13% inflatiecorrectie bij Ziggo
Vanaf 25 april 2022 betaalde ik 71 euro per maand voor het alles in 1 pakket bij Ziggo
Vanaf 23 feb 2023 betaal ik 74 euro per maand: een verhoging van 3 euro
Nu zou ik per 1 juli 2023 weer een verhoging moeten betalen van 6,75 euro.
Dit alles voor hetzelfde pakket.
Dat is in één jaar een verhoging van 9,75 euro: een verhoging van meer dan 13%
Ik heb dit ook voorgelegd aan Ziggo en zoals gebruikelijk geen reactie ontvangen.
Zijn er meer abonnees die deze verhoging moeten betalen en wat kunnen we hier aan doen?
Ik heb dit ook voorgelegd aan Ziggo en zoals gebruikelijk geen reactie ontvangen.
Natuurlijk krijg je geen reactie. Ziggo heeft e.e.a. uitgelegd in hun mail en op hun site, dat is voldoende. Wat je er aan kunt doen? Op zoek naar een goedkopere provider. Of een goedkoper Ziggo pakket.
Edit: van een prijsverhoging in februari '23 is mij niets bekend, tenzij je zelf een wijziging hebt aangebracht. De inflatiecorrectie is zo'n 8,5% niet 13%.
Is tegenwoordig met al die grote bedrijven. Je kunt vaak geen contact met ze krijgen of je krijgt een computer aan de telefoon. En beantwoorden zijn ze vaak ook heel slecht in. Als klant ben je maar een nummer.
Ja, ik ben een van de abonnees die deze verhoging ook heeft gekregen maar ben verder tevreden over Ziggo en onderneem geen stappen om hier tegenin te gaan.
Nog wat info
Hallo Spoekie999,
Lees hier eens ,
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/prijsverhogingen-ziggo-abonnementen-fors-duurder-vanaf-1-juli-2023
Lees in deze link , benedenaan veelgestelde vragen ,
https://www.ziggo.nl/inflatiecorrectie
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ziggo-abonnement-goedkoper-in-plaats-van-duurder-in-theorie-kan-het
In je vraag klopt er iets niet.
Als je op 25 april 2022 71 euro betaald dan komt daar per 1 juli 2022 een inflatiecorrectie op.
De volgende inflatiecorrectie is pas weer op 1 juli 2023. Daartussen zitten geen inflatiecorrecties dus ook geen prijsverhogingen tenzij je pakket aangepast is.
Is het u niet ontgaan dat er recentelijk een verhoging minimum salaris en uitkeringen ook 10% bij gekomen is?
Ik ben in januari naar KPN gegaan en zit een jaar voor de helft. En aan het einde van het jaar gaan we eens kijken wat ze aanbieden voor volgend jaar. Ik krijg in iedergeval constant reclames van Ziggo voor negen maanden voor de helft. En dat is wat u kan doen, vindt u dat teveel moeite dan betaalt u.
Blijkbaar heb je het Alles in 1 Complete pakket. Misschien kan je toe met een goedkoper pakket. Bijv. geen Internet Complete (=400 Mbit/s download) maar Internet Start XXL (= 200 Mbit/s download). Dat scheelt al 5,50 euro p.m.
En TV Complete zou je misschien kunnen laten vervallen en een maandelijks opzegbaar NLZiet abonnement nemen die maar 8,95 p.m. kost. (Je t.v. moet daarvoor niet te oud zijn.) Gratis 14 dagen uit te proberen.
Meer info over NLZiet https://www.nlziet.nl/nl/
Helaas is dat de nieuwe werkelijkheid, zoals u misschien ook wel weet wil iedereen 10% of meer salaris.
Dat betekent dat bedrijven dit door gaan berekenen in hun producten, zo ook Ziggo dus, dit is de loon-prijsspiraal.
Het enige dat u kunt doen als u het niet wilt betalen is op zoek te gaan naar een goedkopere provider.
En de fnv maar volhouden dat er geen loon-prijsspiraal komt door hun looneisen....
Nee tuurlijk niet, die willen altijd meer anders krijgen ze geen leden meer, maar iemand die kan rekenen kan op zijn vingers na tellen dat zulke hoge looneisen worden doorberekent aan de klanten.
@RJW en HEREISTOM: De enorme prijsstijgingen (door de bullshitsmoezen als corona en de oorlog met Oekraïne) waren er al vóór de looneisen van de FNV op tafel lagen.
Doordat veel mensen hun vaste lasten niet meer (fatsoenlijk) kunnen dragen zijn de looneisen er gekomen.
Misschien vallen jullie in het hogere loonsegment en hebben jullie geen of weinig last van de inflatie, graaiflatie en krimpflatie.
De kip en het ei verhaal maar nog steeds een neerwaartse spiraal voor mensen met een kleine beurs.
En laten we ook niet vergeten dat de aandeelhouders geld willen zien anders rommelt het weer teveel in dat clubje. Daarom zullen de prijzen verder omhoog gaan..en het is super gemakkelijk omdat bij de burgers neer te leggen en een vakbond de schuld te geven.
@Yvonne_909 Het klopt dat er al prijsstijgingen waren door de Oekraine oorlog en Corona, maar de prijzen en inflatie blijven nu nog steeds hoog door de hoge looneisen.
Wij verdienen ook veel minder dan modaal en hebben ook last van prijsstijgingen, maar hebben ons uitgave patroon daar wel op aangepast.
Over het algemeen hebben de meeste mensen genoeg inkomen en kunnen ze gewoon hun uitgave patroon aanpassen.
Als men alleen de mensen met het laagste inkomens compenseert zou dit niet leiden tot een loon-prijsspiraal.
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dnb-baas-er-dreigt-een-loon-prijsspiraal-als-vakbonden-hun-zin-krijgen
U met wel de inflatiecorrectie berekenen ten opzicht van de normale prijs (€74). €71 was een bedrag met korting.
Ik heb mijn facturen er eens bij gepakt maar er is dit jaar geen verhoging toegepast. Een inflatiecorrectie mag per 1 juli toegepast worden en gebeurd al jaren. De laatste mail die ik van Ziggo heb ontvangen betreft een wijziging van de algemene voorwaarden waarin staat dat bij daling van de inflatie de abonnementsprijs naar beneden wordt bijgesteld dus dat is een lichtpuntje. Als u van provider wil gaan wisselen dan gaat u tegen dezelfde jaarlijkse inflatie aan bljven lopen omdat alle providers dat doen en daarbij dient u na te gaan of zo'n provider hetzelfde kan leveren zoals Ziggo nu levert.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer