ka
door kama Nov 24, 2012 om 13:39
Computers & telefonie

Zoeken met Google

Ik zoek altijd heel veel op op de computer. Vroeger gebruikte ik daar bijvoorbeeld Yahoo voor of zoekmachines die meerder zoekmachines onderliggend gebruikten.

Sinds een paar jaar zoek ik altijd met Google (ook mijn startpagina).

Dat ging vroeger uitstekend, toen Google nog minder "met je meedacht". Wat me nu met name niet meer lukt is zoeken op exacte zoektermen. Als ik wilde zoeken op bijvoorbeeld 6 termen waarin twee woorden letterlijk voor móesten komen plaatste ik een "+"je voor die term. Wilde ik een bepaald woord beslist niet in mijn zoekresultaten hebben dan plaatste ik daar een "-" voor.

Dat met die "-" werkt nog steeds. Maar dat met die "+" niet.

Als ik bijvoorbeeld zoek op Routier koffiesiroop dan vindt Google heel veel pagina's, waar ook vaak het woord "koffiesiroop" op staat. Als ik dan (ter verfijning) zoek op Routier +koffiesiroop dan vindt hij niets meer.

Wie weet hoe ik nog met Google kan zoeken op exactie zoektermen?
(ik zoek zowel onder IE8 als Firefox)

752 3 Rapporteer

genius
door genius - Nov 24, 2012 om 15:40
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Kama,

Wat wél werkt is in de zoekopdracht te werken met de commando's AND of OR…

Zo zijn er nog een paar, maar ik werk hier al een tijd niet meer mee.

Succes!

G.

gsm
door gsm - Nov 24, 2012 om 16:05
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Kijk eens hier (klik), hoe je zou kunnen zoeken

ka
door kama - Nov 26, 2012 om 16:43
161 Antwoorden / 19 Vragen

Dank voor de reacties. Ik had nog gehoopt op DE tip. Maar helaas zit die er niet bij. Maar misschien moet ik ermee leren leven dat het zoeken nu veel lastiger is geworden in plaats van eenvoudiger. Je moet kennelijk op het advanced zoeken scherm een aantal velden inv7ullen om dezelfde eenvoudige functionaliteit te hebben.

Dat heb je vaker met IT- ers. Ze maken dingen zo mooi, dat de simpele functionaliteiten niet meer werken.

Maar misschien is er toch nog iemand die een simpele oplossing weet?