Sq
door Squirrel Jan 8, 2020 om 23:57
Computers & telefonie
Ziggo oplichting

Ziggo rekent al diverse jaren een telefoon aansluiting van €15 per maand extra op mijn complete ziggo pakket incl bellen
Dit is inmiddels opgelopen tot €377
Na maanden contact te hebben gehad en diverse beloftes gekregen die niet zijn nagekomen heb ik het idee dat ze mij gewoon blijven oplichten

Wie heeft ook een bedrag extra op de nota staan bij extra abbonementen ? van €15

5066 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2020 om 00:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Van wie is dat berichtje? Niet eerder geconstateerd op Mijnziggo dat er iets niet zou kloppen?

Sq
door Squirrel Jan 9, 2020 om 20:22
2 Antwoorden / 1 Vragen

nee niet eerder opgemerkt

tijger1
door tijger1 Jan 9, 2020 om 20:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jammer dat u in die twee jaar nooit naar uw nota's gekeken heeft.

Sq
door Squirrel Jan 9, 2020 om 21:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

soms heb je een te goed vertrouwen in een bedrijf

tijger1
door tijger1 Jan 9, 2020 om 22:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat heeft niets met vertrouwen te maken, maar sorry dat ik het zeg, eerder laksheid.

aurora1
door aurora1 - Jan 9, 2020 om 00:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is u dat pas na een aantal jaren opgevallen? Dan zou ik rekeningen en afschrijvingen toch maar eens regelmatig gaan controleren. Misschien heeft u nog meer abonnementen waarvoor u te veel of te weinig betaalt?
En nee, ik heb niet méér op rekeningen staan dan er moet staan want daar let ik wel op. Maar zou dat wel het geval zijn, dan heeft u daar toch niets aan?

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2020 om 00:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is dat wellicht voor onbeperkt bellen. De telefoon tikken dus?

Sq
door Squirrel Jan 9, 2020 om 20:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

nee dat is goedkoper en staat uit

marita5
door marita5 - Jan 9, 2020 om 00:41
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Squirrel ,

Ik heb al jaren een abonnement Volop Bellen van Ziggo €11,95 .
Is bij mij 1x fout gegaan , werd 3x afgeschreven , de volgende maand werd dit verrekend .

Ziggo rekent al diverse jaren een telefoon aansluiting van €15 per maand

U heeft het over een telefoonaansluiting van €15, - , eronder schrijft u extra abonnement , maar een telefoonaansluiting is toch geen abonnement .

Wanneer dit niet opgelost wordt , kunt u een klacht indienen bij de geschillencommissie

https://www.ziggo.nl/pdf/voorwaarden/Klachtenprocedure%20Ziggo.pdf

Heeft u ook deze reacties gelezen ?

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=192315

tenormin
door tenormin - Jan 9, 2020 om 00:42
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Mij lijkt dit een nepbericht, spam dus. Ziggo heeft veel last van spam en is moeilijk te herkennen. Een normaal Ziggo pakket, inclusief bellen, heeft andere tarieven. Mijn inclusief bellen is nog steeds €10,00 onbeperkt bellen en dat is al sinds Januari 2016. Mijn complete inclusief per maand, dus TV, Wifi, internet en bellen is €69,00 per maand. Maar zoals gezegd: heb heel veel nep berichten (op Facebook) gezien. Misschien bent u daar "ingestonken"? Of kijk zelf even op mijn Ziggo. Wat u als "bewijs" als foto stuurt lijkt mij een chat bericht via een zogenaamde Ziggo. Ik denk dat u bent opgelicht door oplichters die zich als Ziggo voordoen.

marita5
door marita5 Jan 9, 2020 om 00:50
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , Volop bellen voor € 10,- per maand is alweer een tijdje geleden . Is €11,95 per maand

tenormin
door tenormin Jan 9, 2020 om 01:14
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Wil je mijn laatste kosten zien? Net afgeschreven. Hoewel, totaal onbelangrijk: €1,95 per maand duurder. Heb afgelopen maand 43 uur!! met de ING aan de telefoon gezeten, natuurlijk niet in 1 keer. Had ik dat per mobiel moeten doen was ik een maand huur kwijt geweest. Maar er is Ziggo spam (veel) op Facebook. Want het voorbeeld van de TS: chat, kan niet kloppen, voor zeker. Gossie, had nooit een bericht gehad van Ziggo, zie dat de betaling €89,+ is. Dus €20,00 meer. Wist ik niet. Maar ook, ben 3 weken van de ING geblokkeerd geweest. Prettig bericht maar niet heus, bijna €20 meer per maand. Klootjes.

diumenge
door diumenge Jan 9, 2020 om 07:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is overduidelijk geen nepbericht, niet paniekzaaien.

Sq
door Squirrel Jan 9, 2020 om 20:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik kan het laten zien op mijn nota dat het echt geen spam is ,het is een grote fout in hun systeem

Sq
door Squirrel Jan 9, 2020 om 20:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 10, 2020 om 09:44
16860 Antwoorden / 202 Vragen

@TENORMIN, zie ook mijn reacties op dev reacties die ik ontving van @TROSTOMAAT.

Het gegeven dat er nu een nota wordt genoemd wil m.i. nog niet zeggen dat er geen sprake zou zijn van spam. Een nota begint nooit met 'I know'. Als de screenshot werkelijk van een bericht van Ziggo afkomstig is zal dat moeten blijken uit de melding (eventueel kopie van een nota) waaruit blijkt dat een lang bestaande fout het inderdaad is opgelost/gecorrigeerd. De melding daarvan alleen is m.i. dan ook voldoende.

tenormin
door tenormin Jan 10, 2020 om 12:32
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@heremietkreeft, het is geen rekening maar een tekst uit een chatbericht, besef ik me nu.
dus kennelijk geen spam.

ne
door neodutchio - Jan 9, 2020 om 08:34
5156 Antwoorden / 12 Vragen

En wat staat er dan niet goed en wat is dan precies de oplichting?

Sq
door Squirrel Jan 9, 2020 om 20:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

waarom 15 per maand betalen voor iets wat in een pakket zit ???

ne
door neodutchio Jan 9, 2020 om 21:31
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom zegt u niet gewoon wat er aan de hand is? U roept enkel dat u €15,- moet betalen, maar niet wat er mis is. Ook de oplichting ontgaat mij geheel. Iets zegt mij dat u wel weet hoe het zit, maar er bewust heel vaag over blijft.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 9, 2020 om 10:05
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Oplichting? Wees uiterst voorzichtig met een dergelijke uitlating als u dat niet werkelijk kunt bewijzen en dan als laste/smaad kan worden geclassificeerd op een openbaar forum als dit. Ik ben jaren klant van Ziggo geweest en ik heb nog nooit een dergelijk (zeer merkwaardig) berichtje ontvangen en de eerste zin is al zeer vreemd. Evenals @TERNOMIN ga ik er vanuit dat dit spam is of wel een poging dioor anderen dan Ziggo om u op te lichten. Niet Ziggo dus.

Heeft u zelf contact gehad met Ziggi via dit adres: https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/klacht/ ? Of via de wijze die @MARITA5 aangeeft?

Als vanuit Ziggo zou worden aangegeven dat er al twee jaren lang sprake is van een fout zou men dat ook m.i. hebben gecorrigeerd.

Tr
door Trostomaat Jan 9, 2020 om 10:19
239 Antwoorden / Vragen

Wat een fantasie weer. TS heeft vastgesteld dat er te veel in rekening wordt gebracht door Ziggo en heeft daarop, vanzelfsprekend, contact gezocht met Ziggo, kennelijk via Facebook (chat). Daaruit komt dat screenshot. Niks mis mee.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 9, 2020 om 10:27
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Geef dan deze reactie ook even bij bijv. @Ternomin en @DIUMENGE!

Tr
door Trostomaat Jan 9, 2020 om 13:22
239 Antwoorden / Vragen

Bij Tenormin zou kunnen. Diumenge niet.
Maar goed te zien dat u begrijpt u dat de reactie van toepassing is op uw bericht.
Het is gewoon een screenshot uit een chat die TS gevoerd heeft met Ziggomedewerker. Echt. Gaat u er nog steeds vanuit dat dit een poging tot oplichting is? Laten we proberen te voorkomen dat mensen verkeerde been worden gezet of ten onrechte bang worden gemaakt.

Donuts
door Donuts Jan 9, 2020 om 15:20
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Evenals @tenormin zit u helaas uit onwetendheid mensen onnodig de stuipen op het lijf te jagen, want spam is het zeker niet!

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 9, 2020 om 16:16
16860 Antwoorden / 202 Vragen

@GRASPOLLEN, anderen dan u mogen op deze site een andere mening hebben! Als u het echt onjuist vindt, zie ik graag uw bewijs opdat ik daar dan van leer en dan ook kenbaar maak dat ik fout zit. Ik ging o.a. ook uit van 'I know' in de reactie die dan van Ziggo zou zijn en ook het kennelijke feit dat er dan nog niet gecorrigeerd zou zijn. En ... het kan dus best een screenshot zijn van een spambericht.

Tr
door Trostomaat Jan 10, 2020 om 01:29
239 Antwoorden / Vragen

U houdt wel vol. Heeft u ook nog een verklaring wat dit spambericht doet in het verhaal van de vragensteller en in de context van het feit dat hij naar eigen zeggen al jaren te veel betaalt aan Ziggo? Wat is volgens u de rol van dit spambericht in het relaas van TS?

lizavaals
door lizavaals - Jan 9, 2020 om 10:32
5 Antwoorden / 11 Vragen

Ik heb deze maand ook 15 euro voor bellen. IK zou een creditnota krijgen

Sq
door Squirrel Jan 9, 2020 om 20:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

en ook een compleet pakket ernaast ?

lizavaals
door lizavaals - Jan 9, 2020 om 10:36
5 Antwoorden / 11 Vragen

Ik heb deze maand ook 15 euro voor bellen .Heb ziggo gechat hebben.gecrediteerd

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 9, 2020 om 16:42
16860 Antwoorden / 202 Vragen

@SQUIRREL, kunt u, n.a.v. enkele reacties dat enkele antwooorden niet juist zouden zijn omdat daar de mogelijkheid van spam wordt genoemd hoe dit afloopt resp. of Ziggo inderdaad nu naa twee jaren zou corrigeren en het bericht dus ook werkelijk van Ziggo afkomstig is?
Is het mogelijk dat u de header van het bericht ook nog weergeeft aan ons? https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/phishing/headers-opzoeken

Sq
door Squirrel Jan 9, 2020 om 20:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

Sq
door Squirrel Jan 9, 2020 om 20:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

duidelijk genoeg zo ?

diumenge
door diumenge Jan 9, 2020 om 21:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

LOL.

Sq
door Squirrel Jan 9, 2020 om 21:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

was dus een screenshot van de nota

diumenge
door diumenge Jan 9, 2020 om 22:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ooh, ik dacht dat het de niet bestaande headers waren :-).

Tr
door Trostomaat Jan 10, 2020 om 01:33
239 Antwoorden / Vragen

Dit is geen 'bericht' of een mededeling die zo maar uit de lucht komt vallen. Het is overduidelijk een deel van een chat.
Heremietkreeft, het is niet erg om terug te komen op uw eerdere bewering dat u ervan uitgaat dat dit spam is. Het siert de mens zelfs. Kunt u het ook? Of kunt u anders gewoon aangeven waarom het wél spam zou zijn?

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 10, 2020 om 09:40
16860 Antwoorden / 202 Vragen

@SQUIRREL, ik neem aan dat u heeft geprobeerd een screenshot van de nota te plaatsen die echter niet is 'doorgekomen'. Is het probleem nu dan ook opgelost? Is de fout door Ziggo (eindelijk) gecorrigeerd? M.a.w. is uit die nota de correctie af te leiden?

@TROSTOMAAT: n.a.v. uw reacties: u bent de vraagsteller niet! Om die reden heb ik vraagsteller de nadere vraag gesteld. Mede op basis van spam berichten die ik soms ook self krijg en alle meldingen en waarschuwingen daarover behoord ook ik tot degenen die hier mogelijk spam in zagen.
Er blijkt nu sprake te zijn van een nota. Ik teken wel aan dat een nota nooit begint met 'I know' zoals zichtbaar in het bericht bij de aanvankelijke vraag. En nog eens herhaald, iedereen magf een eigen mening hebben op ook basis van vermoedens. Over en uit.

Sq
door Squirrel Jan 18, 2020 om 21:01
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is toch echt nog steeds een probleem welke niet is opgelost
Ik probeer mensen te waarschuwen om op hun nota te kijken of naast het complete pakket ook als extra 15 euro wordt gerekend voor bellen
Alle nota's bij ziggo staan nu ophold tot er een oplossing is
Ben nu bijna 4 maand bezig
Inmiddels zijn er al meer mensen die dit probleem ook hebben

Het geen dus geen spam !! er zijn originele nota's aanwezig
Er zit een enorme bug in het ziggo systeem

Als er meer nieuws is wordt het hier gepost

Th
door Thijs124 Jan 18, 2020 om 23:24
289 Antwoorden / Vragen

Als alle nota's bij Ziggo op hold staan krijgen ze last van een liquiditeitsprobleem. Dat wordt uitstel van betaling aanvragen.

diumenge
door diumenge Jan 19, 2020 om 10:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mijn Ziggo zou morgen worden afgeschreven, maar van dat geld kan ik nu dus lekker uit eten gaan ;-).

panter22
door panter22 - Jan 10, 2020 om 13:22
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je niet toevallig een vodafone abonnement dat betaald wordt via Ziggo omdat je dan korting krijgt?

ne
door neodutchio - Jan 18, 2020 om 21:32
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Dit is toch echt nog steeds een probleem welke niet is opgelost
Ik probeer mensen te waarschuwen om op hun nota te kijken of naast het complete pakket ook als extra 15 euro wordt gerekend voor bellen

We zijn dus eindelijk een stapje verder. U krijgt dus facturen van een belbundel. Waarom zegt u dat niet meteen? En waarom zou het niet kloppen en waarom zou er een bug zijn? Zo lang u zo vaag blijft doen hebt u echt de schijn tegen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 19, 2020 om 02:37
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Dank voor uw nadere toelichting maar toch wel opnieuw dan de vraag waarom u dan niet een kopie van één van die nota's bijvoegd met verwijderde naam en adres. Het zou dan als hiervoor al gemeld duidelijker zijn geweest en ook dat het om € 15,00 extra voor bellen gaat.

ne
door neodutchio - Jan 19, 2020 om 08:38
5156 Antwoorden / 12 Vragen
ro
door ron503 - Jan 19, 2020 om 10:15
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Toch ook maar eens de facturen bekeken en er niets over terug kunnen zien. Het abonnement dat ik heb is een alles in één pakket met standaard bellen waarvoor een standaard bedrag in rekening wordt gebracht. Bij extra abonnementen staat enkel de tweede CI+ module vermeld en meer ook niet. Het zou kunnen zijn dat er naast de vaste kabel aansluiting extra diensten toegevoegd zijn zoals internet en telefoon maar dat er geen pakket afgenomen wordt in dat geval worden de kosten separaat op de factuur vermeld en zou het kunnen dat voor de telefoonaansluiting 15 euro in rekening gebracht wordt.

ma
door mandy_evers1988 - Mar 28, 2020 om 23:56
1 Antwoorden / Vragen

Hoi,

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad zeker een jaar lang discussies en dergelijken. Hun lichten mensen op en dan moet jij nog zelf alles zien te regelen dat het ongedaan word en ze doen het niet want ze zijn oplichters. Ik zit al een half jaar bij kpn en heb een incasso op mijn dak gehad waar zelfs rekeningen op staan van 2 maanden geleden. Oplichters zijn het en ik weet zeker dat veel meer mensen een pakket plus dan nog los tv en internet enzo betalen, omdat ze er niet naar kijken.

ne
door neodutchio Mar 29, 2020 om 00:13
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Heel simpel, als u opgelicht bent heel snel aangifte gaan doen bij de politie. Nu maar hopen dat het wel zo is, laster en smaad zijn dure grappen.

Een incasso voor een factuur van 2 maanden geleden? Dan zijn ze er heel snel bij. Normaal krijg je eerste herinneringen en een aankondiging.

Had u dan meerdere paketten van Ziggo en heeft u die niet allemaal opgezegd? Of bent u boos dat u verschillende onderdelen afnam en niet wist dat het goedkoper kon als pakket? Tja, het is maar raden. U roept enkel iets over oplichting, maar nergens is te lezen wat er aan de hand is. Roepen kan iedereen, maar iets zeggen blijkt ook hier weer onmogelijk.

tijger1
door tijger1 Mar 29, 2020 om 00:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u weleens van de geschillencommissie gehoord? Als de boel niet klopt, daar maar aankaarten.