Ge
door Gerri van Gemmert Apr 30, 2024 om 07:52
Elektronica & tv

Bcc failliet tv stuk binnen garantie

Kan ik dit ergens verhalen, Of rechtstreeks bij SONY?/

4515 8 Rapporteer
Ge
door Gerri van Gemmert - Apr 30, 2024 om 07:53
1 Antwoorden / 1 Vragen
jewee
door jewee May 1, 2024 om 12:44
62 Antwoorden / Vragen

Joh, echt.....??

1paul
door 1paul - Apr 30, 2024 om 08:00
3173 Antwoorden / 0 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 30, 2024 om 10:34
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt zich tot Sony wenden indien er nog sprake is van fabrieksgarantie. Omdat BCC failliet is is kunt u de verkoper er helaas niet op aanspreken zoals het wettelijk is geregeld.
Zoe (o.a.) deze info met nadrukkelijk de aantekening dat het hebben van fabrieksgarantie betekent dat dat dan ook inhoudt dat er sprake is van een overeenkomst die nagekomen dient te worden.

Ergo: Sony benaderen: https://www.sony.nl/electronics/support  en zie ook induen u onverhoopt tegen problemen aanloopt: Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0800-8020 (gratis), zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

sw
door swat1500 - Apr 30, 2024 om 11:00
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Naast de reeds eerder gegeven adviezen.
Wellicht heeft u destijds een verlengde garantie afgesloten. Die garantie is vaak bij een ander bedrijf ondergebracht en waarschijnlijk niet getroffen door het faillissement van BCC.
U kunt dan proberen daar eerst uw claim in te dienen.

Sa
door Satipu - May 1, 2024 om 10:59
18 Antwoorden / Vragen

Beste Gerri
Veel zaken van BBC zijn door Electro overgenomen.
Misschien dat zij je kunnen helpen.
Succes.

agapon1951
door agapon1951 - May 1, 2024 om 17:04
173 Antwoorden / Vragen

Garantie gegeven door BCC zijn ondergebracht bij een verzekeraar die onafhankelijk is van BCC, dus garanties lopen gewoon door onder deze verzekeraar. . Kan deze op dit moment niet terug vinden. Hoop dat dit eggeven voldoende is om te achterhalen wie dat.

Mevr. pellikaan
door Mevr. pellikaan - May 1, 2024 om 18:35
19 Antwoorden / Vragen

Deze mail heb ik ontvangen.

Geachte verzekerde,

Uit onze informatie blijkt dat u in verband met uw aankoop bij BCC een Service Plus Polis heeft afgesloten bij HDI. Dat is de reden dat u dit emailbericht ontvangt. De Service Plus Polis verleent dekking voor schade in aanvulling op en na afloop van de geldende wettelijke garantierechten.

Faillissement BCC

Bij vonnis van 21 september 2023 heeft de rechtbank Amsterdam de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid BCC Elektro-Speciaalzaken B.V. ('BCC'), gevestigd en (mede)kantoorhoudende (1114 AM) Amsterdam-Duivendrecht aan de Van der Madeweg 13, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 33156765, in staat van faillissement verklaard met benoeming van mevrouw mr. W.M. de Vries en mevrouw mr. A.E. De Vos tot rechter-commissarissen en mr. J. Lensink (De Vos & Partners advocaten) en mr. T. Hekman (AKD) tot curatoren.

Dekking Service Plus Polis

Ondanks het faillissement van BCC heeft en houdt u aanspraak op de dekking volgens de voorwaarden van uw Service Plus Polis. Sinds het faillissement van BCC hebben we de service onder de polis zo goed als dat mogelijk was, in de lucht gehouden. Mede vanwege de sluiting van de BCC-winkels en klantenservice zijn we samen met HDI op zoek gegaan naar een oplossing voor de lange termijn. Waarbij u als verzekerde kunt blijven rekenen op het gebruikelijke serviceniveau onder de Service Plus Polis.

Hoe verder?

Met ingang van 4 januari 2024 werkt HDI samen met Harmony Service Centre B.V. ('Harmony') en wordt Harmony uw aanspreekpunt in het geval u een beroep op de Service Plus Polis wenst te doen. U kunt voortaan bij Harmony terecht voor nieuwe reparaties. U kunt Harmony als volgt bereiken:

Telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur op het nummer 010-8511899

Per email via spp@harmony.nl en, eveneens per 4 januari 2024, via de portal van Harmony. De portal is bereikbaar via: https://www.harmony.nl/mijn-harmony/. Registratie geschiedt via het emailadres waarop u deze e-mail ontvangt en is mogelijk vanaf 4 januari 2024. Vermeld bij alle communicatie alstublieft het ordernummer van uw bestelling of uw klantnummer.

Lopende schadeafwikkeling BCC

Heeft u voor de ontvangst van dit bericht een beroep op de Service Plus Polis gedaan en wacht u nog op de afwikkeling van een reparatie of ingediende schade? Deze lopende schadeafwikkeling wordt waar dit mogelijk is, door het BCC-team tezamen met curatoren afgewikkeld. Wij willen u vriendelijk vragen de afwikkeling van ingediende verzoeken af te wachten (en deze niet ook bij Harmony in te dienen) In het geval hierover vragen zijn, kunt u die via het speciale e-mailadres voor verzekerden onder de Service Plus Polis stellen: serviceplus.bcc@devos.nl

Heeft u een vordering ingediend in het faillissement van BCC?

Mocht u in de veronderstelling zijn geweest dat u vanwege het faillissement van BCC schuldeiser zou zijn, terwijl u, zoals uit dit bericht ook blijkt, nog steeds aanspraak heeft en houdt op de voordelen van deze polis, willen we u vragen om deze vordering in te trekken. U kunt dat doen door in Claims Agent uw vordering in te trekken. Dat kan via deze link. Mocht u over dit onderwerp nog vragen hebben, kunt u een email sturen aan crediteuren.bcc@devos.nl

Namens de curatoren van BCC,

Met vriendelijke groet,

De Vos & Partners Advocaten N.V.

Els Doornhein

G.
door G.S. Godlieb - May 2, 2024 om 09:39
1 Antwoorden / Vragen

U kunt zich wenden tot de curatoren welke voor de afwikkeling vanBCC zijn aangewezen.
Die zijn: De Vos en Partners Advocaten
              Van Miereveldstraat 13
              1071 DW Amsterdam
               www.devos.nl

Zij zullen je waarschijnlijk door verwijzen naar:
Verzekerings Maatschappij Harmony te Rotterdam Telf.: 010-8511899
Ik ben al vanaf 4 jan.j.l met een claim. Loopt erg moeizaam allemaal.

Succes