Ziggo oplichting
Ziggo rekent al diverse jaren een telefoon aansluiting van €15 per maand extra op mijn complete ziggo pakket incl bellen
Dit is inmiddels opgelopen tot €377
Na maanden contact te hebben gehad en diverse beloftes gekregen die niet zijn nagekomen heb ik het idee dat ze mij gewoon blijven oplichten
Wie heeft ook een bedrag extra op de nota staan bij extra abbonementen ? van €15
Van wie is dat berichtje? Niet eerder geconstateerd op Mijnziggo dat er iets niet zou kloppen?
nee niet eerder opgemerkt
Jammer dat u in die twee jaar nooit naar uw nota's gekeken heeft.
soms heb je een te goed vertrouwen in een bedrijf
Dat heeft niets met vertrouwen te maken, maar sorry dat ik het zeg, eerder laksheid.
Is u dat pas na een aantal jaren opgevallen? Dan zou ik rekeningen en afschrijvingen toch maar eens regelmatig gaan controleren. Misschien heeft u nog meer abonnementen waarvoor u te veel of te weinig betaalt?
En nee, ik heb niet méér op rekeningen staan dan er moet staan want daar let ik wel op. Maar zou dat wel het geval zijn, dan heeft u daar toch niets aan?
Is dat wellicht voor onbeperkt bellen. De telefoon tikken dus?
nee dat is goedkoper en staat uit
Hallo Squirrel ,
Ik heb al jaren een abonnement Volop Bellen van Ziggo €11,95 .
Is bij mij 1x fout gegaan , werd 3x afgeschreven , de volgende maand werd dit verrekend .
Ziggo rekent al diverse jaren een telefoon aansluiting van €15 per maand
U heeft het over een telefoonaansluiting van €15, - , eronder schrijft u extra abonnement , maar een telefoonaansluiting is toch geen abonnement .
Wanneer dit niet opgelost wordt , kunt u een klacht indienen bij de geschillencommissie
https://www.ziggo.nl/pdf/voorwaarden/Klachtenprocedure%20Ziggo.pdf
Heeft u ook deze reacties gelezen ?
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=192315
Mij lijkt dit een nepbericht, spam dus. Ziggo heeft veel last van spam en is moeilijk te herkennen. Een normaal Ziggo pakket, inclusief bellen, heeft andere tarieven. Mijn inclusief bellen is nog steeds €10,00 onbeperkt bellen en dat is al sinds Januari 2016. Mijn complete inclusief per maand, dus TV, Wifi, internet en bellen is €69,00 per maand. Maar zoals gezegd: heb heel veel nep berichten (op Facebook) gezien. Misschien bent u daar "ingestonken"? Of kijk zelf even op mijn Ziggo. Wat u als "bewijs" als foto stuurt lijkt mij een chat bericht via een zogenaamde Ziggo. Ik denk dat u bent opgelicht door oplichters die zich als Ziggo voordoen.
@tenormin , Volop bellen voor € 10,- per maand is alweer een tijdje geleden . Is €11,95 per maand
Wil je mijn laatste kosten zien? Net afgeschreven. Hoewel, totaal onbelangrijk: €1,95 per maand duurder. Heb afgelopen maand 43 uur!! met de ING aan de telefoon gezeten, natuurlijk niet in 1 keer. Had ik dat per mobiel moeten doen was ik een maand huur kwijt geweest. Maar er is Ziggo spam (veel) op Facebook. Want het voorbeeld van de TS: chat, kan niet kloppen, voor zeker. Gossie, had nooit een bericht gehad van Ziggo, zie dat de betaling €89,+ is. Dus €20,00 meer. Wist ik niet. Maar ook, ben 3 weken van de ING geblokkeerd geweest. Prettig bericht maar niet heus, bijna €20 meer per maand. Klootjes.
Het is overduidelijk geen nepbericht, niet paniekzaaien.
ik kan het laten zien op mijn nota dat het echt geen spam is ,het is een grote fout in hun systeem
@TENORMIN, zie ook mijn reacties op dev reacties die ik ontving van @TROSTOMAAT.
Het gegeven dat er nu een nota wordt genoemd wil m.i. nog niet zeggen dat er geen sprake zou zijn van spam. Een nota begint nooit met 'I know'. Als de screenshot werkelijk van een bericht van Ziggo afkomstig is zal dat moeten blijken uit de melding (eventueel kopie van een nota) waaruit blijkt dat een lang bestaande fout het inderdaad is opgelost/gecorrigeerd. De melding daarvan alleen is m.i. dan ook voldoende.
@heremietkreeft, het is geen rekening maar een tekst uit een chatbericht, besef ik me nu.
dus kennelijk geen spam.
En wat staat er dan niet goed en wat is dan precies de oplichting?
waarom 15 per maand betalen voor iets wat in een pakket zit ???
Waarom zegt u niet gewoon wat er aan de hand is? U roept enkel dat u €15,- moet betalen, maar niet wat er mis is. Ook de oplichting ontgaat mij geheel. Iets zegt mij dat u wel weet hoe het zit, maar er bewust heel vaag over blijft.
Oplichting? Wees uiterst voorzichtig met een dergelijke uitlating als u dat niet werkelijk kunt bewijzen en dan als laste/smaad kan worden geclassificeerd op een openbaar forum als dit. Ik ben jaren klant van Ziggo geweest en ik heb nog nooit een dergelijk (zeer merkwaardig) berichtje ontvangen en de eerste zin is al zeer vreemd. Evenals @TERNOMIN ga ik er vanuit dat dit spam is of wel een poging dioor anderen dan Ziggo om u op te lichten. Niet Ziggo dus.
Heeft u zelf contact gehad met Ziggi via dit adres: https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/klacht/ ? Of via de wijze die @MARITA5 aangeeft?
Als vanuit Ziggo zou worden aangegeven dat er al twee jaren lang sprake is van een fout zou men dat ook m.i. hebben gecorrigeerd.
Wat een fantasie weer. TS heeft vastgesteld dat er te veel in rekening wordt gebracht door Ziggo en heeft daarop, vanzelfsprekend, contact gezocht met Ziggo, kennelijk via Facebook (chat). Daaruit komt dat screenshot. Niks mis mee.
Geef dan deze reactie ook even bij bijv. @Ternomin en @DIUMENGE!
Bij Tenormin zou kunnen. Diumenge niet.
Maar goed te zien dat u begrijpt u dat de reactie van toepassing is op uw bericht.
Het is gewoon een screenshot uit een chat die TS gevoerd heeft met Ziggomedewerker. Echt. Gaat u er nog steeds vanuit dat dit een poging tot oplichting is? Laten we proberen te voorkomen dat mensen verkeerde been worden gezet of ten onrechte bang worden gemaakt.
Evenals @tenormin zit u helaas uit onwetendheid mensen onnodig de stuipen op het lijf te jagen, want spam is het zeker niet!
@GRASPOLLEN, anderen dan u mogen op deze site een andere mening hebben! Als u het echt onjuist vindt, zie ik graag uw bewijs opdat ik daar dan van leer en dan ook kenbaar maak dat ik fout zit. Ik ging o.a. ook uit van 'I know' in de reactie die dan van Ziggo zou zijn en ook het kennelijke feit dat er dan nog niet gecorrigeerd zou zijn. En ... het kan dus best een screenshot zijn van een spambericht.
U houdt wel vol. Heeft u ook nog een verklaring wat dit spambericht doet in het verhaal van de vragensteller en in de context van het feit dat hij naar eigen zeggen al jaren te veel betaalt aan Ziggo? Wat is volgens u de rol van dit spambericht in het relaas van TS?
Ik heb deze maand ook 15 euro voor bellen. IK zou een creditnota krijgen
en ook een compleet pakket ernaast ?
@SQUIRREL, kunt u, n.a.v. enkele reacties dat enkele antwooorden niet juist zouden zijn omdat daar de mogelijkheid van spam wordt genoemd hoe dit afloopt resp. of Ziggo inderdaad nu naa twee jaren zou corrigeren en het bericht dus ook werkelijk van Ziggo afkomstig is?
Is het mogelijk dat u de header van het bericht ook nog weergeeft aan ons? https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/phishing/headers-opzoeken
duidelijk genoeg zo ?
LOL.
was dus een screenshot van de nota
Ooh, ik dacht dat het de niet bestaande headers waren :-).
Dit is geen 'bericht' of een mededeling die zo maar uit de lucht komt vallen. Het is overduidelijk een deel van een chat.
Heremietkreeft, het is niet erg om terug te komen op uw eerdere bewering dat u ervan uitgaat dat dit spam is. Het siert de mens zelfs. Kunt u het ook? Of kunt u anders gewoon aangeven waarom het wél spam zou zijn?
@SQUIRREL, ik neem aan dat u heeft geprobeerd een screenshot van de nota te plaatsen die echter niet is 'doorgekomen'. Is het probleem nu dan ook opgelost? Is de fout door Ziggo (eindelijk) gecorrigeerd? M.a.w. is uit die nota de correctie af te leiden?
@TROSTOMAAT: n.a.v. uw reacties: u bent de vraagsteller niet! Om die reden heb ik vraagsteller de nadere vraag gesteld. Mede op basis van spam berichten die ik soms ook self krijg en alle meldingen en waarschuwingen daarover behoord ook ik tot degenen die hier mogelijk spam in zagen.
Er blijkt nu sprake te zijn van een nota. Ik teken wel aan dat een nota nooit begint met 'I know' zoals zichtbaar in het bericht bij de aanvankelijke vraag. En nog eens herhaald, iedereen magf een eigen mening hebben op ook basis van vermoedens. Over en uit.
Dit is toch echt nog steeds een probleem welke niet is opgelost
Ik probeer mensen te waarschuwen om op hun nota te kijken of naast het complete pakket ook als extra 15 euro wordt gerekend voor bellen
Alle nota's bij ziggo staan nu ophold tot er een oplossing is
Ben nu bijna 4 maand bezig
Inmiddels zijn er al meer mensen die dit probleem ook hebben
Het geen dus geen spam !! er zijn originele nota's aanwezig
Er zit een enorme bug in het ziggo systeem
Als er meer nieuws is wordt het hier gepost
Als alle nota's bij Ziggo op hold staan krijgen ze last van een liquiditeitsprobleem. Dat wordt uitstel van betaling aanvragen.
Mijn Ziggo zou morgen worden afgeschreven, maar van dat geld kan ik nu dus lekker uit eten gaan ;-).
Nieuw op Vraag & Beantwoord
ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijt
In december 2023 heb ik een bestelling geplaatst en een week later geretourneerd. Netjes afgegeven bij het plaatselijke postkantoor binnen de retour termijn, met het label dat je kunt downloaden op hun website.
Het pakket is echter kwijt geraakt, vandaag de dag staat de informatie nogsteeds op 'bezorgtijd onbekend'. Na talloze mailtjes en belletjes weigert ici Paris mij te helpen. Ook n
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer