ti
door tiope Jun 20, 2017 om 18:32
Computers & telefonie

Zijn er meer HP streams die op zwart staan?

In februari 2016 kocht ik een HP Stream 11-r000nd bij de HP webshop. Gebruikte hem ca. 1 keer per week en update hem altijd keurig, ook de Norton AntiVirus. Zoals gebruikelijk zette ik hem op 30 mei 2017 uit voor de lunchpauze. Bij het aanzetten, meldde hij dat hij fout was afgesloten dat ik hem opnieuw kon opstarten. Heb dit verscheidene malen gedaan, ook via het verwijderen van alle bestanden, en als laatste geprobeerd naar fabrieksherstel te gaan. Daarna maar eens hp gebeld: de oplossingen die ze aandroegen, had ik al geprobeerd, maar dus nog maar een keer. Uiteindelijk bleek het echt de software te zijn en ik moest een nieuwe versie kopen. De man zou me doorverbinden, maar hij meldde even terloops dat deze laptops zo weinig geheugen hebben dat ze regelmatig vastlopen en dan zijn de geprobeerde oplossingen meestal voldoende. Bij mij staat er nauwelijks iets in het geheugen, dus ik vond dit een vreemde zaak. Bij het bestellen bij HP afdeling kreeg ik een soortgelijk antwoord. Aangezien dit m.i. gewoon bij de garantie hoort te zitten, ook bij HP, vroeg ik mij af of er meer mensen met dit probleem zijn en hoe is dit opgelost?  Dank.

806 2 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 20, 2017 om 19:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik heb net even de specificaties bekeken en die zijn zeer matig. Een N serie Celeron processor, 2GB Werkgeheugen en een lage resolutie beeldscherm.
Maar voor die prijs kan een echte laptop nog niet eens van een processor worden voorzien.
Dit is vragen om problemen, het apparaat voldoet gewoonweg niet aan de eisen van heel veel software.
Ben bang dat extra geheugen erin niet mogelijk is, dus het gebruik beperken tot surfen en mailen.

Cookies
door Cookies - Jun 20, 2017 om 20:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zou om te beginnen die Norton er af te gooien, veel te zwaar voor dat ding. Gebruik daarvoor de verwijder tool van Norton, te vinden op hun site.