Afhandeling van reparatie BBC laat te wensen over.
Ik heb een Thomson 28wr45eg, deze heb ik inmiddels 10 maanden.
Indien het apparaat enige tijd aanstaat vertoont deze 'vlekken' als er iets wits in beeld blijft (of andere lichte kleuren) als er van zender of scene word gewisseld dan zie ik een groene 'waas' op diezelfde plek als waar die 'felle' kleur oorspronkelijk was...
Gevolg is, dat sommige gebieden in beeld een tijd lang groen blijven (ook soms 'bovenop' gezichten, terwijl ik toch echt geen dvd'tje aan heb gezet van de Hulk)
Na veel heen en weer gebel werd verteld door de BCC monteur dat dit 'gewoon' is bij 'grijze beeldbuizen" terwijl ik eerder het apparaat ongerepareerd terug heb ontvangen en er niets gevonden was. Nu dus voor de tweede keer in reparatie met dus de hierboven omschreven uitleg; het probleem is er dus wel, maar zij kunnen hier niets aan doen, duurdere modellen die geen grijze beeldbuis hebben, hebben hier geen last van.
Het apparaat doet hij bij de servicedienst van BCC wél goed, draait daar uren zonder groene was, heel vreemd, het is 'normaal' maar zij 'zien' het niet
Het lijkt erop uit te draaien dat ik het apparaat ongerepareerd terug zal ontvangen, kan dit zomaar en wat kan ik hier verder nog aan doen?
Uw tv kan last hebben van bepaalde stralingen die in uw huis hangen als de tv wel goed werkt op de TD van de BBC. dit is al eens eerder bij kassa op tv geweest maar deze aflevering kan ik niet terug vinden. echter valt hier toch niks aan te doen als het inderdaad straling is. ik hoop u voldoende te hebben geinformeert
Het is inderdaad mogelijk dat magnetische objecten de kleuren op de beeldbuis beinvloeden. Groen- en paarsverschuiving zijn daar beruchte voorbeelden van. Ook is het zo dat de groene lichtgevende stof die in de beeldbuis zit het langst nalicht, waardoor een groene gloed kan ontstaan. Een grijze beeldbuis ken ik persoonlijk niet, dit zal waarschijnlijk een normale 50Hz bolle beeldbuis zijn. Deze kunnen daar inderdaad last van hebben. Wat BCC doet is overigens erg verstandig, Door de tv eerst bij de eigen technische dienst te laten proefdraaien kunnen de monteurs kijken of het defect daadwerkelijk bestaat en of dat defect binnen de specificaties valt. Veel bedrijven sturen dit soort apparaten direct op naar de fabrikant. Als die ontdekt dat het probleem zich niet voordoet of gewoon binnen de specificaties valt bent u vaak onderzoekskosten verschuldigd. mijn advies is zet de tv eens ergens anders in huis om te bekijken om te kijken of het effect zich daar ook voordoet. Zorg dat de tv uit de buurt staat van videorecorders, groot vermogen speakers en andere magnetische apparaten.
nou dat heb ik al geprobeerd dus, de tv op div. plaatsen in de kamer gezet, de boxen staan circa 2 meter van de tv af, ik heb op een 4:3 tv van Sony totaal geen last (nooit gehad ook) deze (thomson) is een breedbeeld tv en het probleem was er voordien nooit, na 3 maanden begon het, ik hoopte dat het zou verdwijnen (het was ook niet zo erg zoals nu) maar het werd alleen maar erger, vooral bij wintersport uitzendingen is het rampzalig
een kennis van mij heeft exact dezelfde tv en ook precies dezelfde problemen..
+ had ik toch wel verwacht dat hier experts rond bladeren? terwijl ik graag zou willen weten wat ik kan ondernemen tegen BCC
waar uw tv last van heeft heet het zogenaamde local dooming effect.
Dit ontstaat omdat het masker van uw tv uitzet op plaatsen waar veel wit beeld wordt weergegeven.De beeldbuis wordt op deze plaatsen namelijk warmer als op andere plaatsen.Waardoor het op deze plaatsen meer uitzet dan op andere plaatsen.Hierdoor ontstaan de vlekken.Dit trekt na enige tijd vanzelf weer weg. In de meeste wat goedkopere tv's wordt het masker van de beeldbuis gemaakt van ijzer.Een buis die hier geen last van heeft zijn buizen met een masker van het materiaal kefnar.
Wat u kunt doen is eventueel het contrast terug regelen alleen zal het probleem hier niet volledig mee weg gaan
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?
Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer