Bcc
hallo ik heb een koelkast gekocht bij bcc op 26-09-2019
ma nu is die stuk ik heb dat op 27-12-2019 gebeld na hun
en ze zeggen dat ze op zaterdag 04-01-2020 komen om ruilen
ik wacht die dag af ma ik zie geen medenwerkers van bcc
ik heb om 15 uur gebeld waar neer ze komen om mijn
koelkast om de ruilen dan krijg ik de horen dat er wat
mis is gegaan met de planing en dat ze nieuwen planing
moet maken nu word het zaterdag 11-01-2020
ma mijn vraag is nu kan ik een vergoeding vragen
op die etens warden die nu bedorfen zijn en weg kan
gooien
Ik denk niet de u een vergoeding van BCC krijgt, natuurlijk altijd te proberen. Maar heeft u een Inboedelverzekering o.i.d. Misschien kunt u daar, als u eerst de voorwaarden doorleest, wel een uitweg vinden om daar uw schade aan te geven van het bedorven eten.
Hallo William,
Het antwoord is : nee
Je bent zelf verantwoordelijk voor de inhoud van je oude koelkast.
Zo oud is de koelkast niet hoor, hij is maar 3 maanden. Ik vind het een redelijke vraag want hij heeft alle feestdagen zonder koelkast moeten doen en dan vind ik toch wel dat daar iets tegenover mag staan bij zo'n foute planning.
Ik heb geen antwoord op de vraag of hij er recht op heeft maar proberen kan geen kwaad en wat de anderen hier al voorgesteld hebben, je verzekering erop nakijken, navragen.
Als al gezegd: vragen kan altijd en daarbij geldt dat wie niet vraagt iets ook niet krijgt. U maakt m.i. kans op een vegoeding, mede omdat ik weet dat BCC cadeaubonnen geeft. Een exacte vergoeding zal hoe dan ook lastig zijn want dan zou u de exacte schade moeten kunnen vasstellen en dat lijkt mij met etenswaren lastig. Het lijkt mij ook een goed idee om met het vragen om compensatie ook te vragen of men toch niet eerder kan komen om de koelkast om te ruilen. (Volgens wetgeving zou u eerst recht hebben op reparatie). Een zijdelingse vraag: Heeft u geen koude schuur of berging waar u het een en ander had kunnen wegzetten of nog kan wegzetten? Het is buiten niet veel warmer dan de temp. van een koelkast.
Waarom wordt er alleen op zaterdag een afspraak gemaakt? Werkt u door de week en bent u alleen op zaterdag thuis dan is het niet de schuld van bcc dat u zolang moet wachten.
Vraag eens als het niet eerder kan en dan maar een vrije dag nemen en nee dat wordt niet gecompenseerd door bcc net als ook de etenswaren niet worden betaald.
Etenswaren die nu bedorven zijn en weggegooid moeten worden? Dus minimaal 7 dagen ongekoeld ging nog net, maar nu de termijn van 4 januari overschreden wordt, is de boel bedorven?
Wat is er bedorven en waarom nu al en hoe groot is de schade?
Ze hebben die hele periode zeker gevast, (te) veel ingeslagen ondanks even geen ijskast, en niets buiten gezet.
Wat de "schade" is, is het geheim van de smid, want die vraag wordt niet op gereageerd.
Hallo William00 ,
BCC is aangesloten bij de brancheorganisatie Techniek Nederland. Dit betekent dat we ons conformeren aan de algemene voorwaarden die door deze organisatie zijn opgesteld. Op de website van Techniek Nederland leest u meer over leverings- en reparatievoorwaarden. Ook wanneer een van onze installateurs bij u thuis aan de slag gaat, zijn de algemene voorwaarden van Techniek Nederland van toepassing .
Lees hier de voorwaarden Art 11 ,
https://prodbccwebbackend.blob.core.windows.net/website/pdf/Algemene%20Voorwaarden%20Elektrotechnische%20Detailhandel%20(AVED).pdf
Wat gaat dit ts helpen. BCC komt gewoon omruilen, alleen iets later
De verwijzing heeft geen enkele grondslag.
De vraag van Ts gaat over vergoeding , staat in de link vermeld . Lezen is ook een kunst .
Idd lezen is een kunst. Dus als u de voorwaarden nogmaals goed leest ziet u dat
Gevolgschade en
En dat is volgens mij precies wat hier gebeurt.
Waarom zou u een vergoeding moeten hebben? U kunt alles gewoon buiten zetten want daar is het koud genoeg, zo niet kouder dan in de koelkast. Hoe kan alles zo snel bederven? Zet u het op de verwarming? En wat alles is dan bedorven? U moet zelf toch regelen dat het eten koud genoeg staat? Bovendien leven we hier niet in Amerika waar je de grootmogelijkste onzin kunt claimen en daar miljoenen bij kunt krijgen.
Met een planning kan iets mis gaan, bovendien is het in de kerstperiode druk en werkt men met minder personeel en zijn er veel dagen waarop niet wordt gewerkt. Dat u zoiets als een vergoeding zelfs maar kunt bedenken verbaast me enorm.
Als uw producten zo snel bederven koopt u blijkbaar producten met de 35% korting sticker bij de "blauwe" super. (zonde om weg te gooien)
Artikel 11 Schadevergoeding
1. De door de koper geleden schade die het gevolg is van een tekortschieten door het bedrijf wordt vergoed tot maximaal de prijs van het product. Gevolgschade en schade wegens te late aflevering komt nimmer voor vergoeding in aanmerking
en wachten van 27-12 tot 4-1 was dus geen probleem?
het gaat dus allemaal de komende week bederFen?
Vast en zeker want ze eten misschien wel niets op.....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer