el
door elsdankers Sep 1, 2011 om 23:43
Elektronica & tv

Aankoop TomTom is terugbrengen na 2 dagen nog mogelijk ?

Ik heb twee dagen geleden een TomTOm gekocht in een winkel . Tijdens het gebruik met de lader in de sigarettenaansteker geeft hij herhaaldelijk aan dat DE BATTERIJ LEEG is en hij valt uit .

Ik wil een andere. Mag ik die terugbrengen en krijg ik geld terug. Of is het zo gekocht is gekocht en ze gaan hem repareren .

Of moet je perse een thuisoplader hebben, die zit er niet bij .

Ik heb dus spijt van de aankoop . Is het zo net als met internetaankopen, dat je het artikel kunt terugbrengen of opsturen en dan krijg je je geld trug binnen 8 dagen dacht ik / gaarna antwoord. Bedankt

3109 16 Rapporteer

stacey
door stacey - Sep 1, 2011 om 23:56
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=elsdankers schreef op donderdag 1 sep 2011, 23:43]IkIk heb dus spijt van de aankoop . Is het zo net als met internetaankopen, dat je het artikel kunt terugbrengen of opsturen en dan krijg je je geld trug binnen 8 dagen dacht ik / gaarna antwoord. Bedankt

Nee helaas, als de verkoper deze Vrijwillige service Niet bied dan geldt koop=koop in een (gewone) winkel.

ee
door eendracht_1 - Sep 2, 2011 om 00:41
30 Antwoorden / 0 Vragen

Als de TomTom niet naar behoren functioneert, kun je aanspraak maken op de garantie, lijkt me. Overleg eens met de verkoper: soms ruilen ze 'm om, soms laten ze hem repareren (kan even duren...).

rj
door rjw - Sep 2, 2011 om 07:56
3308 Antwoorden / 5 Vragen

Zit het probleem in de TomTom of in de sigarettenaansteker? Doen andere apparaten het wel op de sigarettenaanstekerconnector?

gladdeharry
door gladdeharry - Sep 2, 2011 om 09:44
463 Antwoorden / 14 Vragen

Inderdaad eerst even kijken of het wel de Tomtom is of de sigarettenaansteker die niet werkt. Anders blijf je bezig.

börgemeister
door börgemeister - Sep 2, 2011 om 10:06
506 Antwoorden / 25 Vragen

Je hebt toch wel eerst thuis de batterij (minimaal 2 uur) via de usb op de pc/laptop opgeladen?

Daarna volgt activatie van een account en de TomTom via TomTom-website met de nodige updates e.d.

Op de connector voor de sigaretaansteker moet een groene led gaan branden en vervolgens de usb insteken, dan moet op het display de tekest komen 'batterij wordt opgeladen' en verdwijnt het batterijgedeelte uit het display.

mahadma
door mahadma - Sep 2, 2011 om 10:07
11621 Antwoorden / 51 Vragen

Probeer de "defecte Tom Tom" een in een in auto van een buurman. Als t'ie het daar ook niet doet, dan ligt het aan de blond blond.

ta
door tar - Sep 2, 2011 om 12:50
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=börgemeister schreef op vrijdag 2 sep 2011, 10:06]Je hebt toch wel eerst thuis de batterij (minimaal 2 uur) via de usb op de pc/laptop opgeladen?

Daarna volgt activatie van een account en de TomTom via TomTom-website met de nodige updates e.d.

Op de connector voor de sigarenaansteker moet een groene led gaan branden en vervolgens de usb insteken, dan moet op het display de tekst komen 'batterij wordt opgeladen' en verdwijnt het batterijgedeelte uit het display.

Hoi Els Dankers,

Belangrijk wat Börgemeister schrijft:

Bedenk dat het opladen via de USB-aansluiting van je computer of je laptop vele uren (zelfs 24 uur of meer) kan duren; dat is geheel afhankelijk van het geleverde vermogen van de USB-aansluiting.

Succes!

polleke1945
door polleke1945 - Sep 2, 2011 om 12:58
76 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij is het vermogen van een USB aansluiting altijd hetzelfde....

ta
door tar - Sep 2, 2011 om 13:21
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=polleke1945 schreef op vrijdag 2 sep 2011, 12:58]Volgens mij is het vermogen van een USB aansluiting altijd hetzelfde....

Hey Polleke,

Hoeft niet; ligt eraan wat het moederbord voor vermogen afgeeft en/of dit wordt gedeeld met andere USB-aansluitingen.

Standaard heeft een goed moederbord 500 milliampère vermogen per USB-poort.

Voor een (goedkope) USB-hub ligt dit helemaal anders en wordt het vermogen verdeeld over alle USB-poorten.

geerts01
door geerts01 - Sep 2, 2011 om 17:58
16 Antwoorden / 6 Vragen

Had ik ook in mijn citroen C5, zitten 2 opladers in deze auto,de ene tussen de voor stoelen in, deed het niet omdat deze dieper was dan de insteekplug van de tom tom, in de andere deed hij het wel goed....

ms
door msahc - Sep 2, 2011 om 18:01
8 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb bijna exact hetzelfde voor gehad. Mijn aankoop was al uit garantie voor ik het merkte.
In de sigarenaansteker laadde hij niet op als ik niet reed en hij ontlaade zelfs. Dus telkens was hij leeg. Hij is nu permanent aan de contactdoos met de zekeringen gehangen. En nog steeds is hij meteen leeg als ik hem uitplug. Rijdend werkt hij natuurlijk goed en is dus steeds aan het opladen. Te laat opgemerkt. Spijtig maar waar.

PS Ik had wel een lader voor pc en stopcontact waarmee ik me soms behelp.

Msahc

valerius-2
door valerius-2 - Sep 2, 2011 om 18:03
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik laad hem altijd op met de usb op de computer dan ga ik naar tomtom home en laat hem daar een uurtje aangesloten staan. Geen trubbels hier mee.

ms
door msahc - Sep 2, 2011 om 18:06
8 Antwoorden / 0 Vragen

Beste valerius-2,

de beste vraag zou zijn ; hoe lang moet een volle batterij meegaan bij normaal gebruik, en zonder stroomtoevoer. Dan zou je de verschillen merken, nietwaar?

Msahc

1paul
door 1paul - Sep 2, 2011 om 19:04
3221 Antwoorden / 0 Vragen

Kan zomaar zijn dat uw oplader van de accu niet genoeg vermogen levert om losse apparaten erbij op te laden...

valerius-2
door valerius-2 - Sep 2, 2011 om 19:07
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=msahc schreef op vrijdag 2 sep 2011, 18:06]Beste valerius-2,

de beste vraag zou zijn ; hoe lang moet een volle batterij meegaan bij normaal gebruik, en zonder stroomtoevoer. Dan zou je de verschillen merken, nietwaar?

Msahc
Geen idee in mijn auto is een speciale aansluiting waarin ik mijn tomtom in kan plaatsen dus eigelijk hoef ik hem niet op telasen dus nooit naar gekeken.Je zou dus opgeladen en aan laten staan dat te kunnen weten.

rj
door rjw - Sep 2, 2011 om 21:34
3308 Antwoorden / 5 Vragen

Eigenlijk wel idioot dat we ons in de meeste auto's nog steeds moeten behelpen met zo'n lompe krakkemikkige sigarettenaanstekeraansluiting. Waarom niet gewoon een usb aansluiting waar je vervolgens alle mobiele devices kan opladen?