vi
door viezeluchtkwaliteit Jul 24, 2023 om 11:11
Elektronica & tv

Bel anoniem naar 08001295 en toch weten ze mijn telefoonnummer

Bel anoniem met een prive nummer naar 0800-1295. Vervolgens vraag ik om meer informatie over het Janssen vaccin. Via deze optie krijg ik te horen dat ik met een mobiel nummer bel en of ik ook een sms met informatie wenst te ontvangen. Vervolgens krijg ik deze sms :

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/veiligheid-coronavaccin/janssen

Hoe weet de GGD mijn mobiele telefoon nummer terwijl ik bel zonder nummerweergave?

10719 16 Rapporteer
sira
door sira - Jul 24, 2023 om 11:57
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Dit is gewoon het nummer van de Landelijke Vaccinatie Afsprakenlijn. Ik kan niets vinden over anoniem bellen. Waar heeft u dat anoniem bellen gevonden?
Overigens zie ik niet in waarom iemand persé anoniem daarnaartoe zou willen bellen, maar als u dat wel wilt, schakelt u nummerherkenning toch uit op uw telefoon.

mahadma
door mahadma - Jul 24, 2023 om 12:13
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Bel voor 1 gesprek uw mobiel op #31#8001295 en ze zien niets.

vi
door viezeluchtkwaliteit Jul 24, 2023 om 15:01
6 Antwoorden / 4 Vragen

Klopt dus niet.  Svp mijn geschreven tekst GOED lezen alvorens iets te gaan schrijven

mahadma
door mahadma Jul 24, 2023 om 15:06
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Normaal ben je dan afgesloten van nummerweergave volgens de regels.
Kennelijk zit hier bij dit door u gebelde nummer meer achter als u denkt.
Maar dat is speculatief.

vi
door viezeluchtkwaliteit - Jul 24, 2023 om 15:00
6 Antwoorden / 4 Vragen

Ik bel #31#08001295 en hoor op het bandje: u belt met uw mobiele telefoon en u kunt een sms krijgen. Deze ontvang ik dus gewoon ook al bel ik anoniem. Dus zo anoniem bellen is het niet.

mahadma
door mahadma Jul 24, 2023 om 15:09
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Als ik met de land lijn bel #31#08001295 krijg ik de vaccinatielijn van de GGD. Kennelijk wordt het begrip mobiele telefoon herkent en kunt u gewoonweg niet anoniem bellen. Overigens een laakbare instelling. Als "bel de politie anoniem" geeft mij nu te denken ...........

ma
door malhy2 Jul 28, 2023 om 01:53
309 Antwoorden / 13 Vragen

voor een landlijn is het *31*
voor mobiel is het #31#

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 24, 2023 om 15:33
7189 Antwoorden / 3 Vragen

Bij bellen naar een overheidsdienst wordt altijd het nummer van de beller mee verzonden.

va
door vanlotjegetikt - Jul 24, 2023 om 15:33
809 Antwoorden / Vragen

Er is een verschil tussen een prive, zakelijk of een niet openbaar nummer.
Dat laatste is afgeblokt en niet opvraagbaar, tenzij u heeft verzuimd dat aan uw provider door te geven.

vi
door viezeluchtkwaliteit - Jul 24, 2023 om 15:36
6 Antwoorden / 4 Vragen

Ook naar andere instanties kun je niet anoniem bellen naar 0800 nummers. Volgens de provider Simyo is dit namelijk niet mogelijk, hoewel je wel #31# als code in kunt toetsen. De Rijksoverheid geeft aan dat ik navraag moet doen bij de ggd terwijl de Rijksoverheid juist gaat over Nederlandse wet- en regelgeving.

mahadma
door mahadma - Jul 24, 2023 om 15:38
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Na telefonische info bij mijn 06 provider was het antwoord dat #31# kennelijk "Anders" werkt bij de GGD en ze daar toch uw nummer zien. Als u uw telefoon permanent op anoniem zet kan ik niets over zeggen. Maar stel deze vraag aan de GGD, dat is de enige optie. Tenzij u daar alleen maar een "vaccinatie noteerder" tegen het lijf loopt die ook van niets weet. Succes.

Net even de GGD gebeld, ze wisten van niks over dit gegeven, ik word teruggekoppeld .......... meld me weer als ik wat weet. Bedenk ij nu wel dat bel politie anoniem nu ook vraagtekens oproept.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 24, 2023 om 16:09
2055 Antwoorden / Vragen

Je belt met een toestel en dat toestel heeft een nummer. Vermoedelijk heeft u een foutieve instructie (gebruikt) hoe u daar anoniem mee kunt bellen.
Maar wat natuurlijk ook kan is dat ze voor GGD de nummers kraken zodat ze een SMS kunnen sturen ;-)

sira
door sira - Jul 24, 2023 om 17:06
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Waarom wilt u anoniem bellen? Wat is daar de meerwaarde van?
Bent u een bekende Nederlander of heeft u een hoog beklede functie in deze maatschappij?

Ik heb 1x in mijn hele leven iemand gekend die een anoniem nummer heeft moeten nemen. Hij was geneesheer directeur van de psychiatrische instelling De Lichtenberg waar mensen verbleven met een zware psychische stoornis. Voordat hij dat nummer had, werd de familie regelmatig 's nachts gebeld door patiënten.

Er zijn veel meer instanties in Nederland waar uw nummer gewoon zichtbaar blijft ook al schakelt u het uit.

mahadma
door mahadma Jul 24, 2023 om 19:33
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb 1x in mijn hele leven iemand gekend die een anoniem nummer heeft moeten nemen.

Wat te denken van een (groot) aantal politicie?

sira
door sira Jul 24, 2023 om 19:46
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Maar die ken ik niet privé en daarom vroeg ik al in de zin daarvoor: Bent u een bekende Nederlander of heeft u een hoog beklede functie in deze maatschappij?

mahadma
door mahadma Jul 25, 2023 om 13:51
11541 Antwoorden / 51 Vragen

@ Sira, maar hoe anoniem is dan Bel politie anoniem?

sira
door sira Jul 25, 2023 om 14:47
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Met het bellen naat Meld Misdaad Anoniem (0800-7000) kom je terecht bij een onafhankelijk stichting en niet bij de politie. Al jouw persoonlijke gegevens, nummer, ip-adres e.d. zijn niet zichtbaar voor de stichting. Na je melding geeft de MMA-stichting de informatie door aan de politie.

Bepaalde nummers, zoals o.a. 112, daar blijft je nummer te allen tijde zichtbaar, ook al heb je je nummer afgeschermd. Dat zal, naar ik vermoed, een truc bij de provider zijn

Ik heb het toevallig een keer gevraagd aan een bekende bij de politie, want ik dacht ook dat het een nummer van de politie was en dat is dus helemaal niet zo.
Lees dit door, dat is interessant: https://www.meldmisdaadanoniem.nl/hoe-werkt-m

vi
door viezeluchtkwaliteit Jul 26, 2023 om 11:52
6 Antwoorden / 4 Vragen

Uw vraag of ik bekende Nederlander ben gaat hier niet om. Bepaald u de voorwaarden wanneer iemand anoniem wenst te blijven? Misschien dat u uw telefoonnummer hier ook bij kunt zetten indien u geen bekende Nederlander bent.

sira
door sira Jul 26, 2023 om 11:55
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Je telefoonnummer op een forum zetten, is heel iets anders dan naar een instantie bellen met wel of niet een afgeschermd nummer. Dat is appels met peren vergelijken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 26, 2023 om 11:35
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Waar is hier de nuance? U kreeg een vraag of u een SMS wenste te ontvangen, daar heeft u zoals het op mij overkomt geen NEE op geantwoord en dus ..... heeft u er m.i. zelf omgevraagd?

vi
door viezeluchtkwaliteit Jul 26, 2023 om 11:53
6 Antwoorden / 4 Vragen

U begrijpt kennelijk niet mijn punt. Ik bel anoniem en toch komt er een sms dus wordt je telefoonnummer gewoon mee verzonden.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 26, 2023 om 12:00
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Wie is hier nu degene die iets niet begrijpt? U zegt u bent anoniem. Hoe doet u dat dan? U heeft naar ik aanneem nummerherkenning uitgeschakeld. Dat is toch iets anders dan echt anoniem.
Let op: criminelen gebruiken zeer speciaal aangepasate telefoons om niet hetkend te willen worden en toch kan dat ook door het O.M.!

@q
door @qwerty@ Jul 28, 2023 om 10:50
68 Antwoorden / 1 Vragen

Hier staat nergens dat je anoniem kunt bellen naar 0800 - 1295.

mo
door mof - Jul 26, 2023 om 12:49
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dit zou niet mogen kunnen. Slechts wanneer u een noodnummer belt mag dit worden uitgelezen. Dus 112 zou het kunnen. Miet de GGD met info. Kan zijn dat u toestemming geeft door aan te geben dat u sms info wentst echter

mo
door mof - Jul 26, 2023 om 12:51
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Onzinnig antwoord Sira. Het gaat niet om welke reden ampniem wordt gebeld maar om "hoe anoniem is anoniem"

vi
door viezeluchtkwaliteit - Jul 26, 2023 om 13:02
6 Antwoorden / 4 Vragen

Jammer dat er hier van alles bij wordt gehaald wat niet ter zake doet. Bijvoorbeeld of ik een bekende Nederlander ben of wat is het probleem dat er alsnog sms verzonden wordt.

Volgens Consuwijzer wordt alleen in het geval wanneer je het alarmnummer belt je nummer doorgegeven. Echter bij meer aanbieders van 0800 nummers is mij opgevallen dat je nummer ten alle tijden gewoon doorgegeven wordt. Zo is er een dienst dat je telefoonnummer op leest terwijl je daar ook anoniem heen hebt gebeld.

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/telefoonnummers/geheim-telefoonnummer

Janzegt
door Janzegt - Jul 26, 2023 om 16:11
125 Antwoorden / Vragen

Ik heb ooit eens gelezen dat je nummer altijd meegestuurd wordt, ondanks dat je aangeeft dat je dat niet wilt. Stel dat je in het buitenland bent, dan wil de buitenlandse  provider toch echt weten wat het nummer van je is, zodat ze de kosten terugkunnen krijgen. Naast het telefoonnummer, wordt er nog meer (digitale) informatie meegestuurd. Er is een bitje in die informatie stroom die aangeeft of de ontvangende centrale het telefoonnummer van de beller mag laten zien ja dan nee. Als een telefoon ziet dat dit bitje aan staan, dan wordt het nummer niet getoond.
De telefooncentrale van 112 ziet dat bitje ook, maar daar staat de setting op "nummer altijd laten zien", en dat mogen ze bij wet.
Wellicht zijn er meer centrales van overheidsdiensten die het bitje van "nummer niet laten zien" mogen negeren.

vi
door viezeluchtkwaliteit Jul 26, 2023 om 16:56
6 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor uw interessante schrijven. Dus als ik het goed begrijp is in feite je nummer altijd zichtbaar maar komt er signaal mee dat het nummer alsnog niet zichtbaar wordt.

Me
door Meindo - Jul 27, 2023 om 15:45
64 Antwoorden / Vragen

SIRA Dat hij anoniem wil bellen moet hij toch zelf weten.  Wat heb jij voor belang erbij om dat te  weten?