barnhoorn
door barnhoorn Mar 22, 2017 om 09:44
Elektronica & tv

Beeld van hdmi aangesloten apparaat verspringt van kleur

Ik heb op een TV met een HDMIkabel een TVmediabox aangesloten. De beelden zijn prima behalve dat op ongeregelde tijden het beeld opeens roze/paars wordt (ondanks de kleur blijft het beeld vaag nog zichtbaar). Na verloop van tijd springt het beeld weer terug naar normaal beeld.

Ik heb diverse dingen geprobeerd:
- andere TV mediabox geprobeerd, zelfde probleem
- andere hdmi-kabels geprobeerd, zelfde probleem
- TV mediabox op andere TV geprobeerd, geen probleem
- andere hdmi-aansluiting op tv geprobeerd, zelfde probleem

Oftewel het lijkt een probleem bij de TV te zijn? Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

19942 4 Rapporteer

Ge
door Genee - Mar 22, 2017 om 10:00
1509 Antwoorden / 1 Vragen
barnhoorn
door barnhoorn - Mar 22, 2017 om 10:16
336 Antwoorden / 288 Vragen

Dat lijkt er inderdaad op. Echter gaat het bij mij om ene Sony Bravia tv en geen Samsung?

Cookies
door Cookies - Mar 22, 2017 om 10:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ook op andere fora zie je dit probleem veelvuldig voorbij komen. Eigenlijk heb je al aardig wat geprobeerd.

Ik heb in het verleden met de Humax decoder en een Samsung t.v. gehad. Enige wat bij mij het probleem oploste was de volgorde van aanzetten wijzigen. Dus bijv. i.p.v. eerst de decoder en dan de t.v., eens proberen eerst de t.v. en dan de decoder.

marita5
door marita5 - Mar 22, 2017 om 11:39
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Barnhoorn ,

Het is HDMI video signaal in het menu

ga naar optie in het menu
ga naar uitgebreide instellingen
ga naar beeld instellingen
ga naar hdmi resolutie
Hier zie je 4 mogelijkheden selecteer eens rgb en probeer deze eens uit.,

Voor verdere informatie lees hier , lees ook het antwoord van Peter Kockelkorn

https://community.ziggo.nl/televisie-beeld-geluid-94/tijdelijke-kleuren-tijdens-tv-kijken-horizon-mediabox-4216