ke
door keesbakels Jun 8, 2022 om 12:13
Elektronica & tv

Alecto smart-cam 10

Beste forumleden,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Alecto smart-cam10.

Na enig geworstel (gebruiksaanwijzing zou iets beter kunnen) doet hij het prima, mooi helder beeld. Ik maak gebruik van de smart-life app.

Ik heb 2 vragen, deze heb ik eerst aan de leverancier gesteld, maar die mail komt onverrichter zake terug.

1) Als ik het alarm aanzet en in beeld kom,( ik speel even een inbreker)  maakt de camera een opname. Helaas alleen het op moment dat ik in beeld kom, maar geen filmpje dat duurt zolang ik in beeld ben, zodat je zou kunnen zien wat de inbreker doet. Kan de camera dat wel? En zo ja hoe?

2) Er wordt een blauw filtertje meegeleverd dat voor de lens geplakt kan worden. Waar dient dit voor?

Iemand een tip?

Bij voorbaat dank voor de moeite en met vriendelijke groeten,

Kees Bakels

1413 4 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 8, 2022 om 12:56
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Mogelijk heeft u hier iets aan https://www.handleidi.ng/alecto/smart-cam10/handleiding en kunt u uw vraag ook stellen zie ook https://www.gebruikershandleiding.com/Alecto-Smart-Cam-10/handleiding-5-708543.html waar al een vraag staat die mogelijk hetzelfd betreft.

Me
door Meindo - Jun 8, 2022 om 13:11
64 Antwoorden / Vragen

Mijn Alecto Smart 10 camera neemt een korte tijd op na beweging. Maar je kunt de gevoeligheid instellen wanneer de camera moet reageren. Wanneer je in beeld bent dan blijft de camera opnemen zolang beweging geconstateerd word.

sira
door sira - Jun 8, 2022 om 13:23
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Bij fotografie zijn de belangrijkste voordelen van een blauw- of grijsfilter:
1) hij beschermt de lens tegen vuil en stof.
2) hij vermindert c.q.verlaagt het contrast. Vooral 's avonds door o.a. straat- en autoverlichting en overdag bij veel zonlicht is het contrast heel hoog. De blauwfilter zorgt er voor dat schaduwdelen oplichten, maar fel licht wordt verminderd.

Ik denk dat dit ook geldt voor een smartcam en dat er daarom een blauwfilter bij zit.

Aanvulling: wat betreft de werking van de smartcam zelf, daar kan ik u helaas niet verder mee helpen.

ke
door keesbakels - Jun 8, 2022 om 13:28
54 Antwoorden / 20 Vragen

Dank voor de antwoorden.
Door de gevoeligheid op "hoog" te zetten neemt hij nu een filmpje zolang er beweging is.
Ook de vraag over het filter is voor mij afdoende beantwoord.

Nogmaals dank!!

Met vriendelijke groeten, Kees

P.S. En nu maar vol spanning op de inbreker wachten..........................

sjjoppy
door sjjoppy Jun 8, 2022 om 13:38
7193 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor de terugkoppeling.

sira
door sira Jun 8, 2022 om 14:37
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Dank voor het antwoord.

Mocht er toch een inbreker langs- en binnenkomen, stap dan over op een hond, grootte maakt niet uit, als hij maar flink geluid maakt, dus niet de lievelingshond van Prinses Juliana (de Basenji), want dan helpt het niet.