con1
door con1 May 2, 2015 om 07:52
Elektronica & tv

Aansluiten receiver op glasvezel Vodafone

Weet niet zeker of dit de juiste catagorie is voor mijn vraag. Ik heb sinds kort glasvezel via Vodafone en alles is prima verlopen behalve 1 punt. Ik krijg mijn Yamaha RX-V596RDS receiver niet aangesloten. Heb van Vodafone een interactieve box met harddisc. Achterop de box zitten twee tulpaansluitingen en een optische aansluiting. Van alles geprobeerd maar krijg geen geluid uit de radio. De tulpaansluitingen op de box moesten eerst worden geactiveerd door Vodafone en dat is gebeurd. Wel raar trouwens want iedereen heeft toch een radio en je zou verwachten dat zo'n aansluiting altijd geactiveerd is. Wie helpt?

Groet
Con

6141 5 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - May 2, 2015 om 13:16
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Via tulp kan ook, sluit deze aan op de in-gang van de versterker, de radiozenders zul je dan vanaf de i-box moeten selecteren.

ro
door ron530 - May 2, 2015 om 14:56
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De aansluiting voor analoge radio/tv gaat buiten de box om, op het glasvezelmodem is een coax aansluiting te vinden. De box aansluiten op de versterker kan op verschillende manieren middels tulp dan wel optisch, u kiest een ingang bijvoorbeeld aux en in het menu van de versterker kunt u de bron selecteren. Hoe dat voor uw versterker in zijn werk gaat staat in de gebruiksaanwijzing te lezen, heeft u de gebruiksaanwijzing niet meer voorhanden dan is deze vrijwel zeker via het web te vinden.

Succes.

con1
door con1 - May 7, 2015 om 16:06
29 Antwoorden / 28 Vragen

Is inmiddels na veel gepruts gelukt en zit weer lekker naar Classuc Jazz te luisteren. Je kan de receiver inderdaad alleen als versterker gebruiken en de interactieve box moet dus altijd aan blijven. Minpuntje van Vodafone maar voor derest werkt alles prima.

ro
door ron530 - May 7, 2015 om 18:22
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Bedankt voor de terugmelding, mocht u ooit weer ergens niet uitkomen we helpen graag.

pavoordf
door pavoordf - May 7, 2015 om 19:00
519 Antwoorden / 73 Vragen

Ik heb net even bij vodafone glasvezel gekeken. Volgens mij leveren ze geen analoog signaal, iets dat je nodig hebt om je Receiver als radio te gebruiken. In dat geval kan je de Yamaha alleen als versterker gebruiken via de optische aansluiting of de tulpstekers. "Radio" moet je waarschijnlijk luisteren via de interaktieve box