, maar wordt er gebeld naar "vreemde nummers" terwijl u thuis of weg bent?

ik weet niet of ik word afgetapt dat ken ik niet zien
Dat kan ik mij voorstellen.

ik heb geen draadloze telefoon
Die vraag stelde ik om uit te zoeken of anderen binnen het bereik van een draadloze telefoon misbruik van uw aansluiting konden maken.

en heb ook weinig bezoek mijn ouders komen wel eens maar dat ook maar 1 keer per 2 tot 3 maanden omdat de afstand verder weg is
Ik neem aan dat zij niet onnodig en ongevraagd uitgaand gaan bellen.

Met een antwoord op vraag 1 komen we misschien verder.

ci
door cici241 - Jan 31, 2012 om 20:11
18 Antwoorden / 5 Vragen

cici241

ik ben veel thuis alleen ga ik 3 keer met mijn hond lopen maar dan is er niemand in huis
dus ook geen bezoek
ja het zijn nummers die ik niet ken en die ik ook niet bel
zo zijn er nog meer nummers wat voor mij onbekend is
maar het is al 2 maanden zo dat het zo hoog is en dat begrijp ik dan niet
ik zit veel achter de pc en daarom bel ik ook niet veel heb dan kontakt met de vrienden via de pc
ik weet echt niet wat er gebeurd het is mij een raadsel
en als het zo blijft dan hou ik niks meer over om te eten want bijna 40 euro is toch wel voor mij veel geld
cici241

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2012 om 20:15
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Aannemende dat u dus uw telefoonaansluiting/toestel uitsluitend zelf gebruikt, adviseer ik u om contact op te nemen met ziggo en hen het probleem voor te leggen. Staat uw pc aangesloten op de telefoonlijn? Want als er een modem aan zit en u heeft een "vreemd wezentje" in uw pc zitten zou dit belkosten kunnen maken. Neem contact op met ziggo is op dit moment het meest redelijke advies.

ci
door cici241 - Jan 31, 2012 om 20:20
18 Antwoorden / 5 Vragen

cici241

bedankt mahadma

ik zal zeker ziggo benaderen ik heb een modem voor 3 in 1
de modem staat zeker 4 meter verder als de pc
maar ik moet zeker kontakt opnemen want zo kan het niet langer
en ik wil het onderzocht hebben wat er aan de hand is
alvast bedankt
cici241

zw
door zwaardvis - Jan 31, 2012 om 20:25
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Heeft u een huishoudelijke hulp?

Is uw PC draadloos aangesloten via een wifi router of modem?
En loopt er misschien een kabel van uw PC naar een telefoonaansluiting (op het modem bijvoorbeeld). Deze laatste moet niet zijn.
Zoals mahadma al schreef zou het kunnen zijn dat een programmaatje op uw PC via de telefoon nummers belt. Er mag dus geen kabeltje van de modemaansluiting van de pc naar een van de telefoonpoorten van het modem lopen.

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2012 om 20:27
11569 Antwoorden / 51 Vragen

cici41,

nog een ding: als de fout door ziggo wordt toegegeven, vraag dan wel om restitutie van de fout gefactureerde gesprekken.

ci
door cici241 - Jan 31, 2012 om 20:30
18 Antwoorden / 5 Vragen

cici241

zwaardvis ja ik heb huis houdelijke hulp
maar ik ben er dan altijd als hun er zijn dus die bellen niet
ik weet niet of dat aangesloten is vanaf de modem naar de telefoon
ik heb wel een modem en aan de telefoon kan ik het niet zien want die zit aan de aansluiting waar de telefoon in moet maar mijn zoon vond het al raar dat de modem ergens anders stond daar waar die moest staan
maar dat heeft ziggo zelf aan gelegd dus ik weet niet beter
cici241

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2012 om 20:35
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Omdat TS zegt dat ziggo het zelf zo aangelegd heeft mag ik aannemen dat het qua aansluiting wel goed zit. Dus zal ziggo het een en ander moeten uitzoeken.

ci
door cici241 - Jan 31, 2012 om 20:42
18 Antwoorden / 5 Vragen

cici241

ja dat moeten ze nu ook doen ik ga er een broef heen schrijven zodat ik het zwart op wit heb
en dan afwachten op hun reactie
cici241

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2012 om 20:47
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Als je antwoord hebt gekregen, meld je dat ook nog even? Dank je wel en succes.

ci
door cici241 - Jan 31, 2012 om 20:48
18 Antwoorden / 5 Vragen

cici241

zal ik doen bedankt alvast
cici241

zw
door zwaardvis - Jan 31, 2012 om 20:50
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Even voor de duidelijkheid:
Er is maar één modem en die heeft 2 telefoonaansluitingen en 1 PC aansluiting.
Er loopt een kabel van die PC aansluiting naar uw PC (dit is een zgn Ethernetkabel met een iets bredere stekker dan telefoons hebben).
Verder loopt er 1 telefoonkabel van het modem naar uw vaste telefoon.
Dan moet er nog een vrije telefoonaansluiting op het modem over zijn.
Of heeft u 2 telefoons?

En wat zijn dat voor nummers die gebeld worden? Heeft u dat al eens nagetrokken? Via klik hier kunt u vaste nummers mogelijk opzoeken. Ook kunt u eens zo'n nummer bellen en kijken wie het is......

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2012 om 20:50
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Klik hier en je krijgt een email mogelijkheid naar ziggo.

ci
door cici241 - Jan 31, 2012 om 20:51
18 Antwoorden / 5 Vragen

cici241

dank je wel

Cookies
door Cookies - Jan 31, 2012 om 21:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=cici241 schreef op dinsdag 31 jan 2012, 20:30]cici241

zwaardvis ja ik heb huis houdelijke hulp
maar ik ben er dan altijd als hun er zijn dus die bellen niet

De kans dat je huishoudelijke hulp van je telefoon gebruik maakt, lijkt mij vele malen groter dan dat er verkeerd gefactureerd wordt.

Je zal er ongetwijfeld niet de hele tijd met je neus boven op zitten. Je gaat eens naar de toilet, je gaat eens douchen, even de kamer uit enz. enz.

ci
door cici241 - Jan 31, 2012 om 21:20
18 Antwoorden / 5 Vragen

cici241

hoi carola.83
ik denk het niet want ik ben er bina overal bij ik ben heel veel in de woonkamer
want ik kan niet zoveel
als een ander
dus ik ben er heel veel bij en als ze de woonkamer doen dan blijf ik er altijd bij de woning is klein en als ze zouden bellen hoor ik dat meteen want je hoort dan alles
maar bedankt voor je reactie
cici241

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2012 om 21:22
11569 Antwoorden / 51 Vragen

"De kans dat je huishoudelijke hulp van je telefoon gebruik maakt, lijkt mij vele malen groter dan dat er verkeerd gefactureerd wordt. Je zal er ongetwijfeld niet de hele tijd met je neus boven op zitten. Je gaat eens naar de toilet, je gaat eens douchen, even de kamer uit enz. enz."

Carola, theoretisch heb je gelijk, althans kàn je gelijk hebben. Als cici241 op zijn factuur kan zien dat de "spookgesprekken" tijdens de aanwezigheid van de huishoudelijke hulp zijn gebeurd. Maar de gemiddelde huishoudelijke hulp weet dat gesprekken geregistreerd worden en als en dan bedoel ik ALS zij dit gedaan heeft, zal dit vroeg of laat maar zeker ooit uitkomen. Werkt zij voor een bedrijf betekend dat "einde oefening" voor haar werk. En haar goede naam. Of ze dat risico neemt en of zij werkelijk ook belt is de vraag die alleen cic241 kan beantwoorden. Hij heeft inzage in de tijden wanneer er gebeld wordt.

Een vraag aan cic241, kàn het zijn dat je hulp dit gedaan heeft. Waren de gsprekken tijdens de aanwezigheid van de hulp, dat kun je terugvinden op je factuur.

ci
door cici241 - Jan 31, 2012 om 21:32
18 Antwoorden / 5 Vragen

cici241

nee mahadma het is bijna iedere dag
en de hulp is maar 2 keer per week bij mij
en op bepaalde dagen zelfs 2 keer
en dat ik dan iemand 4 keer achtermekaar bel en dan lang is allemaal vreemd maar ja ik laat het oplossen
cici241

Cookies
door Cookies - Feb 1, 2012 om 18:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=cici241 schreef op dinsdag 31 jan 2012, 21:32]cici241

nee mahadma het is bijna iedere dag
en de hulp is maar 2 keer per week bij mij
en op bepaalde dagen zelfs 2 keer
en dat ik dan iemand 4 keer achtermekaar bel en dan lang is allemaal vreemd maar ja ik laat het oplossen
cici241

Kan er iemand in je woning zonder dat je het weet?

Ik beweer niet dat er niet iets fout kan gaan, hoewel de registratie van telefoongesprekken allemaal automatisch gebeurd.

mahadma
door mahadma - Feb 1, 2012 om 22:20
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Carola,

gelet op de opmerkingen van TS is hij bijna altijd thuis en woont hij klein, zodat hij hoort als er gebeld wordt. Ook zijn het langdurige gesprekken die 4 x achter elkaar plaatsvinden. Dus alle reden om de provider om opheldering te vragen.

godefrieda
door godefrieda - Feb 2, 2012 om 02:30
195 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 31 jan 2012, 19:23]ik bel niet veel en er staan nummers op die ik nooit bel en dat zijn er heel veel
ok zou iemand zeker 6 keer per dag bellen dat is toch te gek om los te lopen
ik bel al geen 06 nummer en daar staat in de nota dat ik veel 06 heb gedraaid
ik zou ook iedere dag gebeld hebben naar amsterdam
daar ken ik niemand ik zou niet weten waarom ik naar amsterdan moet bellen en naar wie

Op de specificatie staan dus nummer die u niet gebeld heeft en die kennelijk wel via uw adres en nummer zijn gebeld.

Is dit gebeurd op tijden dat u persoonlijk thuis bent en zicht op het telefoongebruik heeft?

Heeft u misschien een niet beveiligde draadloze telefoon?

Kan het zijn dat er een lijntje van uw lijn voor u zichtbaar afgetapt is?

Kan het zijn dat iemand uit uw gezin iemand anders heeft laten bellen tijdens uw afwezigheid?

Met wat antwoorden op deze vragen kunnen wij verder zoeken.

Telefonie gaat via een modem van Ziggo, die tevens ook het internet daarmee distribueert. Van aftappen is dus geen sprake. Beveiliging van de telefoon moet wel oké zijn, d.w.z. dat uw draadloze telefooninstallatie van beveligingscode (standaard 0000) op een andere code moet worden gezet en ook niet op uw viercijferige postcode e.d. Een code zou kunnen zijn: van de pinpas o.a.

Of een huisgenoot belt?!

mahadma
door mahadma - Feb 2, 2012 om 08:35
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Godefrida,

je denkt dat een huisgenoot belt?

Gelet op een eerdere opmerking van TS:
"ik ben veel thuis omdat ik alleen staande ben
ik weet niet of ik word afgetapt dat ken ik niet zien
ik heb geen draadloze telefoon
en heb ook weinig bezoek mijn ouders komen wel eens maar dat ook maar 1 keer per 2 tot 3 maanden omdat de afstand verder weg is
"

denk ik af te lezen, dat TS alleen/zelfstandig woont en niet in een "vorm" van een instelling. Want TS krijgt ook twee keer per week hulp.

Het antwoord zal dus echt van het onderzoek wat TS en Ziggo doen afhangen.

mahadma
door mahadma - Feb 2, 2012 om 08:41
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Cici241,

je kan ook eens proberen om op de tijden dat er spookgebeld wordt een proberen je telefoontoestel af te koppelen (en later weer aan te sluiten natuurlijk) of als je dat wilt en kan het gehele modem stroomloos te zetten door de stekker er uit te halen, bij wijze van proef, op "vaste spookbel momenten" die er dagelijks zijn. Als er dan nog gesprekken gefactureerd worden, ja, dan is Ziggo toch echt de boosdoender.

ci
door cici241 - Feb 2, 2012 om 09:10
18 Antwoorden / 5 Vragen

cici241

hoi allemaal bedankt voor jullie mails

ik heb het aan de man gegeven die ombuds werk doet die kijkt even verder en gaat het bestuderen
ook toen ik een week en dan een halfe week weg was
is er gebeld geworden
dus dat kan ik aan tonen
dat ik toen niet thuis was
er is ook verder niemand inhuis daar ik alleen staande ben
dus ik ga zelf nu bij houden wie ik bel en hoelang ik bel
dat ga ik allemaal op pappier schrijven voor 1 maand
dat gaat dan samen dan naar ziggo toe
dat is dan voor mij de veiligste oplossing
die man die zal ook contakt mee opnemen met ziggo
ik kan dan ook aantonen dat ik ongeveer anderhalve week niet thuis was
en daar heb ik bewijze van
iemand anders kan hier niet naar binnen komen want niemand heeft een sleutel
ik hou jullie op de hoogte
cici241

mahadma
door mahadma - Feb 2, 2012 om 09:36
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Cici241,

dank voor je bericht,

en fijn dat je het een en ander geregeld hebt. En je duidelijke antwoorden. Wij wachten af.

jo
door jorisw - Feb 2, 2012 om 10:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=godefrieda schreef op donderdag 2 feb 2012, 02:30]
Telefonie gaat via een modem van Ziggo, die tevens ook het internet daarmee distribueert. Van aftappen is dus geen sprake.

Aftappen zal inderdaad niet lukken, maar met VoIP telefonie kan number spoofing wel een probleem zijn. Ziggo zal wel beveiligd zijn daartegen, maar niks is waterdicht.

eenigma
door eenigma - Feb 2, 2012 om 12:05
252 Antwoorden / 14 Vragen

Fijn dat je hulp hebt kunnen inschakelen cici241, ik hoop dat Ziggo de fout kan vinden in hun systeem want het moet eigenlijk wel bij Ziggo zitten als je al jouw antwoorden op de vragen leest. Ik wens je heel veel succes en laat alsjeblieft nog eens horen met wat voor verklaring Ziggo komt en hoe ze het gaan oplossen.

Groetjes,

Enigma.

mahadma
door mahadma - Feb 2, 2012 om 12:14
11569 Antwoorden / 51 Vragen

cici241,

je kan nog één ding extra zelf proberen. Als je een langere tijd, langer als een dag niet thuis bent trek dan de stekker die het modem van stroom voorziet er uit, noteer de rtijd en de datum, kom je weer thuis zet je de stroom er weer op en noteer je weer de tijd en de datum. Als er tijdens deze tijd nog gesprekken zijn, is er maar één conclusie: Ziggo is de boosdoender.

tdehond
door tdehond - Feb 2, 2012 om 12:39
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=cici241 schreef op dinsdag 31 jan 2012, 20:11]cici241

ik ben veel thuis alleen ga ik 3 keer met mijn hond lopen maar dan is er niemand in huis
dus ook geen bezoek
ja het zijn nummers die ik niet ken en die ik ook niet bel
zo zijn er nog meer nummers wat voor mij onbekend is
maar het is al 2 maanden zo dat het zo hoog is en dat begrijp ik dan niet
ik zit veel achter de pc en daarom bel ik ook niet veel heb dan kontakt met de vrienden via de pc
ik weet echt niet wat er gebeurd het is mij een raadsel
en als het zo blijft dan hou ik niks meer over om te eten want bijna 40 euro is toch wel voor mij veel geld
cici241
Kloppen al uw gegevens op de rekeningen?
Klantnummer, naam adresgegevens?
Misschien krijgt u de rekening die voor een ander bestemd is.

ci
door cici241 - Feb 29, 2012 om 14:05
18 Antwoorden / 5 Vragen

hallo hier weer met cici241

ik heb geschreven en de nota door gestuurd 2 keer maar helaas krijg ik op heden er geen antwoord op
nu heb ik geen telefoon het is dood dus ik kan niet meer bellen of gebeld worden
ik ben invalide als er wat met mij gebeurd kan ik nog niemand bereiken
het is bij de zotte dat het zomaar mag
dan geen tv en nu weer geen telefoon
mijn ouders zijn erg ziek dus als die mij willen bereiken gaat het niet
ik wil dan ook weten wat er nog betrouwbaar is bij wie ik mij kan aan sluiten
zo verder kan het niet meer
ik wil weg bij ziggo
misschien weet iemand wat wel goed is en betrouw baar ik heb al veel klachten van heel veel mensen gezien is niet alleen ziggo maar ook andere
dus wie kan me helpen
m.v.g cici241