door william00 Jan 5, 2020 om 11:56
Elektronica & tv

Bcc

hallo ik heb een koelkast gekocht bij bcc op 26-09-2019
ma nu is die stuk ik heb dat op 27-12-2019 gebeld na hun
en ze zeggen dat ze op zaterdag 04-01-2020 komen om ruilen
ik wacht die dag af ma ik zie geen medenwerkers van bcc
ik heb om 15 uur gebeld waar neer ze komen om mijn
koelkast om de ruilen dan krijg ik de horen dat er wat
mis is gegaan met de planing en dat ze nieuwen planing
moet maken nu word het zaterdag 11-01-2020
ma mijn vraag is nu kan ik een vergoeding vragen
op die etens warden die nu bedorfen zijn en weg kan
gooien

4312 15 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 5, 2020 om 12:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vragen kan altijd, maar de kans dat je wat krijgt is nihil. Misschien dat ze je uit coulance een bon geven die je kan besteden bij BCC of een korting op een volgende aankoop.

tenormin
door tenormin - Jan 5, 2020 om 12:09
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ik denk niet de u een vergoeding van BCC krijgt, natuurlijk altijd te proberen. Maar heeft u een Inboedelverzekering o.i.d. Misschien kunt u daar, als u eerst de voorwaarden doorleest, wel een uitweg vinden om daar uw schade aan te geven van het bedorven eten.

Magnum007
door Magnum007 - Jan 5, 2020 om 12:12
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo William,

Het antwoord is : nee

Je bent zelf verantwoordelijk voor de inhoud van je oude koelkast.

Beps
door Beps Jan 5, 2020 om 12:38
75 Antwoorden / Vragen

Zo oud is de koelkast niet hoor, hij is maar 3 maanden. Ik vind het een redelijke vraag want hij heeft alle feestdagen zonder koelkast moeten doen en dan vind ik toch wel dat daar iets tegenover mag staan bij zo'n foute planning.

Ik heb geen antwoord op de vraag of hij er recht op heeft maar proberen kan geen kwaad en wat de anderen hier al voorgesteld hebben, je verzekering erop nakijken, navragen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 5, 2020 om 12:36
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd: vragen kan altijd en daarbij geldt dat wie niet vraagt iets ook niet krijgt. U maakt m.i. kans op een vegoeding, mede omdat ik weet dat BCC cadeaubonnen geeft.  Een exacte vergoeding zal hoe dan ook lastig zijn want dan zou u de exacte schade moeten kunnen vasstellen en dat lijkt mij met etenswaren lastig. Het lijkt mij ook een goed idee om met het vragen om compensatie ook te vragen of men toch niet eerder kan komen om de koelkast om te ruilen. (Volgens wetgeving zou u eerst recht hebben op reparatie). Een zijdelingse vraag: Heeft u geen koude schuur of berging waar u het een en ander had kunnen wegzetten of nog kan wegzetten? Het is buiten niet veel warmer dan de temp. van een koelkast.

Gr
door Grunn1 - Jan 5, 2020 om 13:16
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom wordt er alleen op zaterdag een afspraak gemaakt? Werkt u door de week en bent u alleen op zaterdag thuis dan is het niet de schuld van bcc dat u zolang moet wachten.
Vraag eens als het niet eerder kan en dan maar een vrije dag nemen en nee dat wordt niet gecompenseerd door bcc net als ook de etenswaren niet worden betaald.

Tr
door Trostomaat - Jan 5, 2020 om 14:36
239 Antwoorden / Vragen

Etenswaren die nu bedorven zijn en weggegooid moeten worden? Dus minimaal 7 dagen ongekoeld ging nog net, maar nu de termijn van 4 januari overschreden wordt, is de boel bedorven?
Wat is er bedorven en waarom nu al en hoe groot is de schade?

aurora1
door aurora1 Jan 6, 2020 om 23:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ze hebben die hele periode zeker gevast, (te) veel ingeslagen ondanks even geen ijskast, en niets buiten gezet.
Wat de "schade" is, is het geheim van de smid, want die vraag wordt niet op gereageerd.

marita5
door marita5 - Jan 5, 2020 om 15:12
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo William00 ,

BCC is aangesloten bij de brancheorganisatie Techniek Nederland. Dit betekent dat we ons conformeren aan de algemene voorwaarden die door deze organisatie zijn opgesteld. Op de website van Techniek Nederland leest u meer over leverings- en reparatievoorwaarden. Ook wanneer een van onze installateurs bij u thuis aan de slag gaat, zijn de algemene voorwaarden van Techniek Nederland van toepassing .

Lees hier de voorwaarden Art 11 ,

https://prodbccwebbackend.blob.core.windows.net/website/pdf/Algemene%20Voorwaarden%20Elektrotechnische%20Detailhandel%20(AVED).pdf

justmeagain
door justmeagain Jan 5, 2020 om 23:58
623 Antwoorden / 8 Vragen

Wat gaat dit ts helpen. BCC komt gewoon omruilen, alleen iets later
De verwijzing heeft geen enkele grondslag.

marita5
door marita5 Jan 6, 2020 om 00:02
11521 Antwoorden / 15 Vragen

De vraag van Ts gaat over vergoeding , staat in de link vermeld . Lezen is ook een kunst .

justmeagain
door justmeagain Jan 6, 2020 om 23:29
623 Antwoorden / 8 Vragen

Idd lezen is een kunst. Dus als u de voorwaarden nogmaals goed leest ziet u dat
Gevolgschade en

schade wegens te late aflevering komt nimmer voor ver-
goeding in aanmerking.

En dat is volgens mij precies wat hier gebeurt.

aurora1
door aurora1 - Jan 5, 2020 om 23:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom zou u een vergoeding moeten hebben? U kunt alles gewoon buiten zetten want daar is het koud genoeg, zo niet kouder dan in de koelkast. Hoe kan alles zo snel bederven? Zet u het op de verwarming? En wat alles is dan bedorven? U moet zelf toch regelen dat het eten koud genoeg staat? Bovendien leven we hier niet in Amerika waar je de grootmogelijkste onzin kunt claimen en daar miljoenen bij kunt krijgen.

Met een planning kan iets mis gaan, bovendien is het in de kerstperiode druk en werkt men met minder personeel en zijn er veel dagen waarop niet wordt gewerkt. Dat u zoiets als een vergoeding zelfs maar kunt bedenken verbaast me enorm.

gerbera
door gerbera - Jan 6, 2020 om 10:54
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Als uw producten zo snel bederven koopt u blijkbaar producten met de 35% korting sticker bij de "blauwe" super. (zonde om weg te gooien)

Artikel 11 Schadevergoeding
1. De door de koper geleden schade die het gevolg is van een tekortschieten door het bedrijf wordt vergoed tot maximaal de prijs van het product. Gevolgschade en schade wegens te late aflevering komt nimmer voor vergoeding in aanmerking

@H
door @HENK@ - Jan 6, 2020 om 11:52
159 Antwoorden / 1 Vragen

en wachten van 27-12 tot 4-1 was dus geen probleem?

het gaat dus allemaal de komende week bederFen?

aurora1
door aurora1 Jan 6, 2020 om 23:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vast en zeker want ze eten misschien wel niets op.....

luppo
door luppo - Jan 6, 2020 om 11:55
69 Antwoorden / 0 Vragen

Slechte zaak ik snap trouwens niet dat mensen bij zulke groten ketens kopen. Meestal is de service slecht en de consument een nummer.
U had uw etenswaren ook in de koude schuur of garage kunnen zetten daar schommelt de temp. Zo rond de 6 graden celcius.

mo
door mof - Jan 6, 2020 om 12:04
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee.

zoekster
door zoekster - Jan 6, 2020 om 13:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vind wel dat u een vergoeding mag vragen. Het is in feite gevolgschade van een ondeugdelijk product. Je moet wel zelf zoveel mogelijk hebben gedaan om de schade te beperken.Het is logisch te noemen dat u mocht verwachten dat de koelkast weer zou werken op 4 januari en dat u daar uw inkoopgedrag op heeft aangepast. Ik zou mijn etenswaren niet buiten leggen, want dan heb je meteen een feestmaal voor ratten, muizen en ander ongedierte. U moet  wel met winkelbonnen kunnen aantonen dat u uw bederfelijke etenswaren op een bepaalde datum heeft gekocht. Als de electriciteit onverwacht langer dan een bepaalde tijd uitvalt, krijg je ook een basis vergoeding voor geleden schade. Twee weken zonder koelkast is ook nog eens erg lang, zo lang wil je geen beroep doen op je buren.

Misschien kunt u dit verhalen op de inboedelverzekering, het schijnt dat sommige verzekeringen dit wel vergoeden.

Ik vind het overigens ook van een waardeloze service getuigen dat BBC u niet opbelt als de bezorgers niet komen opdagen en dat u er zelf achteraan moet gaan om  te horen dat ze niet komen. Dat had vanuit BCC moeten gebeuren. In feite zit u nu al 2 weken zonder koelkast. Waardeloze service. Een goedmakertje mag er wel voor in de plaats komen.

panter22
door panter22 Jan 7, 2020 om 09:13
6599 Antwoorden / Vragen

Een koelkast moet je 12 tot 24 uur laten staan voor hij gebruikt kan worden. Daar kun je je spullen nog niet in kwijt.
Bovendien kun je elke dag naar de supermarkt. Het is even aanpassen, maar dat doe je op de camping ook.

bc
door bcc - Jan 7, 2020 om 14:20
6 Antwoorden / 0 Vragen

Beste William,

Wat vervelend om te horen dat de service niet naar wens is geweest bij BCC. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, sorry!

Zou je ons een reactie naar review@bcc.nl willen sturen. Op deze manier kunnen wi
j zien waar het fout is gegaan en contact met je opnemen.

Wij willen dit
bespreekbaar maken en zien je reactie graag tegemoet.